Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I] Początki rozgrywki - pytania, porady
Autor Wiadomość
kotlin 

Wiek: 34
Posty: 10
Podziękował 6 razy
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-20, 14:56   [BG I] Początki rozgrywki - pytania, porady

Witam wszystkich.

Właśnie przymierzam się do zaczęcia swojej przygody z Baldur's Gate, i chciałbym zapytać graczy którzy ją dobrze znają o pewne wskazówki na początek. W BG jeszcze nie grałem, ale przeglądając forum znalazłem taką ilość modów że wszystko mi się pomieszało i nie mam już pojęcia czy na pierwszy raz użyć wersji vanilla, czy też zainstalować jakieś mody?? Z tego co wyczytałem to wiem że warto zainstalować BGT. A oprócz tego?? Może jakieś rady na temat drużyny, kogo wziąć a kogo nie?? Albo wskazówki na pierwsze minuty/godziny gry.

Z góry dzięki za informacje, pozdr
Ostatnio zmieniony przez morgan 2014-04-23, 15:58, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2011-02-20, 15:00   

Na sam początek koniecznie zagraj bez jakichkolwiek modów. Połowa zabawy w modach, to szukanie "hmm... tego chyba tu wcześniej nie było?"

A jeśli chcesz koniecznie zainstalować jakieś mody do BG1, to polecam z czystym sumieniem Tajemnice Wybrzeża Mieczy, autorstwa Zeda. Mod z jednej strony kompleksowy, zmieniający bardzo dużo rzeczy, a z drugiej bardzo dobrze wpasowujący się w klimaty BG (nie ma mowy o walkach ze smokami, czy drowami).
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 32
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-20, 15:06   

Jeśli grasz po raz pierwszy, to najlepiej nie instaluj BG TuTu ani BGT, tylko "czystego" Baldura + Opowieści z Wybrzeża Mieczy, z modów na początek polecam tylko Unfinished Business (przywraca rzeczy, które i tak miały być w grze). Może jeszcze BG Mini Quest and Encounters. Jeśli rozdzielczość 640x480 jest dla Ciebie nie do przyjęcia, to doinstaluj sobie mod Widescreen.

Wskazówki na początek - zależy, jaką postacią chcesz grać, ale dla początkujących graczy najlepiej będzie człowiek/wojownik o dobrym charakterze, co do cech, to na maxa Siła (najlepiej 18/00, a lepiej nie schodzić poniżej 18/91), Zręczność i Kondycja, to co zostanie to ładuj w Charyzmę, Mądrość i Inteligencja nie mają znaczenia. Biegłości w broniach - łuki i ciężkie miecze. Podróżuj głównymi traktami, czytaj dokładnie dziennik i to, co mówi narrator. Nie daj się zabić :razz:
drużyna - jest dużo NPC do wyboru, każdy ma swoich ulubionych. Na początek najlepiej mieć pełną, sześcioosobową drużynę. Powinna być zróżnicowana - poza zbrojnymi niezbędny będzie złodziej do wykrywania i rozbrajania pułapek oraz kapłan (ewentualnie druid) do leczenia. Przydałby się też mag. Ważne, żeby charakter postaci był mniej więcej ten sam, pamiętaj, ze złe postacie odłączają się przy wysokiej reputacji.
Do początkowego składu dobrzy będą Imoen, Jaheira i Khalid (co niejako narzuca nam gra), do tego możesz wziąć Minsca i Dynaheir (tego pierwszego spotykamy w Nashkel i daje nam quest związany z pozyskaniem tej drugiej postaci). Powinieneś przejść grę bez problemu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kotlin
kotlin 

Wiek: 34
Posty: 10
Podziękował 6 razy
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-20, 15:15   

Dzięki :)

Czyli najlepiej zagrać na czystej wersji gry, ewentualnie dodać tylko to co zostało usunięte w wersji końcowej :) A będzie to współdziałało z polską wersją gry?? Angielski nie jest dla mnie problemem, ale nie lubię jak w grze część opisów jest po polsku a część po angielsku :/ Mody zmieniające rozgrywkę zostawię sobie na później tak jak radzicie. Ale mam jeszcze jedno pytanie - Czy główną postać którą utworzę na początku będę mógł przenieść do następnych części??
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 32
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-20, 15:20   

Unfinished Business jest w wersji polskiej, link jest podany na stronie Wieży Ramazitha (ja stamtąd ściągałem, jeśli jest gdzieś tutaj, to proszę o wybaczenie).

