Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Autor Wiadomość
poznaniakk1986 

Wiek: 33
Posty: 28
Wysłany: 2016-12-30, 13:12   Ile można przydzielić gwiazdek w daną broń Berserk/Kapł?

Łamać chcę na 9lvl. Czy będą to tylko 2 gwiazdki w daną broń czy mogę więcej?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Keleborn 

Wiek: 26
Posty: 144
Podziękowania: 17/1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-30, 14:20   

Można więcej dopóki jesteś berserkerem i po tym jak już odblokujesz klasę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Harth 

Wiek: 26
Posty: 63
Podziękowania: 3/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-01, 20:23   Bug z Aranem (prośba o pomoc)

Tym razem jest błąd z Aranem taki, że Lassal zabił Mook, ja Lassala etc. a Aran nie wykrywa że zrobiłem co miałem zrobić (pojawia się wciąż odpowiedź : na razie nic gdy go zagaduję). Co mam zrobić aby pchnąć grę do przodu? Jaki kod wpisać?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2017-03-01, 20:49   

Harth napisał/a:
Tym razem jest błąd z Aranem taki, że Lassal zabił Mook, ja Lassala etc. a Aran nie wykrywa że zrobiłem co miałem zrobić (pojawia się wciąż odpowiedź : na razie nic gdy go zagaduję). Co mam zrobić aby pchnąć grę do przodu? Jaki kod wpisać?


W tej walce nie powinieneś być w stanie zabić Lassala, jedynie zranić. Rzuca wtedy dialogiem i znika. Jak masz możliwość, to po prostu wczytaj zapis sprzed tej walki i spróbuj jeszcze raz.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Harth 

Wiek: 26
Posty: 63
Podziękowania: 3/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-01, 22:51   

Mam kolejny problem. Otóż nie pojawia się kursor "przejścia przez drzwi" do kryjówki Firkraaga i nie mogę wejść do podziemi. Co można na to poradzić?

A to z Mook było bardzo dziwne - Mook była tam jeszcze raz, gdy wróciłem do Doków. Zabił ją Lassal i przebiegło wszystko normalnie, także nie ma problemu. Ale teraz nie mogę przejść przez te drzwi. O co tu chodzi?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-03-01, 23:18   

Harth napisał/a:
Mam kolejny problem. Otóż nie pojawia się kursor "przejścia przez drzwi" do kryjówki Firkraaga i nie mogę wejść do podziemi. Co można na to poradzić?

Możliwe, że jakiś mod coś naknocił (czy przypadkiem przy Larshy to się czasem nie działo? ale może mylę mody). W każdym razie doraźne rozwiązanie, to przeniesienie się kodem na pierwszą lokację podziemi, czyli wpisanie w konsoli CLUAConsole:MoveToArea("AR1201") - wyjść chyba już się powinno dać zwyczajnie.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Harth 

Wiek: 26
Posty: 63
Podziękowania: 3/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-02, 15:08   

OK, pomogło, dzięki. Tak, mam mod Larshy ale ją spławiłem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2017-04-04, 02:59   

Niech mi ktoś wytłumaczy, jak to jest z punktami życia w BG2? Dlaczego gra przyznaje nieprawidłową ilość pż, dla nowo stworzonych postaci?
Zaczynając Cienie Amn wojownikiem/magiem o kondycji 18, liczba pż na poziomie 6/6 wynosi 73, a powinno być 66. Dlaczego?
Wojownik = (10 pż / 2) * 6 poziomów = 30
Mag = (4 pż / 2) * 6 poziomów = 12
Kondycja = 4 pż * 6 poziomów = 24
Razem = 30 + 12 + 24 = 66 pż
Problem zaobserwowałem odpalając konwersję Epic Endeavours, ale na świeżo zainstalowanym, niezmodowanym BG2 działa tak samo.
Podobnie jest z czystym wojownikiem (kondycja 18, poziom 7), który dostaje 108 pż, a powinien mieć 98. Co się dzieje?

