Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsza zapowiedź Dni V.
Autor Wiadomość
amanis

Posty: 177
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2009-03-17, 20:04   

L`f napisał/a:
a jej dalszą podróż z nami (w Tronie Bhaala) naprawdę trudno byłoby mi wytłumaczyć.

Coś ty robi się jak w standardowym RPG, Wystarczy Kryształ Międzysferowy czy Naszyjnik Wiernych czy inne coś co pozwala przebywać w danej sferze, albo nałożenie klątwy standardy:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2009-03-17, 20:28   

Aeremar napisał/a:
Nie jestem fanem elfich lasów, ale myślę że nie zespujesz tej rasy jak wielu to uczyniło (czyli nadęte, boskie istoty o nieograniczonej potędze :dontgetit: )

W odpowiedzi zamieszczę jeden z dialogów. Może plotkara Demena to dość ekstremalny przykład, ale co tam... popadnijmy ze skrajności w skrajność. ;>

Cytat:
Demena: (Demena podnosi na ciebie wzrok i krzywi się, jakby patrzyła na rozgniecionego karalucha.) Nie gap się tak podejrzliwie. Bo jeszcze ktoś cię w gębę trzaśnie i to będę ja...
Główny Bohater: Nie groź mi, Demeno. Gdzie jest Śliwka?
D: Poszła se w teren. A bo co?
GB: 'W teren'!?
D: No, węszyć. Co ty se myślisz, że my nasze nowinki z nieba bierzemy? Musimy mieć jakieś podstawy, nie?
GB: Nie wiesz, gdzie może teraz być?
D: A czy ja ją, do cholery jasnej, śledzę? Wysil mózgownicę i sam se odpowiedz na to pytanie, matole.
GB: Mniejsza ze Śliwką. Podobno masz parę informacji, które mogą mi się przydać.
D: (W oczach Demeny dostrzegasz iście szatański błysk.) Proszę, proszę, chcemy informacji. Pamiętaj jednak, że informacje Demeny są *cenne*. Czy jesteś w stanie zaoferować cokolwiek w zamian?
GB: Mam do zaoferowania najświeższe wieści na temat prywatnego życia różnych mieszkańców Varlemy.
D: A ja ci nie wierzę. Już teraz widzę, że chcesz mnie zrobić we wała, ćwoku. (Spluwa na trawę, zupełnie jakby nie była elfką.) Co jeszcze możesz mi dać?
GB: No to może mała sumka na rozwiązanie języka, co?
D: Chyba się przesłyszałam. Za *małą* sumkę nie wygadam ani słówka. Zaoferuj swoją cenę.
(...)

To jest jakaś połowa dialogu ze słodziutką Demenką. Oczywiście jednej ze ścieżek dialogowych. ;) Jeśli mamy np. więcej niż 14 charyzmy, elfka przystanie na propozycję plotki w zamian za informację. W innym przypadku trzeba jej zapłacić. ;P

Oczywiście nie wszyscy elfowie są tak źli jak ona (powiedziałbym, że ona jest wybitna pod tym względem), ale z pewnością nie będą to książątka-bogowie w płaszczykach strącający nosami chmurki z nieba. Taki pan Kasolav nieszczególnie grzeszy inteligencją, An'avie jest totalnie oderwana od rzeczywistości, Filon to - najprościej rzecz ujmując - Salvanas do sześcianu, ale wybredny. Nawet Zamethowie (których będziemy mieli okazję spotkać ;>) okazują się... dość ludzcy, przynajmniej część. ^

Ale dość o bohaterach, bo zaraz tu pół fabuły modu z rozpędu wyjawię. ;>

Cytat:
Liczę też na jakąś epicką bitwę, bo pisałeś kiedyś że masz w planach coś takiego.

