Poprzedni temat «» Następny temat
Mistrz Tarczy
Autor Wiadomość
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-01-31, 16:37   Mistrz Tarczy

Cytat:
Mistrz Tarczy
Podobno w Amnie istnieje organizacje wojowników o nazwie Stowarzyszenie Srebrnej Tarczy. Mało o nich wiadomo, gdyż gildia ta zrzesza niewielu członków i jej wpływy są bardzo niewielkie. Organizacją rządzi rada arcymistrzów tarczy, która jest odpowiedzialna za rozwój stowarzyszenia. Do bractwa najczęściej wstępują wojownicy, którzy umiłowali walkę przy użyciu tarczy, lub ci którzy nie mogą sobie poradzić z walką innymi stylami. Rekrut musi przejść szkolenie w akademii im. Muaghera Tarczownika (założyciela organizacji), gdy zda wszystkie egzaminy dostaje misję od rady. Jej pomyślne wypełnienie owocuje przysięgą wierności stowarzyszeniu. Pełnoprawny członek organizacji nadal może szkolić swe zdolności lub wypełniać misje powierzone przez radę.
Walka bronią i tarczą to dość pospolita dziedzina, spotykana w każdej armii. Jednak wojowników, którzy w pełni odkryli potęgę tarczy i perfekcyjnie nauczyli się nią władać jest na świecie niewielu. Większość z nich należy do Stowarzyszenia Srebrnej Tarczy. Umieją niezwykle efektywnie bronić się tarczą, jak i wykorzystać ją do zabójczego ataku. Nie ograniczają oni swych ruchów ciężkimi zbrojami, gdyż ochronę dają im umiejętności władania tarczą. Z oczywistych względów nie potrafią walczyć broniami dwuręcznymi i dystansowymi, choć można spotkać wojowników posługujących się procą.

Zalety:
-na 5 i 15 poziomie otrzymuje +2 KP
-umiejętność Szarża na 5,10 i 15 poziomie
Cytat:
Wojownik rozpędza się i z pełnym impetem uderza w przeciwnika, który wybity z rytmu nie jest w stanie odeprzeć tego ataku.
Zalety: 25% szansa na ogłuszenie przeciwnik, +2 do trafienia, +5 do obrażeń, 1 dodatkowy atak, szybkość +2
Wady: - 3 do KP, zmęczenie
czas trwania: 1s na poziom

-umiejętność Defensywa na 6,12 i 18 poziomie
Cytat:
Wojownik staje w miejscu koncentrując się na obronie. Taka żywa twierdza to dla przeciwnika spory problem.
Zalety: +5 do KP, odporność na obrażenia fizyczne 50%, odporność na żywioły 15%, +2 do trafienia, odporność na zamęt, dominację, ogłuszenie itp.
Wady: -2 do obrażeń, -5 do szybkości ataku, - 2 ataki
Czas trwania: 10 s.

-może przydzielić 3 gwiazdki w styl walki bronią i tarczą

Wady:
-wymagana rasa: człowiek lub półelf
-nie może używać cięższej zbroji niż skórzana ćwiekowana
-może wybierać tylko w charakterach neutralnych
-nie może szkolić się w broniach dwuręcznych i dystansowych za wyjątkiem procy
-nie może szkolić się w styl walki jedną bronią, dwoma brońmi i bronią dwuręczną


Co myślicie o takiej podklasie? Nie jest zbyt przypakowana? Jeśli tak, to proszę o sugestie co do zbalansowania, a modderów proszę o napisanie, czy wszystkie wady i zalety są możliwe do stworzenia w grze.
PS. To ma być klasa dla NPC-a, a nie głównej postaci w grze.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yochloll 


Wiek: 25
Posty: 172
Podziękowania: 5/14
Wysłany: 2009-01-31, 16:49   

Może nie jestem modderem bo moda żadnego nie wydałem (jeszcze bo ciągle nad nim pracuję) ale znam się na podklasach i wiem, że te wady i zalety, które twoja podklasa ma zawierać są możliwe do zrobienia i wszystkie oprócz Szarży i umiejętności defensywnej to tylko chwila pracy. A jeżeli chodzi o to czy podklasa jest przepakowana to tak. Głównie umiejętność szarży. A tak z innej beczki to nie lepiej by było gdyby mógł używać cięższych zbroi bo w płytówce z tarczą wojowi do twarzy :]
_________________
Mogę być głupi ale ty zawsze będziesz głupszy!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-01-31, 18:32   

A gdyby zrobić tak, że szarża byłaby jednorazowym ciosem.
Cytat:
-umiejętność Szarża na 5,10,15 i 18 poziomie Cytat:
Cytat:
Wojownik rozpędza się i z pełnym impetem uderza w przeciwnika, który wybity z rytmu nie jest w stanie odeprzeć tego ataku.
Zalety: 25% szansa na ogłuszenie przeciwnik, +2 do trafienia, +5 do obrażeń


Yochlol napisał/a:
A tak z innej beczki to nie lepiej by było gdyby mógł używać cięższych zbroi bo w płytówce z tarczą wojowi do twarzy :]


W mojej wizji mistrz tarczy ukazał się jako taki woj, który polega głównie na swojej tarczy i nie potrzebuje zbroji, która krępowała by mu ruchy.