EDIT
Wygląda na to, że Cienie Amn losują maksymalną ilość oczek dla danej klasy, po czym dodają extra jedną kostkę, bez bonusu z racji kondycji. Czyli dla wojownika 98 pż (prawidłowa wartość) + 10 pż (kostka wojownika), a dla wojownika/maga 66 pż (prawidłowa wartość) + 5 pż (1/2 kostki wojownika) + 2 pż (1/2 kostki maga). Pytanie pozostaje nadal... dlaczego tak się dzieje?
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 435
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2017-04-04, 20:02   

Damianus_NT napisał/a:

EDIT
Wygląda na to, że Cienie Amn losują maksymalną ilość oczek dla danej klasy, po czym dodają extra jedną kostkę, bez bonusu z racji kondycji. Czyli dla wojownika 98 pż (prawidłowa wartość) + 10 pż (kostka wojownika), a dla wojownika/maga 66 pż (prawidłowa wartość) + 5 pż (1/2 kostki wojownika) + 2 pż (1/2 kostki maga). Pytanie pozostaje nadal... dlaczego tak się dzieje?

A może wieloklas dostaje pż na kondycję za obie klasy, czyli woj/mag 6/6 dostaje 24 za woja i 12 za maga?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-05, 01:48   

greegarak napisał/a:
A może wieloklas dostaje pż na kondycję za obie klasy, czyli woj/mag 6/6 dostaje 24 za woja i 12 za maga?


Wieloklas dostaje pż za kondycje za wszystkie klasy ale podzielone przez liczbę klas i zaokrąglone w górę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2017-04-05, 06:52   

Scol napisał/a:
Wieloklas dostaje pż za kondycje za wszystkie klasy ale podzielone przez liczbę klas i zaokrąglone w górę.


Możliwe, ale w takim razie dlaczego wojownik/mag (kondycja 18) nie ma na początku gry 10 punktów życia, tylko 11?
Jeśli życie z obu klas podzielimy przez dwa i to samo zrobimy z kondycją, zaokrąglając ją w górę, to wyjdzie nam [(10 + 4) / 2] + [(4 + 2) / 2] ... czyli łącznie 7 + 3 = 10 punktów życia w BG1, na początku gry. W rzeczywistości dodajemy 11.

Zresztą, to wszystko nieważne, bo nadal nie rozwiązuje to problemu z początkowym życiem w BG2. Robiąc postać w BG1 i awansując ją do poziomu BG2, zawsze będzie mieć mniej życia, niż postać zaczynająca w klatce Irenicusa.

Czyżby BG2 zakładało, że nowo zrobiona postać wyrzuci mniejszą ilość oczek, niż maksymalna i "rekompensuje" to bonusowymi punktami życia, na początku gry?

EDIT (19-06-2017):
Minęło trochę czasu, i zacząłem od nowa grę w Cieniach Amn. Kilka obserwacji:

1. Jeśli zaimportujemy postać z pliku (nie z zapisu gry), to straci ona masę punktów życia w BG2. Dla przykładu, zaimportowanie pliku wojownika, poziom 7, kondycja 19, da nam 71hp zamiast prawidłowych 105 hp! Jedyne rozwiązanie tego błędu to import zapisu gry z BG1 (nie pliku postaci!), wtedy gra daje nam pełną pulę hp + dodatkowe 10 punktów życia. Więcej o tym w punkcie 2.

2. Wspomniane 10hp. Postać wojownika na 9 poziomie, w BG2 będzie mieć 100 bazowego hp + bonusy z kondycji (powinno być 90 + bonusy z kondycji, ale gra daje nam gratis jedną "kostkę" hp w prezencie). Potwierdziły się moje przypuszczenia o to, że gra BG2 nagradza <CHARNAME> dodatkowymi punktami życia, niezależnie od klasy.