Będzie, będzie. ;P

Amanis napisał/a:
Coś ty robi się jak w standardowym RPG, Wystarczy Kryształ Międzysferowy czy Naszyjnik Wiernych czy inne coś co pozwala przebywać w danej sferze, albo nałożenie klątwy standardy:)

To nie zda egzaminu, takie badziewia byłyby potrzebne nam, gdybyśmy chcieli uciec. Ta zaś postać umiałaby otworzyć portal bez tego typu pomocy naukowych, jeśli chciałaby iść z nami. Problem w tym, że ona nie chce i nie może opuścić Aovenore, gdyż ma wobec niego zobowiązania - bez niej sporo by się posypało. Uprzedzę kolejne pytanie - nie, nie przyłączymy boga, anioła, ani Patrona. ;P
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
amanis

Posty: 177
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2009-03-17, 20:32   

Przecież wiadomo, że durne amulety międzysferowe są głupie:P Nie dałoby się żeby ta postać miała coś do załatwienia w Fejrunie(nie pamietam jak sie to to pisało:))
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-03-17, 21:01   

L`f napisał/a:
GB: 'W teren'!?
O Jezuuu, nie myślałem, że kiedyś L`f popełni błąd... ;)

Dialog fajny, ciekawy. Mam nadzieję, że rozmowa dalej się potoczy nawet lepiej.

PS No i ładniej brzmi "Podaj swoją cenę", ale co kto lubi.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
amanis

Posty: 177
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2009-03-17, 21:37   

Dlaczego błąd? Bohaterowie BG to nie puryści językowi a ludzie( i nieludzie)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-03-17, 22:09   

amanis napisał/a:
Dlaczego błąd? Bohaterowie BG to nie puryści językowi a ludzie( i nieludzie)
Twoje podejście do języka jest mi znane z autopsji.
Błąd polega na tym, że najpierw powinien stać znak zapytania, a potem wykrzyknik :curious:
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vel`Dan 


Wiek: 24
Posty: 127
Podziękował 12 razy
Wysłany: 2009-03-17, 22:37   

O kurcze ;P fakt to jest błąd... Ale to ma być zabawa dla graczy a nie dyktando ;d
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-03-17, 22:58   

Vel`Dan napisał/a:
O kurcze ;P fakt to jest błąd... Ale to ma być zabawa dla graczy a nie dyktando ;d
Jezu, ja nie mówiłem tego tak znowuż serio... Nie to było chyba najważniejsze z mojej pierwszej tu wypowiedzi.
Dialog mi się podobał :wink:

Quest główny będzie dla postaci o jakim poziomie? Może tak, jaki poziom zagwarantuje jako tako przejście głównego zadania?
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2009-03-17, 23:40   

Kol napisał/a:
PS No i ładniej brzmi "Podaj swoją cenę", ale co kto lubi.

A fakt, przyznam rację. ;> Z drugiej strony Demena używa nieco wieśniarskiego języka, także 'zaoferuj cenę' to w jej ustach nic nadzwyczajnego. ;P

Co do błędu - gdzieś czytałem, że '?!' oznacza rozdrażnienie i ogólne nagromadzenie emocji wybitnie negatywnych, a '!?' to takie coś bardziej pod 'ke, osochozi?', zdziwienie takie. ;P Nie wiem, jak jest teraz, ani skąd miałem te informacje, ale chyba z wiarygodnego źródła. ;) Kol, jesteś pewny, że jest tylko jedno ustawienie państwa Znaku Zapytania i Wykrzyknika? ;>

Cytat:
Quest główny będzie dla postaci o jakim poziomie? Może tak, jaki poziom zagwarantuje jako tako przejście głównego zadania?

Mechaniką będę się zajmował w późniejszej fazie produkcji modu, ale myślę, że tak około 18-22, jeśli liczyć w pełnej drużynce. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2009-12-11, 15:11   

Od ostatniej wiadomości na temat projektu minęło trochę czasu, więc pozwolę napisać sobie tu coś nowego. ;P

Prace nad Dniami V. wciąż trwają. I mają się nieźle. ;> Od marca zostało rozpisanych około 30 postaci pobocznych (z czego wiele dość rozbudowanych) i niemal został zamknięty rozdział rozgrywający się w Varlemie.

Z nowych rozwiązań zastosowanych w tej fazie mogę zdradzić, że pojawi się opcja treningu dla wojowników. Będą to dodatkowe trzy punkty biegłości do rozdysponowania, jednak za każdą lekcję trzeba będzie dość słono zapłacić. Jednak efekty treningu będą warte swojej ceny - zwłaszcza dla łowców i paladynów, którzy będą mogli otrzymać trzecią gwiazdkę w specjalizacji.

