Poprzedni temat «» Następny temat
Dziecię Bhaala na okrągło
Autor Wiadomość
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-17, 16:50   Dziecię Bhaala na okrągło

Tak pomysł... Wielka Piątka jest dość nietypowa, więc dlaczego wychowanek Goriona jest "zwykłym" humanoidem? :)

Koncepcja moda to podklasa dla głównego gracza przerabiająca go na obserwatora (nie tego standardowego), który wraz z poziomami otrzymuje nowe czary w swoich promieniach (i nie te killerskie standardowe obserwatorskie). Fabularnie - z tego co pamiętam (gdzieś mam opracowanie) istnieje gatunek obserwatora, który posiada umiejętności wytarzania magicznych urządzeń, a nagromadzenie magów w Candlekeep sugeruje iż Gorion mógł być też praktyczny ratując CHARNAME obserwatora tego typu :D Szkic:

Zalety:
- wraz z poziomami dostaje nowe czary jakie może rzucać w swoich promieniach (zestawy) oraz ilość promieniu na rundę walki.
--- P 1: przestraszenie, drążenie
--- P X: itd. takie mniej popularne czary zadające obrażenia + osłabiające, rozpraszające.
--- W okolicach 12 wyłom, w okolicach 18 słowa mocy (ogłuszenie, uciszenie), w okolicach 25: uderzenie czaru, słowo mocy giń itd. :)
Rzucane losowo.
- bazowa KP 5 + 1 na każde 4 poziomy aż do KP 0
- +1 do rzutów obronnych przeciw magii i śmierci na każde 4 poziomy
- na wyższych poziomach można dać:
--- swoboda działania
--- 50% odp. na obrażenia magiczne i 10% na obrażenia od żywiołów (podobnie do standardowych obs.)
--- odporność na truciznę, czary wpływające na umysł
--- odporność na magię śmierci
--- TOB zdolności: zwiększające odporności na obrażenia, dodatkowe czary do promieni :)

Wady:
- nie może nosić żadnych przedmiotów
- ma do dyspozycji tylko 1 podręczny slot
- wymaga 15% więcej doświadczenia (20% jeżeli jest czarownikiem lub magiem)
- znaczące problemy w walce z przeciwnikami odpornymi na magię
- praktycznie nie może walczyć wręcz (zazwyczaj stosuje przyzwane magiczne bronie)
- max 3-6 siły i kondycji.
- mógłby wzbudzać strach w przechodniach i sklepikarzach ;)

Wygląd: gauth (najlepiej jakby zmienić mu kolor.. na np. żółty :D)
Klasy: kapłan (mają swoje bóstwo), druid (też żyją samotnie w wydezintegrowanych jaskiniach itd.) i wiadomo magowaci :) (albo i nie coby zbyt tendencyjnie nie było)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marosis 
Skoczek

Wiek: 26
Posty: 64
Podziękowania: 1/2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-05-17, 16:59   

Pomysł fajny, chętnie zagram taka postacia.
Ale dlaczego nie moze walczyc wrecz gdzies czytałem ze ugryzienie obserwatora jest bardzo "nieprzyjemne".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Berg`inyon 


Wiek: 26
Posty: 380
Podziękowania: 4/24
Skąd: z Podmroku
Wysłany: 2009-05-17, 18:58   

Hmm, dość ciekawy pomysł. Jednak bardzo ciężko byłoby walczyć z przeciwnikami odpornymi na magię, a takich trochę jest w Baldurku.
No i:
Cytat:
- na wyższych poziomach można dać:
(...)
-- 50% odp. na obrażenia magiczne i 10% na obrażenia od żywiołów (podobnie do standardowych obs.)


To już od początku mogłoby być.

No i z tym wyglądem to proponowałbym raczej:
- do 10 poziomu wygląd gałki ocznej(takiej jak u Abazigala)
- do 16 poziomu wygląd gauta
- od 16 poziomu wzwyż - wygląd dużego obserwatora
_________________
Chcesz być czymś w życiu, to się ucz, Abyś nie zginął w tłumie; Nauka to potęgi klucz, W tym moc, co więcej umie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-17, 19:15   

Cytat:
Wielka Piątka jest dość nietypowa, więc dlaczego wychowanek Goriona jest "zwykłym" humanoidem?

