Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I] Ciekawostki
Autor Wiadomość
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 542
Podziękowania: 22/173
Wysłany: 2010-10-26, 22:25   [BG I] Ciekawostki

W Balduru jedynce natknąłem się na parę dziwnych skrzyń nie do otwarcie. Jedną taką można znaleźć w Nashkel w garnizonie straży. Jest jeszcze kilka takich we Wrotach Baldura w nieważnych domach gdzie jedyną robotę jaką można zrobić to splądrować dom.
Wie ktoś o co chodzi z tymi skrzyniami? I da się je jakoś otworzyć?
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
Ostatnio zmieniony przez morgan 2014-04-23, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2010-10-26, 22:52   

A powiesz mi co to ma wspólnego ze zdolnościami złodziejskimi w BG1? Bo ja za cholerę nie wiem, to raczej ciekawostki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Żelazko 
Morgan mnie zbił


Posty: 542
Podziękowania: 22/173
Wysłany: 2010-10-26, 23:31   

Binci napisał/a:
A powiesz mi co to ma wspólnego ze zdolnościami złodziejskimi w BG1? Bo ja za cholerę nie wiem, to raczej ciekawostki.


Miałem zadawać te pytanie w tym temacie http://athkatla.cob-bg.pl...p?p=85373#85373 ale moje pytanie zahacza o pierwszą część i bałem się że morgan może mi dać warna za pisanie o pierwszej części w dziale traktującym o części drugiej. Jeśli ten temat nie widzi się administracji, to przepraszam, następnym razem napiszę PW do moderatora działu lub administratora przed założeniem tematu.

boro napisał/a:
jęśli nie ma "mechanizm..." to może nie masz na tyle umiejętności, albo trzeba otworzyć to kluczem lub zaklęciem.


Przy skrzyniach, których wspomniałem piszę że zamek może być chroniony zaklęciem czy coś takiego - to samo pisze przy drzwiach i zamkach, które trzeba otworzyć kluczem lub jakimś kamieniem strażniczym.

boro napisał/a:
Próbowałeś obrobić okolicznych strażników?


Nie próbowałem. Coś mi się zdaje że jest to niemożliwe :?:
_________________
Pod żadnym warunkiem nie usuwać mi warna.

Morganizm wyjaśniony.
http://athkatla.cob-bg.pl...p=109149#109149
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2010-10-27, 15:01   

Żelazko napisał/a:
Binci napisał/a:


?

Żelazko napisał/a:
Miałem zadawać te pytanie w tym temacie http://athkatla.cob-bg.pl...p?p=85373#85373 ale moje pytanie zahacza o pierwszą część i bałem się że morgan może mi dać warna za pisanie o pierwszej części w dziale traktującym o części drugiej.


To byłoby już w ogóle przegięcie, Żelazko. Sam bym Ci chyba warna dał. To pytanie nie zahacza o BG1, to pytanie dotyczy BG1. W dodatku nie rozchodzi się o zdolności złodziejskie. Stworzyłem nowy temat: Ciekawostki w BG. Połączyłem to z tematem skrytek Szkieletora ;) Może coś się z tego rozwinie. Chociaż takie rzeczy jak magowie wychodzący z nagrobków są ogólnie znane, no ale może coś się trafi ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 23
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-04-17, 21:46   

po pierwsze,mógłby tu jakiś mod zrobić porządek bo to temat "ciekawostki",a nie "pomoc z modami"
po,drugie mój trick,ciekawostka
W quescie z shoal
należy
1.Zagadać do shoal
2.Pobić lekko shoal i pogadać
3.Zabić ogra
4.I tu zamiast zagadać z shoal to ja zabijamy i mamy na czysto 3 razy więcej XP niż wtedy,gdybyśmy z nią gadali

4a.Dla szybciorów zagadujemy do shoal i zabijamy ją(nie zawsze się udaje)dostajemy wtedy najwięcej XP
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-03-02, 17:28   

Zauważyłem ostatnio w Infinity Explorerze, że jest przejście z kanałów centralnych (tych ze Szczurkiem) do piwnicy Pałacu Książęcego (wychodzące już za drzwiami skarbca, tuż obok skrzyni). Jednak jest ono "niekompletne", mianowicie w obu miejscach jest jedynie "entry point", a brak "triggera", co ostatecznie uniemożliwia korzystanie z przejścia (nie pojawia się odpowiedni kursor).

