Poprzedni temat «» Następny temat
Risen
Autor Wiadomość
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-02, 11:50   

Demo: http://www.cdaction.pl/ne...z-dostepne.html

Pierwsze recenzje dają przeważnie 8/10, może 8,5/10. Co było do przewidzenia - Risen to stary-nowy Gothic. :)

Ja poczekam z kupnem na ukazanie się gry w tańszej serii, od razu będzie miała też poinstalowane patche.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
boro 


Wiek: 34
Posty: 539
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-10-03, 13:20   

Zagrałem w demo, przeszedłem je w miarę szybko, ale już pod koniec, gdy spotkałem takiego typka przy domku co mnie do jakiejś małej osady zaprowadził, demo już zaczynało mnie nudzić.
Grafika fajna. Otoczenie zrobione i dopracowane na tyle, by gra mogła ruszyć spokojnie na słabszych kompach, ale na przykład jak sie wchodzi w krzak, to on przeszywa nasze ciało i nawet nie drgnie, ale to takie małe nic nie znaczące pierdółki.
Demo wydaje sie banalnie proste pomimo iż grałem na poziomie Trudnym.
W gothica grałem tylko raz i był dużo trudniejszy ;P Nawet nie wiem która to była część, chyba 2. Zaraz po wyjściu z wierzy i udaniu sie w jakimś tam kierunku, spotykało sie takiego typka, co nas do jaskini zaprowadził (nie potrafiłem go nawet porządnie zaatakować). W Risen tylko biegam, nagle pokazuje mi sie napis nad zwłokami, klikam lewym zbieram wszystko (nie spodobało mi sie to, nawet sie chłopak nie schylił!). Dialogi dla mnie nudne, już po kilku pierwszych linijkach miałem dość dubbingu i prawym klawiszem myszy przyspieszałem dialog. Walka jakaś niedopieszczona, ale to demo wiec wiadomo jak to jest.
Tworzenie przedmiotów (smażenie mięsa), zero jakiegoś kombinowania, zbieramy te zioła z ziemi i je tak na surowo wpieprzamy :/ animacji brak, typ przykłada rękę do pyska i nic. Woda, wchodzę do niej a ona tak jak stała tak stoi. Podchodze do beczki z wodą i pije z niej a jej powierzchnia nawet nie drgnie, krople nie ciekną z dłoni. Patelnia, unosi się ją nad paleniskiem, jest pusta a dźwięk skwierczenia. Dialogi między npcami, no praktycznie brak jakiejkolwiek gestykulacji, tylko gibanie się na lewo i prawo.
Może po prostu demo jest aż tak okrojone, ale wtedy po co te 1.1 GB? Po przejściu dema, nie kupiłbym oryginału za chiny ludowe. Pomyśleć, że tyle czasu minęło od kiedy śliczna grafika jest w grach, ale to mnie po prostu odepchnęło. Nic nowego, a gra mnie nawet nie wciąga.
Tyle...
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-03, 16:28   

boro napisał/a:
zero jakiegoś kombinowania,

Jakimś noobem mi tu zalatuje :P Czego oczekujesz po demie? To chyba oczywiste, że aby robić mikstury, trzeba mieć i niezły poziom, i składniki, i umiejętności, i przepis (tak było w G3).

boro napisał/a:
ale na przykład jak sie wchodzi w krzak, to on przeszywa nasze ciało i nawet nie drgnie

Gothic he, he.

A ja czekam dalej na reckę w CD-A.

Ja się cieszę, że to nie jest drugi Crysis, lepiej będzie chodzić. Dałeś wszystkie szczegóły na maksa?

boro napisał/a:
Zaraz po wyjściu z wierzy

Pozostawiam ku refleksji.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
boro 


Wiek: 34
Posty: 539
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-10-03, 20:56   

kol napisał/a:
Dałeś wszystkie szczegóły na maksa?
Nie było dużo do ustawiania, wszystkie przełączniki na high, anisotropic 16x, rozdzielczość?
kol napisał/a:
Gothic he, he.

