Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja modów
Autor Wiadomość
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-13, 13:58   Instalacja modów

Drodzy Panowie (bo Pań tu nie widziałam :wink: ),
Od kilku dni staram się zorientować, jak zainstalować wszystkie wybrane przeze mnie mody, żeby całość możliwie sprawnie działała. Sporo czytałam, ale obawiam się, że rozmiar operacji trochę mnie przerasta. Dlatego też bardzo bym była wdzięczna za Waszą pomoc. :smile: Zabieram się za to po raz pierwszy w życiu, więc proszę o wyrozumiałość.

Tytułem wstępu: chcę postawić tylko BG2 z ToB'em i całą listą modów (BG1 już przeszłam). Całość gram in English, więc starałam się ściągnąć możliwie najbardziej aktualne wersje wszystkich dodatków. Wszystkie znalazłam na Pocket Plane Group. Planuję tym razem przejść grę tylko raz, więc im więcej uda się w niej upchnąć, tym lepiej.

Oto lista rzeczy, które chciałabym zainstalować:

megamody
TDD
TS (koniecznie!)
SoS (ewentualnie)

questy
Ajoc's MiniMod
Ascension (ewentualnie, bo obawiam się nieco zbyt wysokiego poziomu trudności)
Desecration of Souls
Dungeon Crawl
Fading Promises
Gibberlings Three Anniversary Mod
Improved Anvil
Iron Modder Pack (komplet)
Lucy the Wyvern
Planar Sphere Mod
Planar Sphere Return Mod
Quest Pack
Redemption
Tales of the Deep Gardens
Tortured Soul Quest
Tower of Deception
Unfinished Business
Wheels of Prophecy

enpece i mody z nimi związane
Amber
Solaufein
Tsujatha
Xan
Banter Packs
Crossmod Banter Pack
NPC Flirt Packs
Romantic Encounters
Solaufein Flirt Pack

sklepy i przedmioty
Boards O' Magick Item Pack
Food and Herbal Mod
Rupert the Dye Merchant
Selune's Armoury
Sorcerer's Place Item Collection

czary
King Dutka's Disarm Trap Spell
WTP Familiars

rules & tweaks
Ashes of Embers
BG2 Fix Pack
BG2 Tweak Pack
Dungeon-Be-Gone (ewentualnie)
Moinesse's Avatars
Virtue
Zyraen's Miscellany

inne
Widescreen Mod (ewentualnie)

Ponieważ brak mi doświadczenia, większość z nich wybierałam "na czuja". Jeśli coś z listy jest kiepskie, zabugowane albo ewidentnie niekompatybilne z resztą - proszę, dajcie mi znać. Czy w ogóle tyle dodatków naraz ma szansę działać? Małe błędy mi nie przeszkadzają, ale bardzo bym była nieszczęśliwa, gdyby jakiś bug uniemożliwił mi dojście do końca...

Przejdźmy więc do sedna sprawy. Jak to wszystko zainstalować? O ile dobrze rozumiem, żeby megamody poprawnie ze sobą współpracowały niezbędny jest The Big Picture, a na sam koniec - jakiś World Map. Nie chcę Wam głowy zawracać, więc może jest jakiś aktualny, zrozumiały nawet dla laika przepis na instalację tego wszystkiego? Z góry dzięki za wszelkie uwagi. :smile:
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2010-02-17, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
blackheart 


Posty: 59
Podziękowania: 2/28
Wysłany: 2010-02-13, 14:25   

Witam

Więc jest pewna naprawdę dobra instrukcja. Faktem jest że po angielski, ale nawet laik w tym powinien sobie poradzić :)
Nazywa się to BiG World Project i zostało stworzone przez Leonarda Watsona.
Poczytać sobie można na ten temat na forum SHS:
http://www.shsforums.net/...roject-bwp-v83/
A pobrać wszystkie mody, proponuje:
http://kerzenburg.baldurs...ead.php?t=34931
a instrukcję:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=534

Nie ma tam wszystkich modów przez Ciebie wymienionych, ale jest większość, może też Cię zainteresują inne mody :)
Może to troszkę pomoże :)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
alukah
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1959
Podziękowania: 248/73
Wysłany: 2010-02-13, 14:40   

Cytat:
King Dutka's Disarm Trap Spell

Niekompatybilny z Tronem Bhaala, jeśli nie chcesz mieć problemów z pułapkami, to metody są dwie:
- BG2 Tweak Pack i "no traps and locks"
- mod Altered Knock Spell + Ruad Ro'fhessa Item Upgrade - pierwszy sprawia, że czar otwarcie rozbraja również pułapki, w drugim można wykuć różdżkę ze 100 ładunkami Otwarcia (zdaje się, że potrzebny jest zwój z Otwarciem i Różdżka magicznych pocisków)
Cytat:
Improved Anvil

