Poprzedni temat «» Następny temat
Fallout 3 - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-03, 00:12   

Almateria napisał/a:
Ale to nie jest spinoff, nieważne, co fanboje dwójki mówią. ^^

Może i nie, ale gra tylko na tym traci, bo jest zdecydowanie najgorsza z trzech części (nie licząc oczywiście grafiki). Słabe dialogi, dziwaczne questy (wybijają się może ze dwa), zmodyfikowany rozwój postaci - na gorsze, brak czarnego humoru, idiotyzmy w stylu 'mam 49% w umiejętności otwierania zamków, ale skrzynia wymaga 50%, więc nie ma bata, bym to otworzył - nawet nie będę próbował, bo moja porażka jest oczywista', zmartwychwstanie Enklawy, jakieś miniwyrzutnie atomowe, coby dzieci miały podjare (mimo, że gra jest niby od 18 lat, to chyba w ten target Bethesda celowała tworząc tę broń), magiczne przedmioty i wiele innych kwiatków, które wypadły mi z głowy (a niektórych nie chce mi się pisać).
Fallout 3 to nie jest zła gra - da się w nią pograć z przyjemnością i generalnie bawi całkiem nieźle (ot, gra na 6+ ew. -7/10), ale do poprzedniczek się nie umywa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 00:18   

...ale czemu Enklawa miałaby mieć siedzibę tylko na jednej platformie? >< To by było głupie. I nieostrożne ciut. ^^
I, wies, nie mogliby zrobić trzeciej części w izometrycznym. ^^ Na przykład z tego powodu, że Fallouty 1, 2 i 2,5 były okropnie brzydkie. ^^ I 13 lat temu były, a teraz się patrzeć nie da. ^^

A trójka się nie odgięła od żadnych zasad. ^^ Ulepszyła.

Tactics i BoS to spinoffy, o! ^^
 
 
boro 


Wiek: 33
Posty: 541
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-03-03, 00:48   

Fakt faktem jest w niej kilka niedociągnięć. Patrząc na to z tej strony to mamy w 3jce kapsle, dopiero powstaje podręcznik przetrwania, który już czytaliśmy w 1 części.
Więc tak jakby pomyśleć to są to jeszcze czasy sprzed 1nki a w jedynce enklawy nie było.
Fall 1 - 2161 rok
Fall 3 - 2277 rok
Może wschód był bardziej zacofany? :P albo zwyczajnie jeszcze nie dotarła do nich waluta z zachodu.
Czy fallouty 1 i 2 są brzydkie? Nie powiedziałbym, mnie sie bardzo podobają i łatki na rozdzielczość dają bardzo pozytywny efekt.
Na całe szczęście jest cała masa modyfikacji, które nam mogę urozmaicić grę a instalowanie ich nie jest ani czasochłonne ani trudne.
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-03, 11:12   

Almateria napisał/a:
Ulepszyła

Chciałaś napisać 'zubożyła'. prawda? :P

A grafika brzydka nie jest - to jest bardzo ładne 2d, śmiem twierdzić, że pod wieloma względami lepsze od BG.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Serafin 

Wiek: 28
Posty: 193
Podziękowania: 11/10
Wysłany: 2010-03-04, 01:06   

Joneleth napisał/a:
'mam 49% w umiejętności otwierania zamków, ale skrzynia wymaga 50%, więc nie ma bata, bym to otworzył - nawet nie będę próbował, bo moja porażka jest oczywista'


W F2 miałeś minusową szansę na trafienie, w bg procentową szansę na skopiowanie czaru do księgi co dla osoby studiującej arkana magii nie powinno być niczym trudnym, w D2 przedmiotów używasz od poziomu N, a czepiasz się równie bezbolesnego szczegółu w F3. Zresztą ja traktuję w tym przypadku '%' jako jednostkę danej umiejętności (z braku wolnych literek dali znak procenta, W zasadzie jest to całkiem logiczne biorąc pod uwagę, że w poprzednich fallach umiejętności rozwijałeś do 300%, hmm :P)

Dla mnie F3 to wspaniała gra. Klimatem zmiażdżyła poprzedniczki, interakcją ze światem również, grafika jest po prostu piękna. Dialogi, rzeczywiście mogłyby być lepsze, ale taki skok do action crpg mnie osobiście nie razi, a wręcz uważam, że dobrze zrobiło to serii bo uważam, że ten gatunek jest przyszłością. Jedyna rzecz, która dość solidnie utrudnia mi grę to nie do końca dopracowany system VATS.

