Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy system podróżowania w obrębie Wrót Baldura
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-09-30, 15:41   Nowy system podróżowania w obrębie Wrót Baldura

New travel system between Baldur's Gate City areas

Author: Zed Nocear (zed_nocear@wp.pl)
Version: 2.1
Language: all
Game: BG1, BGEE, BGT, Tutu, EET

This is a mini-mod of the "rules&tweaks" type for "vanilla" BG1 (with or without the add-on Tales of the Sword Coast), BGEE, BG1Tutu, BGT and EET. It changes the travel system in Baldur's Gate City and between both parts of Isle of Balduran from access via the "main map" to access via a "travel region - entrance" system, like the entrances to the indoor sub-locations. The new way of travel is more natural. The party exits one area to appear in the parallel place of the nearest location, and not always at the same set entry point as it was before. The other benefit of this system is access to two small areas of Baldur's Gate City, which were otherwise unreachable.

The travel is executed immediately, without the use of the main map. The party can pass only to the bordering location. For example, if you want to go from the Elfsong Tavern to the Hall of Wonders, you must cross all areas between the east and west sections of the city, passing through the inner city gate. The main map appears only if you go through the east gate of the city. I hope that all locations of Baldur's Gate will now give an impression of being one big, cohesive area.

This modification does not add any new text to the game. It adds about 62 new entrances and 79 travel regions to the locations of BG city and Isle of Balduran. It modifies and does not replace ARE files, therefore it should be compatible with all other WeiDU mods. If the modification will be installed during the game, will work only on not yet visited locations.

HINT: The road through the sewers can significantly speed up the traveling around Baldur's Gate.

Optional minimalistic version of modification provide the access to two unreachable areas of Baldur's Gate City only, no other traveling between maps is changed.


VERSION HISTORY:
v.2.1
- FIX: compatibility with EET (by K4thos)
v.2.0
- NEW: added minimalistic version of component (access to 2 small areas of BG only)
- NEW: the solution includes Isle of Balduran
- FIX: overwriting search map BMPs is completely removed
- FIX: correction of variables evaluation (EVAL) thanks to Lollorian
- FIX: small corrections of "travel region - entrance" system in BG
- FIX: compatibility with Weidu237
- FIX: compatibility with BGEE
v.1,0d
- first official relase
________________________________________________________

Nowy system podróżowania w obrębie Wrót Baldura

Autor: Zed Nocear (zed_nocear@wp.pl)
Wersja: 2.1
Język: dowolny (mod nie wprowadza żadnych tekstów)
Gra: BG1, BGEE, BGT, Tutu, EET


Mod, zgodnie z moimi zdolnościami, jest na wskroś techniczny. Zmienia sposób przechodzenia między 9. głównymi lokacjami Wrót Baldura (wyłącznie) na bardziej naturalny i (moim zdaniem) dużo bardziej klimatyczny. Teraz przechodząc na sąsiednią planszą, wychodzi się mniej więcej na tej samej wysokości, a nie zawsze w stałym punkcie dla każdej krawędzi lokacji, jak dotychczas. Przykładowo wchodząc w uliczkę na skraju planszy, drużyna wyjdzie w jej przedłużeniu na sąsiednim obszarze. Od wersji 2.0 to samo dotyczy przechodzenia między północną i południową częścią wyspy Baldurana.

Przejście następuje bez wywołania mapy głównej, podobnie jak w przypadku wchodzenia i do domów i wychodzenia na zewnątrz. Nadal można podróżować z innych lokacji do dowolnego, odwiedzonego wcześniej obszaru Wrót Baldura, ale, żeby wyjść z miasta trzeba dojść do wschodniej bramy miejskiej. Nie ma możliwości przeskoków między obszarami miasta, które nie sąsiadują ze sobą. Wrota Baldura zostały stworzone jako jeden spójny obszar i tylko z powodu ograniczeń enginu gry podzielony na 9 lokacji. Ten mod ma potęgować wrażenie spójności miasta jako jednej dużej lokacji. WSKAZÓWKA: Droga przez kanały może znacznie skrócić podróżowanie po Wrotach Baldura z tym modem.

Mod można doinstalować w trakcie gry, ale KONIECZNIE przed wejściem na którykolwiek obszar Wrót Baldura.

