Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - problemy z kompatybilnością
Autor Wiadomość
Aurelinus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-02, 07:25   

2 pytania:

- jak zamierzasz rozwiązać, zakładając kompatybilność z NTotSC te elementy, które są u ciebie dublowane - z tego co zauważyłem przy okazji instalacji UB, instalator Weidu dopisuje niepotrzebne, bezsensowne linie kodu do różnych plików, zamiast je ignorować o ile już są; nie wiem jak to jest w grze, ale po takiej dublowanej operacji większości plików edytować się nie da, trzeba je odtwarzać, rozumiem, że opcjami w instalatorze,

- czy nie za dużo tych "technikaliów" (nie bardzo wiem do czego mają służyć) w stosunku do innej zawartości? BG1 to jednak gra niskopoziomowa, dawanie doswiadczenia za byle pierdołę (tak jak w BG2) to chyba nie najlepszy pomysł...
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-10-02, 17:32   

W WeiDU to nie problem ustawić warunki, aby instalator wprowadzał zmiany do plików tylko wtedy, gdy jeszcze ich nie ma, ale większość modów nie wykorzystuje w pełni możliwości instrukcji WeiDU. Mody WeiDU mogą cechować się wysoką kompatybilnością z innymi, ale nie dzieje się to automatycznie z samego jego użycia. A twórcy UB widocznie założyli, że tylko ich mod wprowadza wspomniane zmiany i nie zadali sobie trudu by instalator to sprawdzał. Dlatego nie martw się o TWM.

Większość "technikaliów" nie zwiększa ilości EXPa, część wręcz odwrotnie, więc w czym problem? A komponenty "techniczne" na razie dominują, bo miałem do nich wenę i łatwiej mi było je stworzyć niż elementy fabularne. Zakładam, że proporcje się zmienią w miarę rozbudowy TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aurelinus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-03, 07:32   

Zed Nocear napisał/a:
Dlatego nie martw się o TWM


Ja się nie martwię, ja pytam; nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że twoja odpowiedź jest "nacechowana emocjonalnie". Zupełnie niepotrzebnie.
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-02-11, 22:33   

To mój pierwszy raz na forum i nie wiem czy w dobrym miejscu pisze. Jakby co to prosze o wybaczenie :wink:
Gram w TWM3 jako nakladke (tzn instalowana po) na DSOTSC ale te wersja WEIDU. I Keira moze się uczyć pieśni ale nie może z nich korzystac. Mowiąc inaczej jak kliknę w specjalnych imiejętnościach to sie nic nie dzieje.
Oczywiście nie chodzi o to że marudze czy coś podobnego. Jedynie informuje o mych spostrzezeniach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-02-11, 22:49   

Dzieje się tak z wszystkimi pieśniami? Może nie osiągnęła jeszcze odpowiedniego poziomu. Przykładowo "zagranie" Melodii Tymory wymaga 5. poziomu barda. Postać może wcześniej odnaleźć zwój i wpisać czar do innate (engine BG1 nie daje możliwości uzależnienia użycia przedmiotu od osiągnięcia odpowiedniego poziomu postaci), ale póki nie osiągnie 5. poziomu kliknięcie na ikonie pieśni w innate będzie skutkowało niczym. Wiem, że nie jest to rozwiązanie intuicyjne i planuję jakąś skryptową protezę, która by usuwała pieśni z innate, których bard nie może jeszcze zagrać, ale to do przyszłej wersji TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-02-11, 23:08   

Wlasnie sprawdziłem. Ze wszystkimi pieśniami się tak dzieje.
A moze wina lezy w tym DSOTSC? Bo to jest wersja 1.03co jest juz na Weidu, zreszta wersja angielska. Bo jak gralem na NTOTSC 2.01b to dobrze chodzilo.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-02-11, 23:23   

Możliwe, że to kwestia niekompatybilności DSotSC-WeiDU ze starą wersją non-WeiDU. Wystarczy, że w ramach "porządków" zmienili nazwę skryptu Keiri i już pieśni nie będą dla niej działać. A możesz sprawdzić, czy dla oryginalnych bardów z BG1 (Garrick, Eldoth) pieśni działają? Jeżeli tak, to moja sugestia bardzo prawdopodobna. Wtedy w nowej wersji TWM uwzględnię DSotSC-WeiDU.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-02-11, 23:36   

Sprawdzilem Garrica. Gra tak jak powienien Opowies o C Mocnym Sercu. Posprawdzalem tez NI i Keiria nie ma zadnego skryptu nazwanego jej imieniem. Nie wiem ktory skrypt za te piesni odpowiada. A TWN tworzy Keiria.bcs. Wiec pewnie dlatego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-02-11, 23:47   

Więc wystarczy, że dodasz Keria.bcs do postaci Kerii na pozycji OVERRIDE_SCRIPT i pieśni zaczną działać. Ale jak już jesteś w trakcie gry, to musisz zmodyfikować plik Kerii w save'ie, a nie te w zasobach gry - NI daje taką możliwość.

