Poprzedni temat «» Następny temat
Zabójca Magów - wydanie drugie poprawione
Autor Wiadomość
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-03, 00:30   Zabójca Magów - wydanie drugie poprawione

Profesją "zabójcy magów" parają się odpowiednio przeszkoleni złodzieje-zabójcy.

Dość często trafiają się zlecenia na jakiegoś czarodzieja, czy też trzeba wyeliminować mistrza wrogiej gildii. Każdy wie że zlecenia te są dość dobrze płatne a i obłowić można się dość dobrze, jednakże magii, czy boskiej aury nie da się oszukać chowaniem się w cieniach. W tym celu wiele gildii opracowało specjalny program szkoleniowy pozwalającym zabójcom działać z zaskoczenia, jak i radzić sobie z czarami.

Szkolenie trwa zazwyczaj kilka lat, choć zazwyczaj zabójca staje się efektywny po kilkunastu i więcej lat szkolenia. Dla elfów, czy gnomów to nie problem, lecz dla ludzi stanowi to już pewien problem (i dlatego niewielu ludzi przechodzi szkolenie). W trakcie szkolenia złodziej uczy się szybkiego, wielokrotnego ranienia celu (skutecznego przeciw kamiennej skórze czy lustrzanym obrazom, a także efektywnie przerywające czarowanie). W tym celu stosuje się lekkie sztylety, strzałki i czasami krótkie miecze. Bardziej ambitni lubiący zlecenia z górnej półki ćwiczą także liczne sposoby ryzykownego łapania czarodziejów, w tym ulubione pośród studentów - "gaszenie światła" maczugą.

Najtrudniejszy etapem jest jednak trening wytrzymałościowy mający na celu uodpornienie zabójcy na magiczne ataku. Corocznie wielu odpada, czy też ginie w czasie tego etapu szkolenia, w którym ciało poddawane jest dzień w dzień licznym magicznym atakom. Pojęcie "ścieżka gaunthów" jest znane każdemu "absolwentowi" szkolenia.


Zalety:
* +25% do wykrycia iluzji
* +1 atak na rundę na 7, 14, 21 i 28 poziomie
* Może wydać 4 punktów biegłości w sztyletach, krótkich mieczach
* Może wydać 2 punkty biegłości w strzałkach i maczugach
* Może wydać 3 punkty biegłości w walce dwiema broniami
* 2% odporności na magiczne obrażenia i obrażenia od żywiołów co poziom
* ochrona przed złem, odporność na strach na 3 poziomie
* odporność na petryfikację na 5 poziomie
* swoboda działania na 7 poziomie (nie może być też przyśpieszany)
* chaotyczne rozkazy na 13 poziomie
* ochrona przed negatywną sferą energii na 15 poziomie
* odporność na czary odrzucania na 20 poziomie (uwięzienie, labirynt itd.)
* mniejszy młyniec w zdolnościach ToB


Wady:
* Brak biegłości w pozostałych broniach
* Wymaga 16 inteligencji i 14 mądrości
* Ze względu na "bolesny" trening kara 8 pkt siły i kondycji przy tworzeniu
* Nie zastawia pułapek
* Brak w zdolnościach ToB pułapek, pisania zwojów i ważenia mikstur
* Nie może dwuklasować
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-03, 07:44   

Co do opisu:

Cytat:
* mniejszy młyniec w zdolnościach ToB

Młyniec (jest przecież młyniec i większy młyniec a nie mniejszy i większy). Nie zdolności ToB a umiejętności wysokiego poziomu lub skrótem HLA.

Cytat:
trening wytrzymałościowy

Cytat:
kara 8 pkt kondycji

Jakoś to sie kupy nie trzyma

Cytat:
* ochrona przed złem, odporność na strach na 3 poziomie
* odporność na petryfikację na 5 poziomie
* swoboda działania na 7 poziomie

Tu zapewne chodzi o czary rzucone permanentnie, a dalej piszesz:
Cytat:
* chaotyczne rozkazy na 13 poziomie

A tu z kolei o umiejętność specjalną, trzeba to zmienić, bo opis jest mylący tzn. Na 13 poziomie otrzymuje czar Chaotyczne rozkazy.

Teraz co do treści:
Cytat:
* Może wydać 3 punkty biegłości w walce dwiema broniami

po co mu walka dwoma broniami, jeśli jedną osiągnie 5 ataków?
Cytat:
* 2% odporności na magiczne obrażenia i obrażenia od żywiołów co poziom
Lekka przesada, na 40 poziomie będzie miał przecież bez żadnych itemów po 80%
Cytat:
* Brak w zdolnościach ToB (...) pisania zwojów i ważenia mikstur

Co do w ogóle za wada, i tak nikt tego prawie nie używa.

