Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Konflikty między bohaterami przyłączalnymi
Autor Wiadomość
Simi 


Posty: 633
Podziękowania: 20/9
Wysłany: 2010-12-29, 22:32   

Tja, Keldorn najpierw powie coś w stylu, że dłużej nie zniesie drowa w drużynie, i że Viconia powinna odejść, a za parę godzin (czasu gry) zaczną ze sobą walczyć. Dodam, że do konfliktu dochodzi dość szybko, a np. konflikt Minsca z Edwinem wymaga z pięciu dialogów i u mnie ostatnio nawet z przyspieszaczem banterów pobiliby się dopiero w ostatniej lokacji.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2011-05-03, 11:25   

Innym konfliktem jest też (a zdarzającym się często) jest ten z Korganem i Aerie.

Albo innym ten z Mazzy i Anomenem
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 11:47   

Wszystkie konflikty prowadzące do rozpadu drużyny:
Aerie vs Korgan,
Cernd vs Viconia,
Edwin vs Minsc,
Haer’dalis vs <CHARNAME> (jedyny konflikt w który uwikłany jest nasz bohater i ma miejsce jeśli romansujemy z Aerie i w drużynie mamy Haer’dalisa),
Keldorn vs Viconia,
Mazzy vs Viconia.

Tak więc jak widać najwięcej wrogów ma niestety Viconia. Na pocieszenie dodam że bantery ostateczne prowadzące do rozpadu drużyny włączają się losowo a czasem jeśli szybko przechodzimy grę to nawet nie zdążą xD A poza tym jest pewien mały mod który rozwiązuje problem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2011-05-03, 12:01   

Archerito napisał/a:
Na pocieszenie dodam że bantery ostateczne prowadzące do rozpadu drużyny włączają się losowo a czasem jeśli szybko przechodzimy grę to nawet nie zdążą xD


Ewentualnie wczytujemy ostatniego sejwa.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 15:44   

Katorg napisał/a:
Ewentualnie wczytujemy ostatniego sejwa.


O to mi właśnie chodziło kiedy pisałem że zdarza się taka sytuacja losowo...aczkolwiek stwierdziłem że nie warto pisać: wczytajcie save bo każdy się sam domyśli :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Firena 
Cyckowe Zuo


Wiek: 29
Posty: 33
Podziękowania: 5/1
Skąd: Z Wyra
Wysłany: 2011-05-03, 17:33   

E tam, konflikty są wspaniałe i czekam z niecierpliwością na takowy :sweet:
_________________
Czasami tak się zastanawiam,
Czy otwierając drzwi mego zamku,
Zastanę jeszcze twarz mi bliską,
Czy już wspomnienia dawnych dni.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
BlackWidow89 


Wiek: 30
Posty: 59
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2011-05-03, 17:50   

Jeszcze konflikt Valygar vs. Edwin też prowadzi do rozpadu drużyny( raz mi się pobili tuż przez ostatnią próbą w Piekle, ale się wtedy wściekłam :] )
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 17:59   

Firena napisał/a:
E tam, konflikty są wspaniałe i czekam z niecierpliwością na takowy :sweet:

To że są wspaniałe to inna para kaloszy. Ja też uwielbiam kiedy moi się kłócą :D

BlackWidow89 napisał/a:
Jeszcze konflikt Valygar vs. Edwin też prowadzi do rozpadu drużyny( raz mi się pobili tuż przez ostatnią próbą w Piekle, ale się wtedy wściekłam :] )

Pierwszy raz słyszę że Valygar i Edwin się kłócą aż do bitki (chociaż to jak najbardziej logiczne). Nigdy mi się to nie zdarzyło ani w żadnym poradniku tudzież opisie o tym nie czytałem <wow>
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dyshia 

Posty: 14
Podziękowała 3 razy
Wysłany: 2011-08-02, 14:40   

Te wszystkie konflikty wydają się być ciekawe, chwilami pewnie emocjonujące :wink: , urozmaicają grę, ale mi nie było nigdy dane żadnej kłótni ogladać... Drużynę tworzę kierując się charakterem, tak więc Viconia nie ma nawet okazji, by wymienić kąśliwe uwagi z Keldornem itp... Grając drużyną złą jak diabli nie mam ochoty wysłuchiwać jęczenia Aerie, jakie to moje uczynki są nieprawe, a grając dobrą nie toleruję Korgana, który przy każdym wzroście reputacji marudzi coś o rynsztoku... :grin: W ten sposób przynajmniej mam poczucie, że taka drużyna mogła faktycznie gdzieś kiedyś sama powstać i przetrwać bez ciągłych wojen domowych, bo przecież "wspólny" cel, jakim jest zabicie Irenicusa, z którym nikt poza głownym bohaterem (i Imoen) się nie identyfikuje, to za mało by zmusić garstkę ludzi i nieludzi do tolerowania swojego towarzystwa dzień i noc. Tylko za pierwszym razem bywało u mnie troszkę gorąco, bo stworzyłam drużynę na podstwie kryterium "Ty mi się podobasz" w składzie: Ja (kobieta, chyba berserker chaotyczny neutralny), Aerie, Viconia, Korgan, Nalia , Anomen (do romansu... żar łączącego nas uczucia i porywające dialogi skutecznie wyleczyły mnie z chęci grania kobietą). Do osiągnięcia apogeum nie doszło niestety, bo musiałam przerwać grę, a szkoda, bo momentami bywało interesująco. :smile:

W obecnej drużynie obserwuję tylko naturalne sympatie i antypatie, np. Korgan ma wyrobione zdanie o Viconii, a Edwin ją okazyjnie podrywa.

