Poprzedni temat «» Następny temat
Kompatybilność modyfikacji BG1
Autor Wiadomość
Yaku


Wiek: 33
Posty: 177
Skąd: Wyspy Moonshae
Wysłany: 2009-06-29, 21:36   Kompatybilność modyfikacji BG1

Zamierzam zainstalowanych jak największą ilość polskich modów na czystego Baldur`s'a 1 + nieoficjalny dodatek: TotSC.
Niemal wszystkie znajdują się na: Wieża Ramazitha.

Czy są ze sobą kompatybilne ?
_________________
"Czemu czarodzieje nie rządzą światem?
Bo jakby dać im kawałek sznurka, każdy ciągnąłby w inną stronę" - Terry Pratchett


Moje Portrety do BG
Moje Portrety do IWD2
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2486
Podziękowania: 238/51
Wysłany: 2009-06-29, 21:56   

Yaku napisał/a:
Baldur`s'a 1 + nieoficjalny dodatek: TotSC.


Nieoficjalny? To jest oficjalny dodatek z tego co wiem :P

Yaku napisał/a:
Czy są ze sobą kompatybilne ?


Nie, niestety. Aurelinus zrobił moda, który nadpisuje dialog.tlk i dialogF.tlk, znaczy się, nie jest w WeiDU, dlatego kryzie się z innymi modyfikacjami. Na 100%, jeśli zainstalujesz NTotSC po jakimś modzie, to ten mod, który wcześniej zainstalowałeś, nie będzie działał. Co innego jak spróbujesz najpierw zainstalować NTotSC, a dopiero potem inne mody. Wtedy teoretycznie powinno wszystko działać. Nie ma tych modów wiele, więc może obejdzie się bez większych komplikacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yaku


Wiek: 33
Posty: 177
Skąd: Wyspy Moonshae
Wysłany: 2009-06-29, 22:15   

Vinci napisał/a:
Nieoficjalny? To jest oficjalny dodatek z tego co wiem :P

Skąd pojawiła się taka myśl? Oczywiście masz racje ^^

Vinci napisał/a:
Yaku napisał/a:
Czy są ze sobą kompatybilne ?
Nie, niestety. Aurelinus zrobił moda, który nadpisuje dialog.tlk i dialogF.tlk, znaczy się, nie jest w WeiDU, dlatego kryzie się z innymi modyfikacjami. Na 100%, jeśli zainstalujesz NTotSC po jakimś modzie, to ten mod, który wcześniej zainstalowałeś, nie będzie działał.(..)


Cieszę się że spytałem. Nie chciałbym aby w połowie gry coś mi przerwało.
Tyczy się to wszystkich modów dodających przygody? NPC bez banterków (dialogów) i inne mniejsze modyfikacje stanowią wyjątek ???
_________________
"Czemu czarodzieje nie rządzą światem?
Bo jakby dać im kawałek sznurka, każdy ciągnąłby w inną stronę" - Terry Pratchett


Moje Portrety do BG
Moje Portrety do IWD2
Ostatnio zmieniony przez Yaku 2009-06-29, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2486
Podziękowania: 238/51
Wysłany: 2009-06-29, 22:19   

Yaku napisał/a:
Cieszę się że spytałem. Nie chciałbym aby w połowie gry coś mi przerwało.
Tyczy się to wszystkich modów dodających przygody? NPC bez banterków (dialogów) i inne mniejsze modyfikacje stanowią wyjątek ???


Hmm? Yaku, coś ostatnio chaotyczny jesteś :P NTotSC zainstalowane po jakimkolwiek modzie sprawi, że zainstalowany wcześniej mod przestanie działać, tak jak napisałem. Nie ma wyjątków. Jeśli zainstalujesz NTotSC jako pierwsze, a dopiero potem inne mody, to powinno być dobrze ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yaku


Wiek: 33
Posty: 177
Skąd: Wyspy Moonshae
Wysłany: 2009-06-29, 22:25   

Te "powinno" mnie niepokoi. Rozważam możliwość zainstalowania tylko tych modów które na pewno nie sprawią żadnych problemów.
_________________
"Czemu czarodzieje nie rządzą światem?
Bo jakby dać im kawałek sznurka, każdy ciągnąłby w inną stronę" - Terry Pratchett


Moje Portrety do BG
Moje Portrety do IWD2
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2486
Podziękowania: 238/51
Wysłany: 2009-06-29, 22:37   

Yaku napisał/a:
Te "powinno" mnie niepokoi. Rozważam możliwość zainstalowania tylko tych modów które na pewno nie sprawią żadnych problemów.