3. Nie mogę nic poradzić na to, że Imoen (w lochach Irenicusa) zawsze startuje z 57 hp (a powinna mieć 62). Poprawki z TweakPacka, które gwarantują max hp dla przyłączalnych NPC, nie działają na Imoen (przynajmniej tą z lochów).
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
micor07 

Posty: 4
Wysłany: 2017-08-21, 20:10   Czary

Siema właśnie zacząłem przygodę z BG 2 złota edycja tworze postać pierwszy raz w to będę grał i chciałbym się dowiedzieć jakie czary wybrać na początek?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1355
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2017-08-22, 09:33   

Jesteś czarwonikiem czy magiem? Bo to duża różnica. Mag powinien brać czary, które będą przydatne na początku, potem nauczy się innych. Czarownik, który uczy się czarów tylko przy awansie i na stałe, od razu powinien iść w zaklęcia przydatne długofalowo.

Tu masz poradnik do zaklęć: http://baldur.cob-bg.pl/bg2?pg=4,2,0

Tu parę porad, jeżeli grasz w czystą grę (bez modów w rodzaju Spell Revision, które zmieniają wiele).

Poziom 1.: każdy będzie chciał Magiczny Pocisk (jedno z lepszych zaklęć ofensywnych), Dziki Mag na pewno weźmie Lekkomyślne Zaklęcie Nahala (bo to praktycznie jego zdolność klasowa). Każdemu warto wziąć Ociemniałość (świetny debuff, jak wejdzie to praktycznie nokautuje przeciwnika, można w niego wtedy darmo walić z łuków, tylko podchodzenia na zasięg walki wręcz należy unikać). Jeżeli jesteśmy magiem to warto wziąć Zbroję, ale czarownik powinien tego wyboru unikać. Identyfikację weź koniecznie, w pierwszej grze jest niezastąpiona, bo pozwala Ci poznać magiczne właściwości przedmiotów. Nie brać Przyzwania Chowańca- ten czar rzuca się raz w grze, wystarczy rzucić ze zwoju (także, a nawet przede wszystkim, w przypadku czarownika). Inne czary podle upodobań. Na niskich poziomach nieźle się sprawdzają Migoczące Barwy (czyli nie dla czarownika). Przerażenie za to jest dosyć dobre, bo ma dużą karę do rzutu obronnego. Zauroczenie i Zmiennobarwna Kula to czary dobre do zabawy, nie zaszkodzi je mieć.

Poziom 2: Lustrzane Odbicie to podstawowy czar defensywny, każdy czarodziej powinien je znać. Pajęczyna jest bardzo przydatna, ale nie każdy lubi taki styl gry; niemniej to jeden z najlepszych czarów na tym poziomie. Kwasowa Strzała Melfa to podstawowy czar ofensywny na tym poziomie, więc lepiej wziąć. Dziki Mag koniecznie powinien wziąć Tarczę Chaosu. Pozostałe czary zależą od składu drużyny. Jeżeli nie będzie w ekipie złodzieja (nie zalecane w pierwszej grze!) to brać Otwarcie. Jeżeli nie będziemy mieli kapłana, to Przełamanie Strachy się przyda (ale lepiej mieć kapłana). Śmierdząca Chmura też jest niezła, ale gorsza od Pajęczyny (ale może ją uzupełniać). Niewidzialność to czar ratunkowo-zwiadowczy i też się bardzo przydaje, aczkolwiek są lepsze wersje tego czaru na wyższych poziomach (tylko że tam możemy chcieć wydać komórkę na coś lepszego, ja bym zalecał Niewidzialność wziąć).

