Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Złodziej - pytania i porady
Autor Wiadomość
Van_Slayer
[Usunięty]

Wysłany: 2004-12-30, 15:09   [BG II] Złodziej - pytania i porady

Chciałbym prosić was o pomoc przy tworzeniu złodzieja/zabójcy gdyż nie mam zbytnio pojęcia co u takowego ważne.

1. Przy przydzielaniu statystyk dałem:
siła-18 zrę-18 kon-18 Int-12 mąd-18 cha-3
2.przy przydzielaniu punktów do umiejętności:
otw. zamków-85 wykrywanie pułapek-85 kradzież-25 ciche chodzenie-30
I jeśli chodzi o ciche chodzenie to jestem ciekaw czy ta umiejęność jest ważna u zabójcy bo wogóle to z tego co wyczytałem wszyscy ją lekceważą.
3.biegłości:
+krotki miecz +kr.luk +sztylet +styl walki 1 bronia
Jakbyscie mogli to napiszcie mi jakas taktyke do gry zabojca:)
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 17:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 32
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-12-30, 15:35   

Cechy proponuję 18/18/18/8/18/7. 12 a 8 punktów int nic nie zmienia, natomiast charyzma 7 da dużo mniejszy modyfikator ujemny niż 3.
Ciche chodzenie determinuje, jak długo postać pozostaje skryta po wyłączeniu krycia się w cieniu lub po nieudanym rzucie na krycie - tzn. ile będziesz miał czasu w takim momencie, zanim Cię wróg zauważy. Dałeś b. mało punktów do krycia się i cichego chodzenia, to bedzie Cię dużo kosztowało w grze. Krycie się to dla Zabójcy najważniejsza cecha, już lepiej olać otwieranie zamków, bo w skrzyniach niewiele jest dobrego tak czy inaczej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Van_Slayer
[Usunięty]

Wysłany: 2004-12-30, 16:06   

FucK!!! Wiedziałem że coś zrąbałem z tym cichym chodzeniem...Wielkie dzięki.
 
 
Philoos 
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 865
Podziękowania: 24/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2004-12-30, 16:23   

Akurat gram zabójcą więc moje sugestie:
Rasa - ja postawiłem na niziołka ze względu na dodatkowe punkty umiejętności złodziejskie przy tworzeniu postaci, -1 do siły można łatwo poprawić przedmiotami, warto pomyśleć jeszcze o elfie ze względu na + w posługiwaniu sie długimi mieczami
Umiejętności - gram obecnie z Jansenem więc mam wykwalifikowanego zabójcę(możliwie dużo w krycie się w cieniu, by nie tracić niepotrzebnie mixtur niewidzialności, ciche chodzenie na 2. planie), a resztę powinności złodzieja załatwia Janek
Biegłości
- styl walki 1 bronią, później mieczem i tarczą (puklerz - zawsze jakaś dodatkowa ochrona :wink: )
+długie miecze(często spotykane, większy dmg)
+katany (większe obrażenia, Furia Niebios)
+krótki łuk
Taktyka
Raczej nie skomplikowana, tylko 1atak na rundę, krycie się w cieniu-> cios w plecy, dodatkowo na magów zatruta broń by przerwać rzucanie zaklęć
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Leoncoeur 
Bibliotekarz


Wiek: 39
Posty: 783
Podziękowania: 37/30
Skąd: Praga
Wysłany: 2004-12-30, 17:41   

cechy:
zasadniczo, niewazne

sile mozna podpakowac na 19 pasem sily
zrecznosc rekawicami zrecznosci do 18, jak potrzebne miejsce na rekawice to do 18 trzeba docisnac.
kondycja - niewazna, bawimy sie praktycznie tylko ciosem w plery, wiec wrog nie powinien nas trzaskac jak przeprowadzi sie to dobrze.
inteligencja/madrosc - standardowy poziom
charyzma - roznie. mozna malo, i doladowac np pierscieniem z c
yrku (do 18), mozna tez na 16 ustawic, by interakcja nie szwankowala i miejsce na lepszy pierscien bylo

bieglosci:
2 bronie na maks
miecz, sztylet, krotki luk i mozna biegac., jak ktos woli katane, to prosze bardzo.

umiejetnosci zlodziejskie zrownowazone.
wazne sa strasznie - krycie sie i ciche chodzenie, nie mozna na tym oszczedzac. ale skoro glowny bohater to zlodziej, trzebaby tez wykrycie pulapek i otwieranie zamkow miec na solidnym poziomi by miejsca w teamie na 2 zlodzieja nie marnowac.

rasa:
kazda ktora moze miec z miejsca zr 18 lub (lepiej) wyzej
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Philoos 
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 865
Podziękowania: 24/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2004-12-30, 18:28   