Modyfikacja dla masochistów, wprowadza niebotycznych pod względem przepakowania wrogów, zdecydowanie bez pomysłu, poza tym zaleca się instalację z samym Anvilem, gdyż wykazuje duży stopień niekompatybilności.
Cytat:
Unfinished Business

Jeśli grasz z TSem, to raczej unikaj komponentów związanych z Yoshimem, pamiętam raz ktoś już kiedyś ;) miał z tym duże problemy...
Cytat:
sklepy i przedmioty

Ale żeś wybrała :razz: , Boards O' Magick Item Pack i Sorcerer's Place Item Collection - instaluj jeśli chcesz mieć pełne zbroje płytowe z masą odporności nie ograniczające rzucania czarów ani zdolności złodziejskich :razz:
Rupert to straszna pierdoła - jakieś flakoniki zmieniające na stałe kolory poszczególnych części ubioru.
Cytat:
Desecration of Souls

shit, wiedzie prym w moim rankingu niedopracowanych modów, gdybym był autorem czegoś takiego, to bym się tego wstydził
Cytat:
Iron Modder Pack (komplet)

Chcesz te wszystkie 10 Iron Modderów instalnąć? Trochę byś musiała poczyta, bo do sporej części aby coś zacząć trzeba się kodami przenosić do jakichś lokacji, albo kogoś przywoływać i takie tam.
Cytat:
Ascension

Do megainstalek raczej zamiast Ascensiona powinien pójść komponent Big Picture: Ascension dla BP.
Cytat:
Zyraen's Miscellany

Większość komponentów kompatybilna jedynie z Cieniami bez Tronu
Cytat:
Ashes of Embers

W Big World Project niezbyt zalecają dla megainstalek, też bym odpuścił.

NPCów z modów masz ImHO trochę zbyt dużo, nawet z crossmod banter packiem dużo stracisz, ja tam uważam, że więcej niż 2 npców z modów sie po prostu nie daje ;).
No, to tak z grubsza tyle ;). Teraz kolejność.

BG2 Fixpack
TDD
SoS
TS
Questy
Itemy
NPCe
The Big Picture
BG2 Tweak Pack
(tu jeszcze najlepiej Ding0 Experience Fixer - wypada o połowę zredukować doświadczenia, inaczej ani się obejrzysz jak przed Brynnlaw będziesz mieć już zdolności wysokiego poziomu)
BP-BGT Worldmap
Widescreen mod

Tą resztę tweaków gdzieś tam sobie wciśnij :razz:

EDIT: Aha, najpierw wypakuj wszystkie mody do katalogu z BG2, potem ściągnij Big World Fixpack, uruchom go, i dopiero potem instaluj.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
alukah
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-13, 16:29   

blackheart napisał/a:
Więc jest pewna naprawdę dobra instrukcja. Faktem jest że po angielski, ale nawet laik w tym powinien sobie poradzić :)
Nazywa się to BiG World Project i zostało stworzone przez Leonarda Watsona.
Poczytać sobie można na ten temat na forum SHS:
http://www.shsforums.net/...roject-bwp-v83/
A pobrać wszystkie mody, proponuje:
http://kerzenburg.baldurs...ead.php?t=34931
a instrukcję:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=534

Wielkie dzięki! :) Instrukcja w pdf'ie faktycznie świetna, chociaż ilość stron może zwalić z nóg. ;) Rozumiem, że obecnie to najbardziej aktualna instrukcja i powinnam się zaopatrzyć w mody w podanych wersjach? Trochę czasu minęło i choćby TS mam w wersji 7.04 (pociągającej, bo sporo poprawionej) zamiast 6.10...

I ważniejsza kwestia - cała część związana z BG1 mnie nie interesuje. Mam po prostu ją olać i zająć się wyłącznie sprawami z BG2 związanymi?