Czy we wszystkich wersjach gry tak jest? (sprawdzałem na wersji Saga BG z eXtra Klasyki) I czy może też w jakimś modzie (np. BGT) jest to poprawione, by faktycznie działało?

EDIT: Dostosowano post do tematu po usunięciu rzeczy dot. NTotSC = \m/
Ostatnio zmieniony przez morgan 2014-04-24, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2012-03-03, 21:09   

Takie przejście mogłoby zdemolować fabułę. Przejście mógł wyłączać któryś z patchy. Mam wydanie BG1 na 6 płytach CD i ani w wersji BG1+TotSC, ani w czystym BG1 v4315 bez TotSC to przejście też nie działa. Z drugiej strony w jakiejś solucji czytałem, że w rozdziale 7. jest opcja dostania się do pałacu przez kanały czy jakąś piwnicę, nie pamiętam szczegółów.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Hudrant1234

Posty: 9
Wysłany: 2013-02-02, 21:55   Zamknięte magicznie skrzynki.

''W mechanimie, który steruje tymi drzwiami nie ma konwencjonalnego zamka i zapewne jest on zabezpieczony przed prostymi czarami''

No właśnie. Ten napis w większości gier typu Baldurs czy Icewind oznacza po prostu, że dana skrzynka czy drzwi są związane z jakimś questem i by otworzyć je trzeba coś zrobić, z kimś pogadać, kogoś zabić, coś zdobyć i tak dalej. Wiadoma i oczywista sprawa. Ale gram sobie znowu w Baldurs Gate I i zastanawiam się, dlaczego w koszarach w Nashel jedna skrzynka jest tak zamknięta i dlaczego zamknięte są tak samo dwie skrzynki w przypadkowych domkach w Baldurs Gate ( takich zwykłych gdzie prócz jakiś śmierci nic wartościowego nie ma). To jest jakoś losowo generowane? Ktoś wie o chodzi?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 392
Podziękowania: 34/49
Wysłany: 2013-02-02, 22:47   

Kwestia mechaniki gry. Poza zamkami które mają "magiczny" charakter, są też zamki jak ten w koszarach, których nie da się otworzyć. Włašnie przez mechanikę. Chyba(gdzieś przeczytane na tym forum)jest tak że zamki które mają poziom trudności ustawiony na 100 lub wyżej nie otworzy złodziej nawet mający powyżej 100 w zdolności rozbrajania. Odnosi się to też do czaru otwarcie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2015-12-31, 10:31   

Na pudełkach oryginalnych wydań (a może i którychś późniejszych reedycji) Baldur's Gate i OzWM można zobaczyć alternatywny, niewykorzystany w grze portret Edwina. Wie ktoś, czy może ten portret istnieje jako plik i został w jakimś modzie przywrócony?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Geralt Riv 
Wieśmin


Wiek: 19
Posty: 146
Podziękowania: 5/10
Wysłany: 2015-12-31, 12:16   

Możesz podesłać jakiejś zdjęcie?
_________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... jednym jesteś ty"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2015-12-31, 13:07   

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Geralt Riv 
Wieśmin


Wiek: 19
Posty: 146
Podziękowania: 5/10
Wysłany: 2015-12-31, 14:57   

Faktycznie, ale to na pewno Edwin? Też bym się do tego skłaniał, ale dziwny kolor płaszcza, dziwne coś na twarzy. Cóż, poczekajmy na specjalistów od takich spraw ;)
_________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... jednym jesteś ty"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 392
Podziękowania: 34/49
Wysłany: 2015-12-31, 15:21   

Może tak miała wyglądać Edwina jak brzydka złośliwa wiedźma?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2016-01-01, 01:30   

Cała masa modów dodaje alternatywne portrety, ale takiego brzydactwa z żadnego z nich nie kojarzę - nic dziwnego że z niego zrezygnowali... toż przy nim nawet portret Viconii z BG1 (sam w sobie obrzydliwy) wygląda niemal uroczo :P
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group