Cytat:
zrecznosc rekawicami zrecznosci do 18

Po co? To lepiej dać rękawice niezwykłej specjazliacji, zręczności dać Anomenowi bądź Keldornowi, im bardziej się przydadzą. A samą zręczność bazowo można wylosować na 19 (elf, niziołek).
Cytat:
bieglosci:
2 bronie na maks

:o A co da druga broń z 1 atakiem na rundę, i gdy po ataku pierwszą bronią stajemy się widzialni?
W katany warto inwestować dla (1k10+3)x7 -Furia Niebios
Drugi złodziej w drużynie mie musi być zmarnowanym miejscem gdy potrafi czarować (Jan)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2004-12-30, 19:23   

Można trochę pokombinować.
Odpowiedni komponent aPacka sprawia, że złodzieje mogą dać 3 * w walkę 2 broniami, zgodnie z zasadami AD&D.
Niziołek to dobry wybór, ma największe premie do umiejętności, ale nie można go dualować. Człowieka można i warto wybrać. Złodziej będzie miał słabe Trako i to bardzo, po dualu na wojownika to się zmieni oczywiście na lepsze.
Na wstępie polecam wspomniany komponent. 3 * w walkę 2 broniami, dużo % w krycie się i ciche chodzenie, ale bez przesady, myślę, że 70-80 % wystarczy, po wypiciu 2 mikstur skupienia wszystkie cechy podwyższą się o następne 30 % i będzie git.
Radzę dać * w katany, zadają największe obrażenia, jeśli nie chcesz instalować aPacka, to nadal można pomyśleć nad walką 2 broniami, przy 1 * w tym stylu kara do drugiej ręki będzie wynosić +6, ale to mało ważne, łątwo ją zniwelować – krycie się w cieniu daje premię -4 do Trako, można łyknąć miksturę mocy i będzie nieźle. Liczbę ataków też łatwo zwiększyć. Belm i Kundun i masz 4 ataki, chociaż Furia i Belm będzie lepszym wyborem, można łyknąć olej szybkości, co da nam dodatkowy atak.
Cruel napisał/a:
Cechy proponuję 18/18/18/8/18/7

Przy inteligencji równej 8, nie będziesz mógł używać różdżek (po UAI), a łykanie mikstur jest denerwujące, dlatego minimum 10 pkt. inteligencji.
Cytat:
A co da druga broń z 1 atakiem na rundę, i gdy po ataku pierwszą bronią stajemy się widzialni

Jeśli mamy te 3-4 ataki, to możemy zablokować atak przeciwnika.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Hélegorn 
Beholder


Posty: 147
Podziękowania: 1/1
Skąd: z BGiF-u (RIP)
Wysłany: 2004-12-30, 19:36   

Po co złodziejowi kondycja 18? I tak dostanie tylko 2 bonusowe punkty życia na poziom. Nie warto dawać więcej, niż 16 punktów.
_________________
...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cruel 
Zasłużony


Wiek: 32
Posty: 256
Podziękowano 1 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-12-30, 22:23   

Kondycja powyżej 20 to regeneracja, dlatego proponowałem danie 18. Z podstawowych 18 uzyska się bez problemu 21, Piekło i Lum. A 2 punkty więcej w losowaniu cech dla złodzieja to nie jest problem.
Kinski - fakt, ale po UAI to i tak szlag trafia. 23 level dość szybko solo się zdobędzie - zależy teraz tylko czy do jego zdobycia poradzimy sobie na loozie bez różdżek, imo da się jakoś przeboleć. Jakby punktów był nadmiar, to jasne, władować właśnie w int.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Mindless

Wiek: 35
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2004-12-30, 22:25   

Popieram kondycja większa niż 16 dla zlodzieja to bezsens gdyż jemu w niczym ona nie pomoże a traci sie tylko 2 dodatkowe punkty. Co do krycia się w cieniu icichego poruszania sie to oczywiste że dla zabojcy są to najażniejszecechy. Niby po co innego miałaby mu być przydatna zdolność ciosu w plecy x7 podczas gdy inni złodzieje mają jedynie x5.

