Poprzedni temat «» Następny temat
Mody do Arcanum
Autor Wiadomość
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-31, 19:04   

jakby co - do Arcanum jest jakiś mod, który sprawia, że możesz grać w większych rozdzielczościach. Wpisać w google: Arcanum widescreen mod, coś wyskoczy.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-10-31, 23:12   

Chodzi pewnie o Arcanum High Resolution Patch. Nie grałem na nim, ale po screenach wszystko wydaje się ładniejsze. Wygląda na to, że trzeba by go zainstalować do grania.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-10-31, 23:36   Mody do Arcanum

Owszem, jest mod zwiększający rozdzielczość, do ściągnięcia stąd: http://www.terra-arcanum.com/downloads/ podobnie jak wiele innych modów, poprawek itp. Problem w tym, że wszystkie wymagają Arcanum w wersji 1074, a ostatni patch w wersji polskiej, to 1070, jeśli się nie mylę. Problem - o ile ktoś lubi grać w wersję PL ;) A w sprawie Arcanum High Resolution Patch, to zainstalowałem kiedyś i było bez rewelacji. GUI nie wygląda dobrze po prostu.

Właśnie gram z Arcanum Work in Progress by rroyo, jakiś spory mod. Zacząłem dosłownie przed chwilą, więc ciężko cokolwiek powiedzieć. Zdam relację jak trochę pogram. Też wymaga wersji 1074, ale trochę pokombinowałem:

1. Zainstalowałem Arcanum
2. Zainstalowałem patch spolszczający
3. Zainstalowałem angielski patch 1074
4. Zainstalowałem moda

No i mam nadzieję, że wszystko będzie OK. Instalacja odbyła się bez problemów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 26
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-01, 00:07   

@Vinci - i nie ma żadnych krzaczków? Jestem zaskoczony.

Ogólnie mody do Arcanum w wersji zaplanowanej przez autorów to jakaś jedna wielka pomyłka. Przewidzieli oni podłączenie 1 (słownie JEDNEGO) moda do aktualnie prowadzonej gry, w dodatku trzeba włączać go ręcznie przy każdym uruchomieniu gry, przynajmniej ja musiałem.
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-11-01, 00:27   

Aeraldo napisał/a:
@Vinci - i nie ma żadnych krzaczków? Jestem zaskoczony.


Nie ma. Polskie litery, wszystko elegancko. Tylko nie wiem, czy będzie tak super, gdy dojdę do nowych lokacji :P Mod zainstalował się poprawnie, bo w miejscu katastrofy pojawił się nowy obiekt, więc jestem dobrej myśli ;)

Aeraldo napisał/a:
Ogólnie mody do Arcanum w wersji zaplanowanej przez autorów to jakaś jedna wielka pomyłka. Przewidzieli oni podłączenie 1 (słownie JEDNEGO) moda do aktualnie prowadzonej gry, w dodatku trzeba włączać go ręcznie przy każdym uruchomieniu gry, przynajmniej ja musiałem.


Ja nic takiego nie robię, po prostu gram :P No i z tego co wiem, to mogę zainstalować też inne, o ile są ze sobą kompatybilne. Akurat Work in Progress by rroyo z wieloma rzeczami kompatybilny nie jest (zawiera w sobie kilka modów), ale takie Arcanum High Resolution Patch instalowane jest za pomocą dobrze nam znanego WeiDU :>
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 26
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-01, 00:46   

Vinci napisał/a:
Ja nic takiego nie robię, po prostu gram

A mogę zapytać, na jakiej zasadzie to działa? Bo chyba nie mówisz o modach odpalanych z menu gry? Ciekawe, myślałem, że modyfikacje fanowskie do Arcanum tworzone są właśnie na tę modłę...
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-11-01, 08:36   

Aeraldo napisał/a:
A mogę zapytać, na jakiej zasadzie to działa? Bo chyba nie mówisz o modach odpalanych z menu gry? Ciekawe, myślałem, że modyfikacje fanowskie do Arcanum tworzone są właśnie na tę modłę...


Chodzi Ci o tę metodę, gdzie z menu wybiera się obecny moduł, na jakim chcemy grać? Nie, tu jest inaczej. Przynajmniej tak mi się wydaje. Właściwie, to nawet nie instalowałem tego moda, na którym teraz gram. Po prostu skopiowałem parę plików: plik .exe, ale to wyjątek w przypadku modów, z tego co czytałem, tylko w tym to się robi, bo ma wbudowany no-cd patch. No i do tego plik o nazwie: Arcanum.patch1 i to jest zupełnie nowy plik, nie nadpisuje żadnego innego i po skopiowaniu do folderu modules, po prostu działa. Mod działa najwyraźniej jak patch, bo jest tam też plik Arcanum.patch0 z patcha 1074. Wygląda więc na to, że pliki o takim rozszerzeniu i nazwie są wczytywane do gry automatycznie. Chyba tak to działa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-11-01, 13:32   

