Poprzedni temat «» Następny temat
TWM demo3.52 dla BG1 opublikowane
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-09-07, 18:51   TWM demo3.52 dla BG1 opublikowane

TWMdemo_v3,52_bg1.exe (dropbox)
Najnowsza wersja TWM dla BG1 uwzględniająca 12 z 20 poprawek opracowanych do wersji 3,51R2 dla BGEE, a które dotyczą także wersji BG1 oraz finalne poprawki komponentu Nyma i wstawienie do TWM (dotąd odrębny mod).

TWMdemo3.51.exe (dropbox)Przegapiłem aktualizację tego posta do wersji 3.5 inkorporującej kilka poprawek i opcjonalnych rozszerzeń. W międzyczasie powstała wersja TWM demo 3,51 jako odprysk prac nad konwersją TWM do BGEE, przy okazji których wykryłem kilka błędów w modzie, niekiedy dość istotnych. Szczegóły w postach na końcu tematu.

TWMdemo3.4b.exe (dropbox)Wersja TWM demo 3,4 z kilkoma poprawkami zauważonymi po jej opublikowaniu i niemal pełną wersją językową angielską tandemu Cuttooth-tłumaczenie / grogerson-korekta.


TWMdemo3.4.exe (CoB)(121MB)Nowa lekko rozbudowana wersja TWM demo 3,4. Zawiera jednakże dwa nowe obligatoryjne komponenty, znacząco wpływające na atmosferę rozgrywki. Liczę, że będą miały więcej zwolenników niż przeciwników. Po szczegóły odsyłam do ostatniego postu tematu i do readme.


README.HTM wersja polska
README.HTM shorted English version



Linki do starszych wersji:

TWMdemo3.2c(v33.123).exe (CoB)(91,3MB)

TWMdemo3.2b(v31.117).exe (CoB) (77,3MB)

TWMdemo3.2(v31.113).exe (CoB) (77,3MB)

TWMdemo3.1(v29.87).exe (CoB) (49MB)

TWMdemo3(v29.58).exe (CoB)



TWM demo 3.2:Miało być na gwiazdkę, ale po minimalnej obsuwie przedstawiam aktualną wersję TWM demo 3.2 (77,3MB) nie tylko koncentruje się na poprawkach błędów jak wersja 3.1, ale dokańcza też kilka pomysłów zarzuconych w wersji 3 z braku czasu i cierpliwości. Więcej informacji w ostatnim poście tematu a po szczegóły odsyłam do polskiego readme

TWM demo 3.1: Po dużej obsuwie i wycięciu połowy planów mod Tajemnice Wybrzeża Mieczy demo3 (v.29.58), który miał być na 10-lecie BG1 w maju 2009, nareszcie został opublikowany we wrześniu 2009. Teraz po dalszym pół roku przedstawiam wersję wyczyszczoną z większości błędów i nieco uzupełnioną. Tajemnice Wybrzeża Mieczy demo3.1 (v.29.87) to nic innego jak uaktualniona wersja TWM demo3 scalona z wszystkimi poprawkami, jakie ukazały się do FIX029a włącznie (lista zmian w temacie o uaktualnieniach TWM).

TWM demo3: W sumie lista około 60 zmian w stosunku do wcześniejszej nieoficjalnej wersji 26.2D, najważniejsze w skrócie to:
- nowy NPC Tsuki, rozbudowana, ale mocno wkurzająca postać (3x więcej dialogów niż Annamorth)
- ulepszone w stosunku do wydanej osobno wersji beta modyfikacje interfejsu w standardowej rozdzielczości i dla BG1 z WidescreenMod
- 8 unikatowych spotkań przy przechodzeniu między lokacjami (tzw. SRE)
- większe urozmaicenie przedmiotów bez przegięć, m.in. nowy sklep we Wrotach i inne drobne uatrakcyjnienia gry
- dodatkowe bantery dla NPC-ów i realniejsze zachowanie statycznych BN-ów
- usunięcie najbardziej uciążliwych błędów jak przerywanie ataku czy "ziewanie" po odpoczynku i w opisie postaci jako "ulubiony czar"
- dostępna jest wersja angielska, choć mod został przetłumaczony w niewielkim procencie i duża część zawartości moda jest zablokowana przy wyborze języka angielskiego
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-12-29, 22:54, w całości zmieniany 36 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kol, Alvarez, Nun, quintarus, Torn, mumin, blackheart, Serafin, Yarpen, Gotrek, Buradin
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1929
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-09-07, 19:16   

Cóż, pożytek z mojego testowania był raczej niewielki, ale od siebie parę słów powiem:
- nowy NPC - w porównaniu z nim Edwin to dobroduszny dziadunio ;p, postać na warunki BG1 bardzo rozbudowana, jest quest, kilka spotkań (i to nie jakichś zapychaczy), interakcje... Dodatkowo jest pewna atrakcja przy odłączeniu, 4 portrety do wyboru i wiele innych.
- nowe GUI wraz z wysoką rozdzielczością zdecydowanie zwiększa komfort gry, imho najlepiej prezentuje się w 1024x786
- losowe spotkania... miodzio

Wielu nowości nie skosztowałem, trzeba będzie spróbować. Jak to z tajemnicami bywa przy pierwszej grze można wszystkich nie odkryć.