Skoro wszystko jest jak w gothicu to nie wiem po kiego sie to Risen nazywa.
kol napisał/a:
Czego oczekujesz po demie?
Demo powinno w teorii zawierać smaczki, by przekonać gracza do kupna gry/programu. A demo w praktyce, to początek gry, gdzie nic sie nie dzieje. I tu muszę przyznać, że nic sie nie działo.
Poziom trudności ustawiony na Hard, biorę gałązkę ide przez chaszcze, okładam nią jakiegoś przerośniętego Dodo. Po czym loot? Udko z kurczaka. Grrrr. Dla mnie gniot konsolowski.
kol napisał/a:
Pozostawiam ku refleksji
Gdy nie widzi się czerwonej kreski pod słowem, nie zwraca sie uwagi na to co sie pisze.
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-03, 21:07   

Boro, póki co nie wymieniłeś żadnej wady, tylko jakieś pierdółki, które były już w poprzednich częściach Gothika i nikomu nie przeszkadzały.

boro napisał/a:
Skoro wszystko jest jak w gothicu to nie wiem po kiego sie to Risen nazywa.


Bo Piranha nie ma praw do tej nazwy?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-03, 22:22   

boro napisał/a:
Po czym loot? Udko z kurczaka. Grrrr. Dla mnie gniot konsolowski.

LOL To nie Diablo 2, że z jakiegoś komara wypadną Ci ze dwa miecze i kilka mikstur, no i trochę złota.

Cholera, gdybym nie miał limitu na necie, ściągnąłbym
:argh:
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
boro 


Wiek: 34
Posty: 539
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2009-10-03, 23:21   

kol napisał/a:
To nie Diablo 2
Chodziło mi raczej oto, że tak od razu dostajesz udo z kurczaka (którym jest jakiś dziwny Struś), mogliby juz pomyśleć, i skoro potrzeba patelni zeby usmażyć niewidzialne mięso, to przydałby sie taki nóż, żeby na przykład pozyskać kawałek mięsa.
Widocznie zbyt wiele oczekuje.
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2009-10-04, 13:18   

Może odgryzł to mięso :P A tak serio, to naprawdę czepiasz się pierdółek, a poważniejszych wad jakby brak ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-04, 14:30   

boro napisał/a:
Demo powinno w teorii zawierać smaczki, by przekonać gracza do kupna gry/programu.

Wyobraź sobie demo F2, w którym masz tylko Arroyo i świątynię prób :curious:
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-10-09, 13:01   

Zagrałem ostatnio w demo Riesena. Po pierwsze jest za krótkie, nie ma więc miejsca na "smaczki". Po drugie gra byłaby świetna, gdyby tak nie raziła wtórnością. Gdyby nie powstało G2 i G3, Riesen mógłby być hitem! Gdyby nie istniał Gothic3, to nadal mogłaby być świetna gra. A tak mamy coś w rodzaju "total conversion" Gothica3 z poprawioną płynnością gry i nową fabułą, a zachowaną całą resztą elementów charakterystycznych dla serii Gothic. Po prawdzie to od "total conversion" oczekuje się większego odróżniania od oryginału.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Simi 


Posty: 633
Podziękowania: 20/9
Wysłany: 2009-10-10, 13:07   

Uch, gdyby twórcy nawiązali do jedynki i dwójki, byłoby całkiem nieźle, ale po skopanej totalnie trójce... cóż trzeba będzie naprawdę dobrej gry żebym się znów do świata Gothicu przekonała.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-10, 15:37   

Simi napisał/a:
cóż trzeba będzie naprawdę dobrej gry żebym się znów do świata Gothicu przekonała.

:lol: Akcja tejże gry nie dzieje się chyba w Myrtanie, więc jak ma Cię przekonać? :shock:
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Simi 


Posty: 633
Podziękowania: 20/9
Wysłany: 2009-10-10, 20:33   

kol napisał/a:
Akcja tejże gry nie dzieje się chyba w Myrtanie, więc jak ma Cię przekonać?

