Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły na podklasy
Autor Wiadomość
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2010-05-08, 14:20   

interface konkretnej klasy jest przypisany do klasy, więc mag nie może mieć np odpędzania nieumarłych a kapłan śpiewu barda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 33
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 14:32   

Więc w jaki sposób przeniesienie plasy "pod barda" mogłoby rozwiązał ten problem, skoro bard nie posiada zaklęć kapłana? Poza tym w przypadku np. Aerie przeskok między zaklęciami maga i kapłana nie wymaga klikania ikonki. Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2010-05-08, 14:37   

Bo to jest hadcoded, a kapłan/mag to nie kapłan ani mag. Wszystko z poziomu technicznego jest widziane inaczej. Mówię, jedyne to można zrobić to zrobić np to jako podklasę barda, później pozamieniać czary kapłańskie na czary maga, które wrzucone zostaną do księgi maga, ale dalej to nie będzie to samo, bo ograniczenia przedmiotów, bonus, rzuty... wszystko musiałbyś robić jako zdolności/cechy podklasy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Arthanis
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 33
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 14:43   

A dodanie tego jako nowej klasy w zakładce "wieloklasowość"?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2010-05-08, 14:47   

nie ma takiej możliwości.

EDIT:
Równie dobrze możesz nas się pytać jak wybudować dom na marsie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 33
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 15:01   

Cytat:
Równie dobrze możesz nas się pytać jak wybudować dom na marsie.


Daruj sobie te docinki. To nie jest dział "hej ludzie robię podklasę poooomooooocyyyy", tylko "pomysły na podklasy", nie powinieneś się oburzać za moje braki w kwestii znajomości engine gry.

Tak czy siak dzięki za "opinie eksperta".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2010-05-08, 16:40   

Robie małego moda dodającego 2 NPC-ów i dwie podklasy (ewentualnie zorbie je oddzielnie) i chciałbym prosić o ocene.

Podklasa złodzieja (zmiana nazwy własnie uświadomiłem obie żę to zła nazwa)

Handlarz bronią.- to złodziej specjalizujący się w handlu orężem różnej maści.. Bardziej niż czyjeś życie cenią pieniądz i towar którego mogą bronić do upadłego. Można ich najczęściej spotkać w portach gdzie mają największe kanały przerzutowe. Znani są oni ze sprytu i umiejętnego władania kuszą.. Niektórzy najbardziej obrotni wyposażają w zapasy i broń strony największych toczonych konfliktów w Faerunie.

Zalety
- Zdolności otwierające zamki , wykrywające pułpaki i kradnące większe o 10%
- Na wstępie ma cztery gwiazdki w obsłudze kusz.
- Obniża ceny w sklepach o 10%. Co czwarty poziom zwiększa tą umiejętność o 2%.
- Na 8 poziomie ma dostęp do zaklęcia Zauroczenie
- Na 12 poziomie może rzucić raz na dzień Dominacje
- Na 16 poziomie może wygenerować losowy przedmiot raz na dzień.
- Na 20 poziomie może wytwarzać raz na dzień 10 bełtów +2

Wady
- Charyzma nie mniejsza niż 15
- Nie może używać większych mieczy od krótkiego.
- Nie może być praworządny zły , praworządny dobry , chaotyczny zły.
- Może nim zostać tylko człowiek , niziołek bądz gnom.
- Nie może przeznaczyć więcej niż dwóch gwiazdek w stylu walki dwoma broniami.
- Nie zwiekszone obrażenia ciosu w plecy.

Podklasa wojownika

Ogniomistrz - wojownik który specjalizuje się w podpaleniach i pirotechnice. Znani są oni ze swego szaleństwa i ekscentryczności. Są cześto wykorzystywani do walka z istotami lubującymi się w zimnie. Są też ekspertami od niszczenia różnego rodzaju machin i golemów. W bitwie walczą najczęściej w miejscach gdzie trzeba utrzymać pozycje. Niezwykle karni zasłużyli na miano jednych z najlepeij wyszkolonych żołnierzy w krajach całego Faerunu.

Zalety

- Raz na dzień mogą wytworzyć "brandy mortona'' które zadaje 5k10 obrażeń od ognia w obrębie czterech metrów.
- Odporność na ogień na poziomie 30%.
- Od 6 poziomu mogą rzucać "płomienne ręce"
- Od 12 poziomu mogą rzecić "ognistą kule"
- Od 14 poziomu mogą rzucać "miniaturowe meteory melfa"
- Od 16 poziomu rzucają "opóznioną ognistą kule"
- Od 18 poziomu rzucają "słup ognia"
- Od 20 poziomu mogą wykorzystać ściane ognia która zadaje każdemu kto przez nią przejdzie od 15 do 50 punktów obrażeń.
- Dostają premie przeciwko istotom lodowym , trollom , golemom.

