Poprzedni temat «» Następny temat
Arcanum - pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Autor Wiadomość
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-01, 16:16   

Rozdzielczość to najmniejszy problem Arcanum. Ta gra jest po prostu w ciul brzydka.

Aż mi głupio o to pytać (nie chcę też zakładać tematu dla takiej pierdółki), ale jak zniszczyć silnik parowy w świątyni Shrouded Hills? Solucje każą mi użyć dynamitu (jest za słaby) albo po prostu zaatakować panel kontrolny. Wydaję jednak polecenie ataku, a moja postać nic nie robi (z atakowaniem ludzi i zwierząt nie ma problemu).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2505
Podziękowania: 246/53
Wysłany: 2009-11-01, 16:40   Arcanum - pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy

Żeby zaatakować go bezpośrednio, trzeba podejść najbliżej jak się da, przejść w tryb walki i dopiero zaatakować. Ewentualnie możesz użyć drugiego dynamitu, jakiegoś granatu czy coś w tym stylu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nero 
Vanguard


Wiek: 29
Posty: 487
Podziękowania: 16/16
Skąd: Trzciel/Poznań
Wysłany: 2009-11-01, 19:52   

Dobra ekipa, sprawa taka...

Zamierzam zagrać technologiem z lekkim ukierunkowaniem na magię. Wziąłem sobie jeden życiorys i patrzę, że statystyki po takim wyborze nieciekawie wyglądają. Pytanie takie: jakie statystyki, jaki życiorys opłaca się wziąć? Aha - z rasy to tylko ludź albo półelf wchodzi w rachubę.
_________________
Turian Councilor: Ah yes, Reapers. We have dissmised that claim.

Some time later

TC: Shepard! The Reapers are attacking!
Shepard: <trollface> Ah yes, Reapers...

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 26
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-01, 20:04   

Cytat:
Genialny idiota
Rasy i Płci: tylko Ludzie i ludzkie krzyżówki Gdy byłeś młody zostałeś przez pomyłkę zamknięty w zakładzie psychiatrycznym. Po kilku latach klinika zbankrutowała i zostałeś wyrzucony na bruk z niczym poza ubraniem. Jesteś geniuszem matematycznym i dzięki temu świetnie radzisz sobie z grami hazardowymi, ale rozmowy nie są twoją mocną stroną. Otrzymujesz +6 Inteligencji i +3 Hazardu, ale lata spędzone w zakładzie odbiły się na twojej psychice i sprwności fizcznej. Mówisz jak osoba mało rozgarnięta i tracisz -1 Siły i Kondycji oraz -2 Zręczności i Siły Woli

Polecam. Weź półogra (tak, koniecznie jego!) i ten oto życiorys. Oprócz faktu, że jako technolog będziesz super skuteczny, to dodajesz grze dodatkowego smaczku, jakim jest granie idiotą! :razz: Jest to niesamowity sposób, żeby przejść Arcanum bez znużenia jeszcze raz, bo niektóre opcje dialogowe rozwalają. Na przykład początkowa rozmowa z Virgilem, gdy ten próbuje nam wytłumaczyć, że jesteśmy wybrańcem bogów, aż w końcu dostaje załamki i daje sobie spokój. :lol: Jest nawet nagranie na YT.
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nero 
Vanguard


Wiek: 29
Posty: 487
Podziękowania: 16/16
Skąd: Trzciel/Poznań
Wysłany: 2009-11-03, 18:11   

Nie. Świry nie dla mnie. A orkowie/ogry/inne zielone cuda tym bardziej.

-----------------

Czy istnieje jakiś sposób, by zdjąć blokadę przyłączania towarzyszy, którzy wymagają określonego poziomu doświadczenia? Wkurza mnie, że chcę sobie fajnego kolesia przyłączyć, a tu mi wyskakuje z tekstem, że jestem niedoświadczony... Ja na 6 poziomie, on na 12...
_________________
Turian Councilor: Ah yes, Reapers. We have dissmised that claim.

Some time later

TC: Shepard! The Reapers are attacking!
Shepard: <trollface> Ah yes, Reapers...

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 26
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-03, 18:22   

Niby logiczne, że do takiego nooba nie chce dołączyć. :razz: Żaden znany mi sposób nie pozwala tego zrobić, może kreatywne wykorzystanie błędów gry jest w stanie pomóc. Ale to raczej więcej szkody niż pożytku może przynieść, a i kontrolować to ciężko. Podsumowując - nic mi o tym nie wiadomo. Może spróbuj podexpić. ;P
**
Dobra, jest sposób. Wymaga użycia czegoś na kształt SK do Arcanum (tylko to nie pozwala na edytowanie większości rzeczy, w tym eq). Podbicie lvl, dołączenie i zbicie levelu do poprzedniego stanu. Arcanum Edit się zwał program.
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-04, 08:04   

Rzucenie Dezintegracji kosztuje aż 50 punktów zmęczenia (fatigue). Czy możliwe jest obniżenie tej wartości?