Nawet jakby była jakaś utarta instalka sprawdzona 100 razy, to nie dałbym Ci pewności, że zadziała za 101 razem ;) Alvarez gra jeszcze chyba w BG1, mógłbyś się go zapytać/on mógłby napisać, jakie ma mody i jak działa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ros 


Wiek: 38
Posty: 25
Podziękował 1 razy
Skąd: z łódki
Wysłany: 2009-12-06, 20:15   

Mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich. Nie jestem totalnym nowicjuszem jeżeli chodzi o sagę BG bo grałem w nią namiętnie, ale to było dawno temu i nie prawda :wink: Jak sobie zacząłem przeglądać to Forum to doznałem małego szoku ile rzeczy się zmieniło jeżeli chodzi o modowanie (nie mówiąc już o ilości modów). Do rzeczy jednak...

Pytanie jest skierowane chyba jedynie do Alvereza bo z tego co widzę większość z Was gra w BGT. Zresztą kierowałem się jego poradą w temacie "Początki gry z modami" i zainstalowałem BG1 żeby wrzucić na nie kilka modów.
Na pierwszy ogień poszło oczywiście NTotSC+pucz, potem pucz autorstwa Shinigamiego i dalej w kolejności Grey Clan, Mini Quests, Stone of Askavar, Thalantyr Item Upgrade, Herbs & Potions, Multi NPC Mod, BG1 Tweaks, Widescreen Mod i na koniec TWM.

Podczas instalacji nic się nie wysypało, rozpocząłem nową grę i okazało się że postacie takie jak Gorion, Imoen nie mówią - wyświetlały się tylko opcje dialogowe :shock: Żeby jeszcze mnie dobić w gospodzie Winthropa gwar karczmy był po niemiecku... No i tutaj pytanie do Was - speców - co mogło pójść nie tak? Czyżbym był zbyt zachłanny i tak duża ilość modów coś namieszała w plikach BG?

Może jeszcze dzisiaj zrobię reinstalkę i mam plan żeby po instalacji każdego moda sprawdzać czy wszystko działa... Zobaczymy co to da.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 249/73
Wysłany: 2009-12-06, 20:26   

Cytat:
Mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich.

Witamy na forum
Cytat:
Zresztą kierowałem się jego poradą w temacie "Początki gry z modami" i zainstalowałem BG1 żeby wrzucić na nie kilka modów.

Fajnie, że ktoś to w ogóle przeczytał :wink:
Cytat:
Żeby jeszcze mnie dobić w gospodzie Winthropa gwar karczmy był po niemiecku...

O matko... , tego bym nie wytrzymał :wink:

Tak naprawdę jedyne co mogło cokolwiek popsuć to NTotSC, tyle, że jak będziesz sprawdzać po kolei i problem się powtórzy to tego moda już nie odinstalujesz (nie-WeiDU). Najlepiej by było mieć spakowanego czystego Baldura aby nie instalować po raz kolejny jak coś pójdzie nie tak i zawsze mieć pod ręką.

Ale do rzeczy, wejdź do katalogu Sounds i zobacz czy masz tam WYŁĄCZNIE pliki .WAV (no + jeden .txt ;), jak nie to pomyślimy co dalej :wink:

EDIT: A z ciekawości zapytam, mini-quests masz polski czy angielski (klik) ?

