Poprzedni temat «» Następny temat
GUI dla BG1 + Widescreen - Beta testing
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 55
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-01-11, 17:55   GUI dla BG1 + Widescreen - Beta testing

TWM_GUI beta 0,994 - Mod for BG1 which changes the gamers interface (GUI). Contains 2 separated components:

1/ Minor BG1 interface beautification for standard resolution 640x480 by Lava Del'Vortel.
Component will be skipped if Widescreen mod is installed.

This GUI was created by Lava Del'Vortel, however it's based on pictures that aren't made by the author.
Graphics used in this project are from Wizards of the Coast-D&D official site (http://www.wizards.com/dnd/).
If authors of the pictures disagree with usage of their work, please let us know.

2/ BG1 interface improvement by Zed Nocear, when playing game in high resolutions mode
(thanks to WideScreen Mod).
This component needs installed WideScreen Mod and offers 6 different resolution options:
a/ 800x480 - for palmtops and smartphones (BG1 via GemRB)
b/ 800x600 - for oldschool BG1 fans ;)
c/ 1024x600 - for netbook screens
d/ 1024x768 - for standard monitors 4:3 (CRT)
e/ 1280x768 - for panoramic monitors LCD 16:9
f/ 1280x800 - for panoramic monitors LCD 16:10
Component will fail with other resolutions installed by WideScreen Mod.

There are three main background themes for choice:
- negative of Sword Coast map appended to the BG1 game
- old stone wall suggested by gunman.
The original image comes from CG Textures website (http://www.cgtextures.com/)
- "not distracting" pure black frame for request

There is an option to install new GUI look by Lava (instead of original stone GUI in BG1) also
in higher resolutions.

As an option was added possibility of install one from four more legible dialog font
and alternative fullscreen journal window, which contains much more text.


THANKS AND ACKNOWLEDGMENTS:
- The Bigg for TP2 code improvement
- pb1866 for doing offset hunting on patch 5521 of BG1
- Isaya for French translation


This mod should be also the component of new release of TWM mod for BG1 (eng. MotSC - Mysteries of the Sword Coast). It has a BETA status, and it is still developed.

Download TWM_GUI_beta0,994.exe (CoB) (67,2 MB)
Download TWM_GUI_beta0,994.exe (dropbox) (67,2 MB)

Version history:
beta 0,994
- French translation by Isaya
- two minor bugs removed
beta 0,993
- compatibility with GemRB
beta 0,992
- added resolution 800x480
- added optional installation of bigger dialog font
- size of screenshots matches the game resolution
- optional fullscreen journal window
- upgrade to WeiDU v229
beta 0,991
- option to install new GUI look by Lava available in higher resolutions
- small corrections in alternative GUI look by Lava
- added pure black frame as optional main background for choice
- graphical elements of TWM (botton and start screen) installed only if TWM mod is installed
beta 0,99
- added resolution 800x600
- corrected bug for only Polish language installation
- upgrade to WeiDU v223
beta 0,98
- compatibility with BG1 v1.3.5521 (thanks for pb1866 and The Bigg)
- upgrade to WeiDU v220
beta 0,97
- new, huge improved Lava's GUI for standard resolution 640x480
- added optional graphic for main background for choice (old stone wall by gunman)
beta 0,96
- automatic detection of resolution installed with WideScreenMod instead of each subcomponent for every supported resolution
- added West Europe font for dialogs in English language installation
- added placeholder file
- upgrade to WeiDU v217
beta 0,95
- added resolution 1280x768
- corrected some minor bugs of windows coordinates and background graphics
beta 0,91
- first published version
___________________________________________________________________________

2011-10-04 Otrzymałem od Isayi francuską wersję komunikatów do TWM_GUI, dlatego wprowadzam nową wersję TWM_GUI beta 0,994 dla BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez (link powyżej). Przy okazji poprawka dwóch drobnych błędów, w tym jeden dość poważny w skutkach ale dla marginalnej grupy osób: wyłącznie w trybie gry wieloosobowej i tylko w rozdzielczości 1280x768 wyświetlenie ekranu mapy świata powodowało CTD.