Może o reszcie TWM co nieco, nie chce mi się rozbijać na dwa posty.
- Ulepszone niedźwiedzie są naprawdę trudne, dobrze, że większość jest neutralna, zauroczenie zwierzaka nabiera nowego znaczenia (chociaż i tak czasem się opierają).
- romans z Viconią jest fajny, szczególnie jego puenta, rozmowy są co prawda krótkie, ale występują często, romansu nie sknocisz jedną złą odpowiedzią (irytuje mnie to czasem w BG2), dodatkowo są bantery z oryginalnymi NPCami
- pieśni barda to coś dla czego warto grać bardem w BG1
- drugi poziom lodowej wyspy, nie wiem jak wygląda ta z Unfinished Business ale ta z TWM jest naprawdę dobrze zrobiona
- urozmaicenia takie jak podarunek Winthropa też przypadły mi do gustu

Szkoda tylko, że pieśni barda nie przejdą do BG2 przy imporcie. Gdyby tak była wersja pod BGT, generalnie wolę BG1, bo silnik dwójki niszczy wiele dobrodziejstw jedynki, ale wkoncu chciałbym spróbować NPC Project i SCS, zawsze mogę grać na dwie instalki :smile:
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-09-07, 19:49   

Alvarez napisał/a:
Cóż, pożytek z mojego testowania był raczej niewielki...

Albo jesteś zbyt skromny, albo po prostu nie wiesz, ale kilka poprawek i rozszerzeń w finalnej wersji TWMdemo3, szczególnie do Tsuki, powstało w efekcie Twoich uwag. Nie każ mi ich wymieniać.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 34
Posty: 3020
Podziękowania: 236/100
Wysłany: 2009-09-07, 21:44   

Alvarez napisał/a:
- nowy NPC - w porównaniu z nim Edwin to dobroduszny dziadunio ;p, postać na warunki BG1 bardzo rozbudowana, jest quest, kilka spotkań (i to nie jakichś zapychaczy), interakcje... Dodatkowo jest pewna atrakcja przy odłączeniu, 4 portrety do wyboru i wiele innych.

Ach, rubinie, nie podobało Ci się wędrowanie z kimś kto ma swoje zdanie? No cóż, nie będę ukrywał, że chciałbym zrobić z NPC BG1 coś więcej niż zwyczajne marionetki... No ale zobaczymy jak się to potoczy! ^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-09-07, 22:26   

Podoba mi się ten dialog:

CHARNAME: ~Czemu jesteś taki... niemiły?~
TSUKI: ~Ja? Niemiły...? Och, skąd coś takiego przyszło ci do głowy... A teraz mnie zostaw.~
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-22, 14:26   

Wrzuciłem do pierwszego postu link do wersji TWM demo 3.1, która jest po porostu wersją TWM demo3 połączoną z FIX-em 029a w jedną instalkę.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-06, 22:53   

W pierwszym poście przedstawiwm link do nowej wersji TWM demo3.2, czyli takiej, jakie powinien być od początku TWM demo3, gdyby starczyło mi czasu i cierpliwości.

Polecam tę wersję przede wszystkim osobom, które jeszcze nie grały w TWM demo3 lub 3.1. Pozostałym radzę zaczekać na TWM v.4, pierwszą wersję bez słowa "demo", gdzie wreszcie będą nowe duże lokacje i sporo questów, ale to gdzieś za rok - półtora.

O ile wersja 3.1 koncentrowała się głównie na poprawkach, niekiedy dość istotnych dla komfortu grania, wersję 3.2 można nazwać na wzór produkcji filmowych "reżyserską", gdyż zawiera sporo nowych drobiazgów, niedokończonych wcześniej z braku czasu:

- nowa pełnoprawna klasa broni dystansowych, wzorowana na IWD2: młoty do rzucania (zwykłe, HQ, magiczne i unikaty), nie tylko do znalezienia, przeciwnicy w grze też ich używają;

- dwa nowe unikalne losowe spotkania w podróży (SRE) z ciekawymi fantami (teraz jest ich łącznie okrągłe 10), jedno według pomysłu Yarpena jeszcze z 2007 roku

- dodano drugi quest dla NPCa Ann'amortha, który zawrze bliższą znajomość z Thalantyrem oraz alternatywne ścieżki do istniejącego questu

- zintegrowano mod konkursowy z nowym systemem podróżowania po Wrotach jako opcjonalny komponent i na zachętę do jego używania dodano spotkanie we Wrotach na fragmencie lokacji dostępnym tylko z pomocą nowego systemu podróżowania;

- usprawniony komponent TWM_GUI pozwala łączyć w wyższych rozdzielczościach poprawkę interfejsu do WideScreenMod z nowym wyglądem GUI autorstwa Lavy - efekt chyba całkiem ładny.