EDIT2: Aha, i na przyszłość nie zaszkodzi dać wpisu z WeiDU.loga.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ros 


Wiek: 38
Posty: 25
Podziękował 1 razy
Skąd: z łódki
Wysłany: 2009-12-06, 20:49   

Alvarez napisał/a:
Fajnie, że ktoś to w ogóle przeczytał :wink:

Gdyby nie ten temat to byłbym zagubiony jak dziecko we mgle.
Alvarez napisał/a:
O matko... , tego bym nie wytrzymał :wink:

Też ledwo zdzierżyłem :wink:

Alvarez napisał/a:
Tak naprawdę jedyne co mogło cokolwiek popsuć to NTotSC, tyle, że jak będziesz sprawdzać po kolei i problem się powtórzy to tego moda już nie odinstalujesz (nie-WeiDU). Najlepiej by było mieć spakowanego czystego Baldura aby nie instalować po raz kolejny jak coś pójdzie nie tak i zawsze mieć pod ręką.

Hm, o tym oczywiście nie pomyślałem... NTotSC nigdy nie przeszedłem i w końcu chciałbym to zrobić, ale jak problem będzie się powtarzał to w ostateczności zrobię sobie 2 wersje instalacyjne - jedną tylko z NTotSC, drugą z całą resztą.

Alvarez napisał/a:
Ale do rzeczy, wejdź do katalogu Sounds i zobacz czy masz tam WYŁĄCZNIE pliki .WAV (no + jeden .txt ;), jak nie to pomyślimy co dalej :wink:

Tak, tam były pliki WAV (były bo zdążyłem już odinstalować wszystko :mrgreen: ) ale... Podczas instalacji Grey Clan albo Stone of Askavar wydawało mi się, że wyświetlała się informacja o kodowaniu plików OGG więc może ma to jakiś związek?

Alvarez napisał/a:
EDIT: A z ciekawości zapytam, mini-quests masz polski czy angielski (klik) ?

Mam wersję angielską, jakoś zupełnie umknął mi fakt że Zed Nocear przetłumaczył już 3/4 moda...

Alvarez napisał/a:
EDIT2: Aha, i na przyszłość nie zaszkodzi dać wpisu z WeiDU.loga.

Będę o tym pamiętał :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 249/73
Wysłany: 2009-12-06, 21:01   

Ale bzdurę Ci napisałem, w Sounds są odgłosy dla głównej postaci a nie muzyka, odgłosy NPCów są w overridzie, a muzyka w Music, ten folder ma 50 MB, więc jeśli twe łącze czuje się na siłach to mogę gdzieś wrzucić i sobie ściągniesz.

Cytat:
Mam wersję angielską, jakoś zupełnie umknął mi fakt że Zed Nocear przetłumaczył już 3/4 moda...

No, to jak robisz reinstalkę, to możesz skorzystać ;)

Cytat:
Podczas instalacji Grey Clan albo Stone of Askavar wydawało mi się, że wyświetlała się informacja o kodowaniu plików OGG więc może ma to jakiś związek?
Tak, ale wtedy byś nie miał dźwięków z modów a nie z całego BG, podczas instalacji dokonuje się konwersja OGG -> WAW.

EDIT:
Tu jest muzyka z BG1, wypakuj i przenieś zawartość folderu do folderu Music.
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=519706
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ros 


Wiek: 38
Posty: 25
Podziękował 1 razy
Skąd: z łódki
Wysłany: 2009-12-06, 21:52   

Alvarez napisał/a:
Ale bzdurę Ci napisałem, w Sounds są odgłosy dla głównej postaci a nie muzyka, odgłosy NPCów są w overridzie, a muzyka w Music, ten folder ma 50 MB, więc jeśli twe łącze czuje się na siłach to mogę gdzieś wrzucić i sobie ściągniesz.

Spokojna głowa, nic się nie stało :smile:
Alvarez napisał/a:
No, to jak robisz reinstalkę, to możesz skorzystać ;)

Zgadza się, już czeka na zainstalowanie na dysku :smile:
Alvarez napisał/a:
Tak, ale wtedy byś nie miał dźwięków z modów a nie z całego BG, podczas instalacji dokonuje się konwersja OGG -> WAW.

Niestety nie zwróciłem uwagi jakie pliki mam w Override, ale jak potem jeszcze zerknąłem do kosza to były tam same WAVy więc póki co zagadka dalej pozostaje niewyjaśniona. Zobaczę co będzie z czystą instalacją BG+NTotSC.
Alvarez napisał/a:
Tu jest muzyka z BG1, wypakuj i przenieś zawartość folderu do folderu Music.