Wady
- Zostać może tylko krasnolud bądz gnom.
- Charakter tylko "chaotyczny neutralny"
- Obniżona odporność przeciwko lodowym atakom.
- Może używać tylko toporów , młotów , halabard , wiekier , cepów.
- Minus dwa punkty do mądrości.
- Podczas bitwy 20% szans na stracenie kontroli nad postacią.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Ostatnio zmieniony przez Katorg 2010-05-09, 08:39, w całości zmieniany 4 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-08, 16:51   

Katorg napisał/a:
Charyzma nie mniejsza niż 15


To nie wada.

Katorg napisał/a:
Nie może być praworządny zły , praworządny dobry , chaotyczny zły.


Dlaczego? Rozumiem praworządny dobry (normalka u złodzieja), ale pozostałe?

Katorg napisał/a:
Nie może przeznaczyć więcej niż dwóch gwiazdek w stylu walki dwoma broniami.


Zwykły złodziej może przeznaczyć maksymalnie 1, więc to raczej zaleta.

Katorg napisał/a:
Na 16 poziomie może wygenerować losowy przedmiot raz na dzień.


To znaczy?

Bonusy na 8, 12 i 20 poziomie są raczej słabe.

Ogólnie: nudne to cholernie. Żadnych zalet, żadnych wad.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2010-05-08, 16:54   

Charles Bisson w modyfikacji Shadows over Soubar napisał/a:
@20801 = ~paser~
@208010 = ~Paser~
@20802 = ~PASER: Jest czarnorynkowym handlarzem, sprzedawcą kradzionych, lub inaczej zdobytych, nielegalnych towarów. Prawie zawsze można go znaleźć siedzącego w mieście, gdzie potencjalnych klientów (i ofiar) jest najwięcej, jak również zdobyczy, w którą zaopatrują go złodzieje. Kluczową, dla zostania dobrym paserem, cechą jest bystry umysł, by oszacować tak ludzi, jak i towary, lecz również nie popaść w konflikt z prawem.
Paser stanowi podporę skomplikowanej siatki czarnego rynku. Złodzieje sprzedają mu swoje prawie legalne zdobycze za nieco mniej pieniędzy, niż są w rzeczywistości warte, on z kolei wprowadza te "gorące" towary na czarny rynek. Jeżeli miejscem jego działalności jest duże miasto, a dobra są dostatecznie nieznaczne (przedmioty typu klejnot z korony miejscowego monarchy zdecydowanie odpadają), mogą być redystrybuowane prosto w ręce lokalnych nabywców. Jeśli zaś uważa, że jakiś towar jest "zbyt gorący", będzie próbował zorganizować przemyt i sprzedać gdzieś indziej. Prawdziwym wyznacznikiem potęgi pasera, nie jest poziom doświadczenia, lecz rozpiętość jego siatki i niezawodność kontaktów w niej. Oczywiście, by ją stworzyć, zdobyć czy utrzymać potrzebuje dużej dozy przebiegłości i doświadczenia, które może przypadkowo okazać się wysokim poziomem. Może wywodzić się z wszelkich grup społecznych, jednak w fachu tym niezmiernie rzadko trafiają się pochodzący z bogatych i szlacheckich rodów. Jedno jest pewne - działający utrzymują swoją tożsamość w ścisłej tajemnicy, z wiadomych powodów. W takim przypadku inne - znacznie wyższe - są również stawki za świadczone usługi. Czarnorynkowa siatka równie dobrze, jak towary, przenosi informacje. Być może to właśnie paser jest najlepiej poinformowaną osobą w podziemiu.
Mniej potężni paserzy (to jest, ci o niższej pozycji w siatce, z mniejszą ilością kontaktów) mogą być zmuszeni do używania umiejętności złodziejskich. Kradzież kieszonkowa może dostarczyć trochę dochodu, kiedy interesy kręcą się powoli; stosowanie tego sposobu jako ćwiczenia zręczności także ma pewne walory (chociaż nie jest bezpiecznym oszukiwać klientów). Otwieranie zamków oraz Wykrywanie (i unieszkodliwianie) pułapek stanowią użyteczne umiejętności dla badania przedmiotów handlu. O tych ostatnich dobrze wiedzą nie mogący czasem poradzić sobie np. z ogniotrwałą kasą, włamywacze, którzy po prostu wynoszą całość, mając nadzieję, że ich paser będzie w stanie to otworzyć. Również Czytanie różnych języków może być przydatne do sprawdzania towarów. Umiejętności ukrycia się (Ciche chodzenie itd.) mają pewną wartość na ulicy; drobni paserzy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami mogą poświęcić trochę czasu na ich rozwinięcie, jednak ci potężniejsi często je lekceważą.
Z powodu jego kontaktów, paser jest przypuszczalnie najlepszą osobą, by znajdować i wynajmować złodziei i przemytników, zwłaszcza na obszarach nie podległych gildii. Cieszą się również dużym uznaniem podziemia w swojej okolicy. Jeśli złodziej nie jest motywowany poważną wendettą, najprawdopodobniej zastosuje się, ze względu na interesy, do zaleceń pasera. Przedstawiciel tej klasy otrzymuje także premię +3 do reakcji z NPCami złodziejami, jeśli ma renomę w środowisku.
Paserzy są w podziemiu stosunkowo uprzywilejowani, jednak, w przeciwieństwie do niezależnych włamywaczy czy przemytników, którzy mogą przemieszczać się z miejsca do miejsca, z powodu konieczności utrzymywania nieprzerwanych kontaktów wymagane jest stałe miejsce pobytu. Oznacza to, że także lokalne władze mogą być świadome jego tożsamości i działalności - mogą one regularnie nękać pomniejszych paserów lub domagać się łapówek czy, co jakiś czas, zatrzymywać w poszukiwaniu informacji.
Część półludzi może preferować handel tylko wybranymi dobrami, z kolei, na przykład, krasnolud czy gnom są cenieni jako wybitni rzeczoznawcy rynku kradzionych kamieni szlachetnych czy klejnotów.

