Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - aktualizacje drobne
Autor Wiadomość
kaziu


Wiek: 32
Posty: 1
Skąd: Ślesin
Wysłany: 2005-03-25, 11:19   TWM - aktualizacje

Mod jest w trakcie tworzenia. Wstępna data premiery ustalona jest na początek 2006 roku. Obecnie przydałaby się nam pomoc ludzi którzy znają się na modyfikacjach silnika IE i mają ciekawe pomysły. Wszelkie informacje na temat moda można znaleść pod tym linkiem www.twm.px.pl
Pracami kieruje Hathor - Pani Zapomnianej Wyspy www.isle.px.pl

Edit 1. Mam prośbe do moderatora o poprawe nazwy tematu literówka się wkradła.

Poprawione - Cruel
_________________
Znasz się na modowaniu gier opartych na Infity Engine , masz jakieś ciekawe pomysły ? Ekipa TWM - www.twm.px.pl potrzebuje wsparcia!
Baldur's Gate - Tajemnice Wybrzeża Mieczy
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-04-02, 11:07, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Albatros
Przyjaciel Klanu


Posty: 65
Podziękowania: 5/10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-09-09, 11:52   

Szukamy chętnych ludzi do pisania dialogów dla TWM. Jeśli masz jakieś pomysły, lubisz pisać, nie czekaj, zgłoś się do nas :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-01-08, 14:27   

Mam przyjemność poinformować, że już jakiś czas temu - 08.10.07 Zed Nocear wydał kolejną wersję tej modyfikacji - po prostu ta umieszczona na Sadze miała pewne błędy, które były wynikiem zbyt krótkiego okresu czasu pomiędzy informacją o Sadze i prosbą o zgodę na umieszczenie tam TWM, a czasem kiedy zamknięto zawartość płytki - zostały one zniwelowane właśnie w obecnej wersji - TWMdemo2,2 [v25,2], które można ściągnąć stąd
Więcej na temat modu (a także m.in. modowania w BG1 - prawdziwa kopalnia (na razie są dwa poziomy tylko, ale i to starczy;) wiedzy na ten temat) - można znaleźć na stronie Zeda Noceara: http://free.of.pl/z/zed.nocear

Serdecznie zapraszam wszystkich do grania i jednocześnie, jeśli znajdziecie, zgłaszania wszelkich braków, błędów, a także opinii - dzięki nim Koordynator, Współtwórca, a obecnie jedyny go modujący, będzie mógł wiedzieć, co można by zmienić...
Pozdrawiam

EDIT: Dzisiaj (10.01.08) Zed Nocear dodał do swojego tutoriala Technikalia cz. 2 kolejny rozdział (VIII), w którym wyczerpująco opisał funkcjonowanie losowych przedmiotów w BG1...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-06-02, 15:10   

Od wersji 2,2 minęło już sporo czasu a pracesię posuwają z wolna. Długo wahałem się czy udostępnić aktualną wersję, bo nie wnosi ona prawie żadnych widocznych nowości dla gracza. Planuję wydać TWM demo 3.0 dopiero na dziesiątą rocznicę premiery BG1 na świecie czyli w grudniu tego roku i będzie ona dostosowana już do nowej wersji NTotSC 3.0, zapowiadanej przez Aurelinusa bodaj na koniec wakacji.

Aktualna wersja stanowi jednak na tyle duży zestaw poprawek i przełomowych ulepszeń technicznych, że niniejszym łamię się zamieszczając TWM demo v. 26.1b jako wersję roboczą. Być może to ostatnia wersja do NTotSC 2.01B.

Najważniejsze zmiany:

1/ rozwiązania umożliwiające wykrywanie odpoczynku, walki oraz numeru i charakteru lokacji oraz wykorzystanie ich jako warunków w dialogach i skryptach zostały dostosowane do opracowanego otwartego standardu opisanego w artykule "Zed Nocear's Trigger-Simulations for BG1". Daje to możliwość tworzenia kompatybilnych z TWM modów współkorzystających z w/w rozwiązań, na razie jest jeden po angielsku/niemiecku "Ajantis Romance" w wersji beta autorstwa Jastey. Niestety, powoduje to jednocześnie niekompatybilność z save'ami z wersji TWM 2,x. Mam nadzieję, że ostatni raz taka rewolucja.

2/ mechanizm zachowania ilości złota przez drużynę przy korzystaniu z "pojemników przechowywania" został przerobiony i wygląda w grze znacznie estetyczniej.