Ciekawostka: przy okazji nowy system daje możliwość odwiedzenia 2 fragmentów lokacji, dotąd dostępnych tylko kodami. Na razie nie ma tam nic specjalnie interesującego, ale zamierzam dodać co nie co w ramach odmiennego, nowego projektu wzbogacenia Wrót Baldura.

Projekt jest umieszczony jako opcjonalny komponent w TWM, gdzie jest też dodane małe spotkanie w niedostępnym dotąd domu, ale zaletą wydania w postaci samodzielnego moda jest kompatybilność z innymi platformami (BGEE, BGT, TUTU, EET).

W opcjonalnej wersji minimalistycznej (lite) modyfikacja ograniczona jest do udostępnienia 2 oryginalnie niedostępnych fragmentów lokacji Wrót Baldura. Poza tym podróżowanie między lokacjami pozostaje niezmienione.

Mod w wersji 1,0d został zgłoszony na Konkurs Moderski CoB. UWAGA! Stara wersja, link do aktualnej, kompatybilnej z BGT na końcu posta.

EDIT1 (2015-07-31): Uaktualnienie do wersji 2,0:
EDIT2 (2016-01-24): Uaktualnienie do wersji 2,1 - jedyną zmianą jest kompatybilność z EET

HISTORIA WERSJI:
Wersja 2.1
- FIX: kompatybilność z EET (według K4thosa)
Wersja 2.0
- NEW: dodanie wersji minimalistycznej modyfikacji (tylko udostępnienie 2 obszarów BG)
- NEW: rozszerzenie systemu o wyspę Baldurana.
- FIX: usunięcie nadpisywania search map BMP
- FIX: poprawka ewaluacji zmiennych (EVAL) dzięki uwagom Lollorian
- FIX: drobne korekty w pokryciu lokacji travel regionami
- FIX: kompatybilność z Weidu237
- FIX: kompatybilność z BGEE
wersja 1,0d
- pierwsza oficjalna wersja

BG_Travel for BG1&BGEE&BGT&Tutu&EET v2,1.rar
Pobierz Plik ściągnięto 15185 raz(y) 860,82 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-01-06, 20:56, w całości zmieniany 7 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Jvegi, Torn, Dead, Remi, Dosiek, L`f, Bogusąd, Nero, AL|EN, Zireael
Dosiek 


Wiek: 37
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-10-01, 19:52   

Zed Nocear napisał/a:
Mod można doinstalować w trakcie gry, ale KONIECZNIE przed wejściem na którykolwiek obszar Wrót Baldura.

Czyli jak rozumiem instaluje sie go na koncu, po TWM i wszelkich modach?

Zed Nocear napisał/a:
Ciekawostka: przy okazji nowy system daje możliwość odwiedzenia 2 fragmentów lokacji, dotąd dostępnych tylko kodami.

Są jakieś dzielnice Wrót, ktore są niedostępne?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-10-01, 20:18   

1/ Kolejność instalacji w przypadku tego moda nie ma znaczenia. Byle w BG1 po NTotSC ;-))
Jedyne, z czym potencjalnie ten mod mógłby wchodzić w konflikt to mody zmieniające pliki BMP typu "search region" lokacji Wrót Baldura. Są takie?

2/ Całe dzielnice nie, ale zaułki tak:
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2010-10-25, 14:07   

Chciałbym ogłosić, że obecnie mod konkursowy można pobrać także z serwera CoBu:



Chciałem również złożyć oficjalne przeprosiny za opóźnienie uploadu i publikacji tego modu na serwerze CoB. Wynikło ono z kilku pozornie nieistotnych czynników, które w połączeniu spowodowały tę sytuację, która w ogóle nie powinna mieć miejsca. Chciałbym przeprosić nie tylko Laureata Zeda Noceara, ale także tych, którzy musieli oczekiwać na grę z tym ciekawym tweakiem.