Alvarez napisał/a:
Cytat:
King Dutka's Disarm Trap Spell

Niekompatybilny z Tronem Bhaala, jeśli nie chcesz mieć problemów z pułapkami, to metody są dwie:
- BG2 Tweak Pack i "no traps and locks"
- mod Altered Knock Spell + Ruad Ro'fhessa Item Upgrade - pierwszy sprawia, że czar otwarcie rozbraja również pułapki, w drugim można wykuć różdżkę ze 100 ładunkami Otwarcia (zdaje się, że potrzebny jest zwój z Otwarciem i Różdżka magicznych pocisków)

Tak całkiem bez zamków i pułapek to jednak nuda. :wink: Problem jest jednak taki, że mam mocny sentyment do niektórych enpeców i tak niefortunnie się składa, że zabrakło nam miejsca dla łotra. :roll: Myślałam więc o jeszcze innym rozwiązaniu: istnieje opcja ulepszenia (lub stopniowego ulepszania, tak jakby zdobywał kolejne levele) chowańca? Moja dzielna fretka w końcu do czegoś by się przydała.

Cytat:
Cytat:
Improved Anvil

Modyfikacja dla masochistów, wprowadza niebotycznych pod względem przepakowania wrogów, zdecydowanie bez pomysłu, poza tym zaleca się instalację z samym Anvilem, gdyż wykazuje duży stopień niekompatybilności.

Dzięki, rezygnuję. Pamiętam jak ostatnim razem ekipa z Eclipse nas rozjechała i skutecznie odechciało mi się dorzucania do gry zbyt przepakowanych przeciwników...

Cytat:
Cytat:
Unfinished Business

Jeśli grasz z TSem, to raczej unikaj komponentów związanych z Yoshimem, pamiętam raz ktoś już kiedyś ;) miał z tym duże problemy...

W instrukcji jest, żeby nie używać oryginalnego portretu. Tak też zrobię, nowy i tak lepszy. Ważniejsze jednak, żeby romansu Valygara z Suną nie stawiać - co za dużo, to niezdrowo... ;)

Cytat:
Cytat:
sklepy i przedmioty

Ale żeś wybrała :razz: , Boards O' Magick Item Pack i Sorcerer's Place Item Collection - instaluj jeśli chcesz mieć pełne zbroje płytowe z masą odporności nie ograniczające rzucania czarów ani zdolności złodziejskich :razz:
Rupert to straszna pierdoła - jakieś flakoniki zmieniające na stałe kolory poszczególnych części ubioru.

No to chyba jednak zrezygnujemy, dopakowywać ponad miarę nie potrzebuję. Zresztą co by z nas były za bohatery, gdybyśmy raz na jakiś czas porządnie w mordę nie dostali? :lol:

A czy Rupert potrafi coś, czego Shadow Keeper nie umie? Bo mnie na przykład strasznie drażniło jak Xan, poniekąd Greycloak, biegał w pelerynce obramowanej na jasnożółto...

Cytat:
Cytat:
Desecration of Souls

shit, wiedzie prym w moim rankingu niedopracowanych modów, gdybym był autorem czegoś takiego, to bym się tego wstydził

Dzięki, skreślone z listy.

Cytat:
Cytat:
Iron Modder Pack (komplet)

Chcesz te wszystkie 10 Iron Modderów instalnąć? Trochę byś musiała poczyta, bo do sporej części aby coś zacząć trzeba się kodami przenosić do jakichś lokacji, albo kogoś przywoływać i takie tam.

Hmm, ale stabilności gry to nie przeszkadza? Bo jak trzeba pokombinować, żeby w to zagrać, to nie ma sprawy - doczytam co trzeba we właściwym czasie. Byle całość mi nie padła.

Cytat:
Cytat:
Ascension

Do megainstalek raczej zamiast Ascensiona powinien pójść komponent Big Picture: Ascension dla BP.

A myślisz, że w ogóle warto? Czytałam, że sporo utrudnia grę. O ile do tej pory nie miałam żadnych problemów, to jednak nie chciałabym natknąć się na przeciwnika nie do pokonania.

Cytat:
Cytat:
Zyraen's Miscellany

Większość komponentów kompatybilna jedynie z Cieniami bez Tronu

Czyli nie ryzykuję, wywalam.

Cytat:
Cytat:
Ashes of Embers

W Big World Project niezbyt zalecają dla megainstalek, też bym odpuścił.

OK, tak uczynię.

Cytat:
NPCów z modów masz ImHO trochę zbyt dużo, nawet z crossmod banter packiem dużo stracisz, ja tam uważam, że więcej niż 2 npców z modów sie po prostu nie daje ;).

Poniekąd racja, bo Xan i Amber raczej mi się nie zmieszczą. A to dokładnie dwóch, Sola i nekromantę, z dodatków pozostawia. Chociaż z drużyną tak to bywa, że może coś się w składzie zmienić, a ja lubię mieć wybór.