Kara do siły? hmm... i tak się poprawi pasem już na samym początku gry.
Cytat:
* Wymaga 16 inteligencji i 14 mądrości

To by była wada, ale przy max. 10 punktach siły i kondycji i tak zostanie dużo punktów których nie ma na co przydzielić, więc z losowaniem nie ma problemów.

Ogólnie średnio to wygląda, jest już mod który balansuje zabójcę magów i robi to świetnie, i co to za nowa koncepcja, przecież ten zabójca to zupełnie nowa podklasa a nie jakiś upgrade.
A poza tym, Riklaunim, ostatnio coś dużo dajesz pomysłów: mini-mod utrudniacz, remix barda, ten cały zabójca, będzie w ogóle coś z tego?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-03, 10:59   

Alvarez napisał/a:
Co do opisu:

Cytat:
trening wytrzymałościowy

Cytat:
kara 8 pkt kondycji

Jakoś to sie kupy nie trzyma

Bo to trening na obrażenia magiczne, nie fizyczne, co osłabia organizm

Alvarez napisał/a:

Cytat:
* ochrona przed złem, odporność na strach na 3 poziomie
* odporność na petryfikację na 5 poziomie
* swoboda działania na 7 poziomie

Tu zapewne chodzi o czary rzucone permanentnie, a dalej piszesz:
Cytat:
* chaotyczne rozkazy na 13 poziomie

A tu z kolei o umiejętność specjalną, trzeba to zmienić, bo opis jest mylący tzn. Na 13 poziomie otrzymuje czar Chaotyczne rozkazy.

Wszystko to permanentnie rzucone czary nie do rozproszenia.

Alvarez napisał/a:

Teraz co do treści:
Cytat:
* Może wydać 3 punkty biegłości w walce dwiema broniami

po co mu walka dwoma broniami, jeśli jedną osiągnie 5 ataków?

Kwestia bonusów +1 do ataku jest względna jeszcze

Alvarez napisał/a:

Cytat:
* 2% odporności na magiczne obrażenia i obrażenia od żywiołów co poziom
Lekka przesada, na 40 poziomie będzie miał przecież bez żadnych itemów po 80%

Zawsze standardowo na 20 można zamrozić, choć i na 40 poziomie odporność na magiczne obrażenia itd. niewiele by zamieszała kontra np. ulepszona amelisana :)

Alvarez napisał/a:

Kara do siły? hmm... i tak się poprawi pasem już na samym początku gry.
Cytat:
* Wymaga 16 inteligencji i 14 mądrości

To by była wada, ale przy max. 10 punktach siły i kondycji i tak zostanie dużo punktów których nie ma na co przydzielić, więc z losowaniem nie ma problemów.

Od tego co włożysz w siłę i ko odejmie ci po 8 punktów. Możesz założyć pas siły, ale wtedy innego fajniejszego pasa nie założysz.

Alvarez napisał/a:

Ogólnie średnio to wygląda... przecież ten zabójca to zupełnie nowa podklasa a nie jakiś upgrade.

Bo to nie ma być upgrade :) Jak dla mnie zabójca magów to nie liniowy wojownik, a ktoś działający bardziej finezyjnie, bo i przeciwnik goblinem nie jest.

Alvarez napisał/a:

A poza tym, Riklaunim, ostatnio coś dużo dajesz pomysłów: mini-mod utrudniacz, remix barda, ten cały zabójca, będzie w ogóle coś z tego?


Zobaczymy. Modowanie pod Linuksem jest z lekka utrudnione ;)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-03, 12:06   

Na chwilę obecną ta podklasa to jeden wielki wtf. 5 bazowych ataków, masa odporności, 4* gwiazdki na krótkie miecze i prawie żadnych wad. Cechy to nie problem dla choćby średnio doświadczonego gracza, a pułapki... przyszedłby Gaw albo Vinci, to napisaliby dla kogo są pułapki ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-03, 12:22   

Trochę zmian:

Zalety:
* +25% do wykrycia iluzji
* +1 atak na rundę na 7 i 16 poziomie
* Może wydać 2 punktów biegłości w sztyletach, krótkich mieczach, strzałkach i maczugach
* Może wydać 3 punkty biegłości w walce dwiema broniami
* 2% odporności na magiczne obrażenia i obrażenia od żywiołów co poziom do 20 poziomu
* +1 do rzutów obronnych na 1, 4, 8, 12, 16 i 20 poziomie
* odrzucenie magii raz dziennie na 12 poziomie + 1 użycie na 15, 18, 21 i 24. (efekt wyłomu+rozproszenia magii na celu)
* odporność na czary typu labirynt, uwięzienie na 20 poziomie