Dzięki serdeczne :smile: Chociaż jeżeli mam być szczery to na pierwszy rzut oka zawartość Twojego folderu niczym się nie różni od mojego.

Na koniec dosyć głupie pytanie, ale i tak je zadam :razz: Jak dużo byłoby roboty z przeniesieniem DTotSC+NTotSC (które są w wersjach WeiDU) z BGT do czystego BG??


Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1954
Podziękowania: 226/39
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-12-06, 23:33   

Też słyszałem ten niemiecki pogwar w karczmie, ale sądziłem, że sam coś pokręciłem (mam wydanie niemieckie i polskie BG1). Ale jeśli nie, to typuję na NTotSC.

Wersja non-WeiDU moda NTotSC powoduje, że nie sposób łatwo rozgraniczyć, co należy do oryginalnej gry, co zostało zmienione a co całkowicie dodane przez moda. Dlatego wersja NTotSC dla BGT jest nieco okaleczona i nie zawiera wszystkich elementów NTotSC dla BG1. DSotSC-WeiDU dla BG1 istnieje, poszukaj może na forum Chosen of Mystra, ale bez polskiego języka. Natomiast przerobienie NTotSC-WeiDU dla BGT na wersję dla BG1 nie byłoby bardzo trudne, jeśli nie wykorzystano zbyt często możliwości enginu BG2, niedostępne w BG1. Choć ze względu na wielkość NTotSC nie byłaby to jednak krótka praca.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez morgan 2009-12-06, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ros 


Wiek: 38
Posty: 25
Podziękował 1 razy
Skąd: z łódki
Wysłany: 2009-12-07, 10:34   

Walczyłem wczoraj długo i znalazłem winowajcę... nazywa się Windows do spółki z kartą dźwiękową Conexant :-/ Zapewne możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie kiedy po świeżutkiej instalce BG wchodzę do gry, wybieram postać i... dupa - dźwięków postaci nie ma. Przy okazji nie ma nie tylko dźwięków NPC-ów ale i mojego bohatera. Po prostu dobijająca cisza.
Co ciekawe mogę je sobie odtworzyć np. w NI a w ogóle w komputerze (laptop HP nx9020) nie ma problemów z odtwarzaniem dźwięku i muzyki. Tylko tej jednej rzeczy nie chce odtwarzać :-x
Prawdopodobnie ostatnio coś się Windowsowi popierniczyło z dźwiękami (nagłe zniknięcie i równie tajemnicze odnalezienie się ikony głośności), niestety nic nie pomaga. Próbowałem przeinstalować stery od karty dźwiękowej, kombinowałem z ustawieniami i nic. Zapewne postawienie Windy od nowa załatwiło by sprawę, ale trochę z tym za dużo pieprzenia a moja żona ostatnio dużo pracuje na komputerze więc nie mogę jej pozbawić narzędzia pracy.
Na razie zainstalowałem BG na komputerze firmowym i na nim będę przeprowadzał testy (już widzę jak ucierpi na tym moja dyscyplina pracy :wink: ). Jak będę miał jakieś problemy pozwolę sobie Was męczyć.
Tak przy okazji - czy opisane przeze mnie wyżej kolejność instalacji modów jest w porządku czy też należy w niej coś zmienić?
Zed Nocear napisał/a:
Wersja non-WeiDU moda NTotSC powoduje, że nie sposób łatwo rozgraniczyć, co należy do oryginalnej gry, co zostało zmienione a co całkowicie dodane przez moda. Dlatego wersja NTotSC dla BGT jest nieco okaleczona i nie zawiera wszystkich elementów NTotSC dla BG1. DSotSC-WeiDU dla BG1 istnieje, poszukaj może na forum Chosen of Mystra, ale bez polskiego języka. Natomiast przerobienie NTotSC-WeiDU dla BGT na wersję dla BG1 nie byłoby bardzo trudne, jeśli nie wykorzystano zbyt często możliwości enginu BG2, niedostępne w BG1. Choć ze względu na wielkość NTotSC nie byłaby to jednak krótka praca.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Szkoda, że nikomu nie chciało się do tej pory za to zabrać. Ja sam chętnie bym to zrobił, ale po pierwsze raczej nie mam wymaganych zdolności i cierpliwości (WeiDU, skrypty itp. to dla mnie czarna magia) a po drugie nigdy nie wyszedłem poza przedszkole modowania czyli grzebanie w przedmiotach i czarach.
A tak w ogóle to fajnie by było np. gdyby TWM zawierały w sobie NTotSC...