Postać z BG1 oczywiście można wyeksportować do BG2 i dalej do ToB.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-02-20, 16:55   

Warto jeszcze zapoznać się z mechanika gry w tym artykule kliknij tutaj.

Nie wiem dlaczego inni tak bardzo nie lubią BGT , jeżeli chcesz to zagraj w nie.Tylko uważnie czytaj instrukcje instalacji (szczególnie to o wyjmowaniu płyty i patchowaniu pliku dialog.tlk)(największa zaleta BGT jest to że można w jedynce bez żadnych wyrzutów sumienie dać Imoen czy Edwinowi przeczytać grimuar)(a największa wada np. nie można zainstalować TWM).


Wskazówki na pierwsze minuty to np.
-na początek nie szalej tylko wal z łuku (z mieczem padniesz to drugim strzale)
-mag bez zapamiętanych co najmniej pięciu magicznych pocisków nie jest prawdziwym magiem
-druidzi są w BG niezwykle ciency (jedyna możliwość jak dla mnie to granie wojo/druidem jeśli już tak bardzo się chce)
-w jedynce magowie nie są zbyt potężni (słabe szaty, jeden amulet ,jeden pierścienie tylko dla maga) ale nie są słabi na pewno
-bard w jedynce nie ma elfickiej zbroi więc nie ma jak czarować(wogóle wg mnie są ciency ale to tylko taka prywatna opinia)
-gra bez modów=gra bez problemów (technicznych)
-najlepsze miecze a raczej sejmitary można zdobyć w walce z Drizztem a ta do najłatwiejszych nie należy
-przeszukuj myszką każdy zakątek(a nuż coś tam będzie?)(w BGT wystarczy tylko klawisz TAB)
-mała wskazówka po zauroczeniu niektóre postacie powiedzą mówią trochę więcej (np. Kivan)

Jak będziesz miał problem to chętnie ci pomogę.
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kotlin 

Wiek: 34
Posty: 10
Podziękował 6 razy
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-20, 21:18   

Grimuar to wg wujka google księga która po przeczytaniu powoduje stałe podniesienie jednej z charakterystyk, czy tak?? To nie lepiej by było ją dać głównej postaci?? i czym jest TWM???

Chyba znalazłem TWM = Tajemnice Wybrzeża Mieczy?? Nieoficjalny dodatek??
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-02-20, 21:29   

w sumie racja ale grając np. wojownikiem nie przyda ci sie ani mądrość ani inteligencja więc po je marnować?
tak to nieoficjalny dodatek
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 32
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-20, 21:53   

w podstawowym BG jest 7 grimuarów, po 1 do Siły, Zręczności, Kondycji, Inteligencji i Charyzmy, a 2 Mądrości; dodatkowo Opowieści z Wybrzeża Mieczy dodają jeszcze jeden podnoszący Mądrość (czyli razem są aż 3).
zależy, kim grasz - ja wojownikowi dawałem zawsze siłę, zręczność, kondycję i charyzmę, mądrość podnosiłem drużynowemu kapłanowi, a inteligencję - magowi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 294
Podziękowania: 20/166
Wysłany: 2011-02-21, 08:08   

Wbrew temu co mowia to Madrosc i Inteligencja tez sa potrzebne wojowi
-Inteligencja potrzebna Ci bedzie przy walce z Ilithidami
-Madrosc z jednej strony uaktywni Ci dodatkowe dialogi a z drugiej strony zwikeszy twoja odpornosc na Magie (chodzi o rzuty).

Co do wersji gry to na pierwszy raz zdecydowanie polecam wersje bez modow a z oficjalnymi dodatkami. Jedyny wyjatek warto zrobic dla TWM. UB tez bym sobie na 1 raz odpuscil.