Cytat:
(tu jeszcze najlepiej Ding0 Experience Fixer - wypada o połowę zredukować doświadczenia, inaczej ani się obejrzysz jak przed Brynnlaw będziesz mieć już zdolności wysokiego poziomu)

Dzięki, o tym zupełnie nie pomyślałam.

Cytat:
EDIT: Aha, najpierw wypakuj wszystkie mody do katalogu z BG2, potem ściągnij Big World Fixpack, uruchom go, i dopiero potem instaluj.

Wypakować je na tyle, żeby (jeśli są spakowane jako rar czy zip) wszystkie właściwe pliki exe były na wierzchu, tak?
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1959
Podziękowania: 248/73
Wysłany: 2010-02-13, 16:38   

Cytat:
I ważniejsza kwestia - cała część związana z BG1 mnie nie interesuje. Mam po prostu ją olać i zająć się wyłącznie sprawami z BG2 związanymi?

Tak jest! ;)

Cytat:
Trochę czasu minęło i choćby TS mam w wersji 7.04 (pociągającej, bo sporo poprawionej) zamiast 6.10...

Nie instaluj tej 7.04 - to wersja WeiDU, ale nie-BP, jest kompatybilna tylko z Neverending Journey 2. Tortured Souls kompatybilny z megainstalacją to ten w wersji 6.10, inaczej TS-BP.
Cytat:
Myślałam więc o jeszcze innym rozwiązaniu: istnieje opcja ulepszenia (lub stopniowego ulepszania, tak jakby zdobywał kolejne levele) chowańca?

Jest coś takiego Familiar Pack, ale poza tym, że coś robi z chowańcami więcej się nie zgłębiałem ;p.

A Ascensiona wrzucić warto (tego z Big Picture). Dla mnie Tronu Bhaala bez niego nie ma. A jak jest za trudno to wrzucasz na najłatwiejszy poziom trudności i masz walkę mniej więcej na starym poziomie. Ja dzieci Bhaala przechodziłem na trudnym bez większych komplikacji, ale finał już poszedł tylko na łatwym ;p.

Cytat:
Eclipse

Aaa... Eclipse party, też nie mogłem ich za cholerę przejść, na szczęście zgarniali tylko w nocy, więc noc przesypiałem XD
Cytat:

Wypakować je na tyle, żeby (jeśli są spakowane jako rar czy zip) wszystkie właściwe pliki exe były na wierzchu, tak?

tak
_________________
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2010-02-13, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
The Exiled Bard


Posty: 5259
Podziękowania: 345/225
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2010-02-13, 16:43   

alukah napisał/a:
Trochę czasu minęło i choćby TS mam w wersji 7.04

O tym juz Ci pisałem - ta wersja jest niekompatybilna z megainstalacją - i na pewno spowoduje błędy, w tym krytyczne uniemożliwiające dalszą grę...
Jeśli chcesz megainstalować musisz poprzestać na wersji 6.10 TS-BP
alukah napisał/a:
Mam po prostu ją olać i zająć się wyłącznie sprawami z BG2 związanymi?

Dokładnie
alukah napisał/a:
istnieje opcja ulepszenia (lub stopniowego ulepszania, tak jakby zdobywał kolejne levele) chowańca?

To nie NwN - nc mi o czymś takim nie wiadomo - jest kilka modów pozwalających np. dobrać sobie chowańca niezależnie od charakteru itd. ale o takim nie słyszałem (choć może Alv słyszał)...
alukah napisał/a:
A myślisz, że w ogóle warto? Czytałam, że sporo utrudnia grę. O ile do tej pory nie miałam żadnych problemów, to jednak nie chciałabym natknąć się na przeciwnika nie do pokonania.

Na pewno nie bardziej niż sam Ascension... Jedyny problem moze stanowić Illych w Lochach - w BP nie jest to komponent opcjonalny - za to przeciwnicy w porównaniu do Tacticsa (któy jest odpowiednikiem Ascensiona (zmieniającego jedynie Tron) do Cieni Amn) są dużo słabsi - nie ma żadnych braci Karamazow, Klasycznego chwytu: Wojna lądowa w Azji czy przyzwania devy przez kapłana (co zwykle stanowilo dośc spory problem)...
Amelka bedzie trudna, co do reszty - średnio (a żeby podpakować niezmienianą Sendai musiałabyć zainstalować Oversight) - ale zakończenie znasz (a jeśli byś chciała historię końcową Valygara i <charname> - będę mógł służyć;)
(Zawsze będzie można obniżyć poziom trudności - już na standardowym nie jest aż tak trudno, przypuszczam, że na najłatwiejszym będize naprawdę łatwo)
W kazdym razie coś na pewno będzie konieczne - DefJAM (Dng0 Exp. FIxer) albo utrudniacze, aczkolwiek najlepiej oba...
alukah napisał/a:
wszystkie właściwe pliki exe były na wierzchu, tak?

