Poprzedni temat «» Następny temat
Ultimate Shapeshifting and Rebalancing Fix
Autor Wiadomość
No.1 
Przywrócony


Wiek: 32
Posty: 2
Wysłany: 2009-02-22, 03:18   Ultimate Shapeshifting and Rebalancing Fix

Problemy dotyczące zmiennokształtnego:
bg2: forma która nie dostaje książkowych premii w czasie przemiany, bug zwiazany z rozproszeniem magii.

___________________________________________________________________________

Odpowiedzi modderów:

Weimer - shapeshifter rebalancing

Zalety:
-przywrócone premie
-brak możliwośći rozproszenia szponów
-czarowanie i rozmowa w czasie przemiany

Wady:
-przemiana manualna (zmiana kształtu tworzy nam item w ekwipunku, który następnie sobie sami zakładamy)
-nie zachowanie zasad ( ilość przemian )
-czarowanie i rozmowa w czasie przemiany

Podsumowanie:
O ile czarowanie i rozmowa to rzecz, która sam mógłbym przeboleć ( grałem co nieco w dnd druidem i z tego co pamiętam były wysokopoziomowe featy [takie nasze HLA] które to umożliwiały ), za to "ręczne zakładanie szponów" kłóci się z moim postrzeganiem druida i odbiera całą przyjemność jaką jest przemiana.

__________________________________________________________________________


refinements - shapeshifting fix

Zalety:
-przywrócone właściwe premie
-brak możliwość rozproszenia szponów
-przemiana automatyczna ( kliknięciem w ikone ze zdolnością )

Wady:
-zmiana kształtu zabiera więcej czasu oraz ogłuszenie podczas przemiany ( twórcy tłumaczą to fabularnie jakoby opanowanie przemiany choroby* )
-popsute animacje
1) wilkołaka ( który zacina się w związku z regeneracją oraz rzucanym co runde czarem )
2) przemiany ( podwójnie wyświetlana animacja )
-gdyby w przyszłości ktoś chciał umożliwić noszenie zbroi zmiennokształtnemu ( np. mod, item umagiczniony w taki sposób, że zbroja się rozszerza ), to w tym wypadku będzie to niemożliwe bo skrypt zakłada nam niewidzialną zbroje

Podsumowanie:
IMHO poprawku już lepsza, ale mimo wszystko irytująca ( szczególnie te ogłuszenie i animacje )
___________________________________________________________________________

Moja propozycja:

Ultimate Shapeshifting and Rebalancing Fix

Zalety:
-przywrócone premie
-brak możliwośći rozproszenia szponów
-opcjonalnie: czarowanie i rozmowa w czasie przemiany**
-przemiana automatyczna ( kliknięciem w ikone ze zdolnością )
-zgodność z zasadami ( ilość przemian )
-przemiana automatyczna ( kliknięciem w ikone ze zdolnością )
-przemiana instant ( od razu bez odczekiwania rundy i ogłuszenia )
-poprawione animacje
-zmiana kształtu nie zabiera dodatkowych item slotów


Wady: ( czyli pewnie to na co czekacie najbardziej :P )
-w czasie przemiany odporność na rozproszenie magii***
-pewnie milion innych na których wykrycie i wytknięcie czekam z niecierpliwoscia, które zapewne pojawią się podczas beta testów ( no całej roboty sam nie zrobie przecież :) )

Appendix:

*ogłuszenie i czas trwanie przemiany - twórcy tłumaczą to fabularnie jakoby opanowanie przemiany choroby - dawno już nie grałem w dnd, ale z tego co pamiętam nic mnie nie ogłuszało i przemiana była instant, jak było naprawdę - goście od refinements nie potrafili poradzic sobie ze swoim skryptem bo napotkali na taki właśnie problem ( podwójną animacje podczas przemiany ) nie wiadomo co i dlaczego ( taki hardcoded bug )

**czarowanie i rozmowa w czasie przemiany - refinements podsuneło mi pewien pomysł, a mianowicie HLA Feral Spirit - ja dla takiego wysokopoziomowego druida widziałbym HLA w postaci Shifter Casting czyli czarowanie w postaci zmienionej ( wiem, że to doda druidowi dużo poweru ale porównując 40 lvl druida np z 40 lvl sorcem, albo w/m, druid w tym pojedynku nie ma szans ), poza tym fabularnie też się będzie zgadzać bo specjalista od przemian ( zgodnie z zasadami dnd tylko musze to znaleźć, mag napewno ma featy metamagiczne: jeden rzucanie czarów bez gestów, drugi bez dzwięków ) może rzucać czary i rozmawiać w zmienionej postaci.