Poziom 3: Nie brać Błyskawicy, bo to trudny w użyciu czar! Brać za to w ciemno Kulę Ognia lub Eksplodującą Czaszkę- to podstawowa ofensywa obszarowa, mag koniecznie któryś z tych czarów powinien znać (ale czarownik niech nie traci pamięci na oba, jeden starczy). Koniecznie wziąć Miniaturowe Meteory Melfa- to świetne zaklęcie ofensywne, tworzy broń o bardzo wysokim umagicznieniu (+5!) więc posłuży nam do ranienia wrogów, których nasi wojownicy jeszcze zranić nie będą mogli ze względu na słaby sprzęt. Niewidzialność Promień 3m radzę wziąć o ile wcześniej nie wzięliśmy Niewidzialności, w innych wypadkach sobie na razie odpuścić. Przyśpieszenie to potężny buff dla całej drużyny, każdy mag powinien je znać, jest przydatne przez całą grę. Rozproszenie Magii lub Usunięcie Magii także warto mieć, ja preferuję Usunięcie (to będzie pierwszy czar do pozbywania się wrogich osłon). Jeżeli zostaną nam jakieś wolne sloty to możemy brać: Ognistą Strzałę (punktowy czar ofensywny), Okropne Zauroczenie (lepsza wersja czaru z 1-szego poziomu, czarownik powinien wziąć tylko jeden) oraz Spowolnienie (niezły debuff, z tych trzech zaklęć opcjonalnych polecałbym je najbardziej).

Poziom 4: Koniecznie Kamienną Skórę- bardzo ważna obrona. Dalej Mniejszy Sekwenser- niepozorny czar, często pomijany przez początkujących graczy- możemy wsadzić do niego np. dwa Magiczne Pociski, co zwiększa nasze moce ofensywne. Kolejny niezbędny czar to Wielkie Osłabienie- każdą grupę wrogów staramy się nim traktować przed rzucaniem innych czarów (nakłada kary do rzutów obronnych i inne czary będą skuteczniejsze). Tajemne Słowo bierzemy tylko jak gramy na modach (SCS, Spell Revision) w innych przypadkach sobie odpuszczamy. Dalej można wziąć Emocje- niezły czar do kontrolowania pola bitwy. Mag może wziąć Zamęt, ale czarownik lepiej niech sobie odpuści i weźmie lepszą wersję tego czaru na 5-tym poziomie księgi. Unikać Polifromowania Innego- z opisu czar jest świetny, ale w praktyce rzadko działa. Jak wcześniej nie wzięliśmy żadnego czaru z niewidzialnością to tu bierzemy Ulepszoną Niewidzialność (chroni nas przed magią, do pewnego stopnia).

Poziom 5: Koniecznie Chaos (to lepsza wersja zamętu, potrafi sponiewierać całą grupę wrogów), dalej Wyłom (niezbędny czar do przełamywania wrogich osłon). Zabójcza Chmura jest świetna, ale nie każdy lubi jej używać (brać tylko, jak wzięliśmy Pajęczynę na 2-gim poziomie). Obniżenie Odporności to bardzo ważny czar, ale chwilę z nim można poczekać- na początku nie ma wrogów z wysoką odpornością na magię, nauczymy go się później. Reszta do wyboru, unikać tylko przyzwań żywiołoków (tę robotę należy pozostawić druidowi). Jeżeli został nam slot to Niepodatność na Czary jest świetna, ale trzeba już dość dobrze znać mechanikę gry, by z niej dobrze korzystać, poza tym tego zaklęcia też nie potrzebujemy "na już", lepiej nauczyć się go później.

Na którymś poziomie warto też wziąć jakiegoś przywołańca, ale z tym można poczekać do wyższych poziomów- te z poziomów 1-5 są raczej słabe. Ja zwykle biorę Pajęczy Pomiot (4-ty poziom), działa jako-tako, można nim zająć na chwilę wrogów albo zapchać dziurę we froncie.

Do wyższych poziomów na razie nie masz dostępu, więc nie ma co sobie zawracać głowy (ale zwoje już można zacząć zbierać). Dobrze jest np. na chwilę odpalić Tron Bhaala, zrobić sobie nowego maga i poeksperymentować z różnymi czarami.