Treść kolejnej części modu mam już nieźle wyklarowaną. Będzie ona mniej rozbudowana niż ta rozgrywająca się w Mieście Zamethów, jednak też mniej liniowa... i znacznie bardziej niespokojna. ;)

Na koniec tego krótkiego opisu postępów pozwolę sobie zarzucić jeszcze jedną liczbą. Ilość napisanych dialogów do Dni niedawno przekroczyła 1,5 MB. Oczywiście nie przez wszystkie te teksty trzeba będzie przejść. ;> Większość jest opcjonalna, ma na celu ubarwienie i dopełnienie rozrywki. Taka ilość tekstu jest też wynikiem 'rozgałęzienia' rozmów i sprzyjającej ostatnimi czasy weny twórczej.

Być może w dość niedługim czasie zechcę jednak ubrać początkowe części mojego projektu w skrypt i zrobię parę screenów z testu. ;) Jednego jednak jestem pewien - przed gwiazdką z całością na pewno się nie wyrobię. ^

Hm, na razie byłoby to na tyle. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nun
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-11, 15:34   

Zdążysz! ^^

El'ef, ten spam zostawiam do Twojej dyspozycji :P
BTW. Powodzenia z modem, czekam z niecierpliwością :)


Daj mi pozaczasowy rok, to może i zdążę. ;) A kolejne spamposty polecą do diabła, a co. ;>

To nie spam ._.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2009-12-11, 21:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-12-11, 19:40   

Cytat:
Z nowych rozwiązań zastosowanych w tej fazie mogę zdradzić, że pojawi się opcja treningu dla wojowników. Będą to dodatkowe trzy punkty biegłości do rozdysponowania, jednak za każdą lekcję trzeba będzie dość słono zapłacić.


Przypomina mi to rozwiązanie z Shadows over Soubar, tyle że tam było to bez sensu - każdy może osiągnąć dowolny stopień biegłości, zależy to tylko od czasu poświęconego na trening (1* - 1 tydzień). Pomysł ciekawy, ale wg mnie trzeba to jakoś inaczej rozwiązać, różnica między dwoma a trzema punktami biegłości to tylko jeden punkt TraK0 (w BG1 dwa), czy to taki szalony bonus aby słono za niego płacić? Nie powiedziałbym. Gdyby tak doszło dodatkowe pół ataku dla zbrojnych, przyspieszenie rzucania zaklęć dla magów czy np. dodatkowy slot na czar jakiegoś poziomu, albo może jakieś odporności... kombinacji jest sporo.

A też czekam z niecierpliwością, masz może jakąś bezpoślizgową przypuszczalną datę premiery?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2009-12-12, 23:59   

Alvarez napisał/a:
Przypomina mi to rozwiązanie z Shadows over Soubar, tyle że tam było to bez sensu - każdy może osiągnąć dowolny stopień biegłości, zależy to tylko od czasu poświęconego na trening (1* - 1 tydzień).

Będzie to rozwiązane nieco inaczej - te trzy punkty można zdobyć od razu, jednak w różnych biegłościach. (O ile ma się na stanie złoto/wykona się pewien quest, do tego dochodzi jeszcze kwestia, czy trener darzy nas wystarczającą sympatią. ;>) Czyli w tym treningu nie uzyska się dwóch lub trzech gwiazdek jednocześnie w żadnej specjalizacji, coby za łatwo nie było.

Co do alternatywnych umiejętności - o profitach do ataku na rundę mogę pomyśleć, ale zaklęcia czy odporności zupełnie nie zgadzają mi się fabularnie. ;>

Alvarez napisał/a:
masz może jakąś bezpoślizgową przypuszczalną datę premiery

Gdybym miał - i ogłosił - zapewne doszedłby jakiś poślizg i przez to zawód. Przede mną jeszcze masa pracy. Choć opracowanie techniczne powinno pójść w miarę szybko, to pisanie dialogów idzie naprawdę powoli, a tych przede mną jeszcze trochę jest. No ale tak bywa, jak się tworzy mody głównie na fabule oparte. ;)

Dzisiaj nic nie uczyniłem (zajętość dnia miałem znaczną ^!), ale jutro zabieram się do roboty, żeby czasu nie tracić. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2010-01-15, 18:46   

Kolejne uaktualnienie, no. Tym razem - mam nadzieję - bardziej nieco treściwe. ;>

Parę tygodni temu postanowiłem chwilowo rzucić rozwój wątku głównego i w międzyczasie opracować od strony mechanicznej pierwszy z epizodów, które dodają Dni.