BGT zostaw sobie na kolejne przejscie juz na modach a to z 2 powodow:
-po pierwsze BGT wypacza troche klimat jedynki a jest on niesamowity :)
-po drugie granie w Mega Modyfikacje w zasadzie wymaga BGT wiec jak zaczniesz grac na modach to juz bedziesz skazany na BGT

pozdrawiam i nie czytaj za wiele na temat samej rozgrywki bo odkrywanie wszystkiego samemu daje w tej grze duuuuuzo frajdy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kotlin
Vinci
Zasłużony


Posty: 2502
Podziękowania: 246/53
Wysłany: 2011-02-21, 08:54   

nowyU napisał/a:
-Madrosc z jednej strony uaktywni Ci dodatkowe dialogi a z drugiej strony zwikeszy twoja odpornosc na Magie (chodzi o rzuty).


W BG mądrość nie dodaje żadnych premii do rzutów obronnych i wałkowaliśmy to tutaj już kilka razy ;)

A poza tym, to podpisuję się pod wszystkim co napisał nowyU. Żadnych modów i nie czytaj zbyt wiele, po prostu graj.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kotlin
Rob 

Wiek: 32
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-21, 13:59   

nowyU napisał/a:
-Inteligencja potrzebna Ci bedzie przy walce z Ilithidami
-Madrosc z jednej strony uaktywni Ci dodatkowe dialogi a z drugiej strony zwikeszy twoja odpornosc na Magie (chodzi o rzuty).

Ilithidzi to dopiero w BG2
a co do tych opcji rozmów to naprawdę tak jest? Myślałem, że tylko w Falloucie i Tormencie przygłup miał ciężkie życie i był traktowany jak retard. Przechodziłem BG1 różnymi wojownikami - zazwyczaj Int i Mądrość miałem na poziomie 6-10 i nie widziałem żadnej różnicy; podobnie grając postacią z inteligencją 18-19 przy przeciętnej mądrości...

swoją drogą chociaż to na inny temat rozmowa - półbóg powinien mieć automatycznie wszystkie cechy przynajmniej na przeciętnym poziomie, coś jak w P:T, gdzie Bezimienny miał min. 9 :curious:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-02-21, 15:22   

nowyU napisał/a:
-Inteligencja potrzebna Ci będzie przy walce z Ilithidami
-Mądrość z jednej strony uaktywni Ci dodatkowe dialogi a z drugiej strony zwiększy twoja odporność na Magie (chodzi o rzuty).


Jeden punkt z grimuaru nie da zbyt wielkiej przewagi w walce z ithlidami
dialogi robimy kapłanem te co sie chce (np. z widzem) a i one nie są ani super ważne ani częste.
Zresztą nie pamiętam żadnego dialogi w jedynce co potrzeba mądrości czy inteligencji(za to charyzma jest potrzebna co drugi krok).

nowyU napisał/a:
-po pierwsze BGT wypacza troche klimat jedynki a jest on niesamowity :)

Nie rozumiem czego nie ma BGT a ma BG 1 ,wytłumaczysz Nowy?

nowyU napisał/a:
pozdrawiam i nie czytaj za wiele na temat samej rozgrywki bo odkrywanie wszystkiego samemu daje w tej grze duuuuuzo frajdy

Podpisuje się pod tym


//50 post :mrgreen:
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Ostatnio zmieniony przez Jolan 2011-02-23, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kotlin
kotlin 

Wiek: 34
Posty: 10
Podziękował 6 razy
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-21, 15:28   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zagram tak jak radzicie, na czystej wersji gry i tylko dla przyjemności poznania tej historii :) a że trochę do przejścia jest to pewnie sporo czasu minie zanim zacznę grać od początku z modami. A odnośnie TWM to jak to dokładnie wygląda?? jest to dodatkowa przygoda którą muszę zainstalować od razu po GB i zaczynać grę już z tym dodatkiem??
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2011-02-21, 15:39   

Żeby zobaczyć możliwie dużą część TWM dobrze by było zacząć od początku.

A najlepiej samemu sprawdzić, co się tam znajduje:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=4191

tam masz readme, linki do pobrania, i wszystko inne, czego trzeba
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kotlin
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group