Poprzedni temat «» Następny temat
Thalantyr Item Upgrade Mod - wersja dla czystego BG1+OzWM

Czy taki mod jest potrzebny w BG1?
tak, jak najbardziej, chętnie bym zagrał
44%
 44%  [ 8 ]
tak, ale ostrożnie, trochę psuje klimat BG1
38%
 38%  [ 7 ]
raczej nie, przegięte itemy rujnują balans gry
0%
 0%  [ 0 ]
absolutnie nie, ulepszanie przedmiotów nie pasuje do BG1
16%
 16%  [ 3 ]
Głosowań: 18
Wszystkich Głosów: 18

Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-11-15, 21:33   Thalantyr Item Upgrade Mod - wersja dla czystego BG1+OzWM

Jest to adaptacja do BG1, dość starego moda umożliwiającego ulepszenie kilkunastu przedmiotów z gry u maga Thalantyra za odpowiednią, sutą opłatę, analogicznie do działalności Cromwella lub Cespenara z BG2-ToB. Szczegółowa lista przedmiotów w pliku Readme moda.

Prezentowana wersja bazuje na oryginalnym modzie 1.0 autorstwa Serdricka pod BGT i z rosyjską i angielską wersją językową. Morgan dorobił do niej polskie tłumaczenie jako nieformalna wersja 1.2. Ostatnio przerobiłem tego moda by był kompatybilny z oryginalnym BG1+OzWM i nazwałem wersją 1.3. Własności przedmiotów pozostały w zasadzie niezmienione, poza usunięciem dwóch własności niemożliwych do uzyskania w BG1 (brak opcodu w enginie). Trzeba też było dopasować do BG1 opisy większości przedmiotów. Pozostałe zmiany są niewidoczne dla gracza. Własności typu "1x dziennie" też działają. W wersji dla BG1 usunąłem komponent dodający wszystkie rodzaje toreb przechowywania do sklepu Thalantyra (nie ma zmartwienia, bo są w TWM, choć nie tak banalnie łatwo dostępne). Przy instalacji na BGT mod zachowuje się dokładnie tak samo jak wersja oryginalna i 1.2 morgana.

Mod jest mało klimatyczny, przedmioty dość przegięte, zero fabularnej otoczki - po prostu idziemy ze składnikami do Thalantyra i ten bez ceregieli "robi" przedmiot. Z drugiej strony jest to ciekawe urozmaicenie, nie występujące dotąd w BG1, skutecznie odciążające drużynę gracza od nadmiaru gotówki.

Na SHS można aktualnie pobrać wersję 3.6 tego moda, zredagowaną przez Ascension64, kompatybilną z BGT i (nowość!) Tutu, zawierającą kilka wersji językowych. Wersja 3.6 nie posiada jednak polskiego tłumaczenia i kompatybilności z BG1. Jeśli prezentowany mod zyska jako takie uznanie, planuję poprosić Ascension64 o zintegrowanie zawartego w nim tłumaczenia i rozwiązań z oficjalną wersją 3.6.

Mod Thalantyr Item Upgrade v1.3 ma formalnie status beta, bo nie był szerzej testowany, ale na podstawie własnych prób i testów mogę zapewnić, że jest już w pełni grywalny.

Planuję podobne rozwiązania, choć może nieco bardziej rozbudowane i subtelniej wykorzystane, zastosować w następnej wersji TWM. Dlatego zamieściłem ankietę, sondującą, czy takie "przeróbki" przedmiotów mogą się podobać w BG1.


EDIT: Poprawiona wersja moda, zawiera:
1/ obce wersje językowe z wersji 3.6 Ascensiona64 zaadoptowane do BG1
2/ poprawioną polską wersję językową w wykonaniu morgana
3/ poprawiono kompatybilność z innymi modami do BG1 (np. TWM)
4/ dorobiono efekt graficzno-dźwiękowy przy ulepszaniu przedmiotu w wersji dla BG1

EDIT2: FINISH! Najnowsza oficjalna dotąd "na Zachodzie" wersja 3.6 została rozszerzona o kod dla BG1+TotSC oraz polską wersję językową morgana.

Wersja Thalantyr Item Upgrade Mod v. 3.7 jest zamieszczona w dziale Download na Spellhold Studios, można ją także pobrać STĄD

Zalecam używanie najnowszej wersji a nie tych przejściowych poniżej.

