Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - problemy z kompatybilnością
Autor Wiadomość
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 14:06   

Mam TWM3, Fix19, Thalantyr 1,3b8

A co sie tyczy pozostaly plikow
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #1 // Tajemnicza fiolka
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #2 // Dodatkowe spotkanie z Elminsterem
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #3 // Angelo reaguje na Shar-teel
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #4 // Mozliwosc ukoczenia zadania Kagaina
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #5 // Coran i wiwerny
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #6 // Kivan i Tazok
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #7 // Branwen i Tranzig
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #8 // Flirt Safany
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #9 // Sensowna nagroda Alberta
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #10 // Umieszczenie Entar Srebrnej Tarczy w jego domu
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #11 // Scar i corka Sashenstara
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #12 // Kapńan Quoningar
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #13 // Shilo Chen i Ogrzy Mag
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #14 // Edie, terminator Ligii Kupieckiej
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #15 // Poprawki dla Najemnikow Plomiennej Piesci
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #16 // Poprawki istot
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #17 // Przywrocenie istot
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #18 // Przywrocenie imion
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #19 // Przywrocenie pomniejszych dialogow
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #20 // Przywrocenie dzwiekow
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #21 // Poprawki i przywrocenia dla sklepow, tawern i karczem
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #22 // Przywrocenia i poprawki przedmiotow
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #23 // Poprawki i przywrocenia dla obszarow
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #26 // Poprawki listy utworow dla Oryginalnej Sagi
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #3 #27 // Poprawki dla pamietnika Sarevoka
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #0 // Modyfikacja "Baldur's Gate Mini-Questy i Spotkania": 4.1
~SETUP-COMFORGE.TP2~ #2 #0 // CoM Forge
~WIDESCREEN/WIDESCREEN.TP2~ #0 #0 // Widescreen Mod -> for the original Infinity Engine (CHOOSE THIS!): Widescreen Mod v2.31
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #0 // Modul techniczny PRE (uzupelnienie IDS, wykrywanie odpoczynku i walki)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #1 // TWM CORE - CZESC FABULARNA
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #51 // Poprawka wlasnosci rasowych do BG1 v2.01 autorstwa aVENGERa
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #52 // Ulepszone niedzwiedzie
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #54 // Reguly awansu do 50 poziomu dla BG1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #55 // Maksimum punktow zycia przy awansie dla BG1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #57 // Wybrane TWEAKI do BG1 z dudleyville.com
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #61 // Lepsza muzyka w BG1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #63 // Akceleracja banterow BG1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #64 // Rozszerzone grupowanie przedmiotow w BG1 bez NTotSC
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #89 // Rozszerzenia AI i dialogow oryginalnych postaci gry
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #91 // Doswiadczenie za rozbrajanie pulapek i otwieranie zamkow v3.5
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #92 // Doswiadczenie za zapamietywanie czarow mistycznych v2.1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #94 // Dla hardkorowych graczy: mniej rabania potworow (H&S) w BG1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #971 // Nakladka na WideScreen Mod poprawiajaca GUI w BG1 -> GUI dla rozdzielczosci 1024x768
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #98 // Zmiana restrykcji noszenia magicznych przedmiotow +KP -> Jeden przedmiot +KP jak w oryginale, ale z dowolna zbroja
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #0 #99 // Modul techniczny POST (Emulacja warunkow AreaCheck i AreaType w BG1)
~THALAN/SETUP-THALAN.TP2~ #6 #0 // Thalantyr - ItemUpgrade


Install Component [Thalantyr - ItemUpgrade]?
[I]nstall, or [N]ot Install or [Q]uit?
Installing [Thalantyr - ItemUpgrade]
Appending to files ...
[./override/ACTION.IDS] loaded, 6540 bytes
Not appending [160 ApplySpellRES(S:ResRef*,O:Target*)...] to [action.ids] because it DOES contains [ApplySpellRES]
Appending to files ...
[./override/ACTION.IDS] loaded, 6540 bytes
Not appending [181 ReallyForceSpellRES(S:ResRef*,O:Target*)...] to [action.ids] because it DOES contains [ReallyForceSpellRES]
[./override/dplayer3.BCS] loaded, 30623 bytes
Copying and patching 1 file ...
[./override/dplayer3.BCS] loaded, 30623 bytes
[./override/TRIGGER.IDS] loaded, 4488 bytes

To jest ten kawalek dotyczacy bledu.
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-03-06, 14:11, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 15:14   

Cytat:
Not appending [160 ApplySpellRES(S:ResRef*,O:Target*)...] to [action.ids] because it DOES contains [ApplySpellRES]


To NIE jest komunikat błędu! ThalantyrIU dodaje ten sam element kodu co TWM, więc instalowany po TWM najpierw sprawdza, że jest już w grze dodane i jeśli tak, po prostu nie dodaje po raz drugi.