Tylko czy Gorion przygarnął by takiego cudaka? W sferze kieszeniowej dowiadujemy się, że mógł ratować CHARNAME'a albo Sarevoka, wybrał pierwszego, więc Sarevok w końcu się zemścił, a na pewno Gorion by wybrał Sarevoka a nie jakiegoś obserwatora. Ja bym takim czymś nie zagrał, przede wszystkim, w żaden sposób taki mod by nie wpłynął na sposób w jaki odnoszą się do nas napotkane stworzenia, zmienić awatara każdy może w SK, już kiedyś Torn wspominał o modzie Forgotten Children, gdzie możemy znaleźć zwoje przemieniające nas w lisza, kobolda i nie wiadomo co jeszcze, lecz nic poza tym. Mod zmieniający dialogi dla takiego stwora byłby ekstra, lecz wnioskuję, że nie o to w nim chodzi. Chcąc mieć jakieś tego typu urozmaicenie na pewno szybciej zagrałbym z subraces.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-17, 19:46   

Berg'inyon napisał/a:
- od 16 poziomu wzwyż - wygląd dużego obserwatora


Nie mieściłby się w drzwiach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Berg`inyon
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-05-17, 20:35   

Po co robić takich cudaków, skoro tyle ciekawych ras jest w FR, że tak powiem "grywalnych".
Jak chcesz bardzo oryginalne rasy to proponuję jakieś genasi, rakshasa, czy jakiś nieumarły.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marosis 
Skoczek

Wiek: 26
Posty: 64
Podziękowania: 1/2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-05-17, 21:32   

O.o jak ktos zrobi moda gdzie bedzie sie dało grac rakshasą to ozłoce
_________________
99% Ludzi czyta ten podpis z ręką na myszce!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-05-17, 21:45   

Marosis napisał/a:
O.o jak ktos zrobi moda gdzie bedzie sie dało grac rakshasą to ozłoce


Próbowałem, ale trzeba by było pokombinować z wyglądem, bo moja rakshasa miała sylwetkę zwykłego człowieka.

Z tego co pamiętam to bazowała na człowieka z tym, że miała infrawizję, 3x dziennie zabójczą chmurę i raz dziennie ulepszona niewidzialność. Projekt jak widać mało ambitny. Marosisie spróbuj rozpisać podrasę Rakshasy to może ktoś zrobi odpowiedniego moda. :smile: Może nawet ja jak będę umiał.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marosis 
Skoczek

Wiek: 26
Posty: 64
Podziękowania: 1/2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-05-17, 21:56   

Rozpisac moge ale jak znam zycie to bedzie przegiete az do bólu

edit:
Naskrobałem cos takiego:

Rakshasa to aroganckie stworzenia, dumne ze swoich umiejętności oszukiwania i zwodzenia innych. Istoty te wyglądają niczym humanoidalne tygrysy. Rakshasowie są mistrzami sztuk magicznych.Mają niesamowicie wysoką odporność na czary, co więcej niektóre osobniki są wręcz całkowicie odporne na niskopoziomową magię. Rakshasa uważa walkę wręcz za niegodną jego osoby, dlatego też przedstawiciele tej rasy preferują klasy posługujące się magią.



zalety:
+2 inteligencji
+2 charyzmy
1% odp. na magie na poziom
infrawizja
3x dziennie moze żucic zauroczenie
1x dziennie moze żucic dominacje
na 16 poziomie zyskuje odp na czary 1 i 2 poziomu
wady:
Maks siła 10
Maks Kondycja 10
15% wiecej wymaganego doswiadczenia
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-17, 22:29   

Alvarez napisał/a:
Tylko czy Gorion przygarnął by takiego cudaka?...Chcąc mieć jakieś tego typu urozmaicenie na pewno szybciej zagrałbym z subraces.