Zaś zmianę systemu nazwałbym nie ulepszeniem, nie zubożeniem, a zoptymalizowaniem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 14:09   

I, trójka ma fabułę jakąś nawet. ^^

EDIT: Brawo - to ci dopiero wpis;> - m
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-03-04, 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-04, 17:31   

Serafin napisał/a:
W F2 miałeś minusową szansę na trafienie

I co z tego? Wiadomo, że jest to jakiś błąd, ale jego jedyny skutek jest taki, że się wyświetlała taka cyferka.
Serafin napisał/a:
w bg procentową szansę na skopiowanie czaru do księgi co dla osoby studiującej arkana magii nie powinno być niczym trudnym

Między 'nie powinno', a 'nie jest' jest spora różnica, prawda? Weź pod uwagę, że Ty nie wiesz jak ten czar wygląda - widzisz tylko jakąś ikonkę i opis czaru, a nie jego treść (a przypuszczam, że takowa była). Może jest bardzo skomplikowana? I już w ogóle pomijam fakt, że można było spróbować ten czar skopiować - nawet, jakbyś miał szansę zapamiętania równą zeru.
Serafin napisał/a:
w D2 przedmiotów używasz od poziomu N

D2 to H&S - tak, to dla mnie ogromna różnica.
Serafin napisał/a:
Zresztą ja traktuję w tym przypadku '%' jako jednostkę danej umiejętności

To nie ma dla mnie znaczenia. Mogło być tam cokolwiek zamiast procentów - chodzi mi o fakt, że mając 49 punktów, nie mogę spróbować otworzyć skrzynki. To samo zresztą jest z perswazją. Dlaczego nie mogę spróbować kogoś przekonać do czegoś, nawet jeśli brakuje mi tego typu umiejętności? Dodatkowo można było zrobić jakieś ciekawe konsekwencje wynikające z niepowodzenia perswazji albo otwarcia zamka (np. jego zepsucie, co było obecne w jedynce i dwójce) - no ale przecież po co.
Serafin napisał/a:
Klimatem zmiażdżyła poprzedniczki

Kwestia mocno subiektywna. Jeśli chodzi o grę w klimatach postapokaliptycznych, klimat wypada bardzo dobrze, ale jako, że jest to Fallout... To już nie jest to, brakuje chociażby humoru, czy innych elementów świata, które były obecne w poprzednich częściach (przede wszystkim chodzi mi o konwencje świata z lat 60-tych). Do tego wybuchające samochody, mini wyrzutnie atomówek i inne pierdoły. I dziury fabularne.
Zresztą klimat bardzo dużo zyskuje w F3, jak się podmieni muzykę na tę z poprzednich Falloutów, co też niejako świadczy, że pod tym względem trzecia część wcale nie miażdży.
Serafin napisał/a:
interakcją ze światem również

WTF? Jaka interakcja? Chodzi Ci o picie wody z kibla albo z rzeki? No faktycznie, poprzednie cześci zostały rozsmarowane po ścianie, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że nie było w nich nieśmiertelnych postaci. :roll:
Serafin napisał/a:
grafika jest po prostu piękna

Nie jest. Jest w porządku, ale nie jest piękna - animacje rodem z pierwszego Quake'a, niegrywalny tryb TPP, słaba mimika postaci, niejednokrotnie brzydkie tekstury.
Daleko tej grze do piękności.
Serafin napisał/a:
Dialogi, rzeczywiście mogłyby być lepsze, ale taki skok do action crpg

Aha, czyli dużo więcej akcji = dużo gorsze dialogi? Nie da się inaczej? Niewykonalne?
Serafin napisał/a:
Jedyna rzecz, która dość solidnie utrudnia mi grę to nie do końca dopracowany system VATS.

Utrudnia? W grze bez modów to legalny god mode. o_O
Serafin napisał/a:
Zaś zmianę systemu nazwałbym nie ulepszeniem, nie zubożeniem, a zoptymalizowaniem.