Bardziej martwi mnie ta druga sytuacja, że instalacja TWM po ThalantyrIU powoduje błąd instalacji komponentu #0. Po prawdzie wersja 1,3b8 to beta robiona na bazie przestarzałej pierwotnej wersji 1,0 moda. Lada dzień mam nadzieję wypuścić wersję 3,7 na SHS, to najpierw sprawdzę, czy instalacja TWM po Thalantyr IU 3,7 powoduje błąd i dlaczego.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 15:55   

Upssss, to sorki ze zabieram czas o to ale nie wiedzialem. Moje wiadomosci o modowaniu sa... nieco ograniczone :grin:
Oooo nowa wersja??? To juz nie moge sie doczekac. Zagram na 100% - daje slowo. Tylko czy taka moja obietnica jest czyms pozytywnym czy negatywnym :lol:
A swoja droga mam jeszcze jeden problem. Ale to juz jest chyba wina widescreena. Tzn pietro w budynko, w polnocnej czesci beregostu - gdzie jest rozdzka blyskawic - szleje. Pojawiam sie na czarnym tle, nie za bardzo chodze gdzie powinieienm, do szafek sie nie dostaje i wyjsc nie idzie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 20:18   

Nie ma po co grać ponownie, bo zawartość jest ta sama, nowsza wersja ma tylko więcej wersji językowych, rozszerzoną kompatybilność (BGT/Tutu/BG1) i poprawione drobne błędy.

Faktycznie AR3321 ma popsute (przesunięte?) walls i search region, wygląda normalnie, ale nie da się chodzić. Z wcześniejszymi wersjami WideScreen tak nie było. Trzeba to koniecznie zgłosić autorom moda.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 20:33   

Oki. Choc obecnie i tak gram od nowa. Czesto tak mam. Znalazlem fajny modzik MapNotes. Pisze ze pod tutu a mi dziala pod zwykle BG1 - przynajmniej jak narazie. Pozmienialem na polskie nazwy, bo ten modzik pozwala dodac nazwy do poszczegolnych krain.
Moja wiedza na temat zglszania bledow ogranicza sie do tego forum, wiec ja tym od WS nie zglosze wiec..... :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 21:31   

Cytat:
Moja wiedza na temat zglszania bledow ogranicza sie do tego forum, wiec ja tym od WS nie zglosze wiec..... :D

Już to zrobiłem: http://forums.gibberlings...showtopic=19470
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 21:54   

Oki, thx. Hmmm.... nie wiem czy za takie cos sie daje pomogl, a nie ma przycisku "wyreczyl" :mrgreen:
Acha cos mi sie przypomnialo. Nie wiem czy to wazna informacja ale TWM nie jest kompatybilne z Vault 5.01.

EDIT: Pomógł służy do wyrażenia własnej wdzięcznosci dla danej osoby - przyznają to nawet za takie rzeczy jak komentarze w Loży, co moim zdaniem zakrawa na przesadę, a na infantylizm 15 przez jedną osobę w jednym temacie jadącym po np. kobietach - m
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-03-06, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 22:58   

Cytat:
TWM nie jest kompatybilne z Vault 5.01.


Nie grałem nigdy. Może jakieś szczegóły, co do tej niekompatybilności?

Vault to bardzo stary mod, którym byłem kiedyś zainteresowany, który aż do 5.0 zastępował pliki, zamiast je modyfikować, więc nie był kompatybilny z żadnym większym modem. Autor porzucił pracę nad modem, niejaki Crepin miał przerobić instalkę (tzw. wersja 5R - revamped, ale się to przeciągało i przestałem śledzić postęp prac. Nie mam pojęcia co wnosi wersja 5.01 i jak z jej kompatybilnością.