Zalety:
- Może osiągnąć wielkie mistrzostwo w każdej klasie miecza
- Otrzymuje premię +3 do reakcji z NPCami złodziejami
- Może skłonić większość złodziei do realizacji swoich poleceń
- Może wywodzić sie z każdej rasy

Wady:
- Nie może mieć złego charakteru
- Wymagana inteligencja 12~
@20803 = ~Urok pasera~
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2010-05-08, 17:29   

Karanith napisał/a:
To nie wada.


Wada jak cholera. Chcąc podładować inną ceche zazwyczaj się odejmuje z charyzmy (ponieważ w dalszej części gry jest pierścień który to podwyższa do 18).Tak można dojąć tylko 3pkt a i to nie zawsze.Dlatego jest to wada.

Karanith napisał/a:
Katorg napisał/a:
Nie może być praworządny zły , praworządny dobry , chaotyczny zły.


Dlaczego? Rozumiem praworządny dobry (normalka u złodzieja), ale pozostałe?


Ponieważ oba te charaktery są nastwione by niszczyć. Chotyczny zamiast handlować woli zarżnąć i zabrać z ciała pieniądze.Praworządny ponieważ wg opisu nie chętnie łamie obietnice. A handlarz nie dotrzymuje zawsze słowa.

Karanith napisał/a:
Katorg napisał/a:
Na 16 poziomie może wygenerować losowy przedmiot raz na dzień.


To znaczy?


Albo wygeneruje zwykły sztylet albo ultra-miecz +4 przeciwko zmarłym. To zalezy od tego jak się picnie.

Co do bonusu na poziom 12 to jest całkiem przydatny.

Zmieniłem nazwe podklasy albowiem uświadomiłem sobie że paser handluje wszystkim.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-08, 17:59   

Katorg napisał/a:
Albo wygeneruje zwykły sztylet albo ultra-miecz +4 przeciwko zmarłym. To zalezy od tego jak się picnie.

Czyli może po dłuższym klikaniu sklonować każdy przedmiot? ^^" To trochę przegięte. I niewykonalne.
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 30
Posty: 3135
Podziękowania: 215/71
Wysłany: 2010-05-08, 18:00   

Tu się zgodzę z Almą...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 33
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 18:07   

Cytat:

Albo wygeneruje zwykły sztylet albo ultra-miecz +4 przeciwko zmarłym. To zalezy od tego jak się picnie.


A jakaś lista możliwych do wygenerowania przedmiotów? Zakładam że nie mówimy o wszystkich itemach w BG, bo by to oznaczało że siedząc na 4 literach w karczmie można zdobyć wszystkie artefakty w grze - co nie jest ani logiczne, ani zbalansowane, ani nawet grywalne...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2010-05-08, 18:37   

Lista itemków (niepełna bo jeszcze to faza testowa.) będzie około 60 rzeczy z których żaden nie będzie należał do jakiejś postaci nieprzyłączalnej (nie wylosuje pierścienia Gaxxa ani Karsomira ani niczego podobne). Będą to zwykłe niekiedy przydatne , często spotykane przedmioty.

Miecz długi
Sztylet
Topór
Topór+2
Młot bojowy +1
Pierścień ochrony +2
Mikstura dodatkowego leczenia
Mikstura intuicji
Mikstura geniuszu
Zwój ochrony przed nieumarłymi
Zwój "Palec śmierci"

Zamiar jest taki iż prawdopodobieństwo wygenerowania czegoś przegiętego jest niewielkie i mało prawdopodobne. Natomiat pospolity przedmiot można często.

Almateria napisał/a:

Czyli może po dłuższym klikaniu sklonować każdy przedmiot?


Nie niebędzie to możliwe. Ograniczy się to.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Arthanis 
Mroczny lord dżemu truskawkowego

Wiek: 33
Posty: 32
Podziękowania: 2/8
Wysłany: 2010-05-08, 18:42   

Cytat:
Będą to zwykłe niekiedy przydatne , często spotykane przedmioty


Cytat:
Zwój ochrony przed nieumarłymi
Zwój "Palec śmierci"
Pierścień ochrony +2


Taaaaa....
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group