Poprzedni temat «» Następny temat
Big World Project
Autor Wiadomość
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 37
Posty: 935
Podziękowania: 16/36
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2010-02-12, 13:41   Big World Project

Jeśli czegoś nie przeoczyłem to jeszcze nikt o to nie pytał.
Mam takie pytanie: Czy ktoś z Was miał już jakieś doświadczenia z BWP? Być może możecie mi pomoc i zasugerować coś do przyszłej megainstalacji? Planuję zainstalować sobie wersję standard, jednak z pominięciem wielu npc i np Item Upograde i z dodaniem niektórych modów z wersji tatcical.
Jeśli ktoś już o to pytał to proszę o skasowanie tematu tylko mnie poinformujcie o tym najpierw:P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
alukah 


Posty: 47
Podziękowania: 1/10
Skąd: Łódź/Lublin
Wysłany: 2010-02-15, 22:06   

Ja mam bardzo świeże doświadczenia. Zgodnie z zaleceniami do instalacji użyłam BiG World Setup, który teoretycznie powinien sprawdzić kompatybilność wszystkich komponentów i zminimalizować ryzyko wystąpienia błędów. Wadę ma taką, że instaluje wszystkie wybrane mody według swojego uznania, o szczegóły nie pyta. Mimo to gra pada mi po dojściu do Temple Ruins. Prawdopodobnie przesadziłam stawiając jednocześnie TDD, TS, SoS, CtB i mnóstwo pomniejszego śmiecia - co za dużo, to niezdrowo...
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 37
Posty: 935
Podziękowania: 16/36
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2010-02-15, 23:44   

Po to masz plik pdf i wg niego można sobie ręcznie instalować ja tak zrobię:) W tym pliku każdy mod jest opisany paroma słowami w tym uwagami o kompatybilności:P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
blackheart 


Posty: 59
Podziękowania: 2/28
Wysłany: 2010-02-16, 00:01   

Ja instalowałem wersję 7.0 i powiem że mi odpowiadała. Kilka razy korzystałem z konsoli, kilka razy szukałem na forum SHS, ale ogólnie pograłem :)
Generalnie nie polecam dobierania innych modów, ani zmian w tym co jest napisane w pliku pdf. To duże ryzyko. Te wszystkie mody zmieniają bardzo wiele i bez dużej wiedzy w tej dziedzinie łatwo coś spartolić.

Ja osobiście nie korzystałem z automatycznego instaletora. Wolałem wersje pl niektórych modów i sam chciałem wszystko zrobić ^^

Oceniając całość z zadami i waletami polecam ten sposób instalacji. Obecnie to najbardziej dopracowana instrukcja mega instalacji modów do BG o której miałem okazje słyszeć.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 37
Posty: 935
Podziękowania: 16/36
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2010-02-16, 08:54   

Mhm i warto [pamiętać, żeby nie instalować modów szarych bo te są oznaczone jako wywołujące bugi.

Jak tylko obscreenuję itemy z SoS to robię reinstal^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
boro 


Wiek: 33
Posty: 541
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-02-16, 10:36   

Pierwszy raz się zetknąłem z BWP w wersji 5. Ściągnąłem wszystkie dostępne modyfikacje z listy i krok po kroku instalowałem, zajęło mi to w sumie około 24 godzin.
Z racji tego, że miałem wtedy dość wolny sprzęt, gra mi skakała ale jakoś się grało.
Instalowałem wszystkie modyfikacje z wyjątkiem większości NPC oraz modders coś tam (pomimo, że je również ściągnąłem)...
Niestety wystąpiło kilka komplikacji wtedy, mianowicie jeden z NPC miał być dostępny dopiero w bg2 a zaszczycił mnie w Beregost.
Najgorszym błędem jaki popełniłem, było zainstalowanie Unique Artifacts. Zredukował on ilość "wyjątkowych" przedmiotów do sztuk jednej... Czyli 1 para butów szybkości 1 róg valhali i tak dalej... Przez co nie mogłem wykonać kilku misji.
Gra sie czasem sypała, ale podejrzewam, że było to winą komputera jako że był słabiutki i nie ogarniał...