ThalantyrItemUpgrade-forBG1-v1,3b8.rar
Pobierz Plik ściągnięto 890 raz(y) 607,14 KB

ThalantyrItemUpgrade-forBG1-v1,3b4.rar
Pobierz Plik ściągnięto 854 raz(y) 638,35 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-10-21, 09:07, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1959
Podziękowania: 248/73
Wysłany: 2009-11-15, 22:01   

Nie wiem czy taki mod jest przydatny, BG1 jest pod względem itemów bardzo dobrze zbalansowane, ja osobiście preferuję jakieś urozmaicenia jak na przykład pieśni barda, czy sprzęt wysokiej jakości. Chociaż z drugiej strony modów itemowych do BG1 w zasadzie nie ma - raptem Herbs&Potions i ten przegięty śmieć CoM Store, więc taki modzik to fajne urozmaicenie. Gdyby tak trochę zbalansować parę przedmiotów byłoby naprawdę nieźle: ulepszony płaszcz baldurana (toż to cacko nawet w BG2 - DarkRitual), Miecz mordercy, Pas męstwa i Sztylet Jadu +3.

Aha, jeszcze takie pytanie:

Buty złodzieja "Szybkie Nogi"
Ciche chodzenie: +20%

To coś w BG1 daje?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-11-15, 22:19   

Nie daje :razz: . Jak napisałem powyżej, dwa przedmioty musiały być nieco zmodyfikowane, ale nie rozbudowałem Readme o zmiany w wersji dla BG1:

Buty złodzieja "Szybkie Nogi" - zamiast jak w BGT:
Ciche chodzenie: +20%
Krycie się w cieniu: +15%

jest:
Krycie się w cieniu: +35%


Miecz mordercy - zamiast jak w BGT:
+1 do współczynnika ciosu w plecy
10% szansy na sparaliżowanie ofiary na 2 rundy (bez rzutu obronnego)

jest:
15% szansy na sparaliżowanie ofiary na 2 rundy (bez rzutu obronnego)


Obejrzyj sobie polski plik Setup.TRA, aby zobaczyć różnice w opisach do wersji BGT i BG1.

Własności przedmiotów z moda nie mogę zmieniać dowolnie, bo to nie mój mod. Mod Herbst&Potions też uważam za nie wykorzystujący w pełni potencjału pomysłu (implementacja zielarstwa w BG1). Za to obiecuję, że w TWM zrobię alternatywne rozwiązania, które będą dużo bardziej przemyślane i zbalansowane.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-12-06, 23:59   

Zamieściłem nową wersję moda - beta8, nowości i poprawki jak wyżej.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-06-12, 18:30   

FINISH! Najnowsza oficjalna dotąd "na Zachodzie" wersja 3.6 została rozszerzona o kod dla BG1+TotSC oraz polską wersję językową morgana.

Wersja Thalantyr Item Upgrade Mod v. 3.7 jest zamieszczona w dziale Download na Spellhold Studios:
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=807
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dosiek 


Wiek: 37
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-07-23, 16:27   

A ja coś znalazłem - no chyba, że znów się zakręciłem.
Podstawowa wersja TIU dodaje magowi dwa zwoje Zdjęcie Klątwy do sklepu, które są potrzebne do pewnego miecza. Natomiast wersja pod zwykłe BG1 tego nie robi. Przynajmniej ja tego nie mialem. To zamierzone, a może u mnie jakoś error?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-07-23, 18:03   

To zależy, której wersji używasz. W zmajstrowanej przeze mnie nieoficjalnej wersji 1,3 usunąłem je przez pomyłkę.

W ostatecznej oficjalnej wersji Thalantyr Item Upgrade Mod v. 3.7 na SHS są przywrócone z powrotem.