jesli na wierzchu = w katalogu głównym gry (tam gdzie BGMain.exe, dialog.tlk itd.) to tak;P)

EDIT: grrr, wbił mi się;P
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.
I przyszli, jak co dzień o świcie i powiedzieli:
- morganie wszechmogący, znów zmartwychwstałeś - pobłogosław i pozwól nam skosztować Twojej duszy...
To mówiąc wyciągnęli dobrze nabitą lufkę...
- Bierzcie i palcie z tego wszyscy - to jest bowiem dusza moja, która za was i za wielu będzie spalona
Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Para bellum (contra moscoviam) | Carentis spe caupona | Iter ad Obscurum castrum (contra catholandum)


Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
alukah
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-13, 22:44   

Alvarez napisał/a:
A Ascensiona wrzucić warto (tego z Big Picture). Dla mnie Tronu Bhaala bez niego nie ma. A jak jest za trudno to wrzucasz na najłatwiejszy poziom trudności i masz walkę mniej więcej na starym poziomie. Ja dzieci Bhaala przechodziłem na trudnym bez większych komplikacji, ale finał już poszedł tylko na łatwym ;p.

I to ostatnie właśnie troszeczkę mnie martwi, bo o ile pamiętam ostatnim razem (kilka lat temu) wymiękłam i w końcu finałowej walki nie wygrałam. Jak sobie ją jeszcze utrudnię, może się zrobić ciężko. No, ale najwyżej do jakiegoś oszukaństwa się posunę. ;)

Alvarez napisał/a:
Aaa... Eclipse party, też nie mogłem ich za cholerę przejść, na szczęście zgarniali tylko w nocy, więc noc przesypiałem XD

Ich całkiem legalnie odwołać można (zdaje się, że wystarczy powiedzieć Solowi, że jego głupie sny nic nie znaczą), ale któż wie, może tym razem uda mi się na nich odegrać za ostatnie upokorzenie... ;P

morgan napisał/a:
O tym juz Ci pisałem - ta wersja jest niekompatybilna z megainstalacją - i na pewno spowoduje błędy, w tym krytyczne uniemożliwiające dalszą grę...
Jeśli chcesz megainstalować musisz poprzestać na wersji 6.10 TS-BP

Wiem, wiem, załapałam. ;) Mogę jednak mieć nadzieję, że mniejsze mody w nowszych wersjach będą działać poprawnie?

morgan napisał/a:
Amelka bedzie trudna, co do reszty - średnio (a żeby podpakować niezmienianą Sendai musiałabyć zainstalować Oversight) - ale zakończenie znasz (a jeśli byś chciała historię końcową Valygara i <charname> - będę mógł służyć;)

No właśnie chyba nie znam... ;> Nie pamiętam w każdym razie. A tym razem mam ambicję skopać jej tyłek.

Ograniczenie expów zaraz ściągnę. I biorę się za sprawdzanie kompatybilności poszczególnych elementów mojego zestawu. Coś czuję, że długa noc przede mną... ;)

EDIT: Męczy mnie jedna kwestia. Podręcznik mówi (cytuję): " With concern for the best possible play experience, we have eliminated some NPCs with few or no contents as well as the Iron Modders". Czy wiecie może czemu te nieszczęsne Iron Modders wywalili? Strasznie mnie one kuszą, ale nie chciałabym sobie gry rozwalić już na wstępie.

EDIT2: Za radą podręcznika zdecydowałam się na skorzystanie z BiG World Setup, który całą instalację ma przeprowadzić za mnie (przy okazji sprawdzając kompatybilność poszczególnych elementów i minimalizując ryzyko wystąpienia błędów). Przez noc grzecznie ściągnął wszystkie wybrane przeze mnie mody, zapytał o jedną czy dwie rzeczy i zaczął (mającą trwać kilka godzin) instalację. Martwi mnie jedynie, że o poszczególne komponenty mnie nie pytał i pewnie stawia wszystko według swojego uznania. Co grozi koniecznością usunięcia wszystkiego i rozpoczęcia całej operacji od nowa, ręcznie... Na razie czekam. A nuż mi się spodoba.