Mam takie pytanko czy istnieje jakaś kusza która można używac gdy w drugiej ręce mamy jakąś tarczę, tak somo jak jest to z procami? Są chyba kusze jednoręczne a dla zabójcy mogłaby być to fajna zabawka. Puklerz, Furia Niebios i kusza zabójcy ze strzałkami paraliżu albo zatrucia :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2004-12-30, 22:52   

Cytat:
Kondycja powyżej 20 to regeneracja, dlatego proponowałem danie 18. Z podstawowych 18 uzyska się bez problemu 21, Piekło i Lum

Właśnie, zresztą lepiej mieć 18 niż 16, jeśli postać dodatkowo jest importowana z BG1 tym bardziej.
Cytat:
Mam takie pytanko czy istnieje jakaś kusza która można używac gdy w drugiej ręce mamy jakąś tarczę, tak somo jak jest to z procami? Są chyba kusze jednoręczne a dla zabójcy mogłaby być to fajna zabawka. Puklerz, Furia Niebios i kusza zabójcy ze strzałkami paraliżu albo zatrucia

Że jak? Jednoręczne kusze, do tego na strzałi paraliżu? To nie film sci-fi/horror, a BG 2... Nie trzeba używać broni dwuręcznych, typu łuk czy kusza, żeby zatruć przeciwnika (oprócz strzałek zranienia, mają słabe Trako), zdolność zabójcy Zatrucie działa na każdą broń, nawet na procę czy kij...
Cytat:
Kinski - fakt, ale po UAI to i tak szlag trafia. 23 level dość szybko solo się zdobędzie - zależy teraz tylko czy do jego zdobycia poradzimy sobie na loozie bez różdżek, imo da się jakoś przeboleć.

Chodziło mi właśnie o używanie różdżek po UAI, bo przed to możemy tyko magicznych pocisków.
Cytat:
Niby po co innego miałaby mu być przydatna zdolność ciosu w plecy x7 podczas gdy inni złodzieje mają jedynie x5.

He, he powiadasz x7...
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=678 x6
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=666 x3
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=664 x5
Gdzieś jest i x7...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Hélegorn 
Beholder


Posty: 147
Podziękowania: 1/1
Skąd: z BGiF-u (RIP)
Wysłany: 2004-12-30, 23:28   

Cruel napisał/a:
Kondycja powyżej 20 to regeneracja, dlatego proponowałem danie 18. Z podstawowych 18 uzyska się bez problemu 21, Piekło i Lum
Faktycznie, tempo regeneracji jest zawrotne. :roll: Moim zdaniem - szkoda zachodu. Owe dwa punkty różnicy między 18 a 16 wolałbym przeznaczyć na inteligencję lub charyzmę, niż na osiąganą dopiero w ToB powolną regenerację.

Zresztą w Piekle wybieram drogę Dobra, czyli zamiast dodatkowych dwóch punktów kondycji otrzymuję niewrażliwość na broń +1. Zatem - o ile nie gram krasnoludem - wspomnianej regeneracji i tak nie osiągam. :D Ale to już temat na inną dyskusję. :-)
_________________
...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Leoncoeur 
Bibliotekarz


Wiek: 39
Posty: 783
Podziękowania: 37/30
Skąd: Praga
Wysłany: 2004-12-31, 03:43   

@Philoos
co do zrecznosci i rekawic...
napisalem przeciez ze jak ktos woli zachowac miejsce na lepsze rekawice to niech walnie zr na max, wie nie bardzo wiem o co Ci chodzi... :o

co do 2 atakow:
zawsze lepiej pozniej przywalic z 2 reki i dopiero sie schowac, zas w drugiej rece mozna trzymac przedmiot ktory daje cos do charakterystyki/odpornosci/zdolnosci - jezeli trzymamy cos takiego w 2 dloni i nie ma walki 2 bronmi na max, to podstawowy atak ma minusy...

a zlodziej?:
jasne, mag/zlodziej... troche ich w grze znajdziesz :)
ale
1. ja np dostalbym szalu gdybym mial 1 zlodziejem otwierac/rozbezpieczac, a glownym boh. wiskac kufry... nie wiem, ale wole robic all solo... mniej czasu i upierdliwosci.
zreszta zlodz/magowie kiepscy sa w grze i kogos lepszego mozna na ich miejsce wlozyc.

@Kinski:
Cytat:
He, he powiadasz x7...
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=678 x6
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=666 x3
http://www.cob.one.pl/gal...hp?image_id=664 x5

z tego co widze, to chyba przerobki... a to nie jest za dobry przyklad ;0 :P
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Shinigami
Zasłużony
Bóg Śmierci


Posty: 554
Podziękowano 10 razy
Wysłany: 2005-01-02, 20:17   

Krycie się jest ważne ale są tez mikstury niewidzialnosci które słóżą za krycie się i można je na poczatku wykorzystac. A wtedy z krycia sie cios w plecy gulp mikstura i ponownie cios w plecy. Ponadto jesli ukryjesz sie w cieniu masz bonus do Trak0. ale lisze lub demony nie dadza sie zrobić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 19
Posty: 417
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2005-01-02, 21:34   

Najpotezniejsze i najbardziej upierdliwe potworki i tak widzą niewidzialnych
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group