3/ całkowicie przepisany od nowa moduł "EXP za zapamiętywanie czarów", teraz dplayer2 i dplayer3 zostają zachowane co zwiększa potencjalną kompatybilność z modami instalowanymi po TWM, odłączenie i ponowne przyłączenie NPCa w trakcie tej samej gry nie powoduje, że doświadczenie za czary liczone jest od nowa

4/ kilka poprawek istniejących modułów typu forma męska/żeńska lub poprawne działanie w multiplayer

5/ moduł "Dla hardkorowych graczy: wolniejsze zdobywanie EXPa za potwory i rozwoj postaci" została rozbity na 3 oddzielne moduły do indywidualnego wyboru:
@93 = ~Dla hardkorowych graczy: alternatywna tabela doswiadczenia postaci~
@94 = ~Dla hardkorowych graczy: mniej rabania potworow (H&S) w BG1~
@95 = ~Dla hardkorowych graczy: ograniczenie doświadczenia za zabijanie potworów~ (50%, 25% lub 10% do wyboru)

6/ nowy moduł @13 = ~Special Random Encounters~ stanowi zaczątek nowego pomysłu: unikalne losowe spotkania przy wędrówce między mapami w stylu Fallouta, na razie działa sam system wywoływania tych unikatowych spotkań i jest opracowane (dosłownie) jedno zdarzenie. Ale myślę, że teraz pójdzie już z górki, jeśli znajdą się osoby chętne do napisania takich miniprzygód.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2008-07-07, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-06-16, 09:22   

Od dawna pojawiały się doniesienia, że niekiedy BG1 z zainstalowanym (między innymi) TWM wywala się w trakcie walk, ale natura problemu pozostawała całkowicie nieznana. Nie było nawet pewności czy winne jest TWM. Wczoraj kol z Tawerny Hrothgara namierzył przyczynę. Krytyczny błąd znajduje się w komponencie "Urozmaicenie Przedmiotów" praktycznie od początku jego istnienia (TWM demo 2.1, 2.2 i ostatnie v26,1b). Dotyczy pliku AROW01Q.itm (strzała wysokiej jakości), których użycie wywala grę. Pozostałe przedmioty HQ są w porządku.

Błąd polega na tym, że przedmiot skopiowany z IWD1 zawiera numer "projectile type" czyli po ludzku animacji lotu strzały nie istniejącej w BG1. Jeśli ktoś zaznajomiony jest z Near Infinity lub DLTCEP w stopniu choćby podstawowym, to sam może poprawić błąd w 15 sekund. W NI w pliku "Arow01Q.itm" w bloku "Item ability" należy zmienić wartość "Projectile type" z 6 na 5 i po krzyku. W innych programach do grzebania w BG te same elementy pliku mogą nazywać się inaczej.

Stworzyłem jednak małą poprawkę w formie moda likwidujacą bład wywalania BG1 do Windowsa przy użyciu strzał HQ, a poza tym dodającą coś jeszcze (drobiazg, ale nie powiem :mrgreen: ):

http://free.of.pl/z/zed.n...h_to_v26,2a.rar
http://cob-bg.pl/files/TWM_patch_to_v26,2a.rar

Aktualizuje TWM demo v26.1b do v26.2a. Można go też zainstalować na poprzednich wersjach TWM demo 2.1 i TWM demo 2.2, ale oczywiście nie wprowadza pełnej funkcjonalności v.26.2a.

Dla zmniejszenia wagi pliku poprawki wymaga ona, aby plik "Setup-TWM_Pack.exe" pozostał w folderze BG1 po instalacji TWM demo. Archiwum rozpakujemy do folderu BG1 i uruchamiamy "Setup-TWM_Patch.bat" (żadne exe!).

Poprawka działa natychmiast. Nie ma konieczności reinstalacji TWM, czy zaczynania gry od nowa.

PS. Na dniach będzie nowa poprawka błędów, które wyszukał Kinski (poniżej).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2008-06-29, 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-07-07, 08:53   

W wersji 26,1b, poza wyłapanymi przez Kinskiego błedami w przedmiotach, zdarzył mi się absurdalny błąd. Zamiast RandomNum(5,1) wpisałem RandomNum(1,5), nic więc dziwnego, że nikt nie natknął się na specjalne losowe spotkanie - nie miało prawa się aktywować.

Postanowiłem więc wycofać wersję 26,1b wprowadzając nową wersję 26,2d:

Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (yourfilelink)
Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (CoB)
Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (Imp)
(Dziękuję Morganowi i Impowi za udostępnienie miejsca na serwerach)

Mod jest w zasadzie funkcjonalnie tożsamy z poprzednią wersją z kilkoma aktualizacjami:

1/ poprawki przedmiotów HQ, w tym krytycznego błędu ze strzałami HQ wywalającym BG1 do Windy
2/ poprawki stylistyczne i ortograficzne tekstów informacyjnych przez Morgana :-P
3/ mała nowinka: bandyci nie są wyekwipowani jak spod sztancy, ale dysponują rozmaitym uzbrojeniem jak na zgraję bandytów przystało (dzięki dla Joneletha za inspirację).
4/ unikalne spotkanie w ramach ~Special Random Encounters~ teraz na pewno ma szansę się aktywować.