Jeśli zaś chodzi o temat - mod spełnia swoje zadanie, urealniając podróże po Wrotach i eliminując 'skoki' do różnych dziwnych miejsc na obszarach. A ja w sumie do dzisiaj nie mogę się połapać w jego kodzie. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-20, 18:00   

Przetestowałem - daje radę. Co prawda rozszerzenie utrudnia poruszanie się po mieście, ale za to jest dużo bardziej realistycznie. No i mamy jedno nowe spotkanie w niedostępnym jak dotąd zakątku miasta.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-20, 22:07   

Większego znaczenia nabiera chodzenie kanałami ;)
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 35
Posty: 371
Podziękowania: 22/90
Wysłany: 2012-11-21, 20:51   

Bardzo fajny pomysł. Napewno zainstaluję.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lollorian 

Posty: 3
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2015-07-21, 19:01   

Sorry for necroposting but this mod has a huge bug in BGT-TuTu installations :sad: More info (and fix) in this thread
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 128/135
Wysłany: 2015-07-22, 16:10   

Heh, really unexpected bug, thanks for vigilance Lollorian :wink:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lollorian 

Posty: 3
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2015-07-27, 20:09   

Unfortunately, more issues with BGT :sad:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Zed Nocear
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-07-31, 18:17   

Błąd z brakiem aktualizacji nazw plików BMP zależnie od platformy gry jest tak oczywisty, że aż mi wstyd. Ostatecznie stwierdziłem, że mod może całkowicie obejść się bez nadpisywania BMP, bo gra rozpatruje trigger region przed kolorem search map.

Drugi błąd nie jest już dla mnie tak oczywisty, w readme do Weidu nie ma słowa o używaniu parametru EVAL w przypisywaniu nazw zmiennych, widać niektórzy mają dostęp do niejawnych informacji. Tym niemniej zrobiłem tak, jak Lollorian przedstawił w swoim fiksie. Mam nadzieję, że nie będzie już więcej niemiłych niespodzianek.

Przygotowałem nową wersję 2.0, nie tylko poprawioną, ale także nieco rozszerzoną:
- NEW: dodanie wersji minimalistycznej modyfikacji (tylko udostępnienie 2 obszarów BG)
- NEW: rozszerzenie systemu o wyspę Baldurana.
- FIX: usunięcie nadpisywania search map BMP
- FIX: poprawka ewaluacji zmiennych (EVAL) dzięki uwagom Lollorian
- FIX: drobne korekty w pokryciu lokacji travel regionami
- FIX: kompatybilność z Weidu237
- FIX: kompatybilność z BGEE
Link do moda w pierwszym poście tematu.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88, L`f, nowyU
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2015-07-31, 18:43   

To świetna wiadomość. ;)

Poprawiona wersja modu została już wgrana na CoBowy serwer - można ją ściągnąć również z podstrony z opisem modu oraz z linków na samej liście modów do BG I. Dodałem też informację o kompatybilności z Enhanced Edition.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 128/135
Wysłany: 2015-07-31, 20:05   

*Zaciera ręce* Nie ma to jak mały update, dzięki Zedzie, teraz mogę już z czystym sercem na BGT instalować :grin:
Powiedz tylko, o jakich 2 miejscach we Wrotach mowa? Dom w północno-zachodnim rogu mapy http://baldur.cob-bg.pl/b...baldura-bg1#5.0 rzuca się w oczy ale ten drugi... czyżbyś dodał możliwość zwiedzenia "bramy czarnego smoka" czy jak się ona nazywała na lokacji z domem Entara (północno-wschodni róg http://baldur.cob-bg.pl/b...baldura-bg1#5.0 ) ?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-07-31, 20:49   

Tak, dokładnie te dwie lokalizacje. Przy czym w BGEE dostęp do lewej części dziedzińca bramy na lokacji AR0100 z domem Entara jest już zawarty w oryginalnej grze z użyciem rozwiązania takiego samego jak w moim modzie (ktoś wpadł na ten sam pomysł), ale fragment lokacji AR0800 (z Czarodziejskimi Rozmaitościami) leżący za wewnętrznym murem już nie.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 27
Posty: 285
Podziękowania: 67/19
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-07-31, 23:17   

Dzięki za update; ta wersja minimalistyczna brzmi nieźle. Człowiek się przez te wszystkie lata strasznie przyzwyczaja do starego systemu. Oryginalna modyfikacja, pomimo iż wprowadza fajne, logiczne rozwiązanie, sprawiała że podróżowanie po Wrotach było bardziej czasochłonne i lekko irytujące. Myślałem że coś mnie strzeli podczas zadania ze zdobyciem 'odtrutki'.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group