Jasne, można
- dostawanie perków co poziom
- możliwość stworzenia prawdziwego boga o super statystykach, który umie posługiwać się każdym typem broni, potrafi przegadac każdego człowieka, naprawić każdą rzecz, posługiwać się komputerem niegorzej niż najlepsi informatycy świata
- spłycenie perków do postaci '+20% do umiejętności'
- i inne rzeczy, o których już nie chce mi się pisać, bo naklepałem postów na temat F3 na różnych forach kilkadziesiąt
nazwać 'zoptymalizowaniem', ale ja generalnie wolę nazywać rzeczy po imieniu.
Cytat:
I, trójka ma fabułę jakąś nawet. ^^

No trójka ma bardzo fajny początek fabuły, bo daje nadzieję, że nie będziemy kolejny raz ratowac wioski/świata, ale niestety od momentu wejścia na statek jest beznadzieja.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 18:15   

Joneleth napisał/a:
jeśli weźmie się pod uwagę, że nie było w nich nieśmiertelnych postaci.

Ale w poprzednich nie było osób całkowicieważnych dla fabuły! ^^

Ale, no, jedyne, co źle zrobili, to te książki dla umiejętności. ^^ I tu się mogę czepiać.
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-04, 18:29   

Almateria napisał/a:
Ale w poprzednich nie było osób całkowicieważnych dla fabuły! ^^

Dzieci nie są osobami całkowicieważnymi dla fabuły. ^^
Zaraz pewnie spadną na mnie za ten tekst gromy. xD
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2010-03-04, 18:53   

Joneleth napisał/a:
Jest w porządku, ale nie jest piękna - animacje rodem z pierwszego Quake'a, niegrywalny tryb TPP, słaba mimika postaci, niejednokrotnie brzydkie tekstury.
Daleko tej grze do piękności.

Można w trybie TPP regulować odległosć kamery od bohatera? Standardowo jest za daleko.
Nie grałem długo, ale powiem tak - może nie jest najpiękniejsza, ale widok tych trzech filarów zburzonej autostrady, który widzimy po wyjściu z krypty 101, jest niesamowity!
Racja co do tekstur - np. bomba w Megaton.

Joneleth napisał/a:
Aha, czyli dużo więcej akcji = dużo gorsze dialogi? Nie da się inaczej? Niewykonalne?

Dobrze powiedziane, w ME się dało zrobić przyzwoite dialogi, hehe.

PS. Można system VATS ustawić jakoś na sztwyno, żeby był zawsze włączony przy walce? Ja aktywowałem "V", a po strzale wychodziłem zeń automatycznie :-/
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Serafin 

Wiek: 28
Posty: 193
Podziękowania: 11/10
Wysłany: 2010-03-04, 22:28   

Joneleth napisał/a:
Między 'nie powinno', a 'nie jest' jest spora różnica, prawda? Weź pod uwagę, że Ty nie wiesz jak ten czar wygląda - widzisz tylko jakąś ikonkę i opis czaru, a nie jego treść (a przypuszczam, że takowa była). Może jest bardzo skomplikowana? I już w ogóle pomijam fakt, że można było spróbować ten czar skopiować - nawet, jakbyś miał szansę zapamiętania równą zeru.


Mówimy o kopiowaniu czaru do księgi, czyli wg. mnie coś na zasadzie 'weź pióro, przepisz inkantację do księgi, która zawsze nosisz pod ręką'. I czemu do cholery po skopiowaniu znika zwój? Mało tego, jeśli byłoby jak mówisz, to czary wraz z poziomem, z którego pochodzą powinny być coraz trudniejsze do nauczenia, tymczasem identyfikacji możesz się nauczyć tak samo łatwo/trudno jak zionięcia smoka.

Joneleth napisał/a:
To nie ma dla mnie znaczenia. Mogło być tam cokolwiek zamiast procentów - chodzi mi o fakt, że mając 49 punktów, nie mogę spróbować otworzyć skrzynki. To samo zresztą jest z perswazją. Dlaczego nie mogę spróbować kogoś przekonać do czegoś, nawet jeśli brakuje mi tego typu umiejętności? Dodatkowo można było zrobić jakieś ciekawe konsekwencje wynikające z niepowodzenia perswazji albo otwarcia zamka (np. jego zepsucie, co było obecne w jedynce i dwójce) - no ale przecież po co.