Należy by rozróżnić tutaj dwa terminy:
Mod do Arcanum to całkowita konwersja, system pozostaje ten sam, ale fabuła i lokacje są nowe. Takich można ściągnąć przynajmniej z 4 w polskiej wersji językowej, jest też jeden mod dodany do oryginalnej gry.
Jeśli zaś o chodzi o High Resolution to klasyfikuje się go raczej jako patch, gdyż wpływa na całą grę niezależnie od załadowanego modułu (oryg. gra lub moduł).
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-11-01, 23:08   

Cytat:
Mod do Arcanum to całkowita konwersja, system pozostaje ten sam, ale fabuła i lokacje są nowe. Takich można ściągnąć przynajmniej z 4 w polskiej wersji językowej, jest też jeden mod dodany do oryginalnej gry.
Jeśli zaś o chodzi o High Resolution to klasyfikuje się go raczej jako patch, gdyż wpływa na całą grę niezależnie od załadowanego modułu (oryg. gra lub moduł).


No nie wiem, czy można nazwać patchem coś, co dodaje kilka nowych lokacji, a takie coś właśnie dodaje Work in Progress by rroyo. Waży to to ponad 100mb i nie jest całkowitą konwersją. Równie dobrze można by powiedzieć, że wszystkie mody WeiDU do BG, to są patche ;)

Albatros napisał/a:
Jest polski patch 1074 do Arcanum, dostępny był na stronie ówczesnego dystrybutora play-it, ale firma i stronka padły.

Na szczęście Hunger cały czas hostuje łatę jak i paczkę zdejmującą limit expa dla gamestar'owej wersji :)


O, dzięki za info. Pytanie, czy to działa z modami ;) Chociaż jak teraz mi działa, przy takim mieszaniu, to chyba może być tylko lepiej :P

Odkrywam powoli tego moda. Już mi się podoba. Ratusz/świątynia w Shrouded Hills wygląda teraz znacznie bardziej jak ratusz, ma do tego kilka poziomów. No i wciąż próbuję odkryć przeznaczenie nowego domku w centrum wioski z niemiłą kobietą w środku :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-11-02, 00:15   

Nie mogę zainstalować tego moda :(

Kod:
Extracting Arcanum.PATCH1
Extracting Drog'sCleanCache.bat
Extracting !!ReadMe!!.txt
Extracting Arcanum5.dat
CRC failed in Arcanum5.dat
Unexpected end of archive


Robiłem wszystko tak samo, najpierw Arcanum, potem płytka spolszczająca, angielski patch 1074 i na koniec mod...

EDIT:
Faktycznie nie ściągnęło się wszystko. Nigdy wcześniej coś takiego mi się nie zdarzyło... Zed, dzięki za pomoc.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Ostatnio zmieniony przez Dead 2009-11-02, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-11-02, 00:36   

Z komunikatu wynika ewidentnie, że plik moda został "urwany" przy ściąganiu. Trzeba go ściągnąć jeszcze raz.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dead
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-11-03, 01:39   

Coś mi chyba buguje ten mod. Niby nowe lokacje są, nowe postacie z dialogami też, ale nie wyświetlają mi się teksty na itemach. Np książka znaleziona w skrzyni przy katastrofie nie ma opisu, a po kliknięciu na nią widzę tylko puste strony. Napotkałem jeszcze nowe itemy - jabłka w podziemiach ratusza - też nie miały opisu, czarna ramka. Tak samo różne nowe itemy na mapie, np niektóre nagrobki w Zamglonych Wzgórach czy drogowskaz - brak opisu.
Vinci u Ciebie wszystko to jest w porządku?
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2509
Podziękowania: 250/53
Wysłany: 2009-11-03, 12:54   

Cytat:
Vinci u Ciebie wszystko to jest w porządku?


Nie, u mnie to samo. Wczoraj napisałem tu o tym, ale chwilę później się skapnąłem, że zainstalowałem starszą wersję moda, więc usunąłem posta i zainstalowałem nową, ale jest to samo :/ Wywala też do windy, jak chcę przejrzeć wszystkie biografie. Początkowo to olałem, ale próbowałem późnij nauczyć się jakiegoś schematu i też wywaliło mnie do windy :/ Chyba sobie podaruję. Nie wiem o co chodzi i dlaczego nikt tego nie zgłosił, a wersja jaką zainstalowałem na początku, to 4.2 i było to samo, a nowa to już 6.0 i nikt tego nie naprawił, na forum też nie przeczytałem o tym nic. Może to coś u nas? :/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2009-11-03, 13:43   

Taa u mnie też jak się kliknie pierwszą biografię w lewo od zjadacza chleba to wywala..
Przeglądałem forum i jedyne ciekawe co znalazłem to, że gościowi co zrobił tego moda spłonęła chata z psem w środku i nie zamierza wracać do tego moda, a problemu faktycznie nikt nie zgłasza, więc wygląda na to, że polska wersja jest be i se nie pogramy.
Można teoretycznie grać w angielską wersję gry, ale zbyt leniwy jestem na to by czytać te wszystkie dialogi w inglisz.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-06, 18:34   

Kol mnie zmusił siłą do dania linka do patcha dającego 127 lvl. :<
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group