Poprzedni temat «» Następny temat
Adario Kalvaras
Autor Wiadomość
Vigdis_of_Bhaal 
chwilowo offlajn


Wiek: 31
Posty: 64
Podziękowano 1 razy
Skąd: Candlekeep
Wysłany: 2009-06-16, 21:37   Adario Kalvaras

Czy ktoś próbował gry z tym stosunkowo mało znanym NPC? Co o nim sądzicie?
_________________
I can haz reviews? -> http://www.fanfiction.net..._Wee_Bit_Insane
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-16, 21:52   

Owszem, grałam, ale nie polecam - jako fanka npców z rozbudowanymi historiami, 'wygadanych' i posiadających wyrazisty charakter. Adario może być wśród NPCów z TDD jednym z tych, który się troszkę wybija, ale jeśli lubisz interesujące postacie, mające coś do powiedzenia, to Kivan (od Domi), Xan (od Kulyok), nawet Kelsey, a już na pewno świetny Angelo czy Irenicus. Chyba że nie przeszkadzają Ci NPCe których egzystencja ogranicza się praktycznie do BYCIA i ZABIJANIA. ;)
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-06-16, 22:00   

Ja próbowałem, ale szybko go wywaliłem. Od pierwszej rozmowy mi się nie spodobał jego charakter, jego przydatność w drużynie też pozostawiała bardzo wiele do życzenia, bardzo ubogi fabularnie NPC oraz brak udźwiękowienia. Szczerze mówiąc wydaje mi się, że był zrobiony na odwal.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vigdis_of_Bhaal 
chwilowo offlajn


Wiek: 31
Posty: 64
Podziękowano 1 razy
Skąd: Candlekeep
Wysłany: 2009-06-16, 22:00   

Fakt, też lubię mieć co poczytać. Co do Adaria, to dointerpretowałam sobie brak dialogów w ten sposób, że to widocznie 'cichy gość', podobnie, jak np. Kagain w wydaniu NPC Project. Gry nie zdążyłam z nim ukończyć (komputer akurat wybrał tamtą rozgrywkę na czas swej śmierci :wink: ), ale zadania miał ciekawe. Myślę, że świetnie wyglądałby crossmod jego i Assasinations - 'są dla siebie stworzeni'. :grin:
_________________
I can haz reviews? -> http://www.fanfiction.net..._Wee_Bit_Insane
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-16, 22:08   

Vigdis_of_Bhaal napisał/a:
Myślę, że świetnie wyglądałby crossmod jego i Assasinations - 'są dla siebie stworzeni'. :grin:

Z tym, owszem, ALE przede wszystkim z dopracowanymi dialogami... Patrz tu - http://baldur.cob-bg.pl/bg2mody/19 - kawał dobrej roboty, warto przejrzeć, bo ocena npców jest bardzo trafna i łatwo wyłapać z kim grać warto, a z kim nie. Ogólnie, one-day-npc i wszelkim niedopracowanym i niezbyt rozwiniętym postaciom mówimy nie ^^ (ja i moje wyspane alter ego). Mi się całkiem dobrze grało z Tsujathą (on jest zły, ale niestety, tylko z podpisu pod portretem, bo jak przychodzi co do czego to wychodzi z niego trochę łajza, no ale magiem jest rewelacyjnym, a rozmowy były ok - no i rewelacyjne epilogi, w sam raz dla moich spaczonych wymagań/przekonań/gustów ^^).
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Ostatnio zmieniony przez morgan 2009-12-10, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-06-17, 19:55   

Adario to racczej tutaj:
http://baldur.cob-bg.pl/The_Darkest_Day?page=1
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Illasera Prędka 

Wiek: 27
Posty: 226
Podziękowania: 2/35
Wysłany: 2011-03-06, 16:43   

Hej! Czy ktoś nie mógłby się zająć rozwijaniem NPC'ów z TDD na przykład? Wkurzają mnie te milczki: Robillard i Kagain... Korganem już jestem znudzony a potrzebuję maga, poza tym mój łucznik nie poradzi sobie z dopakowanym Amalasem, wiec nie mgoę się do Korgana zbliżyć xD. Z tego co mówicie to i Irenicus za wiele nie gada, to dziwne bo w BG2 SoA był wielce gadatliwy, coś o przeznaczeniu, coś o potencjale, mocy CoB'a blabla, połowę rozmów z nim znam na pamięć :P Nie mogę uwierzyć, że w ToB mnie nic ciekawego z jego strony nie czeka...

Pomogę w tłumaczeniach jeśli ktoś pogada z autorami postaci by się tym zajęli lub pozwolili komuś innemu rozszerzyć postacie. Czy ja nie bujam w obłokach? Wolałbym wierzyć, że da się rozszerzyć te postacie... Mogę nawet pomóc w wymyślaniu interakcji, tylko niech coś tu się ruszy! Podziałamy?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 578
Podziękowania: 64/98
Wysłany: 2011-03-06, 17:38   

co ma wspólnego TDD i Irenicus w ToB?
(Nie mam pojęcia, nigdy nie dotarłem tak daleko grając z TDD)

Da się rozszerzyć postacie z TDD, to pewne. Ale nie wiem, czy ktoś będzie chętny pomóc. Większość aktywnych modderów jest zajęta swoimi projektami, więc nie sądzę, żeby ktoś jakoś wydatnie Ci chciał pomóc.