Być może wersja z SHS uszła uwagi, bo nie ma o niej informacji w pierwszym poście topicu. Zaraz to naprawię.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-21, 00:43   

Nie taki zły ten mod, ale po jednorazowym przejściu gry z jego wykorzystaniem więcej już go nie instalowałem - przedmioty złożone przez Thalantyra są chyba jednak zbyt potężne (np. pas męstwa).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 43
Posty: 225
Podziękowania: 25/38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-15, 08:36   

Z ciekawości chciałem sobie zainstalować ten mod na "czyste" BG1+OzWM. Jak "wchodzę" do sklepu to widzę dwa nowe scrolle. Natomiast w linii dialogowej mam normalnie tekst w linii 1 i 3, zaś w linii drugiej tekst w ogóle jest niewidoczny. Jak klikam na 2 to coś mi się tam znowu otwiera, ale znowu nie ma tekstu. O co może chodzić, bo już brak cierpliwości i pomysłów, a czym bardziej mi nie wychodzi, tym bardziej chce mi się tego moda zainstalować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-09-15, 09:10   

Już raz coś takiego było zgłaszane z innym modem, w innym temacie. Problem jest poza grą i modem. Instalator WeiDU został potraktowany jako malware. System ochronny komputera (UAC? program antywirusowy?) zablokował modyfikację pliku TLK, więc nowe teksty zmodyfikowanego dialogu nie zostały dopisane do gry, choć przebieg samego dialogu (plik DLG) jak najbardziej. Wyłącz UAK, przenieś grę poza folder Program Files, wyłącz antywirusa na czas instalacji (niektóre antywirusy nie dadzą się wyłączyć), ostatecznie pozostaje zainstalowanie gry i modów na innym komputerze, najlepiej z Windows XP i przegranie/nadpisanie potem do folderu z BG1 na felernym komputerze.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 27
Posty: 2998
Podziękowania: 180/58
Wysłany: 2013-09-15, 13:13   

Innym powodem może być instalowanie modyfikacji, podczas gdy gra/proces jest aktywna/-y. Wtedy trzeba przeinstalować mod, tym razem z wyłączoną grą.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 43
Posty: 225
Podziękowania: 25/38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-15, 13:37   

Hmm... niestety nie pomogło. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Wszystko powyłączałem a mimo to dalej to samo. Próbowałem też, zgodnie z Twoją radą, instalować na kompie mojej ślubnej i też bez powodzenia (mam Win 7 a ona Vistę). Zastanawiam się czy może mieć znaczenia (choć niby jakie??), że próbuję moda instalować na wersji nie instalacyjnej tylko jej kopii w innym miejscu (instalka jest w katalogu, gdzie mam WoBG). Chyba będę musiał się poddać, ale nie daje mi to spokoju.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1949
Podziękowania: 226/37
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-09-15, 20:55   

Instalacja na kopii gry nie powinna robić żadnego problemu. Sam mam z 10 kopii BG1 na dysku, każda z inną konfiguracją modów, ale nigdy nie miałem takiego problemu (mam Win XP).

Coś blokuje modyfikację plików TLK, ale nie wiem co. Czy przypadkiem nie mają atrybutu "read only" ustawionego? Inne mody instalują się bez problemu, jakie próbowałeś?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 43
Posty: 225
Podziękowania: 25/38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-15, 22:59   

Problem rozwiązany - osioł jestem skończony i tyle. Moje powyższe wątpliwości były jednak zasadne. Idąc właśnie tym tropem, że coś mi blokuje (albo modyfikuje inny) plik dlg dumałem, dumałem i wydumałem, że może należałoby też po skopiowaniu zmienić ścieżkę dostępową w pliku konfiguracyjnym ini... no i pomogło. Dzięki za zainteresowanie i sorki, że Ci niepotrzebnie d... zawracałem. Ale korzystając z okazji mam jeszcze jedno drobne pytanko. Chciałbym nieco zbalansować po swojemu ten mod a na modowaniu to znam się - delikatnie mówiąc - przeciętnie. Tak oględnie: czy wystarczy notatnikiem zrobić odpowiednie zmiany w plikach thalan.d (thalanPL-BG1.d??) i thalan.tra (thalanPL-BG1.tra??), żeby instalator weidu poprawnie wprowadził moje korekty w skryptach i dialogu? Tak wstępnie chyba mi zadziałało, ale moja naiwność czasami jest porażająca, więc tak przy okazji poradzę się debeściaka :grin:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 27
Posty: 2998
Podziękowania: 180/58
Wysłany: 2013-09-15, 23:19   

zależy co masz na myśli -- zmiany w właściwościach przedmiotów czy tylko warunki/tekst. Jeżeli o właściwości przedmiotów, to kwestia plików .itm, które trzeba zmienić np poprzez DLTCEP.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group