2011-08-18 W bardzo krótkim czasie nowa wersja TWM_GUI beta 0,993 dla BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez. Jedyna różnica w stosunku do wersji 992 to dodana kompatybilność z GemRB dla wszystkich wspieranych rozdzielczości.

Wersja 0,993:
TWM_GUI_beta0,993.exe (dropbox) (67,2 MB)

2011-08-11 Kolejna odsłona TWM_GUI beta 0,992 dla BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez (przeskoczyłem wersję 0,991, która znalazła się tylko w TWM 3.2b):
beta 0,992
- dodanie rozdzielczości 800x480
- dodano wybór instalacji większej czcionki dialogowej
- wielkość screenshotów odpowiada rozdzielczości gry
- opcjonalne pełnoekranowe okno dziennika
- WeiDU v229
beta 0,991
- opcja alternatywnego interfejsu Lavy dostępna dla wyższych rozdzielczości
- drobne poprawki alternatywnego interfejsu Lavy
- dodanie pustej czarnej ramki jako alternatywnego tła do wyboru
- elementy graficzne TWM (przycisk i ekran startowy) instalowane tylko, gdy zainstalowany mod TWM.

Wersja moda mogłaby przyjąć numer 1,0, ale mam dwa powody, by tego nie robić:
- jest przetestowany tylko w ograniczony sposób i mogą wyskoczyć pewne kwiatki
- mod nie jest skończoną doskonałością. Kilka problemów pozostało nierozwiązanych (jak centrowanie ekranów ładowania i zapisu, zakresy strzałek przewijania ekranu, czy błędne centrowanie ekranu przy starcie dialogu), ale ja tego nie potrafię. Potrzebny byłby programista, który potrafiłby przeanalizować kod i znaleźć ofssety. Dlatego dalsze wersje mało prawdopodobne, ale niewykluczone.

Wersja 0,992:
TWM_GUI_beta0,992.exe (dropbox) (66,9 MB)

2010-11-12 Przedstawiam kolejną wersję moda TWM_GUI beta 0,99 dla BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez:
- dodanie rozdzielczości 800x600 ucieszy wielu fanów BG1
- poprawienie błędu powodującego instalację angielskiej czcionki przy wyborze języka polskiego i "krzaki" w dialogach gry po instalacji! Błąd dotyczył TWM_GUI tylko jako samodzielnego moda aż od wersji 0,96, ale nie jako komponentu TWM. Wstyd, że go wcześnie nie zauważyłem, ale zawsze instalowałem GUI w ramach instalacji całego TWM.
- aktualizacja do WeiDU v223

Wersja 0,99:
TWM_GUI_beta0,99.exe (CoB) (44,1 MB)
TWM_GUI_beta0,99.exe (yourfilelink)

2010-09-29 Po ogromnym wydarzeniu dla BG1, jakim było pojawienie się moda WideScreenMod 2.60, kompatybilnego z patchem 5521 (sprawdziłem, także BGmain2.exe z Sagi BG z wyłączonym sprawdzaniem CD), dzięki pomocy The Bigg i pb1866 przedstawiam TWM_GUI-Pack beta 0,98 dla BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez:
- kompatybilność z BG1 wersja 1.3.5521
- WeiDU v220

Wersja 0,98:
BG1&WidescreenGUI-Pack_beta0,98.rar (35,1 MB) (CoB)
BG1&WidescreenGUI-Pack_beta0,98.rar (yourfilelink)


2010-07-25: TWM_GUI-Pack beta 0,97 do BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod i bez:
- tym razem główna zmiana to znacznie udoskonalony i rozbudowany alternatywny wygląd GUI autorstwa Lavy dla standardowej rozdzielczości 640x480, bazujący na obrazkach zamieszczonych na stronie Wizards of the Coast-D&D (http://www.wizards.com/dnd/)
- dodałem jako alternatywne tło w WSM-GUI zdjęcie starego kamiennego muru, zaproponowane przez gunmana.

