Poprzedni temat «» Następny temat
3 Itemki własnej roboty :)
Autor Wiadomość
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3110
Podziękowania: 215/70
Wysłany: 2010-05-07, 21:44   

Bo pierścień Gaxxa jest artefaktem jednym na grę i nie ma równie silnych pierścieni, by nie tworzyć uber postaci. Ty robisz kolejny "zjeb**za gadżet" który będzie nie wiadomo jak potężny. Pierścień Gaxxa jako tako trudno zdobyć w porównaniu do innych pierścieni. Dodatkowo Twój pierścień nadaje się dla każdej postaci, wzmacnia ją pod każdym względem, a ta ochrona przed chorobami i truciznami to wcale nie tak mało... już nie wspomnę o jakiejś regeneracji jak u trolla...
Tyle podejść, a żadnego normalnego i ciekawego przedmiotu... ostatnio zarzucałeś mi, że zaczynasz dopiero... I co? Nauczyłeś się coś przez ten czas co nie pisałeś nic w tym temacie? Bo nie widać...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2010-05-07, 21:47   

Hej, po co ta agresja ;) Pierścień taki sobie. W praktyce nie będzie taki mocny, gdyby zrezygnować z regeneracji. Ba! Gdybyś jeszcze zaznaczył go jako pierścień magiczny, to może nawet bym z niego nie skorzystał ;) Inna sprawa, że średnio widzę uzasadnienie dla takich przedmiotów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-07, 21:52   

Vinci: A gdyby regenerację okroić do 1 / 6s ?

Oznaczenie itema jako magicznego oznacza niemożność używania go razem z magicznymi zbrojami, tak?


Lava: Mogę się mylić, ale w mojej opinii ten pierścionek jest sporo słabszy od gaxxa... nawet jak się uda wyciągnąć max z bonusów do statystyk. W wielu przypadkach (zwłaszcza jeśli chodzi o NPC) sporo punktów cech uzyskanych dzięki temu pierścieniowi będzie punktami martwymi. A nawet jesli nie... to i tak MR 10%, 2 czary i w sumie ZAWSZE wyższa wartość rzutów i KP uzyskana z gaxxa wydaje mi się wyraźnie potężniejsza.

Elaine: Uzyskanie takich bonusów wymaga bardzo specyficznych cech. Co do siły, postacie walczące i tak niemal od reki dostają pasy zwiększające wartość siły znacznie wyżej niż do 19... Poza tym dochodzą itemy dające siłę, machina Luna, a jak ktoś importował postać z BG1 to zdaje się że też może mieć już siłę na wyższym poziomie...

Owszem, skok z 18/01-18/49 na 19 siły jest dość drastyczny, ale ile razy na dobra sprawę będzie mógł on mieć miejsce akurat za sprawą tego pierścienia?


THX za argumenty, przemyślę toto jeszcze :) Jeszcze raz przypominam że fakt podejmowania dyskusji nie oznacza że argumentów nie biorę sobie do serca :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2010-05-07, 22:03   

Arthanis napisał/a:
Vinci: A gdyby regenerację okroić do 1 / 6s ?


Uparłeś się. Mogłaby być, ale tak symboliczna, która leczyłaby podczas odpoczynku, a ok 1hp na rundę, to za dużo przy takich bonusach.

Arthanis napisał/a:
Oznaczenie itema jako magicznego oznacza niemożność używania go razem z magicznymi zbrojami, tak?


Ze zbrojami, innymi magicznymi pierścieniami, magicznymi płaszczami. Wtedy gracz musiałby się zastanowić i to by było dobre ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-07, 22:10   

Czy oznaczenie pierścienia jako magicznego po wcześniejszym okrojeniu regeneracji do 1/6s jest Twoim zdaniem w stanie rozwiązać problem balansu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2065
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-05-08, 08:14   

Sądzę, że pierścień byłby do zaakceptowania, gdyby do tych wszystkich bonusów dodać jakąś na prawdę uprzykrzającą grę klątwę (i nadmienić ją zgrabnie w opisie). Wtedy to miałoby sens: przedmiot bardzo mocny, ale za słoną cenę (i nie chodzi o ilość sz).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 13:13   

A gdyby zrobić coś takiego:

Cytat:
+1 Siły
+1 Zręczności
+1 Kondycji
+1 Inteligencji
+1 Mądrości
+1 Charyzmy
Odporność na Trucizny i Choroby
Regeneruje 1 PŻ na dwie rundy
Przedmiot Przeklęty
Mogą używać: Tylko ludzie