Macie jakieś pomysły jakby go zbalansować?
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2009-01-31, 18:45   

Aeremar napisał/a:
-może przydzielić 3 gwiazdki w styl walki bronią i tarczą

Gwiazdki są akurat hardcored, czyli - niedasię ;)

W oryginale mogą być tylko dwie i musiałbyś być mistrzem, żeby tak zmienić .exe, żeby dodać trzecią dającą jakiś dodatkowy efekt. ;)

Szarżę jako jednorazowy cios zrobić się da - 1 atak na rundę, umiejętność trwająca 6s, czyli rundę i działa. I to jest imho dobry pomysł.

Według mnie podklasa całkiem niezła. Co prawda modów dodających podklasy jest od groma, ale jeśli dodasz mu jakieś umiejętności typowo defensywne to ludzie może zaczną w końcu korzystać z tarcz, bo profity z obrony będą większe niż z ataku. ;)

Przy Defensywie -2 ataki to spora kara. Dodałbym mu też inną umiejętność, dajmy na to Żelazną Ścianę, profity do obrony takie same (albo większe), z jednoczesnym brakiem minusów do ataku. Oczywiście do zebrania np. od 16 albo 18 poziomu. ;>

Ale ogólnie całkiem fajny projekt. Powodzonka życzę. ;)
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2519
Podziękowania: 254/54
Wysłany: 2009-01-31, 18:47   

Jak dla mnie spoko, nie jest pakerna. Te plusy do KP niweluje ograniczenie do ćwiekowanych. Będzie używał jednej broni i tarczy, więc i w boju nie będzie przesadzony. Dobry na pierwszą linię jako wabik, bo KP będzie pewnie wysokie :>

Aeremar napisał/a:
-może przydzielić 3 gwiazdki w styl walki bronią i tarczą


O ile się orientuję, to takie coś nie przejdzie. Max 2, a z większą ilością gra będzie to traktowała tak, jakby biegłości nie było w ogóle.

Nie jestem też do końca pewny jak to będzie z ograniczeniem na zbroje, będziesz go musiał chyba zrobić na podstawie tropiciela, bo on ma takie ograniczenia, z tego co pamiętam. Reszta wad bardzo łatwa do zrobienia.

Zostałem uprzedzony ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 31
Posty: 867
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2009-01-31, 18:55   

Primo, mała uwaga odnośnie opisu - najpierw piszesz, że "Podobno w Amnie istnieje organizacje wojowników o nazwie Stowarzyszenie Srebrnej Tarczy", a później "Rekrut musi przejść szkolenie w akademii im. Muaghera Tarczownika (założyciela organizacji), gdy zda wszystkie egzaminy". Pierwsze zdanie pachnie konspirą, sekretnością, elitarnością. Że coś takiego podobno istnieje, ale na pewno nie wiadomo - taka trochę legenda. Drugie zdanie sugeruje, że to całkiem zwykłą organizacja, jak, dajmy na to, liga kupców. To tak jak byś pisał "Podobno w krakowie istnieje grupa ludzi, którzy nazywają siebie biologami. Każdy rekrut musi zdać egzaminy na Uniwersytecie Jagiellońskim, który mieści się na ulicy Starowiślnej 5" ;P

Sama klasa mi się podoba. Wiadomo, że tarczy nikt nie używa, warto zrobić klasę pod nią. bonusy do KP dobrze balansują brak mozliwości używania cięższej zbroi (ale minimum kolczuga powinna być dostępna).
Cytat:

Wojownik rozpędza się i z pełnym impetem uderza w przeciwnika, który wybity z rytmu nie jest w stanie odeprzeć tego ataku.
Zalety: 25% szansa na ogłuszenie przeciwnik, +2 do trafienia, +5 do obrażeń, 1 dodatkowy atak, szybkość +2
Wady: - 3 do KP, zmęczenie
czas trwania: 1s na poziom

Dla mnie świetne, tylko zastanowiłbym się nad lżejszymi konsekwencjami użycia...
Cytat:
Wojownik staje w miejscu koncentrując się na obronie. Taka żywa twierdza to dla przeciwnika spory problem.
Zalety: +5 do KP, odporność na obrażenia fizyczne 50%, odporność na żywioły 15%, +2 do trafienia, odporność na zamęt, dominację, ogłuszenie itp.
Wady: -2 do obrażeń, -5 do szybkości ataku, - 2 ataki
Czas trwania: 10 s.