Wersja 0,97:
BG1&WidescreenGUI-Pack_beta0,97.rar (35,1 MB) (CoB)
BG1&WidescreenGUI-Pack_beta0,97.rar (yourfilelink)

Kolejna wersja moda TWM_GUI beta 0,96 do BG1 z zainstalowanym WideScreen Mod, w stosunku do wersji 0,95 została wzbogacona o kilka usprawnień:
- zamiast subkomponentów automatyczna detekcja rozdzielczości wybranej w WideScreenMod
- dodana czcionka z zachodnioeuropejską stroną kodową dla nie-polskiej wersji językowej
- dodanie plików znacznikowych dla łatwiejszej detekcji komponentów
- WeiDU v217

W stosunku do wersji beta0,91 zbiera dotąd opublikowane dwa fixy, kilka dalszych poprawek oraz dodaje rozdzielczość 1280x768. Ponadto zawiera też przeróbkę interfejsu BG1 dla standardowej rozdzielczości autorstwa Lavy (możecie obejrzeć tutaj ). Wszelkie dotychczasowe FIXy zamieszczane niżej nie są już potrzebne.

Wersja 0,96:
BG1&WidescreenGUI_beta0,96.rar (33,3 MB) (yourfilelink)

Starsza wersja 0,95:
BG1&WidescreenGUI_beta0,95.rar (33,3 MB) (senspace)
BG1andWidescreenGUI_beta0,95.rar (CoB)

Główny komponent poprawia wygląd interfejsu gry przy graniu w BG1 w wysokiej rozdzielczości (dzięki zainstalowanemu WideScreen Mod).

Komponent wymaga zainstalowanego WideScreen Mod i oferuje 4 rozdzielczości:
a/ 1024x600 - dla ekranów netbooków
b/ 1024x768 - dla standardowych monitorów 4:3 (CRT)
c/ 1280x768 - dla panoramicznych ekranów LCD 16:9
d/ 1280x800 - dla panoramicznych ekranów LCD 16:10

Komponent działa z każdą wersją WideScreen Mod, ale nie działa w innych niż wymienione powyżej rozdzielczościach. Ponadto wybranie innej rozdzielczości niż ta ustawiona przy instalacji WideScreen Mod może uszkodzić grę (uniemożliwić jej uruchomienie).

Jestem ciekaw waszego zdania. Mod dodaje 3 rodzaje teł na różne okazje (mapa SC defaultowo, rozmyta mapa do snów i rozgwieżdżone niebo do mapy świata i ekranów loadu). Tylko proszę nie bić!!! Każdy ma inny gust, więc nie liczę, że będziecie piać z zachwytu. Małą wadą jest niewycentrowanie ekranów ładowania gry, ale zakodowane są one w BGMain2.exe i wyszukanie offsetów dla wszystkich elementów aktywnych tych ekranów przekracza moje programistyczne możliwości. Chętnie przyjmę pomoc od osoby, która się zna na takich rzeczach.

W planach jest także dorobienie skalowania czcionek, bo oryginalne, nawet wzięte i przerobione z BG2 są za małe na rozdzielczości 1280x768 i 1280x800 (linia tekstu w okienku dialogowym staje się męcząco za długo). Niestety wraca jak bumerang stworzenia własnego standardu kodowania polskich liter przez polonizatorów BG1. Nie da się np. tak po prostu skopiować i zmienić nazwę czcionki z GhostDog's PS:T UI mod v2.1, bo polskie litery nie będą prawidłowo wyświetlane.

Mod nie ma także zachodnioeuropejskiej wersji kodowej czcionki by myśleć o poważniejszej popularyzacji moda na świecie (nie dotyczy to tylko języka angielskiego, bo ten nie używa specjalnych znaków).

Gdyby trafiła się współpraca z osobą znającą się na modyfikacji kodu BGmain2.exe (jak np. taplanaplo), to byłoby jeszcze kilka rzeczy do poprawienia. Ja tego nie potrafię.

Instrukcja instalacji nie tylko dla orłów:

1/ Ściągnij WideScreen Mod, koniecznie wersja 2.60 lub wyższa, wypakuj do głównego folderu z BG1 i zainstaluj wybierając rozdzielczość 800x600, 1024x600, 1024x768, 1280x768 lub 1280x800, zależnie jaki masz monitor i preferencje.