Ciężko zrobić, aby TWM było kompatybilne ze wszystkim co wyszło do BG1.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 23:07   

Nie wiem jaka jest roznica pomiedzy 5.0 a 5.01. Ale wciaz podmienia pliki a nie modyfikuje. A ja zainstalowalem Vault jako ostatnie. Thalantyr tez wtedy nie dzialal, tak samo misja od Kowala. Ich dialogi byly podmienione. Poza tym mod ten wprowadzawalke do V... (ten mniejszy budynek przy Swiatyni Piesni Poranka) przez co nie idzie zakonczyc misji od Tsukiego. Co wiecej to nie wiem bo przez te trzy elementy tak sei zestresowalem ze podarowalem sobie takie granie.
Alez wiem ze nie moze byc ze wszystki. Przeciez o nic nie oskarzam ani nic takiego. Tylko podaje informacje.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-07, 00:25   

Na pewno The Vault musi iść jako pierwsze, przed innymi modami, w tym ewentualnie DSotSC-WeiDU, a TWM jako ostatnie. I dopiero jeśli zostaną jakieś niekompatybilności, próbować je rozwiązać. Radzę przestudiować to:
http://forums.chosenofmys...72e0&topic=16.0

The Vault mało mnie interesował tez z tego względu, że nie ma polskiej wersji językowej.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-21, 14:49   

To znow ja :grin:
Instalowalem tego nowego fixa (29) i wyskoczyl error. Poradzilem sobie z nim, a pisze to na zasadzie informacji. Pojawia sie blad przy POE dialogu, gdy ma sie zainstalowane tylko DSotSC weidu. Chidzi i dlg willa. Gdy usunalem w dlg dialog willa (i ciutke wyzej odnosnik do tego dialogu) poszlo dobrze. Nie wiem jak w samej grze bo dopiero zaczynam. Wiem, ze mam dziwne poglady (podoba mi sie DSotSC weidu a nie lubie NTotSC) dlatego piszo to tylko aby poinformowac, jakby ktos mial jeszcze tegie "dziwne" poglady jak ja.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-21, 19:27   

Dobrze, dzięki. Zrobię poprawioną wersję FIX029. Ale zamiast wycinać dialog Willa z 10Poe-c1.D, należy dodać deklarację ALLOW_MISSING will.dlg w TP2.

EDIT: Usunąłem 4 zdublowane posty zostawiając ostatni z nich - m

EDIT: Dzięki m :wink: , miałem jakiś komunikat błędu przez pewien czas, nie dodawaj jeszcze do downloadu, będzie niedługo nowa wersja FIX029a.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-09-23, 17:25   

Sprawdzał ktoś komaptybilność z BG1Adventures Pack? Bo ja mam problemy i wydaje mi się, że przez ten mod, choćby dlatego, że ma pomieszane opisy przedmiotów. Jestem we Wrotach a poza Pobojowiskiem nie mialem innego spotkania losowego (wcześniej jak grałem to owszem). Poza tym aby przyłączyś "pieska" to chyba trzy godziny walczyłem. Albo w ogóle sie nie pojawiało. Albo tak, że cztery osoy na Pobojowisku a dwie na standardowym. Raz w ogóle się nie dało przyłaczyć. A jak sie całą ekipą pojawiałem to miałem Kageina jako zombi tzn szary portret a chodzić nim mogłem. W końcu się jednak udało. Ale... no właśnie jest to ale. Hasu chodzi gdzie chce, czasem jest członkiem drużyny ale przez wiekszość czasu nie (kółko pod nim nie mzienia się z ciemno zielonoego na jasno zielone). A wydaje mi się, że podczas poprzednich gier tego nie miałem.
Poza tym wyrzuca mnie do Windowsa przy otwieraniu Torby i Mniejszej Torby (Sakiewka czy Tuba działa dobrze).

PS. Raz pisałem o problemie zadania Tsukiego i Vault, przyznaje się bez bicia, że herezje wtedy pisałem. Nie ma takiego problemu. Sprawdziłem jakiś czas temu. Ja źle zrobiłem, bo gadałem ze wszystkimi a nie tylko z właściwą postacią.
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-09-24, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-09-24, 06:35   

BG1 Adventures to baaardzo stary mod. Wiele plików podmienia na chama. Jego przeredagowana wersja wchodzi w skład moda Dark Horizons. Dla pewności: BG1 Adventures zainstalowałeś jako jeden z pierwszych modów, a TWM na końcu?