EDIT3: OK, stoi. Za pierwszym razem gra padła, jak chciałam rozpocząć nową przygodę (jakby nie poradziła sobie ze zmianą rozdzielczości). Za drugim już wystartowała. Na wszelki wypadek nie myślę o tym, co i jak chciałabym ustawić - spróbuję przekonać się do ustawień domyślnych. ;)
Podziękuj autorce tego posta
 
 
pit_66

Posty: 31
Podziękował 4 razy
Wysłany: 2010-02-14, 19:20   

Witam!

Po pierwsze mam nadzieje ze Alukah nie bedzie miala mi za zle ze sie wladowalem do jej tematu ale tocze identyczne zmagania z modami wiec pomyslalem ze bede tu pasowal;]
A wiec..tworze sobie megamodyfikacje i ogolnie chce sporo modow wpakowac do gry i w tym celu chce zasiegnac rady fachowcow (zwlaszcza Alvareza i Morgana ktorzy doswiadcznie maja zapewne spore). Sam juz kilka modow sprawdzalem i robilem rozne kombinacje ale zawsze cos sie psulo i dosc duzo czasu minelo od mojej ostatniej mega modyfikacji. Zrobilem sobie liste modow ktore chce zmiescic i mniej wiecej sprawdzalem co z czym moze niepasowac. Korzystalem przy tym z instrukcji do megainstalek K4thos'a, zastanawiam sie jednak czy jezeli interesuje mnie jedynie BG2 to tez moge korzystac z tej instrukcji, tzn ze wszystkich tych zamian i wymian plikow? W przeciwienstwie do moich poprzednich prob z megainstalkami tym razem chce zasiegnac pomocy innych graczy ;]

oto lista modow ktore chce wlaczyc do instalki i kolejnosc do korekty:
1. BG2 fix pack v.8
2. TDD v.1.12
3. Sos 1.12
4. Tortured Souls BPv6.10
5. Ajocs minimod v.1.6
6. The Bigg Quest Pack v2.02
7. Tower of Deception v.3.1
8. Ervonyrah v1.3.1
9. Improved Battles v6
10. Divine Remix v5
11. Item upgrade v35
12. Underrepresented items v5
13. pamiatki z polnocy v1.0
14. Enhanced v1.1
15. Grimuar v3.2
16. Lava Item v1.1
17. Motituri v3
18. Chloe v12
19. Larsha
20. Valen v45
21. Xan v8
22. Solaufein v102
23. Banter pack v5 (jest gdzies v11 ale czy z tlumaczeniem polskim?)
24. Wheels of prophecy
25. The Big Picture v177 plus BPv177 fix TBWP i BPv177TOB fix (wszystkie 3 konieczne, prawda?)
26.Ascension dla BP v1.4.22
27. Refinements 3.20
28. Tweak pack v7
29. Worldmap v7.1

to wszystko, o wiekszosci z tych modow cos wiem, a z kilkoma gralem. Prosze o ewentualne korekty, sugestie, jakies porady lub ogolnie pomoc;] zalezy mi zeby bylo tak wiele modow by miec w co grac przez dluzszy okres czasu, jesli mozecie polecic jakies inne ciekawe mody (z polskim tlumaczeniem najchetniej) tez skorzystam.

Jeszcze pare pytan: w BP sa juz jakies elementy tacticsa i jestem ciekaw czy sa one opcjonalne (bo np nie interesuje mnie ulepszenie ognistych olbrzymow- raz je ujepszalem i mnie dosyc mocno irytowaly ;]) ?
Pamietam ze jak raz gralem w TDD to czas podrozy w Amn na promenade z innej dzielnicy zabieral mi..caly dzien, czy to normalne jest?

bede wdzieczny za pomoc i z gory przepraszam jezeli moj wpis w jakis sposob jest niezrozumialy

Edit:

bylbym zapomnial, chce jeszcze wstawic sobie nowe soundsety (jeden od was do TDD i jeden do Xan'a autorstwa Lavy) i nie wiem kiedy je dodac. Domyslam sie ze ten do TDD mam wstawic zaraz po instalacji modu a do Xan'a po dolaczeniu tego NPC?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
The Exiled Bard


Posty: 5259
Podziękowania: 345/225
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2010-02-14, 19:59   

pit_66 napisał/a:
22. Solaufein v102

jest nowsza wersja w przezacnym tłumaczeniu naszej Yennyfer
pit_66 napisał/a:
The Big Picture v177 plus BPv177 fix TBWP i BPv177TOB fix (wszystkie 3 konieczne, prawda?)