2/ Teraz dopiero zainstaluj pobrany stąd mod TWM_GUI, wypakowując do głównego folderu z grą BG1 i uruchamiając Setup-TWM_GUI.exe.

3/ Baw się dobrze!

4/ Przeczytaj Readme dołączone do BG1-GUI, to powinno Ci się rozjaśnić, jak jeszcze masz wątpliwości.


5/ Jeśli chcesz grać w BG1 z NTotSC (OzPWM) 2.01 Aurelinusa i podwyższoną rozdzielczością, musisz zainstalować NTotSC wraz z patchem jako pierwszy mod na czystej grze, przed instalacją pozostałych modów. Inaczej w najlepszym razie zainstalowane wcześniej mody zostaną wycięte z rozgrywki, w najgorszym - przy modach modyfikujących plik bgmain2.exe, jak właśnie Widescreen mod - nie da się w ogóle grać.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2012-10-25, 22:23, w całości zmieniany 26 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Damastes, Alvarez, Saiya-jin, Argetlam, Pily, Żelazko, Hathor, Jolan
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 55
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-01-12, 22:47   

Nie planuję dodania wyższych rozdzielczości (np. 1920x1200) i to z kilku powodów:
1/ postacie i elementy interfejsu byłyby maciupkie a za dużo miejsca wypełniałoby tło, nawet BG2 źle wygląda powyżej 1024x768,
2/ dorobienie kolejnej rozdzielczości, przy takich podstawowych tylko możliwościach edycji plików CHU, jakie daje DLTCEP to mordęga na następne kilkadziesiąt godzin,
3/ dla tak wielkiej rozdzielczości musiałbym odszukać i zmodyfikować dodatkowe offsety w BGMain2.exe, by wszystko działało, a nie mam pewności, że mi się to uda.

W planach na przyszłość ewentualna rearanżacja niektórych okien gry. Z wyższej rozdzielczości korzysta tylko główny ekran gry i mapa świata, reszta w okienku 640x480 (to i tak o jeden ekran więcej niż np. skalowanie rozdzielczości w BG2 :grin: ). Miałoby sens powiększenie jeszcze tych ekranów, gdzie są pola tekstowe z paskiem przewijania. Ze względu na tempo prac nie bawiłem się już w takie rzeczy.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damastes 

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2009-07-18, 22:11   

:surp: Że co proszę? Widescreen Mod od najnowszej wersji jest kompatybilny z BG1 i Ps:T? Świetna wiadomość. Odwaliłeś kawał dobrej roboty bawiąc się z offsetami i grafikami.
Kilka screenów dla porównania dla osób, które w dalszym ciągu nie zdają sobie sprawy, że mamy okazje zagrać w hity w zjadliwej rozdziałce bez instalowania BGT i Tutu :)

Poprawki Zed'a dla Widescreen Mod - BG1 (1024x768) (bez nich panuje kompletny chaos :wink: ):



Swoją drogą Zed, dałoby radę przerobić wyświetlanie mapy świata w TutuGUI LadeJarl'a żeby wyświetlała się na całym ekranie, tak jak w BG1, a nie skalowała do okienek?
A może znalazł się też śmiałek, który dopasował Widescreen do Planescape:Torment?
Pozdrawiam!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 35
Posty: 2375
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-07-18, 22:30   

Damastes napisał/a:
A może znalazł się też śmiałek, który dopasował Widescreen do Planescape:Torment?

To chyba jest zrobione.
http://www.shsforums.net/...ds&showfile=683
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damastes 

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2009-07-19, 01:46   

Dzięki za link. Pora nadrobić zaległości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 35
Posty: 2375
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-07-19, 01:49   

Mam nadzieję, że nie są nałożone żadne restrykcje językowe, ale niby dlaczego, hmm.