EDIT:
Jeszcze jedna rzecz... Czy jest sens dorzucać do listy wymienionych przeze mnie modów BG1 Unfinished Business?? Gdzieś (albo tutaj albo w Tawernie Hrothgara) wyczytałem, że zbyt wiele nowego ten mod nie wnosi i dubluje się z TWM, jednak mimo wszystko jestem go ciekawy. Z drugiej strony nie chcę jednak rozwalić sobie instalacji...
_________________
Oto nadchodzi ON... Bohater bez skazy i zmazy ;-D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 249/73
Wysłany: 2009-12-07, 16:49   

Cytat:
Czy jest sens dorzucać do listy wymienionych przeze mnie modów BG1 Unfinished Business?? Gdzieś (albo tutaj albo w Tawernie Hrothgara) wyczytałem, że zbyt wiele nowego ten mod nie wnosi i dubluje się z TWM

Nie warto, te zmiany są niezauważalne i po prostu słabe, komponent Kivan i Tazok - linijka tekstu, zakończenie zadania Kagaina - też coś koło tego, drugi poziom lodowej wyspy - praktycznie pusty, oj modderzy się nie postarali. Jak jesteś taki ciekaw to zainstaluj, ale jest duża szansa, że nawet nie zauważysz co ten mod dodał.
Cytat:
Tak przy okazji - czy opisane przeze mnie wyżej kolejność instalacji modów jest w porządku czy też należy w niej coś zmienić?

Ja bym jednak instalował BG1 Tweaks po TWM, ale tak jak jest też jest ok.
Cytat:
A tak w ogóle to fajnie by było np. gdyby TWM zawierały w sobie NTotSC...

ehem, chyba żartujesz, przeczytaj to, Vinci wszystko napisał, nic dodać nic ująć.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ros 


Wiek: 38
Posty: 25
Podziękował 1 razy
Skąd: z łódki
Wysłany: 2009-12-08, 23:40   

Alvarez napisał/a:
Nie warto, te zmiany są niezauważalne i po prostu słabe, komponent Kivan i Tazok - linijka tekstu, zakończenie zadania Kagaina - też coś koło tego, drugi poziom lodowej wyspy - praktycznie pusty, oj modderzy się nie postarali. Jak jesteś taki ciekaw to zainstaluj, ale jest duża szansa, że nawet nie zauważysz co ten mod dodał.

A w ReadMe brzmi to tak dumnie jakby dodali walki do tych 2 wydarzeń... W takim razie rzeczywiście nie postarali się, ale z ciekawości i tak wrzuciłem. Póki co nic się nie wysypało, ale w sumie jestem na samym początku.
Alvarez napisał/a:
Ja bym jednak instalował BG1 Tweaks po TWM, ale tak jak jest też jest ok.

Będę pamiętał na przyszłość :smile:
Alvarez napisał/a:
ehem, chyba żartujesz, przeczytaj to, Vinci wszystko napisał, nic dodać nic ująć.

Nie, nie żartuję - pomarzyć zawsze można :razz: Chodziło mi o to żeby wziąć najlepsze elementy NTotSC i połączyć je z TWM.
Czytałem też to co napisał Vinci jeszcze zanim się zarejestrowałem i powiem tylko tyle, że szkoda bo gdyby np. znalazł się jakiś zdolny moder, któremu chciałoby się przerobić NTotSC na WeiDU eliminując przy okazji wszystkie złe naleciałości DSotSC byłoby super. Jednak z tego co widzę to marzenie ściętej głowy... Nawet Aurelinus porzucił (chwilowo??) swojego "bękarta" ze związku z DSotSC dla powabnej młódki (Fallout 3) :wink:
_________________
Oto nadchodzi ON... Bohater bez skazy i zmazy ;-D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group