Nie, żaden (jest nowa wersja 179e, w niej zaimplementowane są fixy)...
tutaj znajdziesz tłumaczenie do nowej wersji, a link do samej modyfikacji tutaj
pit_66 napisał/a:
26.Ascension dla BP v1.4.22

Co to jest? (Znacyz, nie twierdzę, że nie ma - po prostu nie spotkałem) Jeśli to zwykły Ascension, to w nowej wersji podobnoż zawartość Ascensiona jest naprawiona

Niezłe jest (przetłumaczone przez Cuttootha) Assassinations

pit_66 napisał/a:
BP sa juz jakies elementy tacticsa i jestem ciekaw czy sa one opcjonalne

częściowo, ale z głowy nie wypiszę Ci konkretnych komponentów - tutaj znajdziesz (II. Zawartość) porównanie komponentów obu modów... Część jest zmienionych (np. komponent wzmacniający duergary w Lochach Irenicusa nie jest opcjonalny, ale łatwiejszy)... A komponentu Mocniejsze Ogniste Olbrzymy nie ma w BP)...
pit_66 napisał/a:
mam wstawic zaraz po instalacji modu

W dowolnym momencie (ale chyba przed rozpoczęściem gry) można doinstalować CoB-TDD-Polish-Soundset, przypuszczam ,że to samo odnosi się do Lavovego...
alukah napisał/a:
Czy wiecie może czemu te nieszczęsne Iron Modders wywalili?

kupę z nimi roboty przy instalacji, a rozrywki wbrew pozorom mało... No i nie wiem czy ktokolwiek jest w stanie zagwarantować, że będą w pełni kompatybilne...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.
I przyszli, jak co dzień o świcie i powiedzieli:
- morganie wszechmogący, znów zmartwychwstałeś - pobłogosław i pozwól nam skosztować Twojej duszy...
To mówiąc wyciągnęli dobrze nabitą lufkę...
- Bierzcie i palcie z tego wszyscy - to jest bowiem dusza moja, która za was i za wielu będzie spalona
Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Para bellum (contra moscoviam) | Carentis spe caupona | Iter ad Obscurum castrum (contra catholandum)


Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pit_66

Posty: 31
Podziękował 4 razy
Wysłany: 2010-02-14, 20:40   

morgan napisał/a:
pit_66 napisał/a:
22. Solaufein v102

jest nowsza wersja w przezacnym tłumaczeniu naszej Yennyfer


co do nowych wersji to nie jestem na biezaco, korzystam jedynie z modow znajdujacych sie na Wiezy Ramazitha no i z linkow w tej instrukcji a oba moje zrodla nie sa zbyt czesto aktualizowane

morgan napisał/a:
pit_66 napisał/a:
BP sa juz jakies elementy tacticsa i jestem ciekaw czy sa one opcjonalne

częściowo, ale z głowy nie wypiszę Ci konkretnych komponentów - tutaj znajdziesz (II. Zawartość) porównanie komponentów obu modów... Część jest zmienionych (np. komponent wzmacniający duergary w Lochach Irenicusa nie jest opcjonalny, ale łatwiejszy)... A komponentu Mocniejsze Ogniste Olbrzymy nie ma w BP)...


zupelnie zapomnialem o tym a kiedys czytalem ten sam temat, wielkie dzieki za przypomnienie

morgan napisał/a:
pit_66 napisał/a:
mam wstawic zaraz po instalacji modu

W dowolnym momencie (ale chyba przed rozpoczęściem gry) można doinstalować CoB-TDD-Polish-Soundset, przypuszczam ,że to samo odnosi się do Lavovego...


tak tez myslalem, ale dobrze jest sie upewnic

morgan napisał/a:
pit_66 napisał/a:
26.Ascension dla BP v1.4.22

Co to jest? (Znacyz, nie twierdzę, że nie ma - po prostu nie spotkałem) Jeśli to zwykły Ascension, to w nowej wersji podobnoż zawartość Ascensiona jest naprawiona


to pobralem z linka z instrukcji K4thos'a, mod mial byc kompatybilny z BP (w przeciwienstwie do wersji 1.4.23 wg tego co tam pisze), a czy to zwykly ascension czy nie to nie wiem, gdyz w tego moda jeszcze nie gralem.