Zrzuć parę screenów, zobaczymy, jak to wygląda.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1929
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-07-19, 17:10   

Więcej screenów! 1|2|3|4
Wszystko w rozdzielczości 1024x768, prezentuje się świetnie, niech chętnych nie zraża żadna BETA, skończyłem dziś grę w BG1 i ani razu nie miałem żadnego z tym GUI problemu, śmiga pięknie. Mod ładnie odświeża Baldurka, razem z widescreenem zdecydowanie zwiększa komfort gry, acz niektórzy uważają, że grzechem jest przejście BG w rozdzielczości innej niż 640x480, ja aż takim tradycjonalistą nie jestem ;).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Saiya-jin

Wiek: 37
Posty: 499
Podziękowania: 5/21
Skąd: Insimilion
Wysłany: 2009-07-19, 17:21   

A działają wszystkie dźwięki (bo w BGT nie działały)?
_________________
Człowiek jest ogniwem pośrednim ewolucji: pomiędzy małpą a istotą myślącą.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1929
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-07-19, 17:22   

Dźwięki działają, dodatkowo w TWM jest komponent poprawiający muzykę w BG1.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 55
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-07-21, 08:52   

1. Po czasie zauważyłem drobny błąd w plikach GUI: najmniejszy, dwulinijkowy ekran dialogowy nie został przerobiony i obcina tekst. Ponieważ przy takich rozdzielczościach nie ma potrzeby minimalizować okna dialogowego, błąd nie przeszkadza specjalnie, tym niemniej zrobiłem poprawkę (link poniżej). Trzeba ją "ręcznie" zintegrować z instalką, lub w BG1 z zainstalowanym modem wybrany plik .CHU (zależnie od używanej rozdzielczości) przerzucić bezpośrednio do Override.

(Alv > Używasz tego GUI obok TWM, kiedy w podesłanej ci testowej wersji TWM ten komponent jest już zintegrowany i to z poprawką!)

2. Nie wiem, czy na silniku BG2 (Tutu, BGT, LaderGUI) da się zrobić mapę świata gry na pełny ekran jak w moim modzie. Sytuacja jest nieco inna, BG1 obsługuje tylko jedną rozdzielczość, więc dopasowujemy pliki interfejsu do zadanej rozdzielczości, BG2 obsługuje trzy rozdzielczości (640x480, 800x600, 1024x768), teoretycznie dostępne wyższe są obsługiwane przez podwajanie pikseli. Nie patrzyłem jak to jest zrobione, jeśli BG2 posiada 3 wersje CHU dla rozdzielczości lub w obrębie pliku CHU trzy sekcje dla poszczególnych rozdzielczości to powinno dać się zrobić. Jeśli centrowanie okna gry i dorobienie ramki jest hardcoded poza CHU, to się nie da. Osobiście stawiałbym, że jest to jak najbardziej możliwe.

3. Możliwe byłoby przeprojektowanie innych okien interfejsu (statystyk gracza, ekwipunku itd.) by miały rozmiar większy niż 640x480, ale to nie byłaby już poprawka interfejsu, tylko jego kreatywna przeróbka i wymagałaby praktycznie zaprojektowania interfejsu na nowo. Edycja plików CHU umożliwia po części zmianę lokalizacji i rozmiarów elementów interfejsu, ale nie da się dodać nowych elementów aktywnych, np. przegródek inwentarza czy slotów na czary, bo to wymaga już ingerencji w kod BGmain2.exe. Problemem stanowiłoby przeskalowanie obrazkowych teł niektórych okien (dziennik, księga maga, zwój kapłański itp), trzeba by użyć nowych. O ile wiem, to z PST było łatwiej, bo oryginalne tła, bez naniesionych okienek interfejsu są ukryte w zasobach gry. Czy tła używane w BG1 są gdzieś dostępne jako grafiki?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-07-02, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nugrud