A nie drażni Cię, że znając tylko tabliczkę mnożenia nie rozwiążesz całki? A zamki można w trójce zablokować.

Joneleth napisał/a:
WTF? Jaka interakcja? Chodzi Ci o picie wody z kibla albo z rzeki? No faktycznie, poprzednie cześci zostały rozsmarowane po ścianie, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że nie było w nich nieśmiertelnych postaci. :roll:


W poprzedniczkach jedynymi przedmiotami, których zbieranie miało sens to broń, pancerze, lekarstwa i amunicja. W trójce nie ma przedmiotów nieprzydatnych - każdy ma jakieś zastosowanie, w F2 np. nie wiem po kiego grzyba umieścili mutowoce, czy nuka-colę. Włamywanie do komputerów również dużo ciekawsze (podobnie rozbrajanie zamków). Do tego ciekawa fizyka przedmiotów i z pewnością mniej bugów.

Joneleth napisał/a:
Utrudnia? W grze bez modów to legalny god mode. o_O


Nie chodzi mi o efektywność, ale o korzystanie z niego, jakoś dziwnie zamula gra gdy mam ten tryb włączony.

Joneleth napisał/a:
Jasne, można
- dostawanie perków co poziom
- możliwość stworzenia prawdziwego boga o super statystykach, który umie posługiwać się każdym typem broni, potrafi przegadac każdego człowieka, naprawić każdą rzecz, posługiwać się komputerem niegorzej niż najlepsi informatycy świata
- spłycenie perków do postaci '+20% do umiejętności'
- i inne rzeczy, o których już nie chce mi się pisać, bo naklepałem postów na temat F3 na różnych forach kilkadziesiąt
nazwać 'zoptymalizowaniem', ale ja generalnie wolę nazywać rzeczy po imieniu.


Zatem, jeśli chcesz trudniejszej rozgrywki zainstaluj mod Aurelinusa. Z tego co czytałem na forach falloutowych wielu chwali jego pracę )sam jesycye nie instalowalem) mówiąc, że to powrót do starych Falli. Swoją drogą dużo tego czepialstwa u Ciebie, nie wiem czego Ty się spodziewałeś po 12 latach od czasów dwójki. Że dadzą nową fabułę, nowy silnik, a reszta bez zmian? Jak by się potem tłumaczyli programiści prezesowi Bethesdy?

Z drugiej strony moje posty nt. F3 rzeczywiście tryskaja nieco przed wczesną erekcją, ale to z uwagii na to, że nie doświadczyłem nowej gry od ładnych paru lat.

bez odbioru
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-05, 14:05   

kol napisał/a:
Można w trybie TPP regulować odległosć kamery od bohatera?

Rolka myszy. ;)
kol napisał/a:
Ja aktywowałem "V", a po strzale wychodziłem zeń automatycznie

Nie wiem, czy się da, ale ciekawy bug - to tak apropo tego, że F3 ma mniej błędów. Ma podobną ilość, żadna gra na 'nowym' (czyli 2,5 letnim) komputerze nie wywalała mi do pulpitu tak często jak Fallot 3.
Serafin napisał/a:
weź pióro, przepisz inkantację do księgi, która zawsze nosisz pod ręką

Mnie się zdarzały pomyłki jak przepisywałem polski, a co dopiero inkantacje.
Serafin napisał/a:
A nie drażni Cię, że znając tylko tabliczkę mnożenia nie rozwiążesz całki?

Drażniłoby mnie, gdybym nie mógł spróbować.
Cytat:
A zamki można w trójce zablokować.

Dobrze wiedzieć, nigdy mi się to nie zdarzyło.
Serafin napisał/a:
W trójce nie ma przedmiotów nieprzydatnych - każdy ma jakieś zastosowanie

No jasne, że ma - magiczne fartuchy podwyższające umiejętności medyczne, czy czapeczka bejsbolowa polepszająca percepcję w nocy, to prawdziwe rarytasy. Fajnie, że każdy przedmiot ma zastosowanie. Szkoda, że (oprócz pancerza, broni, medykamentów i żarcia) bezsensowne. No i do tego amunicja, która nic nie waży - bajka!
Serafin napisał/a:
w F2 np. nie wiem po kiego grzyba umieścili mutowoce, czy nuka-colę

Żeby było ciekawiej, żebyś mógł sprzedać, żeby urealnić świat, żeby wprowadzić trochę humoru - chociażby po to. Brak tylko tego, że ich zjeść/wypić nie można.
Serafin napisał/a:
jakoś dziwnie zamula gra gdy mam ten tryb włączony.