Należy też pamiętać, że są to uwagi dla czystego maga lub czarownika. Jeżeli masz wieloklasa (zwłaszcza wojownika/maga) to wybór czarów będzie wyglądał zupełnie inaczej- w ogóle rezygnujemy z ofensywy (poza podstawowymi rzeczami takimi jak Magiczny Pocisk), skupiamy się na czarach ochronnych oraz takich, których efekt nie jest zależny od poziomu. Można też eksperymentować wtedy z czarami o krótkim zasięgu.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Winth


Wiek: 25
Posty: 168
Wysłany: 2017-08-29, 03:32   

Jeżeli nie weźmiesz Ulepszonej Niewidki z 4 poziomu (a jest świetna), to na 5 są jeszcze Drzwi z Cienia, które działają praktycznie tak samo; akurat dla mnie 4 poziom ma więcej ciekawych spelli niż 5 (jak na ironię), więc korzystam z tego. Zwykłej niewidzialności moim zdaniem raczej nie zapamiętywać, lepiej na głównym bohu trzymać miksturę niewidzialności i wypić jako tzw. Przycisk "O K***a" (mikstury działają instant), czyli jak coś z zasadzki zaatakuje - wypić i uniknąć niepotrzebnego i frustrującego reloadu spowodowanym czymś typu krytyczna strzała w pierwszej turze czy jakimś badziewiem typu Runiczny Zabójca z piwnicy Neba.

Poza tym to w BG2 jest cholernie dużo magów i kapłanów - ledwo się da mieć złodzieja który nie umie czarować - więc uzupełniaj braki między swoimi magami; Nalia, Imoen, Jan, Aerie, Haer'dalis, wszyscy świetnie czarują. Niedbała selekcja czarów tylko czarownikowi robi problemy (dlatego lepiej nie graj nim za pierwszym razem).

A z czarów do zabawy to ja strasznie lubię 4 poziomowe Polimorfowanie siebie, bo można w formie pająka castować Mniejszy Sekwencer i w rezultacie mieć 18/00 siły w Kamiennej Skórze/Lustrzanych/Rozmyciu/Ognistej Tarczy. Morrigan z DA:O zabiłaby za taki pałer.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bhaalufein

Posty: 16
Podziękowania: 1/2
Wysłany: 2017-08-29, 12:34   

Problem z finalizacją zadania Jaheiry. Drugi rozdział Nie ma romansu, Dermin zabity, minęło 5 dni (w zasadzie to z 50 nawet) i Terminsel się nie pojawił. Chciałem sprawdzić w shadowkeeperze jego dane czytając to:
'Sprawdź za jego pomocą wartość zmiennej 'TerminselSpawn' (zakładka Global Variables). Jeśli jej wartość wynosi 4, oznacza to, że nie spełniłeś warunków do spotkania z Terminselem:
* Musisz być w rozdziale 2., 3. lub 6.
* Musisz znajdować się na zewnątrz (obszary OUTDOOR)
* Nie możesz znajdować się na następujących obszarach: Wyjście z Podmroku, Targowo, Slumsy, Bramy Miasta
* Musisz mieć w drużynie Jaheirę
* Wokół Ciebie nie może być żadnych wrogów, a w bezpośrednim otoczeniu (3 metry) nie mogą znajdować się postaci neutralne.
Po spełnieniu tych warunków Terminsel powinien się pojawić.'
W zakładce Global Variables nie ma żadnych danych. Ktoś pomoże? Aha, po przywołaniu konsolą, Terminsel nie ma nic do powiedzenia.

EDIT: Problem rozwiązany na 99%. Zmieniłem wartość TERMINSELAPPEAR z 7526820 na 1689224 i Terminsel momentalnie się pojawił. Ten 1% to brak otrzymanego doświadczenia z wykonane zadanie.

EDIT: Cieszę się, że Ci się powiodło naprawić, doświadczenie to nie wszystko;) Przypominam o edycji postów - M
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2017-08-29, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group