Hmm. Trochę mocne. W ToB można by zarzucić wytrzymałość, wziąć cep wiadomo który (cholera - zapomniałem nazwy ;( ) i mamy darmowe leczenie i czas dla drużyny. W sumie podoba mi się. No i nie bardzo widzę logiczny związek między zasłonięciem się tarczą a odpornością na ogłuszenie itd :P

Brawa za pomysł. Przydało by się jeszcze kilka dodatkowych umiejętności.

Yochlol, możesz jakoś uzasadnić, że jest przepakowana? Ja tam myślę, że nie jest, na wyższych poziomach i tak mogący nabruździć wrogowie są odporni na ogłuszenie... zresztą ta druga umiejętność jest mocniejsza z wytrzymałością, wcześniej raczej bezużyteczna... (choć z płąszczem kanałów... dało by się? :mrgreen: )
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-01-31, 19:05   

Szkoda, że nie będzie się dało 3 gwiazdek.

W założeniu ma to być podklasa dla NPC-a, ale samemu też będzie można ją wybrać.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Durendal 
Rycerz Róży


Wiek: 33
Posty: 123
Podziękowania: 4/2
Skąd: Solamnia
Wysłany: 2009-01-31, 19:14   

Aeremar napisał/a:
Wady:
-wymagana rasa: człowiek lub półelf
-nie może używać cięższej zbroji niż skórzana ćwiekowana

Ja się czepie fabularnie :smile:
  1. Czemu tylko człowiek i półelf? Taki styl pasuje głównie do krasnoludów które się w nim specjalizują.
  2. Ograniczenie zbroi jest bezsensu - klasa powinna dawac lepszą obronę a to ograniczenie sprawia, że KP jest gorsze.


Odrzuc te ograniczenia, pozostałe w zupełności wyrównują zalety. Ewentualnie daj -1/-2 do obrażeń jeżeli czujesz, że podklasa jest za mocna.
_________________
Est Solarus Oth Mithas! (Mój Honor To Moje Życie!)

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-01-31, 19:24   

Durendal napisał/a:
Czemu tylko człowiek i półelf? Taki styl pasuje głównie do krasnoludów które się w nim specjalizują.


U krasnoludów występują obrońcy. Przecytaj opis klasy to się dowiesz dlaczego tylko ludzie i półelfy.

Durendal napisał/a:
Ograniczenie zbroi jest bezsensu - klasa powinna dawac lepszą obronę a to ograniczenie sprawia, że KP jest gorsze.


Widać nie rozumiesz o co mi chodzi. To nie ma być czołg.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Philoos 
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 865
Podziękowania: 24/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-31, 19:41   

Jak wcześniej powiedziano, a ja powtórzę - dobry pomysł na podklasę, wreszcie ludzie (i półelfy ;)) zaczną korzystać z tarcz, bo do tej pory poza jednoklasowymi złodziejami (tylko puklerze) i kapłanami było to nieefektywne.

Aeremar napisał/a:
Zalety: +5 do KP, odporność na obrażenia fizyczne 50%, odporność na żywioły 15%, +2 do trafienia, odporność na zamęt, dominację, ogłuszenie itp.

Nie dawaj w opisach itp., bo później wynikają z tego nieporozumienia jak np. w części podklas z TDD. Jasno wymień na co ma być odporny i tyle.

I jeszcze jedno: czy jako podklasa wojownika, człowiek, Mistrz Tarczy będzie mógł dwuklasować? (to też warto zawrzeć w opisie, ew. w wadach- jeśli nie może).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Aeremar 
Szalony Berserker


Wiek: 28
Posty: 400
Podziękowania: 3/14
Wysłany: 2009-01-31, 19:44   

Philoos napisał/a:
I jeszcze jedno: czy jako podklasa wojownika, człowiek, Mistrz Tarczy będzie mógł dwuklasować? (to też warto zawrzeć w opisie, ew. w wadach- jeśli nie może).


Myślę, że tak. Podobnie jak Kensai.

EDIT:
Umiejętności specjalne zostaną poddane lekkim modyfikacjom, ale mniej więcej będą miały podobne zastosowanie.

Cytat:
-może przydzielić 3 gwiazdki w styl walki bronią i tarczą


Skoro tego nie da się zrobić, pomyślę nad inną zaletą.

Aktualnie zastanawiam się nad możliwościami dwuklasowania. Myślę, że na pewno będzie mógł dualować na kapłana, może na złodzieja.

Na maga w sumie też by mógł, ale wtedy nie będzie używał tarczy, czyli odpada ze względu na założenia co do klasy.
_________________
Chuck Norris nie zmienia się w zabójce - to by go tylko osłabiło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group