Poprzedni temat «» Następny temat
BGT - dobór modów
Autor Wiadomość
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-09, 14:53   BGT - dobór modów

Witam wszystkich
Ostatnio zainstalowałem BGT z odrobiną modów przeszedłem kawałek fabuły bg1 no i jakoś tak wszystko generalnie tak jak pamiętam, gdzież te mody? Więc zapytuje was co byście jeszcze dorzucili by rozbudować główną fabułę?
Bo pewnikiem do większości modów, które instalowałem trzeba się pofatygować na określoną lokację

Lista wszystkiego co instalowałem z właściwą kolejnością (jak na razie do Nashkel i sukcesywnie dalej sprawdzana) i jak na razie jest ok, stabilnie, działa płynnie i wczytuje się szybko:
tobex beta 0017
fixpack bg2 v9
tdd v1.14PL
sos v1.13+v0.7PL
ctb (eng) 1.13a
ts-bp 6.10+v0.4PL
rot 2.1PL
bgt 1.11PL
dsotsc 215PL+fix
ntotsc 1.55(eng)+1.71+1.71PL
Secret of Bonehill 275a
bg1 miniquests v6
lure of yhe sirine's call v10
thalantyr item upgrade mod v3.7PL+
bg1npc project v18(eng)
bg1 unfinished bussiness v7 (eng)
bgttweak v9PL+
tortuted soul quest v7(eng)
- the bigg quest pack v2.02PL
- the bigg quest pack v2.02PL odinstalowane
Tower of Deception 3.3.1PL+
assassinations v8PL+
tales of the deep garden (błąd - bez deep garden na mapie [skipped]) v6.0PL+
Innershade v4.0PL+
Freedom's Reign / reign of virtue v7.1(eng)+
AviMaya (eng) v6
Chloe v1.5PL
gloran v3PL
Larsha NPC PL
LaViconia v2.0PL
Lester (eng)
Raziel v1PL
SKIE v5.1PL
- Tamika bład za duży plik jakiś tam
Weimer Solaufein mod v103 PL
Weimar Valen v45
- xardas błąd dialog.tlk has size: "too big for weidu"
yasraena v12PL
wildmages16spells PL+
unfinished business v19PL(problems nie wszystko się dało instalować)[bez Porwanie Boo, Romans SunaSeni, Kalach i jego marzenia, Rozszerzone zadanie Illitem, zadanie Pai]
Picky familiars v1.1PL
- Revised hell trials - błąd
wheels of prophecyPL
- defjam (xpfixer) v6 - błąd, częściowa instalacja, reszta na poziomie 50%
worldmap 8.01PL+addonPL+
widescreen v3.04 1280x800
SCS II v15PL
dlatego że bywa problem z kolejnością instalacji, to zacząłem sobie spisywać co instaluje
a instalowałem mniej więcej wg tego spisu treści co jest w: BiG World v9.7

Od dawien dawna BG to mój konik, niby wieki nie grałem ale mimo wszystko pamiętanie ile gdzie potworów, gdzie które zadanie i jak zrobić, to przestaje bawić, no to po tych modach coś się zmienia - przyznaję, ale jakbym znów instalował to jeszcze bym dołożył trochę modów
Rhialto the Marvelous
PS. Wiecie może jak ominąć ten błąd o dialog.tlk: "too big for weidu"?
PS2. Kto wymyślił, tego durnego "Cudownego Rhialto"(Rhialto the Marvelous) który jest łasy na moją śledzionę, pojawia się za każdym razem jak próbuję odpocząć w plenerze i całą drużynką, nie bardzo go mogę pokonać, (zabija mnie nawet wręcz :lol: , więc to mod chyba z dwójki), ktoś wie jak go wyłączyć i który mod go dodaje?
PS3. Świetna mapa jeśli idzie o wielkość (ale przydałaby się możliwość oddalania mapy/zmiana skali, popodziwiałbym :] )
PS4. jakby ktoś chciał instalować jak ja, to musi zgodnie z którąś poradą na tym forum: w folderze \Baldur's Gate 2\Override/Songlist.2da usunąć wpis: "100 ChImCR CRblank3.mus", a pytanie, czy to usunięcie wpisu, w którejś lokacji, która będzie wymagała tego utworu, nie wykrzaczy mi gry?
(ale misie naprzypominało :) )

Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2011-02-10, 10:00, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2011-02-09, 15:19   

Raziel, Xardas, Tamika - chłam, chłam, chłam...
Jak się bierzesz za instalację NPCów, to warto byś poczytał trochę opisy NPCów Vinciego [lewa kolumna - opis]. I po co tego aż tyle, skoro przyłączyć można max. pięciu, a posiadanie samych NPCów z modów strasznie ich zubaża...

Cytat:
ts-bp 6.10+v0.4PL
rot 2.1

RoT też jest PL
Cytat:
widescreen v3.04 1280x800

Zainstalowałeś widescreena na BGT i nie miałeś błędu ze startową ilością punktów doświadczenia? O.o
Cytat:
- Revised hell trials - błąd

Wchodzi w skład SimDing0's Quest Packa, ale już bez wersji PL.
Cytat:
PS. Wiecie może jak ominąć ten błąd o dialog.tlk: "too big for weidu"?

Kwestia starych wersji WeiDU, które coś chyba mają nawet problemy z samoaktualizacją. Skopiuj plik .exe z jakiegoś moda, nadaj mu stosowną nazwę (setup-xardas itd.) i uruchom a będzie działać.
Cytat:
Od dawien dawna BG to mój konik, niby wieki nie grałem ale mimo wszystko pamiętanie ile gdzie potworów, gdzie które zadanie i jak zrobić, to przestaje bawić, no to po tych modach coś się zmienia - przyznaję, ale jakbym znów instalował to jeszcze bym dołożył trochę modów

I tak masz tego zbyt wiele. Poprzyłączaj NPCów, zbadaj więcej obszarów, a nie doszedłeś do Nashkel i już zawód że mało się zmieniło;>

A nawiasem mówiąc nie widzę wśród modów Big Picture, bez tego z taką ilością megamodów, gdy dojdziesz do Cieni wszystko się zacznie krzaczyć...
Cytat:
PS4. jakby ktoś chciał instalować jak ja, to musi zgodnie z którąś poradą na tym forum: w folderze \Baldur's Gate 2\Override/Songlist.2da usunąć wpis: "100 ChImCR CRblank3.mus"

Wystarczy Various ToB Hacks i Increase songlist limit to 500
Cytat:
więc to mod chyba z dwójki

Mody do BG II będą, gdy dojdziesz do BG II, taka jest zasada;)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
pryszczu
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-09, 16:21   

Alvarez napisał/a:
Raziel, Xardas, Tamika - chłam, chłam, chłam...
[...]
I po co tego aż tyle, skoro przyłączyć można max. pięciu, a posiadanie samych NPCów z modów strasznie ich zubaża...

he, he większy wybór, a po jakimś czasie zawsze można wymienić felernego i zamienić na innego, a nie wiem czy doinstalowanie w trakcie gry mi czegoś nie zepsuje, a Raziel i Xardas z nazwy kojarzyli misie z innymi grami, lubię takie wątki :smile:
Alvarez napisał/a:
Zainstalowałeś widescreena na BGT i nie miałeś błędu ze startową ilością punktów doświadczenia? O.o

nie, ale zapamiętam na następny raz, że to nie dobre rozwiązanie:]
Alvarez napisał/a:
Wchodzi w skład SimDing0's Quest Packa, ale już bez wersji PL.

pal licho, że nie PL (choć bardziej się w questy wciągam przy PeeLkach), ale musiałem go nei znaleźć/nie zwrócić uwagi
alvarez napisał/a:
Cytat:
PS. Wiecie może jak ominąć ten błąd o dialog.tlk: "too big for weidu"?