Pierwsza zmiana wyeliminuje "regeneracje trolla" (zostanie tylko symboliczna namiastka), druga "utrudni" używanie przedmiotu, a trzecia wyeliminuje problem bonusów do rzutów w przypadku niektórych ras
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3110
Podziękowania: 215/70
Wysłany: 2010-05-08, 15:22   

aaaa na czym ma się opierać to przekleństwo...? Bo fakt, że nie można zdjąć to wg mnie trochę mało... np obniżenie odporności na elektryczność, albo co...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 15:49   

Item z założenia "wiąże" posiadacza z pewnym bóstwem, muszę wymyślić coś co nie przekreśli jego "życiodajno-ochronnej" roli, ale w jakiś sposób uczyni to "poddaństwo" nieco bardziej kosztownym. Z resztą, cena/dostępność itemu też jest czynnikiem wpływającym na jego balans, kompletne ignorowanie tego faktu jest moim zdaniem nie do końca fair.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2065
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-05-08, 15:50   

Generalnie podobają mi się koncepcje przedmiotów z mocnymi zaletami i jakąś jedną, solidnie wredną wadą. Myślałem o prawdziwej negatywnej własności, a nie tylko atrybucie "przeklęty", czyli w praktyce "niezdejmowalny" i tyle.

Np. do opisu dodać: "Zawarte w pierścieniu boskie aspiracje wpływają też na psychikę właściciela. Nosząca pierścień osoba staje się nadmiernie ostrożna i lękliwa, unika wszelkiego ryzyka, a dobre zdrowie i długowieczność wydają się jej obsesją."

Plus dodać efekt powodujący obniżenie morale lub prawdopodobieństwo wywołania paniki przy trafieniu u noszącego pierścień. To byłby prawdziwa ukryta wada pierścienia. Postać nosząca pierścień stawała by się bezużyteczna w walce, szczególnie walce wręcz.

Gdybyś określił, jakie bóstwo podarowało pierścień, można by dopracować pomysł. Ograniczenie użycia do ludzi, bo tak, jakoś mnie nie przekonuje. Restrykcje rasy i charakteru powinny zależeć od bóstwa, którego nie precyzujesz.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3110
Podziękowania: 215/70
Wysłany: 2010-05-08, 15:50   

zacząłbym od tego, że przedmiot nie ma duszy, jest bezpłciowy i w ogóle nie jest intrygujący...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 15:55   

Cytat:
Postać nosząca pierścień stawała by się bezużyteczna w walce, szczególnie walce wręcz.


To jaki jest sens noszenia itemu którego wszystkie zalety oscylują wokół walki, skoro jedna wada ma tę zdolność do walki całkowicie przekreślić. To trochę tak jakby itemowi z +100 do kradzieży kieszonkowej i otwierania zamków dowalić zakaz używania zdolności złodziejskich + klątwę...


Cytat:
zacząłbym od tego, że przedmiot nie ma duszy, jest bezpłciowy i w ogóle nie jest intrygujący...


Tak samo jak mniej-więcej 90% itemów z Lava-It... [lub może inaczej - tylko dwa są warte uwagi]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2065
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-05-08, 16:03   

To tylko przykład. Wymyśl coś lepszego, ale wada musi gracza realnie boleć. Zresztą uważam, że kombinujesz dobrze:
Arthanis napisał/a:
Item z założenia "wiąże" posiadacza z pewnym bóstwem, muszę wymyślić coś co nie przekreśli jego "życiodajno-ochronnej" roli, ale w jakiś sposób uczyni to "poddaństwo" nieco bardziej kosztownym.


Arthanis napisał/a:
To jaki jest sens noszenia itemu którego wszystkie zalety oscylują wokół walki, skoro jedna wada ma tę zdolność do walki całkowicie przekreślić. To trochę tak jakby itemowi z +100 do kradzieży kieszonkowej i otwierania zamków dowalić zakaz używania zdolności złodziejskich + klątwę...
Nie przekreśla, tylko mocno osłabia. Zależy jak ustawisz prawdopodobieństwo spanikowania. Póki postać nie zostanie trafiona, to walczy korzystając ze wszystkich profitów pierścienia. Nie wszystko też zaraz trzeba wykładać "kawa na ławę" w opisie pierścienia. Zaskoczenie gracza, że świetny przedmiot wcale nie jest taki świetny "jest bezcenne" ;-)
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-05-08, 16:12, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3110
Podziękowania: 215/70
Wysłany: 2010-05-08, 16:09   