Ze względu na wagę dodanych rzeczy, nie miało sensu wypuszczenie fixpacka, bo ważyłby jakieś 37 MB, niemal połowę tego co cała nowa wersja TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Yarpen
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 33
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2011-01-07, 05:27   

Podziw za to, że chciało Ci się to odgrzebywać z skrzynki mailowej. :) Przyznam, że TWM rozrasta się do imponujących rozmiarów - chociaż nadal muszę krzywo spojrzeć na nieco... dziwne przedmioty. Większość wykonana jest raczek w stylu NTOTSC niż BG1 - chociaż TWM to teoretycznie suplement. Ale z każdą kolejną wersją widać coraz bardziej to *teoretycznie*. Przy okazji, wrodzona charyzma pozwala mi całkiem nieźle pisać dialogi dla ogrów. ^^'
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-09, 21:34   

Cieszę się, że zrobiłem ci frajdę tym SRE. Proponuję przenieść dyskusję do właściwego tematu TWM - opinie.

Poniżej przedstawiam rezultat połączenia TWM_GUI i GUI Lavy w TWM demo3,2:







_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Albatros
brakznaczenia

Posty: 5
Wysłany: 2012-07-23, 09:19   

Witam i z góry przepraszam za moją niewiedzę.

1. Instaluje BG1
2. Instaluje BG1 UB v12
3. Instaluje videoscreen v3.05 i ustawiam rozdzielczość dostosowaną do mojego monitora tj. 1680x1050
4. Instaluje TWMdemo_3,2c_(v33,123)

Gra odpala się w prawym górnym rogu z tradycyjnym interfejsem. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dla laika jak zainstalować TWM na pełnym wypasie i cieszyć się nowym wyglądem interfejsu na moim monitorze tak jak w poście powyżej?.

Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2012-07-23, 09:52   

GUI do BG1+WideScreen (zawarte w TWM, jak i to samodzielne) obsługuje tylko wybrane rozdzielczości ekranu. Najwyższe to 1280x800 i 1280x768. Przy wybraniu 1680x1050 GUI nie zostało po prostu zainstalowane.

Odinstaluj TWM. Przeinstaluj WeiDU na 1280x768 i ponownie zainstaluj TWM. Żeby teraz gra chodziła w wybranej rozdzielczości na pełnym ekranie, może (nie musi) być konieczne dodanie niestandardowej rozdzielczości 1280x768 i ustawienie przeskalowywania obrazu w panelu ustawień karty graficznej, ale szczegóły zależą już, jaki masz sprzęt.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-08-02, 15:55   

Minęło blisko 2 lata od ostatniej wersji 3,2c, wiele komponentów jest w trakcie realizacji, ale mało udało mi się wykończyć do stanu zadowalającej mnie użyteczności.

Nowa wersja TWM demo 3,4, rozbudowana o kilka drobiazgów (link w pierwszym temacie):

# Dwa komponenty-utrudniacze, wpływające na całokształt rozgrywki:
- "Wybredne Przyłączanie NPCów + pomniejsze przywrócenia dialogów" + wersja ENG
- "Niebezpieczna noc w dziczy" core+SRE + wersja ENG
# Trzy nowe spotkania losowe, zależne od interakcji z konkretnymi NPCami:
- "Zemsta Edwina"
- "Khalid i śluzostwory"
- "Xan i pająki"
# Dwa komponenty rozwijające istniejące wątki w grze:
- "Odkupienie Centeol" + wersja ENG
- "Rozszerzone stanowisko archeologiczne"
# Nowa para wrogich sobie NPCów, ukryta w grze:
- "Rha'She i Astokatae"
# Kilka drobnych usprawnień i rozszerzeń istniejącej zawartości.

Dalsze pomysły będę dodawać na razie w formie dodatków do TWM, na początek kilka komponentów Lavy rozbudowujących NPCów (może już za kilka dni).
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-08-21, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
porfirion, AL|EN, Andy, Albatros
Andy 
poszukiwacz przygód

Wiek: 48
Posty: 85
Podziękowania: 5/21
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-02, 23:06   

Wiele bym dał za TWM dostosowane do WoBG. Jest jakaś szansa?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-08-03, 12:26   

Szansa jak najbardziej, pytanie kiedy to zrobię. Ale już poważnie rozważałem konwersję do BGT (WoBG bazuje na BGT). Jak zrobiłem sobie listę, co by trzeba przerobić, to zadanie staje się dość czasochłonne. Poza przeróbkami wymaganymi przez kompatybilność część rozwiązań wypadałoby rozszerzyć na BG2. Poza tym najpierw czeka cała lista poważnie zaawansowanych komponentów do ukończenia. Możliwe, że do następnych wakacji się z tym uporam.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, Aristo, Andy, szwarc
Morty

Posty: 31
Podziękował 14 razy
Wysłany: 2013-08-27, 13:33   

Hej, planuję sobie zagrać w BG z TWM jeszcze raz. Jak z tymi dodatkowymi komponentami rozbudowującymi NPC? Będą wydane na dniach czy raczej nie? :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group