Poprzedni temat «» Następny temat
Makro do Worda formatujące składnię plików D WeiDU
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 51
Posty: 2122
Podziękowania: 257/52
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-09-22, 09:26   Makro do Worda formatujące składnię plików D WeiDU

Dla zwolenników korzystaniah przy tłumaczeniu lub tworzeniu plików D WeiDU z edytora MS Word stworzyłem proste makro, które zwiększa czytelność składni plików (wytłuszcza słowa kluczowe i zaznacza niektóre kolorem)

Makro stworzyłem przede wszystkim dla własnej wygody, ale może przyda się innym osobom. Sprawdza się szczególnie przy analizie istniejących w grze dialogów pod kątem ich rozbudowywania w modzie.

Plik ZN_Macros.BAS zawiera oprócz powyższego makra także moje dwa poprzednie konwertujące tekst Windows/BG2 do prawidłowo wyświetlanego w BG1 i odwrotnie. Po załadowaniu pliku wszystkie trzy powinny pojawić się na liście makr.


Przykładowo uruchamiając dwa makra konwertujemy dialog Ragefasta z BG1 (fragment)
Cytat:
IF WEIGHT #1 /* Triggers after states #: 16 even though they appear after this state */
~NumTimesTalkedTo(0)
See("Abela")
!Dead("Abela")
~ THEN BEGIN 0 // from:
SAY #2701 /* ~Wiesz teraz, öe nie mogđ ciđ opuôciď. Naszym przeznaczeniem jest byď razem.... Choď byď moöe o tym nie wiedziańaô.
~ */
IF ~~ THEN EXTERN ~ABELA~ 0
END

IF ~~ THEN BEGIN 1 // from:
SAY #2702 /* ~Co!? Któö oômieliń siđ wejôď do domu Ragefasta?! Powiedzcie, po co przyszliôcie, bym wiedziań, co napisaď na waszych nagrobkach!
~ */
IF ~~ THEN REPLY #2703 /* ~Mocne to sńowa, magu! Zechcesz je czymô poprzeď?
~ */ GOTO 2
IF ~ReactionGT(LastTalkedToBy,HOSTILE_UPPER)
~ THEN REPLY #2704 /* ~Ty, który popeńnińeô tyle zbrodni, masz czelnoôď traktowaď nas jak bandytów?
~ */ GOTO 5
IF ~Global("HelpRamazith","GLOBAL",1)
~ THEN REPLY #2705 /* ~Chcemy ograniczyď kńopoty do niezbđdnego minimum. Jeôli po prostu oddasz nam nimfđ, wrócimy do Ramazitha.
~ */ GOTO 3
IF ~ReactionLT(LastTalkedToBy,NEUTRAL_LOWER)
~ THEN REPLY #2729 /* ~Ty, który popeńnińeô tyle zbrodni, masz czelnoôď traktowaď nas jak bandytów?
~ */ GOTO 4
END

IF ~~ THEN BEGIN 2 // from: 5.0 1.0
SAY #2706 /* ~Nie wiem, co was tu sprowadza, ale wyniosî was stîd grabarze!
~ */
IF ~~ THEN DO ~Enemy()
~ EXIT
END


Do następującej postaci
Cytat:
IF WEIGHT #1 /* Triggers after states #: 16 even though they appear after this state */~NumTimesTalkedTo(0)
See("Abela")
!Dead("Abela")~ THEN BEGIN 0 // from:
SAY #2701 /* ~Wiesz teraz, że nie mogę cię opuścić. Naszym przeznaczeniem jest być razem.... Choć być może o tym nie wiedziałaś.~ */
IF ~~ THEN EXTERN ~ABELA~ 0
END

IF ~~ THEN BEGIN 1 // from:
SAY #2702 /* ~Co!? Któż ośmielił się wejść do domu Ragefasta?! Powiedzcie, po co przyszliście, bym wiedział, co napisać na waszych nagrobkach!~ */
IF ~~ THEN REPLY #2703 /* ~Mocne to słowa, magu! Zechcesz je czymś poprzeć?~ */ GOTO 2
IF ~ReactionGT(LastTalkedToBy,HOSTILE_UPPER)~ THEN REPLY #2704 /* ~Ty, który popełniłeś tyle zbrodni, masz czelność traktować nas jak bandytów?~ */ GOTO 5
IF ~Global("HelpRamazith","GLOBAL",1)~ THEN REPLY #2705 /* ~Chcemy ograniczyć kłopoty do niezbędnego minimum. Jeśli po prostu oddasz nam nimfę, wrócimy do Ramazitha.~ */ GOTO 3
IF ~ReactionLT(LastTalkedToBy,NEUTRAL_LOWER)~ THEN REPLY #2729 /* ~Ty, który popełniłeś tyle zbrodni, masz czelność traktować nas jak bandytów?~ */ GOTO 4
END

IF ~~ THEN BEGIN 2 // from: 5.0 1.0
SAY #2706 /* ~Nie wiem, co was tu sprowadza, ale wyniosą was stąd grabarze!~ */
IF ~~ THEN DO ~Enemy()~ EXIT
END
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo, morgan
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group