Może kiedyś ponownie zbiorę jakiś skaczący sobie do gardeł team, z wyłączeniem pary skazanej na absolutną porażkę, by mieć świadomość, że nic co ciekawe mnie nie ominęło... A tymczasem niech będzie peace. :wink:
Podziękuj autorce tego posta
 
 
BestGameEver

Posty: 28
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2015-09-22, 00:08   

Wskrzeszę trochę temat bo chciałbym trochę oszukać grę a nie wiem czy się da, a to właśnie o rozpad drużyny z powodu różnicy charakterów chodzi. A mianowicie rozchodzi się o Korgana i Aerie, doczekałem się w końcu granic cierpliwości pięknej Elfki i postanowiła odejść do cyrku bo "z małym złym człowieczkiem" (lub jakoś tak) nie dała rady wytrzymać, dało by się to jakoś wyłączyć w konsoli żeby jednak nie odchodziła z drużyny wciąż mając Korgana ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
torian 


Wiek: 29
Posty: 769
Podziękowania: 23/9
Wysłany: 2015-09-22, 11:35   

Przychodzą mi na myśl 2 rozwiązania:

1. BG Tweak Pack - są tam komponenty odpowiadające za likwidacje konfliktów.
2. O ile się nie mylę to jeśli charname ma wysoką charyzmę albo (chyba) inteligencję to konflikty nie występują, postacie co prawda nadal się kłócą ale bez rękoczynów i rozpadu drużyny.
_________________
Filmweb
Lastfm
Lubimy czytać
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
BestGameEver

Posty: 28
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2015-09-22, 12:19   

W BG Tweak Pack rzeczywiście są dwa takie komponenty jeden sprawia że reputacja nie ma wpływu na odłączanie się postaci a druga że NPC "nie walczą", nie dokładnie rozumiem w tym momencie co to znaczy że nie walczą ale mam zainstalowane oba i niestety wciąż to samo :D Charyzma z pierścieniem 18 inteligencja 17 i niestety nic :/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2015-09-22, 16:13   

Edycja zmiennej? Do głowy przychodzi mi też edycja timera jaki warunkuje kiedy Korgan powie Aerie z bananem na twarzy że czas jaki dała Charname minął a on wciąż jest z nami... to drugie jest nieco mało eleganckie ale też zapewni spokój - ustawić go możemy na np 9999999 i raczej do końca SoA się nie wyrobi z wyzerowaniem :razz:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2015-09-23, 00:01   

torian napisał/a:
2. O ile się nie mylę to jeśli charname ma wysoką charyzmę albo (chyba) inteligencję to konflikty nie występują, postacie co prawda nadal się kłócą ale bez rękoczynów i rozpadu drużyny.

W warunkach dotyczących bloków skryptowych i banterach nic takiego nie ma uwzględnionego. Niby jest opcja, żeby było to hardcoded, ale ze względu na małe zróżnicowanie między banterami konfliktowymi i niekonfliktowymi raczej wątpię. Gdzie coś takiego przeczytałeś (mam nadzieję, że nie w CoBowych artach)?

BestGameEver napisał/a:
dało by się to jakoś wyłączyć w konsoli żeby jednak nie odchodziła z drużyny wciąż mając Korgana ?

W konsoli? Tylko sposobem Tuldora - czyli komenda wyglądałaby tak:

Cytat:
CLUAConsole:SetGlobal("AerieUpset","GLOBAL",99999999)

Jest to wartość na tyle wysoka, że do końca Cieni Amn Korgan nie powinien się odzywać do Aerie.

Można też zadziałać inaczej i "oszukać" Korgana, ustalając mu zmienną lokalną wskazującą na odbycie banteru z Aerie. Nie zrobisz tego jednak w konsoli (nie możesz tam ustalać zmiennych lokalnych; jedynie zmienne globalne i zmienne obszarowe), należy zatem użyć Shadow Keepera.

Otwierasz ostatni stan zapisu gry i przechodzisz do statystyk Korgana. Otwierasz zakładkę "Affects" (przedostatnia), po czym klikasz na efekt o typie "Local variable" (najlepiej, żeby miał nazwę "BKORGANXX", gdzie XX to liczba - są to zmienne odpowiedzialne za wywołane bantery) , po czym wciskasz przycisk Duplicate. Klikasz dwukrotnie na zduplikowany efekt zmiennej lokalnej na samym dole listy - otworzy Ci się okienko edycji. Ustal wartość "Param 1" na 1 (oznacza to, że zmienna przyjmie wartość 1), po czym na liście offsetów na dole znajdź offset 0x0A0 odpowiadający nazwie zmiennej lokalnej. Kliknij na niego dwukrotnie, po czym w okienku "Value" wpisz "BKORGAN18".

Zamknij, zapisz zmiany, wczytaj wyedytowany stan zapisu gry i ciesz się brakiem konfliktu między krasnalem i elfką. ;) Gdyby pojawiły się jakieś problemy, pisz.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
torian 


Wiek: 29
Posty: 769
Podziękowania: 23/9
Wysłany: 2015-09-23, 11:16   

L`f napisał/a:
Gdzie coś takiego przeczytałeś (mam nadzieję, że nie w CoBowych artach)?


Nie mam pojęcia gdzie ale całe życie myślałem że u mnie konflikty nie występują właśnie z tego powodu. Wyjątkiem jest konflikt Valygar-Viconia inicjowany przez Orianę. Nigdy nie instalowałem żadnych tweaków uszczęśliwiających.
_________________
Filmweb
Lastfm
Lubimy czytać
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group