Arthanis napisał/a:
Tak samo jak mniej-więcej 90% itemów z Lava-It... [lub może inaczej - tylko dwa są warte uwagi]

pierwsze zdanie mojego pierwszego posta w tym temacie:
Cytat:
Hmm... 3 itemy można zrobić w kilka chwil... zakładając, że będą skomplikowane to jakieś... 15 minut... Samo LavaIt! z którego nie jestem dumny

Jednakże poza LavaIt zrobiłem wiele innych dodatków. Poza tym, w LavaIt przynajmniej nie było przedmiotów przegiętych.
Daruj sobie teoretyzowanie, tylko zrób w końcu te przedmioty i będzie spokój. To Twoja praca czy nasza? Zrób przedmioty jak czujesz, a nie z każdym pytasz jak ma być, albo zgłoś, że szukasz kompana do pracy i wtedy będziesz miał pracę wspólną.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 32
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 18:22   

Cytat:
Hmm... 3 itemy można zrobić w kilka chwil... zakładając, że będą skomplikowane to jakieś... 15 minut... Samo LavaIt! z którego nie jestem dumny


Cytat:

Jednakże poza LavaIt zrobiłem wiele innych dodatków. Poza tym, w LavaIt przynajmniej nie było przedmiotów przegiętych.
Daruj sobie teoretyzowanie, tylko zrób w końcu te przedmioty i będzie spokój. To Twoja praca czy nasza? Zrób przedmioty jak czujesz, a nie z każdym pytasz jak ma być, albo zgłoś, że szukasz kompana do pracy i wtedy będziesz miał pracę wspólną.


Zamieściłeś to i w każde chwili można to ściągnąć, więc gadanie "nie jestem z tego dumny" to takie odwracanie kota ogonem... Wybacz, stwierdzenie "nie jestem z czegoś co zrobiłem dumny" nie daje ci immunitetu na wszelką krytykę

Co do braku przedmiotów przegiętych - owszem, takich tam raczej nie ma. Ale fakt że jest tam pełno przedmiotów mieszczących się w kategorii pomiędzy "kompletnie bezużyteczne" a "bardzo mało użyteczne" moim zdaniem nie czyni go tworem wartościowym. Zwłaszcza że od jego wypuszczenia minęło już sporo czasu, spokojnie mogłeś tego moda niewielkim nakładem sił zupgradeować (zwłaszcza że, jak sam twierdzisz, zrobienie kilku itemów zajmuje Ci jedynie kilka chwil) - ale nie, wygodniej było napisać "nie jestem z tego dumny"... Owszem, to Twój mod, Twoja sprawa, nic mi do tego... ale że skoro Ty krytykujesz moją metodologię pracy bez jakichkolwiek oporów, więc dlaczego ja mam się niby ograniczać? :)

Przy robieniu tego niby-moda obrałem nieco inna strategię - wymyślam itemki (a zapewniam Cię że zajmuje to trochę więcej czasu niż te kilkanaście minut potrzebnych na ich zakodowanie), koduje je, a potem wystawiam je na tutejszą "burzę mózgów", co pozwala mi je zbalansować w oparciu o opinie graczy siedzących w tej grze dłużej (lub intensywniej) niż ja. Może to trochę takie moje RTSowe wypaczenie, ale uważam że jednoosobowe balansowanie gry nie ma żadnych szans powodzenia. Wbrew pozorom nie zależy mi na robieniu itemów przegiętych, a po prostu użytecznych i wprowadzających do gry jakiś powiew świeżości poprzez stworzenie alternatywy dla oklepanych już do bólu rozwiązań.

Z resztą - nikt Cię Lava nie zmusza do komentowania w tym temacie. To Twoja dobra wola że tu wchodzisz i dzielisz się swoją opinią - a jak już to robisz, to nie miej o to pretensji. Nie posiadam instynktownego wyczucia balansu w grze, stąd bez zaczerpnięcia opinii z zewnątrz moja praca jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu - chyba że miałbym zrobić 40 bezużytecznych crapów, licząc że 1-2 z nich ktokolwiek "założy" choćby na 5 minut... Nie musi Ci się to Lava podobać, ale jeszcze raz przypominam - nikt Cię nie zmusza do komentowania tego. Owszem, będę wdzięczny za opinię, bo nawet ostra krytyka jest moim zdaniem potrzebna (pozwól że zapytam z ciekawości - znasz jakąkolwiek inną? :) ), ale jeszcze raz przypominam - to tylko Twoja dobra wola że to komentujesz.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group