Odnośnie setup... Narzędzie owszem fajne, z tym że przerobienie go na swój obraz jest mozolne, (zwłaszcza gdy rezygnujemy z kilku komponentów) i tak instalujemy wszystkie modyfikacje ręcznie, bo nie wszystkie są według określonego typu (nie zawsze polski to np. 3).

Poza tym świetnie wykonana praca i jestem przekonany że najnowsza wersja jest jeszcze bardziej dopieszczona. Zresztą korzystając z tego poradnika można sobie dobrać własną konfiguracje w odpowiedni sposób.
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 37
Posty: 935
Podziękowania: 16/36
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2010-02-16, 11:25   

Ja instalując odpuszczam:

1- Wszystkie szare mody
2- Większość npc, zostawiam tylko tych na pradwę potrzebnych.
3 - Raczej też większość zmian mechanicznych gry w tym wszelkich anscensionow i innych przepakowanych utrudniaczy.
4 - Dla równowagi także nowe sklepy zainstaluję tylko takie bez przegięć. IU weimera i inne magnifiicienty sobie podaruję.

Z kolei w mojej instalce znajdą się nowe animacje, te wszelkie z IWD i Planescape. Ma ktoś pojęcie czy mogą one mi grę sypnąć? bo nie powiem kusi chęć zagrania w bg z poprawioną graficzką:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Calliea 


Wiek: 28
Posty: 67
Podziękowała 1 razy
Skąd: Shrekland
Wysłany: 2010-02-26, 13:50   

Właśnie po raz kolejny zmagam się z instalają BWP. Ogólnie rzecz biorąc narzędzie niezastąpione, ale tym razem odpuszczam sobie wersję Expert i idę w Tactics. Ciągle coś się sypie, może dlatego, że instaluję samo BG2 (dodana została taka opcja).

Z Infinity Animations jest pewien mały problem, z tego co wiem - kiedy Setup już wszystko rozpakuje, rozpakuj to archiwum sam i napisz wszystkie pliki w folderze gry. Powinno być ok. Z tego co wiem (i u mnie się sprawdziło) po automatycznym odpakowaniu zdarza się, że mod się po prostu nie zainstaluje (a o dziwo zainstalują się inne jego komponenty) i Cię wywali.

Nie wiem czy odpowiadam za późno czy nie, ale skoro nie ma odpowiedzi to niech będzie dla porządku :grin: Zawsze można się do nich zwrócić o pomoc na forum - większość błędów da się wyeliminować trickami, a podchodzenie do tak dużej instalacji bez BWP może być karkołomne, zwłaszcza ze względu na fixy.
_________________
"Tylko w milczeniu słowo,
Tylko w ciemności światło,
Tylko w umieraniu życie:
Na pustym niebie jasny jest lot sokoła..."
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-11, 10:00   

Hej, hej, zainstalowałem BiG Picture Setup
wie ktoś w którym miejscu zmienić język instalacyjny poszczególnych modów,
moje pomysły to:
albo w "modification mod", gdzie się wybiera listę komponentów (można tam powybierać język polski i zatwierdzić, co pokazuje dodatkowe komponenty w danym języku, pytanie, czy to powoduje automatycznie instalację w tym języku,
albo w pliku w BiG World Setup\BWS-selection.ini, gdzie wypisane są wszystkie wybrane mody, w formie setup-nazwa-modu.exe=0
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 295
Podziękowania: 20/166
Wysłany: 2011-02-11, 10:49   

Hehe to nie jest takie proste :) w starym BWP zmienialo sie jezeyk poszczegolnych modow i ich komponentow (kazdy z osobna) w pliku Instal.bat.
Teraz jest do zmiany jezyka osobny plik ale juz nie pamietam jaki jak bede w domu to postaram sie podac. Calosc mozesz zainstalowac tylko w jednym z 4 jezykow podanych w BWS.