***odporność na rozproszenie magii podczas przemiany - jedyny mankament, rozwiązanie też jedyne IMO. Popatrzcie na to z drugiej strony:
a) działają na niego wszystkie inne czary a ten jest tak naprawdę mało używany przez przeciwników 1 czar z 3go lvl ( nawet gdy zbufujemy się jak świnie to AI na nas nie bedzie rzucać tego całą gamę innych począwszy od zbicia czaru ( 3lvl ) poprzez rubinowy promien, bicz khelbena i zbiciu czaru skończywszy, chociaż dokładnie nie wiem czy te odnoszą się do zaklęć kapłańskich )
b) rozproszenie magii jako bug rozpatrywane było nie ze względu na to że przeciwnik ci niszczył szpony, tylko dlatego, że jacyś tam powergamerzy sami rzucali sobie na druida rozproszenie a potem dawali mu tam coś do ręki ( druid miał wtedy już 3 ataki a do tego jakaś fajną pukawke :) )

Teraz w kwestii wyjaśnienia - skrypt jest już zrobiony i działa w ten sposób jak opisałem wyżej. Jedyne co mi zostało to:
-właściwie w tej becie to już nic :)
W kolejnych wersjach:
-ustawić statystyki werewolfa i g. werewolfa na dokladnie zgodne z zasadami
-dodać zmiany wprowadzone przeze mnie do podklasy druida na stałe
-dodać HLA ( może pojawić się w kolejnej wersji moda )
-opcjonalnie dodać jeszcze jedną przemianę ( dla powergamerów, co w dobie tacticsa i improved anvil nikomu nie zaszkodzi, też w kolejnej wersji )

Teraz GRATULACJE dla wszystkich, którym udało się to przeczytać!
Jest to mój pierwszy mod i dziękuje wszystkim za pomoc, feedback i uwagę.

PS: Nie pisać na maila tylko na pw lub tutaj
PS2: Właściwie ten skrypt/mod robiłem dla siebie, bo mnie te 2 wyżej wymienione denerwowały, chciałem sprawdzić czy cokolwiek mi się uda z tym zrobić, i się udało :)
Wiec postanowiłem się podzielić :)
PS3: Czekam na uwagi!

Pozdrawiam,
No1 [ czyt. NoL ]

USARF EN BETA V0.01.zip
Pobierz Plik ściągnięto 588 raz(y) 474,33 KB

USARF PL BETA V0.01.zip
Sposób instalacji w readme!
Pobierz Plik ściągnięto 467 raz(y) 474,35 KB

Ostatnio zmieniony przez No.1 2009-02-22, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2009-02-22, 15:22   

Cytat:
refinements - ogłuszenie

Głupota of corz. Zresztą co tu dużo mówić - cienki mod. Najciekawsza jest nowa tabela zdolności, reszta to śmieci (z Angel kitem w roli głównej). Ale SS tak ma - myślą często schematycznie zgodnie z czymś takim jak zasady D&D (a każdy modder powinien się takowego myślenia jak najszybciej pozbyć). Anyway.

Cytat:
odporność na rozproszenie magii podczas przemiany - [...]
a) działają na niego wszystkie inne czary a ten jest tak naprawdę mało używany przez przeciwników

Biorąc pod uwagę, że jednak większość będzie grała z resztą Weimerów (Tactics), to nie będzie tak, jak myślisz. Rozproszenie/Usunięcie magii rzuca niemal każdy mag, lisz, czarodziej etc. Pomijam leszczyków i Liszycę z Doków (na 99% nie rzuca).
Nawet bez Tacticsa jest sporo przeciwników w podstawowej wersji, którzy rzucają ten czar - ot. smoki, które ZAWSZE zaczynają od niego. Gra staje się łatwiejsza, a smoka rozwalam w kilka tur i nie muszę się martwić i kombinować jak uciec przed Rozproszeniem (gra solo).