Niedługo dorobię patch 26,1b -> 26,2d, żeby nie trzeba było ponownie ściągać i przeinstalowywać całego TWM demo.

Na blokowanie postaci z powodu skryptu rozpoznającego walkę jeszcze nie znalazłem rozwiązania. Co do blokowania się przejścia do następnego rozdziału to jeszcze sprawdzę. Niby TWM nie powinien mieć z tym nic wspólnego, ale to już drugi taki anons (na Tawernie Hrothgara ktoś miał problem z wejściem do Candlekeep - rozpoczęciem rozdziału 6)

Kiński -> najlepiej gdybyś mi przesłał swój save sprzed wystąpienia problemu oraz Weidu.log. Trudno mi badać błąd, którego nie umiem u siebie powtórzyć.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez morgan 2008-07-07, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-07-09, 14:57   

2008-07-09 Patch już jest:

TWM_patch_to_v26,2d.rar
TWM_patch_to_v26,2d.rar (CoB)

Wszelkie uwagi do patcha 26,2a odnoszą się także do nowej wersji.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez morgan 2008-07-09, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-07-16, 23:47   

Od siebie dodam, że międzynarodowa wersja modyfikacji będzie się nazywać (jakżeby inaczej): Mysteries of the Sword Coast, tak więc będzie swoistą takze nazewniczą kontynuacją innych większych modyfikacji, jako MotSC juz pewnie niedługo zdobędzie sobie trwałe miejsce wśród największych modyfikacji do BG I...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-07-18, 08:11   

Ho, ho, śmiałe marzenia. Aż boję się tak myśleć. Ktoś musiałby pożądnie przetłumaczyć TWM na angielski.

Na razie planowane jest wypuszczenie dwujężycznej (polsko-angielskiej), okrojonej wersji TWM (tzw. TWM techdemo) bez elementów z największą objętością tekstu, m.in. bez Anamortha, romansu Viconii i rozszerzenia Lodowej Wyspy. Termin już wkrótce, realnie gdzieś zaraz po wakacjach (koniec września?). Mam nadzieję, że zostanie zauważony na świecie.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-07-18, 20:18   

NTotSC jest nawet w wersji PL pełen błędów i w duzej części beznadziejnie opisany, niestety, nikt jednakowoż nie odmawia mu statusu wielkiego, a Twoje działania na rzeczz rozszerzania granic możliwego;) na pewno uwieńczone zostaną powodzeniem...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Craven 


Posty: 44
Podziękowano 4 razy
Wysłany: 2008-07-19, 14:31   

morgan napisał/a:
NTotSC jest nawet w wersji PL pełen błędów i w duzej części beznadziejnie opisany, niestety, nikt jednakowoż nie odmawia mu statusu wielkiego, a Twoje działania na rzeczz rozszerzania granic możliwego;) na pewno uwieńczone zostaną powodzeniem...


Lepiej nie mogłeś podsumować. :lol:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-07-23, 22:43   

Takie pytanko. Mam na dysku zainstalowane BG z kikoma modyfikacjami. UB, adventures, jakiś quest pack. Mam ochotę zagrać w czyste TWM, ale nie posiadam aktualnie płyty. Czyli reinstalka odpada. Pousuwałem wszystkie te mody (jak Bóg przykazał, w kolejności odwrotnej do instalacji) i instaluję TWM. Jak duża jest szansa, że coś się posypie? ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-07-23, 23:03   

spora - w pierwszej kolejności dialogi - może popodstawiać inne teksty, ale też mogą być problemy z ewentualnymi pozostałosciami po UB - nie moge wypowiadać się z całą pewnościa, ponieważ nie wiem na ile dokładnie są usuwane te modyfikacje, jednak potrząc na BG2 - szansa jest naprawdę duża, aczkolwiek - jeśli nie spróbujesz - nie będziesz wiedzieć (a TWM czy raczej MotSC naprawdę warto przetestować)...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-07-23, 23:14   

Niedobrze. Chyba rozsądniej będzie przycisnąć kuzyna żeby oddał BG i grać na pewniaku :/
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
takiataki
Reprezentacja Polski w internetowych napinkach


Wiek: 33
Posty: 122
Podziękowania: 1/1
Skąd: Konurbacja Śląska
Wysłany: 2008-07-24, 09:17   

I na przyszłość, walnąć sobie jeszcze obraz dysku;] Ja już w zasadzie płyty nie używam, leży w szufladzie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group