Od kilku dni można już ściągać wersję 0.4.0 programu GemRB, będącego otwarto-źródłową re-implementacją silnika IE.
Lista zmian w nowej wersji:
Cytat:
New features:
- level up support in bg2
- basic party reordering
- bashing of containers and doors
- persistent area effects (cloudkill, stinking cloud, web, etc.)
- item amount window for stack splitting (shift+click or doubleclick)
- depletion of item charges
- opcodes: disable spellcasting, cutscene2 (pocketplane travel), knock,
clear air, polymorph, disable button
- dynamic scrollbar creation (display of more than 10 kits, 24 spells)
- portrait effect icons
- item ability selection
- character customization
Improved features:
- fog of war
- party reformation
- iwd and how guiscripts have been merged
- traps
- pst dialogs
- regeneration, hp bonuses, healing
- animations and projectiles
- rewritten MVE player
- ranged combat
- various guiscripts
- bugfixes
Applied patches:
#2770564 Whiteclone (pst options window bug)
numerous patches from mattinm finishing the level up support
a few patches from ape fixing and extending iwd
#2579743 jbmetz added RPM spec files
Na razie dostępne są tylko źródła, można się jednak spodziewać, że za jakiś czas pojawi się również pre-kompilowana wersja dla Windows.
Tornie, czy mógłbyś podać jakąś stronę dotyczącą planów/postępów (albo może samemu napisać, ale takiw wymagające to nie jest), z tego co szukałem trafiłem tylko na http://linux.prinas.si/gemrb/doku.php?id=start , a narobiłeś mi smaka swą wypowiedzią w topicu "Co byś zmienił w bg".
Tornie, czy mógłbyś podać jakąś stronę dotyczącą planów/postępów
Pewnie że mógłbym - na stronie której adres już podałeś, jest lista rzeczy do zrobienia. To są podstawowe sprawy, które muszą zostać zrobione, żeby dało się grać(a nie tylko się bawić ;P) używając GemRB.
Oprócz tego, na forum G3, jest podforum, poświęcone GemRB. Jeśli chodzi o przyszłość, to większość rzeczy zanim zostaną zaimplementowane w GemRB, pojawiają się najpierw jako życzenia w wątku Wishlist.
I to w zasadzie(jeszcze trochę o rzeczach planowanych "w przyszłości", można znaleźć w komentarzach do kodu) tyle co jest łatwo dostępne, o bardziej szczegółowe plany musiałbyś już pytać samych developerów - niemniej, na razie, plan ogólnie jest taki, żeby zaimplementować te rzeczy z różnych silników IE, których w GemRB jeszcze nie ma. ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum