Poprzedni temat «» Następny temat
Neh'Taniel
Autor Wiadomość
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-04, 08:50   Neh'Taniel

Moi Państwo, wróciłam. ^^ No dobra, zaglądam tutaj co jakiś czas, ale zwykle bez logowania, ale tym razem mam do przedstawienia problem, nie tyle ciekawy co cholernie frustrujący. Skończyłam właśnie BG2 (jak nic po raz 20, a może i 30) i skusiłam się na moduł dodający Neh'Taniela. Przeczytałam ostrzeżenia. Były informacje o bugach, wchłonęłam. ALE! Nie miałam zbytnio tych problemów, o których mówili grający (na przykład znikanie paladyna przy wchodzeniu do krypt, problemy z jego byciem niewidzialnym dla kapłanów, niepojawienie się na cmentarzu po wyjściu z krypty Bodhi, czy zabicie wszystkich w krypcie przez Sarie.. a nie,przepraszam, to właśnie miałam, nic się wtedy nie stało mimo że powinno - sprawdzałam z ciekawości). Problem jest inny. Otóż - po wejściu do Podmroku Neh'Taniel wygłasza pewien komentarz, zaczynający się bodaj od słów "It's not good" i mówi o tym że to miejsce wiąże się z bolesnymi wspomnieniami. No dobra, wszystko w porządku, tylko... od tego momentu jakby się zawiesił i jak się z nim próbowało pogadać, albo jak sam się miał wypowiedzieć (jedynym wyjątkiem była rozmowa po wykończeniu potworów nasłanych przez Sarie, wtedy było poprawnie) zaczynał gadać to samo co po wejściu do Podmroku. Zawsze. ZAWSZE. Nawet jak go wyrzuciłam z drużyny, bo myślałam że może się przestanie plątać, to już nie było możliwości przyłączenia go, bo i tak gadał o Podmroku. A że na przykład w Piekle ewidentnie miał coś do powiedzenia na temat lokacji/Irenicusa, a i tak próba rozmowy kończyła się wspomnianym tekstem, to się zaczął ciąć i zatrzymywać co chwilę. Przejście z jednego miejsca do drugiego zaczęło być katorgą. Tak samo, dopiero po wyjściu z Podmroku kończyłam quest z niewolnikami i tam po śmierci czarodzieja do którego sprowadza nas ghul, Neh'Taniel zaczął łazić za główną postacią i co chwilę się odzywał... jak myślicie, o czym mówił? ^^ Problem w tym że robił to co chwilę i zanim wyszłam z krypty odezwał się do głównej postaci ze 30 razy, ciągle z tym samym komentarzem... to minęło po wyjściu z niej (questa oczywiście nie było jak skończyć bo bez odpowiednich dialogów nie dało się osiągnąć tego co trzeba), więc w bólach dociągnęłam naszego nieumarłego paladyna do Piekła... i tu już nie wiem o co chodzi. Zdawalo mi się, że jeśli mod zawiera jakieś treści dla ToB - tak mówi readme, za to na pewno nie mówi o tym co mi się przydarzyło - to można tę postać doprowadzić do dodatku. Ale gdzież tam. Ginie na samym początku - bez powodu! Zaczyna się walka z Irkiem, pojawiają się demony, puszczają ogniste kule - i po paladynie. Pomyślałam tak: no dobra, ma tej odporności na ogień bodaj 50%, no to może go te kule zabijają. Rzuciłam mu ochronę przed ogniem i zwój dodatkowo, skoczyła mu do 110%... i to samo. Przy kolejnej próbie go odsunęłam od razu, tak że nawet go żadna kula nie musnęła... i nic, i tak zginął. To nie rozumiem w takim razie o co chodzi, czy ktoś może mi wyjaśnić...?
Teraz jak tak pisałam to sobie przypomniałam odjazd w Czarowięzach, jak drużyna została przeniesiona do lochów, to Kindrek się zawiesił. W sensie dosłownym. Stał, nie ruszał się, nic na niego nie działało. Musiałam go zatłuc ctrl+y, bo nic się nie dało zrobić... Po tym nie dało się go już wezwać w ToB, tak samo jak Neh'Taniela. A szczerze mówiąc, paladyna mi szkoda, znaczy, szkoda mi tych problemów z nim, bo wydał mi się ciekawy. A tu taka lipa...
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 31
Posty: 383
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2009-05-04, 15:43   

Proszę, proszę, Penthea się zjawiła. ^^ Witaj. :)
Rozwiązania problemu nie znam, ale kilka rzeczy przychodzi mi do głowy. Przede wszystkim - próbowałaś wczytać grę przed wejściem do Podmroku? Może jakiś skrypt się zwalił (raczej na pewno) i skutek tego widzisz. Przed wejściem do krainy drowów nie zaszkodzi przeinstalować moda (o ile masz ich kilka, bo jak kilkanaście, to lepiej nie).
Druga sprawa - możesz spróbować za pomocą SK znaleźć odpowiedni skrypt i go przestawić. Na pewno nie będzie to łatwe - i może się nie powieść - ale co zaszkodzi spróbować. Wiele skryptów ma na tyle sensowną nazwę, że można się zorientować, za co odpowiada.

Kiedyś przytrafiła mi się podobna historia z Viconią - dodam, ze gra była spatchowana i bez żadnych modów...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-04, 16:20   

Hehe, sesja się zbliża, to wiadomo, że człowiek sobie znajduje dodatkowe zajęcia nie mające nic wspólnego z nauką, to i jestem... ^^

Grzebałam w zmiennych przez SK, grzebałam w konsoli... i nic. Ciągle miał do powiedzenia to co miał, a co do jego zdumiewającej śmierci w Piekle to nic nie znalazłam co by tłumaczyło jej występowanie.
Jeśli chodzi o wczytanie gry przed Podmrokiem, to nie zrobiłam tego. Z prostego powodu, w Podmroku (o naiwności) myślałam, że wszystko się naprawi po wyjściu. Przeszłam wszystko, wyszłam... przed samym wyjściem Neht się odłącza na jakiś czas, i ponownie pojawia się dopiero po pokonaniu Bodhi... no i dopiero po tym się okazało że się zrobił problem. A nie miałam serca już tego powtarzać - cały Podmork, plus parę lokacji po wyjściu z niego, w tym bitki ze smokami podrasowanymi SCSem, śmiej się, ale jeśli chodzi o radzenie sobie ze smokami przed Czarowięzami, to raczej one zabijały mnie niż ja je. Wyszłam z wprawy chyba, ostatni raz grałam w BG chyba w ostatnie wakacje. ^^ Na razie sobie Neh'Taniela odpuszczam. Skończyłam grę, teraz zamierzam wypróbować inne mody, a do nieumarlaka wrócę w przyszłości i sprawdzę czy błąd się powtórzy... ale naprawdę szkoda. Przede wszystkim tego że już nikt nad nim nie pracuje, a mógłby być mod na miarę Kivana czy Xana, autorstwa Kulyok oczywiście. ;) Swoją drogą, zarzucając już temat umarlaka, dziwi mnie, że Kivan, mający tyle banterów w SoA, strasznie cichnie w ToB. Deheriana też nie ma szczególnie dużo do powiedzenia... nie wiem czy to jakiś błąd u mnie, czy to po prostu wynika z tego że ToB jest całkiem krótki... ale trochę żal. Granie w SoA z Kivanem to sama frajda, w ToB się troszkę rozczarowałam...
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2520
Podziękowania: 254/54

Wysłany: 2009-05-05, 14:45   

Penthea napisał/a:
Problem jest inny. Otóż - po wejściu do Podmroku Neh'Taniel wygłasza pewien komentarz, zaczynający się bodaj od słów "It's not good" i mówi o tym że to miejsce wiąże się z bolesnymi wspomnieniami. No dobra, wszystko w porządku, tylko... od tego momentu jakby się zawiesił i jak się z nim próbowało pogadać, albo jak sam się miał wypowiedzieć (jedynym wyjątkiem była rozmowa po wykończeniu potworów nasłanych przez Sarie, wtedy było poprawnie) zaczynał gadać to samo co po wejściu do Podmroku. Zawsze. ZAWSZE.


Ja grałem kilka razy i tak mi się akurat nie działo. Wszystko w porządku u Adalon, w Ust Natha, tak samo u Viduana. Grasz z innymi modami, w Neh'tanielu wyjątkowo często coś się psuje, nie działa tak jak należy. Warto dodać, że mod pisały dwie osoby: Skye Allec, która z powodów osobistych musiała przerwać prace, a po niej projekt przejęła Kitanna, która jakiś rok temu, również przerwała praca i nie zanosi się, żeby pojawiła się trzecia osoba, która się zajmie Neh'tanielem. Wygląda na to, że ten NPC umrze i zostanie taki jaki jest, niestety.

EDIT: Poszperałem nieco. Zmienna, która uruchamia ten dialog, to:

Global("UhohUnderdark","LOCALS",1)

Spróbuj ją zmienić na np. 2 (wpisując w konsoli: CLUAConsole:SetGlobal("UhohUnderdark","LOCALS",2) ), bo w dialogu coś takiego się nie dzieje, w skrypcie też nie, więc wygląda na to, że ja sam też miałem ten błąd, ale najwyraźniej nie rzucił mi się w oczy, bo Neh'taniel do mnie nie podchodził, tak jak do Ciebie i nie zacinał się, a wszystkie pozostałe dialogi szły prawidłowo.

Penthea napisał/a:
Pomyślałam tak: no dobra, ma tej odporności na ogień bodaj 50%, no to może go te kule zabijają.


Neh'taniel ma pseudonim (:P) "Fire Wraith", ciężko żeby miał mniej odporności na ogień, niż 100% ;) Ma problemy z odpornością na zimno.

Penthea napisał/a:
Ginie na samym początku - bez powodu! Zaczyna się walka z Irkiem, pojawiają się demony, puszczają ogniste kule - i po paladynie. Pomyślałam tak: no dobra, ma tej odporności na ogień bodaj 50%, no to może go te kule zabijają. Rzuciłam mu ochronę przed ogniem i zwój dodatkowo, skoczyła mu do 110%... i to samo. Przy kolejnej próbie go odsunęłam od razu, tak że nawet go żadna kula nie musnęła... i nic, i tak zginął. To nie rozumiem w takim razie o co chodzi, czy ktoś może mi wyjaśnić...?


Zamysł autorki najwyraźniej. Mi działo się to samo, zawsze. On ma tak po prostu w skryptach. Odchodzi z drużyny i popełnia samobójstwo. Może tak miało być przed wyjściem pełnej wersji ToB? W każdym razie, można trochę pogrzebać w plikach i usunąć ten wpis. Musiałabyś przed instalacją wyczyścić cały plik SK#2900.baf, tam jest ten skrypt, który go zabija.

Penthea napisał/a:
na miarę Kivana czy Xana, autorstwa Kulyok oczywiście.


Bogini modów :P

Penthea napisał/a:
Swoją drogą, zarzucając już temat umarlaka, dziwi mnie, że Kivan, mający tyle banterów w SoA, strasznie cichnie w ToB. Deheriana też nie ma szczególnie dużo do powiedzenia... nie wiem czy to jakiś błąd u mnie, czy to po prostu wynika z tego że ToB jest całkiem krótki... ale trochę żal. Granie w SoA z Kivanem to sama frajda, w ToB się troszkę rozczarowałam...


Hmm, rozmów jest całkiem sporo, parę między Kivanem i Deherianą, parę między CHARNAME i Kivanem, i parę między CHARNAME i Deherianą, na ToB powinno starczyć bez problemów. No, ale jak wskrzesisz Deheriane, to już nie jest ten sam Kivan ;) No i trzeba pamiętać o tym, że Kivan ma jakby dwie wersje ToB, tą z Deherianą i tą w której romansuje z CHARNAME.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-05, 17:14   

Vinci napisał/a:
Neh'taniel ma pseudonim (:P) "Fire Wraith", ciężko żeby miał mniej odporności na ogień, niż 100% ;) Ma problemy z odpornością na zimno.

Ale na magiczny ogień ma 50%.
Vinci napisał/a:
EDIT: Poszperałem nieco. Zmienna, która uruchamia ten dialog, to:

Global("UhohUnderdark","LOCALS",1)

Spróbuj ją zmienić na np. 2 (wpisując w konsoli: CLUAConsole:SetGlobal("UhohUnderdark","LOCALS",2) ), bo w dialogu coś takiego się nie dzieje, w skrypcie też nie, więc wygląda na to, że ja sam też miałem ten błąd, ale najwyraźniej nie rzucił mi się w oczy, bo Neh'taniel do mnie nie podchodził, tak jak do Ciebie i nie zacinał się, a wszystkie pozostałe dialogi szły prawidłowo.

Widzisz, u mnie właśnie żaden prócz cmentarnego nie szedł dobrze. Spróbuję przy najbliższej okazji. Ale to ciekawe, najwyraźniej jestem ślepa (na starość), bo mimo że szperałam za rozwiązaniem problemu, umknęła mi ta linijka...
Vinci napisał/a:
Bogini modów :P

Noooo... chociaż nie zapomnę swojej frustry, jak po skończeniu BG1 z NPC project postanowiłam sobie w BG2 sprawdzić u Xana bonded path, kontynuując wątek z pierwszej części gry. Postać była doprowadzona do perfekcji, wypieszczona... główny wymiatacz, jak to się mawia... i po spotkaniu z Bodhi myślałam że padnę, bo drugi mag jaki egzystował w drużynie - no i został jako jedyny - był woj/mag i w 3/4 ToB miał AŻ TRZY czary z 9 levelu i w zasadzie do mało czego się nadawał... ^^
Vinci napisał/a:
Zamysł autorki najwyraźniej. Mi działo się to samo, zawsze. On ma tak po prostu w skryptach. Odchodzi z drużyny i popełnia samobójstwo. Może tak miało być przed wyjściem pełnej wersji ToB? W każdym razie, można trochę pogrzebać w plikach i usunąć ten wpis. Musiałabyś przed instalacją wyczyścić cały plik SK#2900.baf, tam jest ten skrypt, który go zabija.

Ok, dzięki, przetestuję, to może uda mi się go doprowadzić do ToB. Jako główny morderca smoków przydałby się na te cztery co są przed wejściem do kryjówki Abazigala po zabiciu Draconisa... (SCS II się kłania, kolejna porcja frustracji... ^^)
Cytat:
Hmm, rozmów jest całkiem sporo, parę między Kivanem i Deherianą, parę między CHARNAME i Kivanem, i parę między CHARNAME i Deherianą, na ToB powinno starczyć bez problemów. No, ale jak wskrzesisz Deheriane, to już nie jest ten sam Kivan ;) No i trzeba pamiętać o tym, że Kivan ma jakby dwie wersje ToB, tą z Deherianą i tą w której romansuje z CHARNAME.

Sama nie wiem, może mi się tylko wydawało że nie ma tego tak dużo, obojętnie czy z Deherianą czy nie - grałam dwa razy, sprawdziłam obie opcje. Tak jakby... nie wiem, czegoś brakowało. Może to dlatego że tych rozmów w SoA naprawdę jest *mnóstwo*, a w ToB ich ilość nie jest już tak znacząca. A może właśnie z racji długości dodatku tak jest... Wiadomo, że kobiety sporo rzeczy postrzegają w nielogiczny sposób. A przynajmniej tak się o nas mówi... ^^ Ale podobną obserwację miałam, jak testowałam w zamierzchłych czasach Tsujathę Sillary. W SoA sporo różnych rozmów, w ToB - kilka. I to takie bardzo ograniczone kilka. Za to bardzo dużo banterów w dodatku miał Xan i tu faktycznie przyjemnie się grało... Ale cóż, może to faktycznie moje subiektywne odczucie, albo moja obsesja na punkcie dużej ilości gadania (prowadzę papierowe rpgi od lat, więc musiałam się nauczyć duuużo gadać... ^^).

Dzięki i pozdrawiam!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-07, 15:21   

Ciekawość zabiła kota.
Pacnęłam właśnie instalację Neh'Taniela (muszę mieć kogoś kto 'robi mieczem', bo moja wspaniała drużyna składająca się z dwóch czarowników, dwóch magów/złodziei i dwóch łuczników to porażka w cięższych starciach...), sprawdzę czy znowu coś się podzieje w Podmroku, no i usunęłam wspomniany wyżej plik, zobaczymy co z tego wyniknie. Nie omieszkam donieść o efektach manipulacji, ale to dopiero za jakiś czas, bo jestem praktycznie na początku gry, a tu jeszcze trzeba znaleźć czas, co by się pouczyć do egzaminów i zaliczeń na uczelni... tylko żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2520
Podziękowania: 254/54

Wysłany: 2009-05-07, 16:21   

Penthea napisał/a:
sprawdzę czy znowu coś się podzieje w Podmroku, no i usunęłam wspomniany wyżej plik, zobaczymy co z tego wyniknie.