Zerknij na tutoriale dostępne na forum:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=136

Zwłaszcza "Tworzenie skryptu dialogowego".

Stworzenie podstawowego dialogu nie jest strasznie skomplikowane, a żeby rozszerzyć NPC'a nie trzeba umieć nic więcej.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Illasera Prędka 

Wiek: 27
Posty: 226
Podziękowania: 2/35
Wysłany: 2011-03-06, 19:13   

Tylko to że NPC ci ponoć nie dają rady za bardzo w warstwie dialogowej (czyli ci z TDD + Irenicus z jakiegoś innego moda)

Właśnie skończyłem z modowaniem wc3, przymierzałem się do sc2 (odpadłem, za trudne) i teraz baldur :D Będzie ciakawie. Ale bądźcie pewni, że zaleję Was pytaniami :D.

Mam 2 pytania:
1. Siedzę w klimacie Baldura wiele lat, w Krainach i D&D z przerwami od kiedy pamiętam, jednak jeśli nie zdecyduję się na zabawę z tym całym weidu, czyli nie dam rady to ktoś kompetentniejszy wrzuci pliki tekstowe za mnie?
2. Powiedzmy, że napiszę dialogi i wtrącenia dla Valen, co z tym potem? Czy dodacie to gdzieś jakoś do odpowiedniego pliku polskiej wersji Valen? Czy ktoś zajmie się tłumaczeniem tego na angielski (z ang-pol dam radę, w drugą stronę na pewno nie, potrzeba native'a)? Pytanie raczej kwestii technicznej, żebym się nie narobił po to by wszyscy to olali... Chciałbym by ktoś z potężniejszych dzieci bhaala się wypowiedział.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2011-03-06, 19:53   

Illasera Prędka napisał/a:
1. Siedzę w klimacie Baldura wiele lat, w Krainach i D&D z przerwami od kiedy pamiętam, jednak jeśli nie zdecyduję się na zabawę z tym całym weidu, czyli nie dam rady to ktoś kompetentniejszy wrzuci pliki tekstowe za mnie?


Jakie pliki tekstowe? Wydaje Ci się, że dialogi postaciom pisze się tak, jakbyś pisał książkę? Masz: http://baldur.cob-bg.pl/fog poczytaj jak to w ogóle wygląda.

Ale ja od siebie mogę powiedzieć, że jestem na 99,9% pewien, że nikt Ci z tym nie pomoże, po co w ogóle dodawać coś do tego beznadziejnego moda?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3134
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2011-03-06, 19:58   

Zgadzam się z Vincim. Po pierwsze, mod jest beznadziejny i ratowanie NPC z tego moda nic nie da... Robillard? Przecie to mag z ksiażek o Drizzcie i do tego źle odwzorowany z tego co pamiętam. Skad i po co on nagle w tym modzie... Przecie 85% tego moda nie ma logicznego wyjaśnienia... zabijanie banshee by udać się do Otchłani, by następnie do podmroku, gdzie walczymy z 3 smokami, by ostatecznie zmierzyć się z księciem demonów... to jak iść po zakupy, a przy okazji podbić świat...

Po drugie, jak napiszesz to co później z tym zrobisz? Nie ma nikt prawa wrzucić tego do moda, bo nie jesteśmy autorami.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Illasera Prędka 

Wiek: 27
Posty: 226
Podziękowania: 2/35
Wysłany: 2011-03-06, 22:32   

Vinci, sam polecasz ten mod w swoim artykule a teraz mówisz, że beznadziejny?

Ale jako powiedzmy administratorzy w sumie znanej strony o Baldurze możecie podziałać na autora żeby zezwolił Wam np. na dodanie tych dialogów do TDD na naszej stronie tylko w polskiej wersji językowej. Te postacie nic, nie, mówią... a są... użyteczne, wiec coś zrobić trzeba. czy naprawdę gra w Baldura nawet z modami musi ograniczyć się do latania na przemian z dwoma zestawami drużyn: dobrej i złej odpowiednio zmienianej Shadowkeeperem, by bardziej nam pasowała?

Btw, Robilalrd ssie jego nie dotykam, nawet portret ma zerżnięty z IWD2...

Postaram się to zrobić ale potrzebuję pomocy w kwestiach formalnych. Mam Was za prężną grupę a póki co spotykam się z ostrym przycięciem moich starań. Ktoś mógłby jak to się formalnie wyjaśni (list do autorów TDD) i wypowie się Admin czy zgadza się na coś takiego na tej stronie, ktoś mógłby też np. pomóc mi w kodowaniu tego (lub zakodować przekazując opinie nt. mojej pracy), podzielibyśmy się pracą. Nie proszę o za wiele? Jestem Mistrzem Gry od dawna, w dialogach daję radę i chcę coś wnieść od siebie.