Posty: 76
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2009-07-21, 13:11   

Wybaczcie, że znowu niezbyt na temat, ale ad 2. to wydaje mi się z moich obserwacji, że wszystkie ekrany gry (poza głównym oczywiście) są skomponowane z głównego chu zawsze o tej samej rozdzielczości 640x480, co jest pozostałością po BG1 właśnie. Tak pewnie będą w exeku współrzędne na których oprogramowane jest wszystko co funkcjonalne w GUI, że (1,1) zaczyna się dopiero w tym małym chu. W BG2 wyższe rozdzielczości to jedynie obramowanie w grafikę tła, ona jest po prostu nałożona i nie stanowi żadnej 'całości' ze środkowym *.chu. Grafiki tego tła zostały przygotowane tylko dla 3 rozdzielczości, a dla innych rozdzielczości są te grafiki dosyć inteligentnie ale widocznie niebezbłędnie, programowo wydłużane/skrócane, czyli właśnie te kopiowanie pikseli. Jeśli tak jest to wyobrażam sobie, że exek zawsze ładuje najpierw główne chu o rozdzielczości 640x480 i na każdej innej rozdzielczości się wysypie, jeśli nietknięty jest ten fragment binarki. Widescreen edytuje inny fragment kodu odpowiadającego za programowe kopiowanie pikseli, żeby ten przyjał inne wartości rozdzielczości, więc praktycznie rzecz biorąc mod widescreen w niczym by tu nie pomógł, żeby mapa świata była w jakikilwiek sposób w stanie rozepchać się poza 640x480. Musiałoby to być całkowicie niezależne rozhakiowanie exeka i jak dotąd nie znalazł się na to chętny :) Dla mnie to jest w ogóle czarna magia jak patrząc na kod szesnastkowy można trafnie zgadywać jaki kod tam przed kompilacją był :shock:

EDIT: ok, teraz do mnie dotarło, że ekran mapy świata jest skomponowany wyraźnie inaczej niż cała reszta. Nie ma w nim pasków bocznych i dolnego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 55
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-07-28, 20:33   

Sprawdziłem, jak się ma interfejs w oryginalnym BG2 i niestety tylko główny ekran gry ma odrębne CHU dla poszczególnych rozdzielczości, a pozostałe ekrany są programowo centrowane i dorysowywana ramka na około. Czyli nie da się powiększyć okna mapy świata ponad 640x480. Być może, a nawet prawie na pewno byłoby to możliwe na BG2 zmodyfikowanym przez WideScreenMod.

Próbowałem modyfikować GUIWMAP.CHU i efekty są niewyjściowe:
1/ taj jak przypuszczał Nugrud okienko 640x480 jest wycentrowane i nie da się go cofnąć do lewego górnewgo rogu ekranu, przy ujemnych wartościach pozycji okna po prostu w ogóle się nie wyświetla.
2/ okienko z mapą da się powiększyć poza obszar 640x480 przy wyższych rozdzielczościach gry ale ramka jest rysowana na końcu i przy odświerzaniu okna zasłania obszar mapy.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gandalf 
Mag Naszych Czasów


Wiek: 39
Posty: 236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-08-02, 18:37   

Ej który z tych 2 linków jest do czego na początku strony ?
_________________
cRPG Forever "Baldur's Gate SAGA" <pease>
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Exiled Bard


Posty: 5143
Podziękowania: 469/316
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-08-02, 18:40   

Lubisz pytać, nie?;P Oba - potraktuj je jako mirror1 i mirror2 (czyli dwa alternatywne źródła do ściągnięcia tej modyfikacji)...
Aha (to a propos postu w BG1, który usunę) - do podziękowań służy przycisk POMÓGŁ znajdujący się pod postem osoby, która Ci pomogła...

EDIT: Nie mi, a Zedowi - skasowałem to dla mnie...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones maiores || (post)Impressiones Cattæ | Impressiones Ænigmællæ | Impressiones Foliællæ
Corpus Tuum (18+) | Impressiones Rosellæ || Impressiones maximæ || Impressiones amorosæ | Anti- et postimpr. amorosæ

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Ostatnio zmieniony przez morgan 2009-08-02, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gandalf 
Mag Naszych Czasów


Wiek: 39
Posty: 236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-08-02, 18:45   

A jak to zainstalować żeby działało , do którego katalogu trzeba wrzucić te pliki ?
_________________
cRPG Forever "Baldur's Gate SAGA" <pease>
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group