Usunęłaś? No jak instalacja poszła bez błędów, to powinno być OK, ale ja pisałem o usunięciu jego zawartości, nie samego pliku, no, ale jak się zainstalował... W każdym razie byłbym wdzięczny za informacje o tym, czy podziałało.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-07, 18:11   

Z rozpędu napisałam o usunięciu, miałam na myśli właśnie usunięcie zawartości. ;) Jak tylko dofrunę do końca, czyli pewnie w ciągu tygodnia-dwóch, bo strasznie powoli mi idzie, to dam znać.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
teneery 

Wiek: 27
Posty: 91
Podziękowania: 2/4
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2009-05-19, 17:47   

Vinci napisał/a:
Ja grałem kilka razy i tak mi się akurat nie działo. Wszystko w porządku u Adalon, w Ust Natha, tak samo u Viduana. Grasz z innymi modami, w Neh'tanielu wyjątkowo często coś się psuje, nie działa tak jak należy. Warto dodać, że mod pisały dwie osoby: Skye Allec, która z powodów osobistych musiała przerwać prace, a po niej projekt przejęła Kitanna, która jakiś rok temu, również przerwała praca i nie zanosi się, żeby pojawiła się trzecia osoba, która się zajmie Neh'tanielem. Wygląda na to, że ten NPC umrze i zostanie taki jaki jest, niestety.


Wysłałam do Kitanny maila z zapytaniem, czy przypadkiem nie powróci do pracy nad Neh'Tanielem. Odpisała:

"My mother is well enough now that I could but, my comp blew and though I have another, I lost a lot of what I had done and his forum seems to be closed or something. I really don't see me finishing it honestly., I was banging my head against the wall with it trying to write it the way the author wanted it and without access to her notes that were on the forum, I'd have to say no and I'm sorry."


Vinci napisał/a:
Penthea napisał/a:
Ginie na samym początku - bez powodu! Zaczyna się walka z Irkiem, pojawiają się demony, puszczają ogniste kule - i po paladynie. Pomyślałam tak: no dobra, ma tej odporności na ogień bodaj 50%, no to może go te kule zabijają. Rzuciłam mu ochronę przed ogniem i zwój dodatkowo, skoczyła mu do 110%... i to samo. Przy kolejnej próbie go odsunęłam od razu, tak że nawet go żadna kula nie musnęła... i nic, i tak zginął. To nie rozumiem w takim razie o co chodzi, czy ktoś może mi wyjaśnić...?


Zamysł autorki najwyraźniej. Mi działo się to samo, zawsze. On ma tak po prostu w skryptach. Odchodzi z drużyny i popełnia samobójstwo. Może tak miało być przed wyjściem pełnej wersji ToB?


Tak, ale jak ciągle powtarza ten dialog z Podmroku (też miałam ten sam problem :roll: ) i, o ile się nie mylę, w tamtej właśnie chwili powinien był dawać nam pierścionek. Ale on po prostu mierał ot, tak sobie, bez żadnego gadania.

W każdym razie problem z dialogiem z Podmroku rozwiązałam, gdy po raz n-ty zainstalowałam grę z modami. Wreszcie Neh'Taniel mniej więcej normalnie grał :smile:
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-19, 20:41   

Może trzeba by dać cynk Kulyok, żeby się nim zaopiekowała... ^^^^
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
teneery 

Wiek: 27
Posty: 91
Podziękowania: 2/4
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2009-05-29, 15:20   

"I have decided to work on Neht again inspite of all the work I lost when my comp died. If you happen to have the latest Neht download, would you please send it to me? If I have that much of the work i did, I won't mind having to redo the rest. I'd appreciate it :)
thanks"

Kitanna wysłała mi to w poniedziałek (ale odczytałam dopiero teraz - byłam na wycieczce szkolnej), więc radujmy się ludziska! :grin:
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Torn
Vinci
Zasłużony


Posty: 2520
Podziękowania: 254/54

Wysłany: 2009-05-29, 15:29   

Świetnie. Co do wersji, to ja mam 273 ze stycznia 2008, ale chyba nie o nią jej chodziło :|
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
teneery 

Wiek: 27
Posty: 91
Podziękowania: 2/4
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2009-05-29, 15:38   

Ja mam chyba 2.72. Ściągałam z listy modów na Black Wyrm, o ile dobrze pamiętam. W każdym razie gdyby ktoś miał ostatnią wersję, prosiłabym o przesłąnie mi jej, by dotarła do Kitanny.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-29, 15:42   

http://dragonshoard.black...iel/neht273.rar
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
teneery 

Wiek: 27
Posty: 91
Podziękowania: 2/4
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2009-05-29, 15:46   

Tak, właśnie z tej strony sciągałam :) To ostatnia wersja?
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group