Kwestia starych wersji WeiDU, które coś chyba mają nawet problemy z samoaktualizacją. Skopiuj plik .exe z jakiegoś moda, nadaj mu stosowną nazwę (setup-xardas itd.) i uruchom a będzie działać.

takie nazwy mają wszystkie mody, które mam
dokładna nazwa np. Xardasa (kopiowana):"Setup-Xardas.exe"
Alvarez napisał/a:
I tak masz tego zbyt wiele. Poprzyłączaj NPCów, zbadaj więcej obszarów, a nie doszedłeś do Nashkel i już zawód że mało się zmieniło;>

w takim dajmy na to Candlekeep ze sporym potencjałem raptem 1 nowy quest, to mało, a wystarczyło otworzyć wrota do środka, i ile można nawymyślać zadań:/
Alvarez napisał/a:
RoT też jest PL

zapomniałem dopisać "PL", wszystkie, które mają wbudowane PyLy instalowałem w ojczystym języku, poprawiłem powinno być już tak jak instalowałem
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-09, 19:54   

pryszczu napisał/a:
takie nazwy mają wszystkie mody, które mam
dokładna nazwa np. Xardasa (kopiowana):"Setup-Xardas.exe"


Oczywiście, że tak, ale nie zrozumiałeś porady Alvareza. Nie chodzi o zmienianie nazwy, tylko o wersję WeiDU.exe, który kryję się pod nazwą pliku instalacyjnego każdego moda. Masz ręcznie zaktualizować je do najnowszej wersji WeiDU, np. 226.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-09, 20:19   

A widzisz, nie wiedziałem, że wszystkie pliki instalacyjne są takie same i zawierają tylko Weidu, to po sprawdzeniu xardas miał wersję weidu 22700, ale w sumie problem jakby zniknął po instalacji BPv180 (wybrałem reinstalację wszystkich modów) i xardas instaluje się już normalnie
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2495
Podziękowania: 241/53
Wysłany: 2011-02-09, 21:37   

pryszczu napisał/a:
ale w sumie problem jakby zniknął po instalacji BPv180 (wybrałem reinstalację wszystkich modów) i xardas instaluje się już normalnie


Bo na tym mniej więcej polega aktualizacja. Musisz odpalić najpierw WeiDU (może być z moda), które jest w najnowszej wersji, samo sprawdzi, czy w folderze są inne WeiDU i je zaktualizuje. To WeiDU z BPv180 musiało być nowe, a mod niedawno aktualizowany.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-09, 22:42   

Po tych instalacjach co napisałem w 1. poście było w miarę git, poza miejscowymi brakami w polskich ogonkach, było git, i jednorazowym wywołaniu czarem przez "Cudownego Rahliego" filmiku z wyvernami z bg1 nie było więcej bugów :lol:

następnie zrobiłem:
użycie BPv180 i reinstalacja wszystkich modów
ściągnąłem tob_hacks i zrobiłem mu instalator Weidu i zainstalowałem
teraz misie krzaczy przy rzucaniu czaru: pomniejsze drążenie larlocha, w momencie trafiania w cel prawie się wiesza:D (gra odpowiada, ale wszystko się zatrzymuje)

PS. coś się pozmieniało po reinstalacji, jest np.: mniej na liście songlist (97 pozycje, a nie jak wcześniej 100)
PS2. próbowałem znaleźć ten czar przez infinity explorer ale jak znalazłem to nie bardzo wiem jak ten czar zmienić na oryginał

edit: kuń, reinstalka od nowa wszystkiego, ale z podobną liczbą modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 294
Podziękowania: 20/161
Wysłany: 2011-02-10, 07:40   

Z ciekawych modow do BG1, bo napewno te Cie w tym momencie interesuja, warto dorzucic: (oczywisci instaluj tylko te dla wersji BGT)
-The Grey Clan (rewelacyjny mod)
-Vault (podnosi troche trudnosc)
-Stone of Askavar tez ciekawy mod
-Hard Times (urealnia rozgrywke ->utrudnia ;) )
-opcjonalnie: Dark Horizont (bardzo fajny mod ale spaszczony przez dorzucenie zupelnie niezbalansowanych przedmiotow, najlepszym wyjsciem, z ktorego sam korzystam to edycja w NI albo DLTCEP kazdej postaci (lista postaci ok 30 + 2 moze 3 sprzedawcow) i usuniecie im przegietych przedmiotow zastepujac je zwyklymi odpowiednikami ew. +1 lub max +2).