Wady:
* Brak biegłości w pozostałych broniach
* Wymaga 16 inteligencji i 14 mądrości
* -20% odporności na fizyczne obrażenia
* -2 do zadawanych obrażen
* Nie zastawia pułapek
* Nie może dwuklasować
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-05-03, 12:26   

ja trochę off-topowo (podklasa gwoli ścisłości w ogóle mi się nie widzi, ale prawie wszystko już powiedziano wcześniej)
Riklaunim napisał/a:
niewiele by zamieszała kontra np. ulepszona amelisana :)

Nie wiem dlaczego (ale wiem, że zaczyna mi to działać na nerwy) wszyscy jak sypną coś przegiętego od razu piszą: ale Tactics..., ale Ascension..., ulepszona Amelka itd. - co to w ogóle za tłumaczenie - utrudniacze są po to by utrudniać! co to za sztuka przejść ascensiona na ułatwiaczach? po to są taktyczne wyzwania by zmusić ludzi do pogłówkowania - w myśl zasady - jest Ci za trudno - to nie graj - podstawowa wersja też jest dla ludzi... A idea modowania w rzekomym celu ułatwienia utrudniaczy przypomina mi nieco komunę (przynajmniej tę w wizji Janusza Zajdla w Limes Inferior) - gdzie każdemu należy się - tam powszechny dostęp do pełnej edukacji, tu skończenie Ascensiona...

EDIT: Chyba rozsądnym było osłabianie, nie ulepszanie;)
1. dalej z racji poziomów ma wiecdej ataków niż wojownik
2. te kary do siły i kondycji mogłeś zostawić - przynajmniej byłaby to pewna "finezja" - byle leszczyk nie siegnąłby po tę podklasę, bo pomyślałby, eee, tyle tracić?
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-03, 13:44   

Cytat:
Nie wiem dlaczego (ale wiem, że zaczyna mi to działać na nerwy) wszyscy jak sypną coś przegiętego od razu piszą: ale Tactics..., ale Ascension..., ulepszona Amelka itd. - co to w ogóle za tłumaczenie - utrudniacze są po to by utrudniać!

Po prostu taka jest już przykra tendencja- jeśli przeciwnicy są potężni, to muszę mieć przegięte itemy, podklasę itp. Nie ważne, że nic już z utrudniaczy nie zostanie, ale można się pochwalić, że się Amelkę na ascensionie przeszło bez problemów.

Riklaunim, jak pamiętam to ty zakładałeś topik Za co nie lubię modów, dając za przykład Anomena zaraz po lochach Irenicusa, a teraz jakoś tak próbujesz coś stworzyć, co by się nadawało na coś przeciw czemu tam występowałeś.

Edit: A ten temat chyba powinien być raczej w projektach i pomysłach
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-03, 14:59   

Tak dla rozrywki zaprojektować zabójcę magów, który sobie poradzi z magiem stosującym kamienną, lustrzane, horror, magiczne pociski, ogniste strzały, emocje, zamęt, itd. :D
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-05, 16:22   

Zabójca magów z Grey Acumen Kit Improvements
Cytat:
Advantages:
- While in combat, the Wizard Slayer can detect when a creature is affected by dispellable magic
- Gains +4 to initiative at first level
- Gains 2% innate Magic Resistance and 1% Magic Damage Resistance per level
- Gains -1 bonuses to Save vs. Wands and Save vs. Spells at levels 1, 3, 7, 11, and 15
- Each melee hit causes cumulative Spell Failure in the victim--starts at Level 1 with 9% per hit, with an additional 2% every 3 levels thereafter
- Each ranged hit causes cumulative Spell Failure in the victim--starts at Level 4 with 3% per hit, with an additional 2% every 6 levels thereafter
- Gains Dispelling Touch every 5th level
- Gains Breaching Stone at level 12
- Gains Mirror Swipe at level 34
- Can access Hakeashar Affinity HLA, and at level 26 can access Dead Magic Zone HLA
- Can use any item that is disruptive to magic(MR or Save vs Spell), regardless of any other effects
Disadvantages:
- Receives +1 penalty to THAC0, Save vs. Death & Save vs. Breath Weapon at levels 1, 3, 7, 11, and 15
- Receives a -2 to damage at first level
- Cannot wear any item that grants bonuses to stats
- Cannot use any weapon that has a defensive equipping effect
- Cannot use Rings or Amulets unless they give Non-AC or saving throw bonuses
- Cannot cast any spells granted by magical equipment
- Limited to Mastery (***) in any weapon
- Cannot gain any proficiency in any weapon style
- Cannot Dual Class to Mage


Plus w szczegółowym opisie znajdziemy info o przedmiotach jakie może używać. Znajdzie się też tam np. karsomir, lecz trzeba spełnić jego wymagania charakteru i cech ;) Nieco mniej widowiskowa modyfikacja jest w RPG KitPack... Jakoś tak Zabójca Magów -> Druid od strony fabularnej to by pasowało ;)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group