To też tak apropo 'ma mniej bugów'.
Serafin napisał/a:
Zatem, jeśli chcesz trudniejszej rozgrywki zainstaluj mod Aurelinusa.

W tym temacie oceniam pracę Bethesdy, a nie Aurelinusa. Co z tego, że naładowany modami Oblivion jest całkiem niezły, skoro czysty jest dla mnie niegrywalny? Kupuję czystą grę, bez modów na płytce...
A mod, o którym wspominasz,jest doprawdy zacny i warty zainstalowania.
Serafin napisał/a:
Swoją drogą dużo tego czepialstwa u Ciebie, nie wiem czego Ty się spodziewałeś po 12 latach od czasów dwójki. Że dadzą nową fabułę, nowy silnik, a reszta bez zmian?

W zasadzie tak by było najlepiej, bo treść gry w jedynce i dwójce była niewątpliwie lepsza. Bo dlaczego np. usunięto inne dialogi dla postaci z niską inteligencją? Przeszedłem dwie pierwsze części takim bohaterem i śmiechu było co nie miara, dialogi po prostu rządziły, zabawa przednia... Ale w trójce nie ma, bo nie.
Itd. itd.
A jakby się Bethesda tłumaczyła - a co mnie to obchodzi? BTW - dopóki w tej firmie pracuje Howard, to jest dla mnie totalnie spalona i nie interesuje mnie co się z nią stanie. Poczytaj sobie jego wypowiedzi ('fantasy is riding a horse and killing things'), pewnie sam spadniesz z krzesła. To kretyn.
Serafin napisał/a:
bez odbioru

Łał.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-05, 20:02   

Joneleth napisał/a:
Dzieci nie są osobami całkowicieważnymi dla fabuły. ^^

Phi. ><

A te dzieci z Little Lamplight? ^^ Są ważne.

EDIT: Alma, ja będę tak obszerne wpisy kasować - m

Ale o co ci chodzi, są dzieci, jest lampka, są ważne, i co mogę więcej powiedzieć! ><
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-03-05, 22:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Serafin 

Wiek: 28
Posty: 193
Podziękowania: 11/10
Wysłany: 2010-03-05, 22:08   

Nie wiem Joneleth, pałasz do tej gry dziwną, niezrozumiałą jak dla mnie agresją do tego tytułu. Czemu niezrozumiałą? Jesteś w stanie wytłumaczyć obecność mutowoców w F1/F2 poczuciem humoru programistów tudzież urealnieniem rozgrywki chociażby poprzez mozliwości sprzedazowe przedmiotów, ale podczas gdy takich zabiegów jest więcej w trzeciej części, to już dla Ciebie zbędne udziwnienia. Bądź konsekwentny.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 30
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2010-03-05, 22:46   

Serafin napisał/a:
ale podczas gdy takich zabiegów jest więcej w trzeciej części, to już dla Ciebie zbędne udziwnienia.

Nigdzie nie napisałem, że możliwość wypicia np. Nuka-Coli jest zbędnym udziwnieniem. Czy zjedzenia czegoś tam. Po prostu delikatnie zauważyłem, że Fallout 3 rozgrywa się w naszym świecie, tylko w przyszłości, a u nas magii nie ma. Bo jesteś w stanie inaczej wytłumaczyć dlaczego fartuch dodaje x% do umiejętności medycznych?
Serafin napisał/a:
Nie wiem Joneleth, pałasz do tej gry dziwną, niezrozumiałą jak dla mnie agresją

Ja po prostu wytykam nielogiczności i błędy gry, które przez innych są pomijane. Jeżeli się gdzieś mylę (np. zepsucie zamku), to przyznaję się do błędu. Mówię także co mi się nie podoba, tyle. Napisalem wcześniej, że to niezła gra, ale to tyle. W żadnym aspekcie się nie wybija ponad ten poziom.
Agresja? Musiałbym być niezłym psycholem, żeby czuć agresję do gry.
Cytat:
A te dzieci z Little Lamplight? ^^ Są ważne.

Ale te inne nie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group