Ja robie tak ze wybieram ogolnie angelski a potem w plikach zmieniam na pl tam gdzie jest polskie tlumaczenie.
Pomijam ze kilka modow jak np. NTotSC musza miec zastapione tlumaczenie na aktualne, gdzieniegdzie znow trzeba angielskie pliki zastapic polskimi.

Jest troche zabawy :)

PS. aha jest jeszcze haczyk ze do instalacji BWP potrzeba zainstalowac agnielska latke co zmienia jezyk gry na eng. automatycznie (ja podmieniam pliki dialog i dialogF z polskiej wersji latki -> dokonca nie jestem pewien czy to dobre posuniecie ale poki co sprawdza sie).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-11, 11:47   

nowyU napisał/a:
PS. aha jest jeszcze haczyk ze do instalacji BWP potrzeba zainstalowac agnielska latke co zmienia jezyk gry na eng. automatycznie (ja podmieniam pliki dialog i dialogF z polskiej wersji latki -> dokonca nie jestem pewien czy to dobre posuniecie ale poki co sprawdza sie).

Jeżeli dobrze myślę, to chodzi Ci o ten komunikat:
Cytat:
The BioWare Patch 26498 is not yet installed. Please install this patch into your "BG II - SoA" folder.

działa również na polskiej łatce, wyczytałem w necie, że on sprawdza tylko plik readme, angielska nazwa readme to: "BG2-ToBPatchReadMe.txt", w polskiej spatchowanej wersji ten plik nazywa się patch.txt wystarczy zmienić nazwy i voila przechodzi test na obecność patcha

edit:
nowyU napisał/a:
Teraz jest do zmiany jezyka osobny plik ale juz nie pamietam jaki
znalazłem taki plik, ma w sobie "big world installpack\template tra.txt", wygląda jakby zawierał pierwszą literę języka, w jakim go instaluje: "nazwa_modu 0 E", czasami zamiast E jest N lub F
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 295
Podziękowania: 20/166
Wysłany: 2011-02-11, 12:33   

No to mnie zniszczyles :D
Dzieki za info ;)

E-> angielski
N-> jezyk domyslny (producenta)
F-> foreign ustawiasz jak chcesz instalowac w PL tylko musisz zmienic tez cyfre poprzedzajaca na odpowiednia dla jezyka polskiego (zawsze jak uruchamiasz instalke weidu i jest wiecej niz 1 jezyk do wyboru to masz ponumerowane kolejne jezyki, musisz ustawic taki, ktory odpowiada polskiemu -o ile jest)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
pryszczu
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-11, 12:46   

O ile się nie pomyliłem, coś podobnego właśnie zrobiłem, w ramach testu próbowałem zainstalować tylko BG2, usunąłem, wszystkie wpisy w tym śmiesznym pliku i zostawiłem tylko jeden:
TDD=2 F
niestety nie dość, że zaczął instalować wszystkie pliki które były w folderze, to jeszcze gdy doszedł do tdd wybrał sobie język angielski i w takim instalował, więc przerwałem instalację, i dałem restore dane, więc nie wiem, albo zły plik, albo źle wpisałem, albo nie wiem co jeszcze
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 295
Podziękowania: 20/166
Wysłany: 2011-02-11, 12:47   

Moze zmieniles w testowym pliku, musisz zmienic w katalogu English o ile wybrales angielska instalke :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
pryszczu

Posty: 30
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2011-02-11, 12:59   

racja w folderze English jest taki sam plik: tra.txt

dzięki bardzo:], to teraz wyczyścić wszystko, zrobić pliczek i od nowa cała instalacja

edit: ostatnia rzecz, jak rozumiem dobrym pomysłem jest wypakowanie łatek polonizacyjnych między, wypakowaniem przez program wszystkich modów, a instalacją

PS. pamiętacie może które to mody miały problem przy instalacji w polskiej wersji?
Ostatnio zmieniony przez pryszczu 2011-02-11, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group