"Błędy", o których piszesz, związane są z losowym ustawieniem elementów gry, więc jak masz pecha, to tak może być. SRE pojawiają się z pewnym prawdopodobieństwem. Raz może się aktywować już przy pierwszej wędrówce między planszami, innym razem przechodzisz tam i z powrotem 20x i nic.

Przenosiny tylko części drużyny na planszę SRE to błąd, który losowo powtarza się od dawna i wydawało mi się, że udało mi się go wyeliminować. Widać nie całkiem, ale lepiej już tego nie poprawię. Błąd wynika z własności silnika BG1, który obsługuje skrypty lokacji i stworzeń równolegle, więc kolejność wykonywania komend nie jest zdeterminowana. Ten błąd występuje zdecydowanie częściej na słabszych komputerach, szczególnie przy graniu z wolnego dysku (np. gdy BG1 jest na pendrivie). Przenieś BG1 na najszybszy napęd, wyłącz programy działające w tle. Kod skryptowy dodawany przez inne mody może dodatkowo bruździć, ale nie czepiałbym się specjalnie BG1 Adventures.

Piesek jest sprzymierzeńcem a nie dodatkowym członkiem drużyny. Czasami po załadowaniu gry pieska można zaznaczyć i nim sterować. Jest to losowy błąd silnika BG1, że stworzenie o statusie ALLY może się sporadycznie zachowywać jak CONTROLLED. W zamierzeniu piesek ma losowe ustawienie, że chodzi przy nodze lub stoi lub szwenda się po lokacji. Chciałem by jego zachowanie było jak najbardziej naturalne. Jak Cię to denerwuje i będzie takich osób więcej, mogę nieco zwiększyć prawdopodobieństwo chodzenia przy nodze kosztem wystąpienia szwendania po planszy, ale nie zamierzam tego wyeliminować całkowicie.

Torby przechowywania instalowałem wiele razy w ramach TWM z różnymi modami i z reguły działają stabilnie. Sporadycznie zdarzały mi się losowe wyskoki do Windy w trakcie zakupu lub sprzedaży dużych ilości przedmiotów jednorazowo i nie dotyczyło to wyłącznie toreb, lecz także standardowych sprzedawców. To chyba znowu niestabilność silnika BG1. Jedyna rada to robić zapis gry przed większym użyciem sklepów (w tym toreb przechowywania).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-09-27, 15:59   

Zed Nocear napisał/a:
BG1 Adventures zainstalowałeś jako jeden z pierwszych modów, a TWM na końcu?

BG1AP jako pierwszy a TWM prawie na koncu. Bo zapomnialem o TGC, a nie chcialo mi sie reinstalowac, wiec wrzucilem ten mod na sam koniec.

Ten bład mi sie pierwszy raz pojawił dlatego zwaliłem to na BG1AP, bo testuje teraz tego moda. Ale ogolnie sam początek był fajny, tierdza gnolli o wiele trudniejsza. Ale teraz to wielkie przegięci i chyba sobie podaruje to granie.

Zed Nocear napisał/a:
Jak Cię to denerwuje i będzie takich osób więcej, mogę nieco zwiększyć prawdopodobieństwo chodzenia przy nodze kosztem wystąpienia szwendania po planszy, ale nie zamierzam tego wyeliminować całkowicie.

Dwie sytuacje sa z nim "dziwne":
1. Gubi sie ona gdy sie przechodzi np cala wysokość planszy np we Wrotach jak lece oddać naszyjnik dziecku w Tawernie. Nie wiem gdzie on znika ale nawet wracając tą samą drogą nie natrafiam na niego.
2. Sytuacje pojedyńcza w domu gdzie sie trzy corki zabija. Tam jest tez slużący na tym piętrze, który zmienia się na czerwono podczas ataku. No i Hasu mi go automatycznie, sam od siebie, zabijał. A nie chciałem wchodzić częscią drużyny, bo po to gram 6cio osobowym skladem, aby pograć nimi wszystkimi.

Z torbami też miałem pierwszy raz taki zgrzyt i dlatego też, zwaliłem to na BG1AP.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group