Przecież nie o to mi Kolu chodzi.
Jeno o uniwersum stworzone przez programistów- ów świat Gothica właśnie.
I nie o rośliny, czy faunę tu chodzi, tylko o całość składającą się na dobrą grę.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 31
Posty: 383
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2009-10-23, 17:06   

kol napisał/a:
Patrz pierwszy post.

Bez sensu. Idąc takim tokiem rozumowania, to Icewind Dale i Baldur's Gate powinny mieć wspólną komnatę, bo znajdziemy między nimi wiele podobieństw.

Co do Risena. Gralem i przeszedłem i cóż mogę powiedzieć? Gra mi się bardzo spodobała. Niezła fabuła, sporo questów, ciekawy świat (z którego zostali wygnani bogowie przez potężnego maga - mówi to coś komuś? ;))... Generalnie Risen to w moim odczuciu taki pierwszy Gothic (same 'szare' postacie) pomieszany z Nocą Kruka (tropikalna wyspa) w oprawie podobnej do G3. I to zdało egzamin.

Najbardziej obawiałem się o system walki - niepotrzebnie. Jest prosty w obsłudze, a jednocześnie dość kompleksowy. Jest sporo kombinacji i - co najważniejsze - nie da się nikogo 'zaklikać' na śmierć, jak to miało miejsce w Gothicu 3. Ba, w zasadzie nie ma w grze sytuacji, w której czujemy się bezpiecznie. Nawet, jeśli rozwalamy już bez problemu przeciwników, którzy we wcześniejszych rozdziałach sprawiali nam kłopoty, to pojawia się jakiś nowy wróg, który potrafi rozsmarować nas kilkoma ciosami, jeśli tylko będziemy walczyć nieuważnie! Poziom trudności jest naprawdę świetnie dobrany, co w czasach produkcji po prostu banalnych, zasługuje na uznanie...

To co jednak urzekło mnie w Risenie najbardziej, to świetne dungeony. Naprawdę, penetrowanie ich to czysta przyjemność. Spadające sufity, kolce wysuwane z podłogi, zapadnie w podłodze, czy ogień wybuchający prosto pod naszymi nogami - pułapek jest mnóstwo i czasami trzeba naprawdę pokombinować! A jeśli dodamy do tego teoretycznie ślepe zaułki, kończące się małymi dziurkami przy podłodze (przez które można przecisnąć się po przemianie w robala), ściany, które można rozwalić kilofem i ukryte dźwignie... Cóż, lochy są po prostu super!

I słówko o optymalizacji. Ta ponoć jest dużo lepsza niż w G3. Ponoć, bo u mnie szału nie było. Gra regularanie gubiła klatki (w Klasztorze była czasami masakra), ale biorąc pod uwagę mnóstwo pozytywnych opinii na ten temat w internecie, zwalam to na barki mojego zasyfionego i prawie dwuletniego systemu (chyba czas na format...).

Wady oczywiście są (mnie np. niejednokrotnie irytował wręcz wypalający oczy HDR, do tego gra jest totalnym klonem Gothica, a i do dzisiaj nie znalazłem powodu, dla którego główny bohater zaangażował się w wydarzenia opowiadane w grze - po prostu nie ma żadnego wytłumaczenia dlaczego on się w to wszystko pcha, oprócz tego, że gracz tak chce ;P),ale generalnie Risena polecam. Być może to nawet najlepsza produkcja Piranii - a jeśli nie, to znajduje się na drugim miejscu, zaraz po pierwszym Gothicu.

Aha, grałem w wersje PC, Risen dostępny na Xbox360 to ponoć pod wieloma względami (choćby grafika) porażka...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-10-29, 19:52   

Ciekawy nawet wywiadzik. Można poczytać, aczkolwiek niczego frapującego nie uświadczymy.
http://www.miastogier.pl/publicystyka,106.html
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group