Wczoraj wieczorem zakończyłem debugowanie i przygotowanie wersji beta owego obszaru, zatem zaprezentuję... hm... screenoreportaż z testów. ;)



Wszystko zaczyna się od osoby pewnego wieśniaka, którego spotykamy w tethyriańskiej głuszy. Zleca on nam drobne zadanie...


*
... którego jednym z wyników jest trafienie naszej drużyny mniej więcej w sam środek modłów odprawianych przez pewnego kantora...


*
... za co możemy mu zadośćuczynić, składając drobną ofiarę na kapliczkę.


*
Następnie udajemy się na mały rekonesans po miejscu, do którego dotarliśmy. Trafiamy na wolnostojącą Knajpę prowadzoną przez niejakiego Kasolava...


*
... po rozmowie z którym idziemy na przechadzkę po Centralnej Polanie Varlemy. Tam dowiadujemy się o różnych problemach młodych mieszkańców...


*
... po czym wracamy na Knajpę, gdzie w miłym towarzystwie popijamy lokalne varlamiańskie trunki, jak i napitki pochodzące z innych Miast Zamethów. W międzyczasie słuchamy żalów Kasolava...


*
... oraz jego złotych myśli.


*
Następnie warto uzupełnić nasze braki w żelazie... ;>


*
... posłuchać o problemach metafizycznych dręczących varlemiańczyków...


*
... poobserwować uczniów ćwiczących się na strażników i podziwiać piękno natury.


*
W międzyczasie możemy przeprowadzić nieco burzliwą rozmowę z lokalną sławą - winiarką Izefią Odrodzoną...


*
... lub uzyskać pierwszą pomoc medyczną od młodej, nieco oderwanej od rzeczywistości An'avie.


*
Spotkamy również trenera owych biedaków ćwiczących na manekinach i poznamy jego metody nauczycielskie...


*
... jednak nie zawsze między nim a Tobą będą panować zgoda i pokój. ;)


*
Znajdziemy różne przedmioty, z którymi będziemy mogli przeprowadzić dialog (przynajmniej od strony czysto mechanicznej ;>).


*
Będziemy mieli okazję spotkać paru starych znajomych...

*
... i wielu więcej nowych.


Poza testowym modem i kilkoma niewpływającymi na grę miałem zainstalowane One Pixel Productions i kilka tweaków, które mogły wpłynąć na grafikę (niektóre animacje postaci i czarów).


Wszelkich cieszących receptory wzrokowe modyfikacji grafiki obszaru (pochodzącego z BG2) dokonała Kirara, za co Jej składam przeogromne podziękowania [^!].



Zamierzam niedługo zająć się tworzeniem wątków dziejących się po opuszczeniu Varlemy. Mam nadzieję, że poza okresem przygotowań maturozwiązanych uda mi się uniknąć dłuższych zastojów. ;> Zapraszam do komentowania - o ile ktoś znajdzie słowo komentarza na tę skromną zapowiedź - i zadawania ewentualnych pytań. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Ostatnio zmieniony przez L`f 2010-01-15, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2010-01-15, 19:14   

L`f napisał/a:
którą spotykamy

którego
Zresztą dalej piszesz; on.

L`f napisał/a:
Trafiamy na wolnostojącej Knajpęprowadzoną

...

po wielokropku na początku nie trzeba spacji.

Dobra, dalej nie chce mi się przeglądać :P

Mam pytanie: czy jesli spotkamy jakiegoś kapłana, będziemy mogli ubliżać jego bożkowi? :razz:

Aha, zamiast jakichś dziwnych fantasy wierszyków, jesli takie chcesz, wciągnąć w tekst, poszukaj jakichś... no, powiedzmy, prawdziwych. Od sowiźrzałów poczynając na symbolistach wcale nie kończąc, materiału bardzo dobrego jest sporo.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group