P.S. Teraz dopiero to widzę... Kiepski pomysł co do Valen... Ale tych z TDD można by odpicować, jestem pewien!
Ostatnio zmieniony przez Illasera Prędka 2011-03-06, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-06, 22:37   

Illasera Prędka napisał/a:
Ktoś mógłby jak to się formalnie wyjaśni (list do autorów TDD)

To napisz taki list a potem działaj? :P
A poza tym, mówisz tak jakby to było hop-siup, a to jest ogrom roboty. Niektórzy stąd nie mają zbyt wiele czasu nawet na prywatne życie poza obowiązkami, a ty nastajesz, i to jeszcze z roszczeniową postawą. I przy takim obrocie spraw to nawet jakby ktokolwiek miał czas i choćby cień ochoty ci pomóc, to wątpię że kiwnąłby palcem.
A że twoje pomysły są torpedowane? W bądź ilu miejscach ci już powiedziano, dlaczego to nie ma sensu, może warto to uszanować? Bo już nie mówię, że przyjąć do wiadomości, to akurat twoja wola. Ale uszanowanie cudzej opinii byłoby miłe.

Cytat:
Jestem Mistrzem Gry od dawna, w dialogach daję radę i chcę coś wnieść od siebie.

Też jestem, od dziesięciu lat, i akurat zawsze twierdziłam, że kreowanie realiów w trakcie sesji, improwizacja i spontaniczność wypowiedzi nijak się mają do *pisania* (szczególnie że chyba nie tworzysz sobie wypisanych dialogów tylko improwizujesz?), i nie wątpię, że każda osoba, która ma trochę oleju w głowie, się ze mną zgodzi.
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Ostatnio zmieniony przez Li 2011-03-06, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3134
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2011-03-06, 22:39   

Illasera Prędka napisał/a:
Ale jako powiedzmy administratorzy w sumie znanej strony o Baldurze możecie podziałać na autora żeby zezwolił Wam np. na dodanie tych dialogów do TDD na naszej stronie tylko w polskiej wersji językowej.

Chybaś oszalał... Jakbyś napisał wielkiego moda, a pozniej ktoś Ci pisał, że chce dodawać dialogi do niego ale tylko w jednym jezyku... dialogi, których nawet sam nie możesz sprawdzić... czysty absurd...

Illasera Prędka napisał/a:
czy naprawdę gra w Baldura nawet z modami musi ograniczyć się do latania na przemian z dwoma zestawami drużyn: dobrej i złej odpowiednio zmienianej Shadowkeeperem, by bardziej nam pasowała?

Ooo tak... bo TDD to jedyny mod na świecie. Wybrałeś najgorszy mod jaki można było i na niego marudzisz... jest milion innych modów, które mają rozwiniętych NPC i ciekawe przygody.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Illasera Prędka 

Wiek: 27
Posty: 226
Podziękowania: 2/35
Wysłany: 2011-03-06, 22:44   

Li, Roszczeniową postawą? Nie za bardzo chyba rozumiem w jakim tonie powinienem się zatem wypowiadać by ktoś zakodował gotowy dialog lub pomógł w jego poprawianiu. Błagalnym, grzeczniejszym? Jak? Ktoś tu chyba wciąż się tym zajmuje, chcę dołączyć do tej grupy, zrobić coś dla Baldura a Ty to nazywasz postawą roszczeniową? Jakbym wbijał na forum i żądał odpowiedzi np. nt. Megainstalacji (tak, prosiłem o nie, dziękuję tym którzy mi pomogli). Co do listu, sęk w tym, że jestem nikim. Jakby list napisał Admin strony największego polskiego portalu społecznościowego gry BG to już coś. Działać już zacząłem: 20 banterów dla Kagaina gotowych, pomysły na kolejne 20 są. To jednak nie jest łatwe i potrzebuję pomocy, choćby informacji o tych postaciach, o kwestiach kodowania i formalnych już pisałem. Wydaje mi się, że to najodpowiedniejsze miejsce by takiej pomocy szukać. Jeśli się mylę, machnę ręką, a my wszyscy stracimy potencjalnie ciekawy materiał potencjalnie uprzyjemniający grę w Baldura. Potencjalnie, bo oczywiście istnieje możliwość, że wyszłoby cieniutko...

Li, szanuję cudze opinie i rozumiem Wasze wątpliwości, ale wydaje mi się, że jak człowiek chce to może, jak społeczność chce to może nawet więcej i szybciej, dlatego tu piszę. Nie szukaj we mnie gbura.

Lava, to chyba dobrze nie? Mod ten jest jednak szalenie popularny a jego NPC niemal nie istnieją, dlatego postanowiłem spróbować się nimi zająć, powinienem brać się za dopisywanie linijek Amber? Albo Kivanowi? To nonsens, lepiej dajmy cokolwiek takiemu Kagainowi. Zapewniam Cię, sam wiele rzeczy robiłem, jak ktoś do mnie pisał albo ja do kogoś czy mogę coś podziałać z jego starym materiałem by ktoś inny miał z tego przyjemność to zwykle spotyka się wtedy człowiek z ciepłym przyjęciem i cieszy się, że ktoś się zainteresował jego pracą, nawet jeśli już swoje laury zebrał.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group