Ale, ale - nie zaliczyłbym tego do wad - tzn. odporności na Rozproszenie/Usunięcie magii (bo rozumiem, że w grę wchodzą oba czary?). Rzekłbym nawet, że to cholernie mocna zaleta. W przypadku kombinowania poweragamerów - szukałbym innego rozwiązania.

Do wad można dodać jakieś pierdoły - brak innych form zmiennokształtnych itp.

Jest jeszcze jedna sprawa - komponet Weimera zmienia jeden czar - Sprowadzenie zwierząt (jakoś tak). Zamiast zwykłych misiów sprowadza się wtedy dwa Większe Niedźwiedziołaki (dziwne tłumaczenie, ale to chyba made in Staniszewski). One są przegięte, przynajmniej od czasu zdobycia czarów poziomu 6 (coś ponad 200 tys. PD). 3 sztuki tych misiów wystarczą do rozwalenia ekipy Illyicha z Przywołaną devą (tak, tak), brygady duergerów (5-6 sztuk) i drobiazgów typu Mefity. Bez wspomagania samego druida. A to już o czymś świadczy.
Najlepiej byłoby zróżnicować sprowadzane niedźwiadki w zależności od poziomu...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
No.1 
Przywrócony


Wiek: 32
Posty: 2
Wysłany: 2009-02-22, 19:34   

Kinski napisał/a:
Głupota of corz.


To raczej był błąd ich skryptu i braku odpowiedniej animacji w grze ( takiej w ktorej druid walczylby z przemiana i trwajaca nie dluzej niz 1 runda :) sam chciałem najpierw ich skrypcik jakos ulepszyc ale taki syf, że już lepiej było zrobić od nowa )

Kinski napisał/a:
Biorąc pod uwagę, że jednak większość będzie grała z resztą Weimerów (Tactics), to nie będzie tak, jak myślisz. Rozproszenie/Usunięcie magii rzuca niemal każdy mag, lisz, czarodziej etc. Pomijam leszczyków i Liszycę z Doków (na 99% nie rzuca).
Nawet bez Tacticsa jest sporo przeciwników w podstawowej wersji, którzy rzucają ten czar - ot. smoki, które ZAWSZE zaczynają od niego. Gra staje się łatwiejsza, a smoka rozwalam w kilka tur i nie muszę się martwić i kombinować jak uciec przed Rozproszeniem (gra solo).

Ale, ale - nie zaliczyłbym tego do wad - tzn. odporności na Rozproszenie/Usunięcie magii (bo rozumiem, że w grę wchodzą oba czary?). Rzekłbym nawet, że to cholernie mocna zaleta. W przypadku kombinowania poweragamerów - szukałbym innego rozwiązania.


No ale mnie się nie rozchodzi o to, że to wada postaci, tylko wada moda, ale wole już to niż te ogłuszenie albo zakładanie szponów. Swoją drogą usunięcie magii też rozprasza szpony?
Jeśli tak to będzie trzeba dodać ochrone przed usunieciem, bo na razie nie ma.

Kinski napisał/a:
Jest jeszcze jedna sprawa - komponet Weimera zmienia jeden czar - Sprowadzenie zwierząt (jakoś tak). Zamiast zwykłych misiów sprowadza się wtedy dwa Większe Niedźwiedziołaki (dziwne tłumaczenie, ale to chyba made in Staniszewski). One są przegięte, przynajmniej od czasu zdobycia czarów poziomu 6 (coś ponad 200 tys. PD). 3 sztuki tych misiów wystarczą do rozwalenia ekipy Illyicha z Przywołaną devą (tak, tak), brygady duergerów (5-6 sztuk) i drobiazgów typu Mefity. Bez wspomagania samego druida. A to już o czymś świadczy.
Najlepiej byłoby zróżnicować sprowadzane niedźwiadki w zależności od poziomu...


On tam u siebie w readme pisał coś na ten temat ( miśki z 24hd na 4 tury albo fire elemental z 20hd na zawsze ) ale trzymajmy się tematu :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group