Kwestia rozwiązania tego może być różna od prostej - pograć rozwiązaniem, którym się jeszcze nie grało, czy też bardzo "ludzko": np. druid mogący polimorfować się w tego typu istoty (takie alter-ego) (jak łowca wybiera wroga rasowego, to tego typu druid teoretycznie mógłby wybrać swoje magiczne alter ego rozwijane wraz z poziomami).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Co do Rakshasa to według 3.5E jest to dość potężna rasa (jako NPC) ECL aż +7 :) Subraces do BG2 daje Svirfnebli 30% więcej expa do awansu z tego co pamiętam, to Raks musiałby mieć z 75% :) Oto z SRD:
* +2 Strength, +4 Dexterity, +6 Constitution, +2 Intelligence, +2 Wisdom, +6 Charisma.
* Medium size.
* A rakshasa’s base land speed is 40 feet.
* Darkvision out to 60 feet.
* Racial Hit Dice: A rakshasa begins with seven levels of outsider, which provide 7d8 Hit Dice, a base attack bonus of +7, and base saving throw bonuses of Fort +5, Ref +5, and Will +5.
* Racial Skills: A rakshasa’s outsider levels give it skill points equal to 10 × (8 + Int modifier). Its class skills are Bluff, Disguise, Listen, Move Silently, Perform, Sense Motive, and Spot. A rakshasa has a +4 racial bonus on Bluff and Disguise checks, and it can gain further bonuses by using change shape (+10 on Disguise checks) and detect thoughts (+4 on Bluff and Disguise checks).
* Racial Feats: A rakshasa’s outsider levels give it three feats.
* +9 natural armor bonus.
* Natural Weapons: Bite (1d6) and 2 claws (1d4).
* Detect Thoughts (Su): The save DC is 12 + the character’s Cha modifier.
* Spells: A rakshasa character casts spells as a 7th-level sorcerer. If the character takes additional levels of sorcerer, these levels stack with the rakshasa’s base spellcasting ability for spells known, spells per day, and other effects dependent on caster level. A rakshasa character likewise uses the sum of its racial spellcasting levels and class levels to determine the abilities of its familiar.
* Special Qualities (see above): Change shape, damage reduction 15/good and piercing, spell resistance equal to 27 + class levels.
* Automatic Languages: Common, Infernal. Bonus Languages: Sylvan, Undercommon.
* Favored Class: Sorcerer.
* Level adjustment +7.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marosis 
Skoczek

Wiek: 26
Posty: 64
Podziękowania: 1/2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-05-17, 22:33   

no ale w BG2 nie musi być AŻ tak dopakowana poza tym to nie 3,5E.
_________________
99% Ludzi czyta ten podpis z ręką na myszce!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeraldo 
Nadworny grajek


Wiek: 27
Posty: 501
Podziękowania: 10/22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-17, 22:34   

Hehe... Co za pomysł! :grin: Alvarez - czy nie byłoby przyjemnie posłuchać w Piekle wypowiedzi Goriona: (nie przytaczam) Mogłem zabrać jedno dziecko... I tylko jedno! Wybrałem ciebie, bo, bo... bo czułem, że jest w tobie coś wyjątkowego! I ta iskra w oku..." :smile:

A tak na serio - może i by to przeszło, gdyby dorobić parę animacji gautowi. Nie może tylko latać i gapić się kilkudziesięcioma oczami. I nie żółty, tylko różowy! A czy bym zagrał? Z ciekawości pewnie tak, choć bardziej uśmiecha mi się pomysł Aeremara, by była to jakaś minimalnie bardziej "standardowa" rasa. Szczególnie nieumarły. Ale z nim jest taki problem, że nie może się rozmnażać. Trzeba by zmienić sporo dialogów, głównie w ToBie, żeby to miało ręce i nogi - nasycenie czyjegoś ciała esencją, przez co stał się on nieumarły, do tego doszłaby historia postaci, której zwłokami zawładnąłeś, ktoś od czasu do czasu by cię rozpoznał. Całkiem, całkiem. Ale obawiam się, że roboty od cholery.
_________________
Life is too important to be taken seriously. - Oscar Wilde
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-17, 22:37   

Riklaunim napisał/a:
(jak łowca wybiera wroga rasowego, to tego typu druid teoretycznie mógłby wybrać swoje magiczne alter ego rozwijane wraz z poziomami


Beholder to aberracja, mutant i wybryk natury. Druid raczej by się w niego nie zmianiał, tak jak nie morfowałby np. w nieumarłego.

Ale nie w tym sęk - wciąż chodzi o to, ze gralibyśmy obserwatorem, a NPCe wciąż odnosiłyby się do nas jak do np. człowieka.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-17, 22:43   

Ale to tak fajnie lata i mruga :) Może dziki mag? :)


PS. różowy jest zbyt oczywistym kolorem :D
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Ostatnio zmieniony przez Riklaunim 2009-05-17, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marosis 
Skoczek

Wiek: 26
Posty: 64
Podziękowania: 1/2
Skąd: Bytom
Wysłany: 2009-05-17, 22:43   

Albo mozna by zrobic cos w stylu zmiany w (nie)umarlaka w czasie gry.
_________________
99% Ludzi czyta ten podpis z ręką na myszce!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group