Niezapomnij! Tak jak pisze w poradniku Kinski'ego, Alvarez'a i Torn'a, przed instalacja potraktowac instalki BiG fixpakiem.

PS. Co do Rihaldo to on pojawia sie przy odpoczynku tylko w jednej lokacji :) wroc tam w pozniejszym czasie. Inna sprawa ze zajmowanie sie tym gosciem ma sens tylko wtedy jak grasz Dzikim Magiem lub masz zamiar miec takowego w druzynie.
Ostatnio zmieniony przez nowyU 2011-02-10, 07:43, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
pryszczu
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2011-02-10, 08:24   

pryszczu napisał/a:
ściągnąłem tob_hacks i zrobiłem mu instalator Weidu i zainstalowałem

Zamiast tob_hacks ściągnąłbym ToBEx. Też rozszerza songlist, a poza tym dodaje masę innych przydatnych poprawek silnika, tweaków, itd. Dla mnie tak samo obowiązkowy mod, jak fixpack.

Raziel i Xardas owszem, mogą się kojarzyć z innymi grami, ale niemy NPC to raczej kiepska alternatywa dla Xana, Kivana, czy Keto, którzy mają sporo do powiedzenia na każdy temat.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-10, 09:04   

picollo napisał/a:

Zamiast tob_hacks ściągnąłbym ToBEx. Też rozszerza songlist, a poza tym dodaje masę innych przydatnych poprawek silnika, tweaków, itd. Dla mnie tak samo obowiązkowy mod, jak fixpack.

hmm, tobex, miałem na samiutkim początku zainstalowane, ale nie rozszerzył mi listy, hmm... (ściągałem go z tej strony i instalowałem wszystko co się dało)

jak już tak bardzo odradzacie te npc, co ja się przy nich będę upierać, skoro niedopracowane - do kosza
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2011-02-10, 10:14   

Z "tej" strony? Rozumiem, że chodzi ci o CoB-owe zasoby? Jak widzę, jest tu tylko beta 12, podczas, gdy na SHS jest już wersja 17, która zmieniła znacznie więcej.
Nie mam pojęcia, czemu nie rozszerzyło ci songlist, bo nie spotkałem się z problemami z tym komponentem. Spróbuj tą nową wersję zobaczyć:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=871
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-10, 18:42   

nowyU napisał/a:
Z ciekawych modow do BG1, bo napewno te Cie w tym momencie interesuja, warto dorzucic: (oczywisci instaluj tylko te dla wersji BGT)
-The Grey Clan (rewelacyjny mod)
-Vault (podnosi troche trudnosc)
-Stone of Askavar tez ciekawy mod
-Hard Times (urealnia rozgrywke ->utrudnia ;) )
-opcjonalnie: Dark Horizont (bardzo fajny mod ale spaszczony przez dorzucenie zupelnie niezbalansowanych przedmiotow, najlepszym wyjsciem, z ktorego sam korzystam to edycja w NI albo DLTCEP kazdej postaci (lista postaci ok 30 + 2 moze 3 sprzedawcow) i usuniecie im przegietych przedmiotow zastepujac je zwyklymi odpowiednikami ew. +1 lub max +2).
Niezapomnij! Tak jak pisze w poradniku Kinski'ego, Alvarez'a i Torn'a, przed instalacja potraktowac instalki BiG fixpakiem.

heh, dobrze że zajrzałem tu jeszcze raz, bo nie zauważyłem Twojego postu wcześniej, a właśnei instaluje jeszcze raz, to odinstaluje kilka modów do bg2 i bgt, to zainstaluje jeszcze je, dzięki bardzo, o to mi chodziło!
nowyu napisał/a:
PS. Co do Rihaldo to on pojawia sie przy odpoczynku tylko w jednej lokacji :) wroc tam w pozniejszym czasie. Inna sprawa ze zajmowanie sie tym gosciem ma sens tylko wtedy jak grasz Dzikim Magiem lub masz zamiar miec takowego w druzynie.

niestety pojawiał się w co najmniej 2-3 lokacjach, więcej nei sprawdzałem
picollo napisał/a:
Z "tej" strony? Rozumiem, że chodzi ci o CoB-owe zasoby? Jak widzę, jest tu tylko beta 12, podczas, gdy na SHS jest już wersja 17, która zmieniła znacznie więcej.
Nie mam pojęcia, czemu nie rozszerzyło ci songlist, bo nie spotkałem się z problemami z tym komponentem. Spróbuj tą nową wersję zobaczyć:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=871

miałem v0017 więc mea Culpa, musiałem z tego Spellholda albo Gibberlinga ściągać, ale zauważyłem jedną rzecz: nie uruchamiałem gry z "TobExLoader.exe", więc pewnie to temu

edit: z 5 zainstaluję ostatecznie 3: stone of Askvar v1.5, Vault v5, hard times v2, grey clan coś nei można pobrać, a w Horizoncie nie będę grzebał, bo z pewnością coś bym za przeproszeniem zje***

edit2: pewnie big world fixpack v9., to nei to samo co bg2 fixpack v9? Argh:/

edit3: zabieram się za to porządnie by mieć powtarzalną instalację: BiG World Setup, jak wymyślę, jak zainstalować Pe-eLki, to prześlę moją wersję "BWS-selection.ini", sorki w takmi razie za zawracanie głowy, to ustrojstwo powinno wszystko zainstalować jak należy we właściwej kolejności i nawet jest lista modów jakie są dostępne, a do tego doinstalowuje jakieś ekstra poprawki, których jest jak widzę sporaśno

edit4: BiG World odradza instalowanie jednocześnie BPv180 i SCS II, bo zmieniają to samo w różny sposób
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 294
Podziękowania: 20/161
Wysłany: 2011-02-11, 07:09   

Cytat:
edit4: BiG World odradza instalowanie jednocześnie BPv180 i SCS II, bo zmieniają to samo w różny sposób


Jak sobie sciagniesz manual do Big World (obecnie chyba 9.7) to znajdziesz dokladna rozpiske kazdego moda i bedziesz wiedzial ktore komponenty sie powtarzaja a ktore nie :)

Co do Grey Clan to powiem tyle ze naprawde warto go sciagnac ja ostatnio tez robilem instalke i bez problemow zassalem. Co do modow na BG2 nie potrzebujesz ich odrzucac, sama ilosc nie psuje instalki a jedynie sytuacja gdy kilka modow odwoluje sie do tego samego elementu gry.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-11, 11:29   

nowyU napisał/a:
Jak sobie sciagniesz manual do Big World (obecnie chyba 9.7) to znajdziesz dokladna rozpiske kazdego moda i bedziesz wiedzial ktore komponenty sie powtarzaja a ktore nie :)

w sumie już to to czytałem (a przynajmniej spis treści), szaleństwem byłoby czytanie wszystkich 270 stron o każdym modzie

nowyU napisał/a:
Co do Grey Clan to powiem tyle ze naprawde warto go sciagnac ja ostatnio tez robilem instalke i bez problemow zassalem.

fakt udało się ściągnąć z http://www.shsforums.net/...i-tgc1e-bgtzip/ bo z normalnej strony pobierania się nie dało pobrać
nowyU napisał/a:
Co do modow na BG2 nie potrzebujesz ich odrzucac, sama ilosc nie psuje instalki a jedynie sytuacja gdy kilka modow odwoluje sie do tego samego elementu gry.

ale w tym big world z listy poprawek wynika, że instaluje też poprawki do poszczególnych pojedynczych modów, nawet sam ściąga najnowsze wersje modów, full wypas, cały wic polega jedynie na tym by ustawić język PL w tych co się da
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 294
Podziękowania: 20/161
Wysłany: 2011-02-11, 12:43   

nie do konca takie jest to latwe jak sie wydaje na pierwszy rzut oka, problemem jest to, ze instalka w wiekszosci przypadkow instaluje wszystko jak leci i potem ma sie sporo niepotrzebnych smieci zaburzajacych balans i klimat gry.

Hm .. ja przeczytalem te 270 stron chyba z 6 razy :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group