Czy moglbys jeszcze Morgan rzucic okiem na liste modow ktora zrobilem i napisac czy kolejnosc jest w miare w porzadku no i czy ktorys z tych mniejszych modow nie bedzie sie "gryzc" z caloscia? (sory za zawracanie glowy)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
The Exiled Bard


Posty: 5259
Podziękowania: 345/225
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2010-02-14, 21:11   

tak soie to na spokojnie przejrzałem:
pit_66 napisał/a:
3. Sos 1.12

Zapomniałem - od ponad 1,5 roku jest 1.13
pit_66 napisał/a:
5. Ajocs minimod v.1.6

1.6.1
pit_66 napisał/a:
7. Tower of Deception v.3.1

3.2
pit_66 napisał/a:
9. Improved Battles v6

tego nie doradzam instalować, a wręcz odradzam (istnieje spora szansa, że coś się będzie kłócić z BP
pit_66 napisał/a:
10. Divine Remix v5

przed Refinements, czyli prawie na końcu
pit_66 napisał/a:
11. Item upgrade v35

v37
pit_66 napisał/a:
12. Underrepresented items v5

przed Item Upgrade
pit_66 napisał/a:
15. Grimuar v3.2

Między Xanem a Solaufeinem
pit_66 napisał/a:
(jest gdzies v11 ale czy z tlumaczeniem polskim?)

nie, tłumaczenie Nastiana jeszcze nie zostąło zaktualizowane do nowszych wersji...
pit_66 napisał/a:
24. Wheels of prophecy

przed Grimuar a po BP
pit_66 napisał/a:
26.Ascension dla BP v1.4.22

sugerowałbym olać
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.
I przyszli, jak co dzień o świcie i powiedzieli:
- morganie wszechmogący, znów zmartwychwstałeś - pobłogosław i pozwól nam skosztować Twojej duszy...
To mówiąc wyciągnęli dobrze nabitą lufkę...
- Bierzcie i palcie z tego wszyscy - to jest bowiem dusza moja, która za was i za wielu będzie spalona
Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Para bellum (contra moscoviam) | Carentis spe caupona | Iter ad Obscurum castrum (contra catholandum)


Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
pit_66
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-15, 21:27   

No cóż, u mnie DUPA. Wszystko było cacy, póki się do Temple Ruins nie postanowiłam udać. Tam najpierw gra się zacina (jakby nagle komputer dostał zbyt wiele danych do przetworzenia i przestał wyrabiać), a potem wyłącza. Ten koleś zaraz przy wejściu nie chce umrzeć - może to jego wina. W każdym razie coś jest spieprzone i nie wiem, czy da się to jakoś naprawić, czy dać sobie spokój z tymi megamodyfikacjami...
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Antalos 
Czarnoksiężnik Bhaala


Wiek: 24
Posty: 201
Podziękowania: 9/39
Skąd: Świątynia Mordu
Wysłany: 2010-02-16, 17:40   

Raczej to nie jego wina, ale możesz go zabić kodem, prawda?? (ctrl+y)
_________________
Kapłani Bhaala wierzyli, iż każde popełnione morderstwo umacnia ich boga. Czciciele mieli obowiązek dokonać zabójstwa raz na dekadzień - najlepiej w mrokach nocy. Jeżeli z jakiegokolwiek niezależnego od nich powodu nie byli w stanie tego zrobić, po ustąpieniu przeszkody mieli za zadanie popełnić dwa zabójstwa za każde niedokonane w przeznaczonym czasie. Kolejnym obowiązkiem było obwieszczenie ofierze, z czyich rąk ginie, oraz wymówienie następującej formuły: "Bhaal cię oczekuje, Bhaal cię przyjmuje, nikt mu nie umknie".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 31
Posty: 194
Podziękowania: 6/10
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2010-02-16, 19:16   

Ktoś życzliwy nie podrzuciłby mi linka do instalacji Check the Bodies ver 1.11.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-16, 19:22   

Nie mogę. Ale nie dlatego, że kod nie działa - po prostu nie ma okazji. ;) Z niejasnych przyczyn teraz nie możemy już wejść do tej lokacji. Niby się ładuje, ale pojawia się jakiś błąd (charakterystyczny dźwięk Windowsa słychać), ekran pozostaje czarny, a gra nie reaguje - Alt+Ctrl+Del pozostaje. Do tego dodać należy niewyjaśnione problemy z coraz częściej pojawiającym się spell failure (nie noszę zbroi ani żadnego innego podejrzanego przedmiotu, a i tak nie wychodzi), romans z RE, który najwyraźniej zastąpił wersję z TS oraz pewne zmęczenie przechodzeniem po raz kolejny tych samych lokacji (chociaż z innymi przeciwnikami i w innym połączeniu). Wracam to prostszej wersji instalowanej ręcznie, według moich własnych upodobań.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group