A ja będę musiał się przyjrzeć bliżej NPC-om z DSotSC-WeiDU.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-02-11, 23:57   

Oki, thx. Czyzby mnie to zobowiazywalo do przejscia calosci i sprawdzenia? :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-02-12, 00:10   

Wszelkie zgłoszenia błędów zawsze mile widziane, ale do niczego nie zmuszam. Sygnały o błędach stanowią też dla mnie przyjemną informację, że ktoś w to jeszcze gra.

Jeśli mowa o sprawdzaniu błędów, to byłoby dobrze grać na wersji TWMdemo3+Fix013. Grasz z fixem?
http://athkatla.cob-bg.pl...p?p=73548#73548

Możesz też podać linka, skąd ściągnąłeś DSotSC-WeiDU?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-02-12, 00:10   

Nie miala tam zadnego skyptu ustawionego. Po zmianie juz wszystko dziala. Raz jeszcze THX

GRAM, GRAM ....GRAAAAAM!! Ale w ta stara dobra wersje jedyneczki. Jak dla mnie Tutu i BGT odpada. Psuje caly klimacik.

Nie, bez tego fixpaka gram.
DSOTSC sciagnalem stad: http://chosenofmystra.net...topic.php?t=449
Choc nie wiem czy tu moge takie linki umieszczac :smile:


Znalazlem cos jeszcze. Wiem marudze :smile:
Na ta wersje DSOTSC, nie instaluje sie dodatek z plaszczem Noobera. Przeciez to ten mod go dodaje, choc nie wiem czy powoduje berserka bo nie zakladam z przezornosci. Jednak jest. Tylko ze inaczej sie nazywa jako ITM tzn CLCKDS12. Dlatego sie ten dodatek nie instaluje.



Znow cos mam i znow cos z Keiria. Tzn Poe powinien dawac zwoj z piesnia. Jej nie daje. Sprawdzilem DLG od Poa i jest teks do Garrica i do Eldotha a do Keirii nie ma. Tak poprostu informuje.
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-02-12, 00:36, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 10:09   

Ops! Jakoś nie zauważyłem wcześniej Twoich dwóch ostatnich uwag.

W DSotSC płaszcz nie miał ukrytego berserka, to pomysł dodany w NTotSC. Więc nie ma potrzeby instalacji poprawki.

W drugim przypadku rozszerzenie dialogu Poe o obecność Keirii wart jest rozważenia. Dodam do fixa.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 39
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-06, 10:27   

A wiesz znalazlem cos jeszcze. Ale juz nie z DSOTSC.
Mala niekompatybilnosc z Thalantyr IU. Kiedy instaluje TWM jako "nakladke" naniego to wyskakuje error i przerywa instalacje. Pojawia sie komunikat, ze nie ma w (chyba) action.ids - nie amietam dokladnie pliku ale Ty na pewno wiesz :) - polecenia ForceSpellRES ktore pojawia sie m.in. u Tsukiego. Gdy usune ta linijke z wlasciwego pliku, mozna dalej instalowac. Problem znow sie pojawia przy PD za pulapki i czary. I tego zainstalowac sie nie da - w zbyt duzej ilosci plikow jest ta komenda aby usuwac. Zaistalowalem to na odwrot tzn najpierw TWM a pozniej Thalantyra pojawil sie bład zwiazany z ApplySpellRES ale sama intslacja poszla dalej.
Problem ten pojawia sie bez wzgledu czy mam czystego Baldurka czy z modami.

Sorrki, ze tak mecze ale mi sie bardzo fajnie gra z TWM no i... gram i zauwazam :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-06, 12:24   

To mi wygląda wygląda na niezainstalowanie się komponentu #0 ~Modul techniczny PRE (uzupelnienie IDS, wykrywanie odpoczynku i walki)~ i skutki tego dla pozostałych komponentów.

Wcześniejsza wersja FIXa 019 do TWM demo3 wprowadzała taki błąd, jeśli nie było zainstalowanego BG1-UB, ale obecnie podwieszona jest OK.

Możesz podać wersje Thalantyr IU, TWM, ewentualnie FIXa oraz zamieścić swój WeiDU.log i załączyć pliki DEBUG z instalacji tych modów. Inaczej za wiele nie zdziałam. Może masz błąd, który jest już wyeliminowany w najnowszej wersji.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group