I czy jest gdzieś lista wszystkich używanych w Arcanum skrótów (FR, ST, OP - tym podobne)?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2505
Podziękowania: 246/53
Wysłany: 2009-11-04, 10:02   

Karanith napisał/a:
Rzucenie Dezintegracji kosztuje aż 50 punktów zmęczenia (fatigue). Czy możliwe jest obniżenie tej wartości?


Jest, ale nie za szybko. Musisz uzbroić się w cierpliwość. Więcej nie powiem, bo to spory spoiler ;)

Karanith napisał/a:
I czy jest gdzieś lista wszystkich używanych w Arcanum skrótów (FR, ST, OP - tym podobne)?


A na to nie odpowiem, ale jak wrócę do domu, to sprawdzę ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Durendal 
Rycerz Róży


Wiek: 32
Posty: 123
Podziękowania: 4/2
Skąd: Solamnia
Wysłany: 2009-11-04, 13:16   

Karanith napisał/a:
Rzucenie Dezintegracji kosztuje aż 50 punktów zmęczenia (fatigue). Czy możliwe jest obniżenie tej wartości?

Jest możliwość uzyskania amuletu który obniża koszty czarów jednej (wybranej) szkoły o połowę. Jednak jest to dość późno (przed poszukiwaniem tajemniczej machiny) i lepiej wybrać szkołę z której używamy więcej czarów.
_________________
Est Solarus Oth Mithas! (Mój Honor To Moje Życie!)

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 26
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-04, 19:34   

Karanith napisał/a:
I czy jest gdzieś lista wszystkich używanych w Arcanum skrótów (FR, ST, OP - tym podobne)?

Pogmeraj w folderze gry. Ja to miałem na końcu instrukcji w pdf-ie.
*
A nawet jak nie masz - to apel do innych graczy - wy pogmerajcie. Na pewno ktoś z Was ma tą wersję, co ja kiedyś.
*
być może w tej instrukcji znajdziesz objaśnienia skrótów. Nie chce mi się ściągać, a łącze me ssie.
http://arcanum.phx.pl/arcanum/_pliki.html
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-05, 21:32   

Da się jakoś umiejscowić zaklęcia na pasku skrótów? Mogę przeciągnąć tam przedmioty z ekwipunku, ale nie czary.

I jeszcze jedno: zwiedziłem całe Shrouded Hills, Dernholm, Black Root, Tarant i Ashbury. Byłem też w Ancient Temple, Dungeon of Dragon Pool i paru innych małych lokacjach. Jestem w Black Mountain Mines. Pytanie brzmi: kiedy ta gra się wreszcie rozkręci?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Durendal 
Rycerz Róży


Wiek: 32
Posty: 123
Podziękowania: 4/2
Skąd: Solamnia
Wysłany: 2009-11-05, 21:37   

Karanith napisał/a:
Da się jakoś umiejscowić zaklęcia na pasku skrótów? Mogę przeciągnąć tam przedmioty z ekwipunku, ale nie czary.

Przeciągasz prawym klawiszem myszy - powinno działać. Musisz je wybrać z dolnego menu (tego gdzie jest "wyświetlacz" normalnie.
_________________
Est Solarus Oth Mithas! (Mój Honor To Moje Życie!)

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-11-05, 21:56   

@Karan
Cytat:
Pytanie brzmi: kiedy ta gra się wreszcie rozkręci?

Jeśli masz na myśli główny quest, to jest to sprawa pierścienia , z którą po Shrouded Hills powinieneś pójść do Tarantu wedle wskazówek Joahima. Póki co to jak widzę sobie zwiedzasz świat, to tak jakby penetrować całe wybrzeże mieczy, a nie pójść do kopalni Naskhel i narzekać, że fabuła się nie rozkręca ;)
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Remik 
Asporny, apolityczny i awyznaniowy użytkownik


Wiek: 24
Posty: 589
Podziękowania: 14/30
Wysłany: 2009-11-06, 14:53   

A takie mega spoilerowe pytania mam :P. Grę skończyłem już dawno, aczkolwiek interesuje mnie kilka fabularnych rzeczy:


1. W pewnym momencie gry Virgil się odłącza od głównego bohatera. Gdzie go potem znajdujemy i dlaczego uciekł?

2. Czy kiedykolwiek spotykamy w grze Joahima (ja nie odnalazłem, ostatni mój trop- list z Silvermoon (tak się chyba ta mieścina nazywała))? A jeśli nie to co się z nim stało?

3. Był taki quest z gnomim lobby które produkowało pół ogry (hardcore z tą całą historią ^^'). Jaki był jego finisz "pozytywny"? (ja zepsułem questa bo dałem dziennik z laboratorium fałszywemu wydawcy kuriera z Caldom, Caldom (to na południe, za górami duże miasto :P).
_________________
You will die!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nero 
Vanguard


Wiek: 29
Posty: 487
Podziękowania: 16/16
Skąd: Trzciel/Poznań
Wysłany: 2009-11-06, 16:05   

Do pierwszego pytania:

Virgil odłącza się, żeby odwiedzić grób swojego brata w Calidonie (tak to się pisze?).
_________________
Turian Councilor: Ah yes, Reapers. We have dissmised that claim.

Some time later

TC: Shepard! The Reapers are attacking!
Shepard: <trollface> Ah yes, Reapers...

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group