Poprzedni temat «» Następny temat
Neverending Journey - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
picollo 

Posty: 578
Podziękowania: 63/98
Wysłany: 2008-12-05, 13:21   Neverending Journey - opinie, uwagi

Mam zamiar zrobić mega-instalację i zastanawiam się, czy warto instalować NEJa? Czy ktoś w to grał i może się podzielić wrażeniami? (Tzn. o czym opowiada fabuła, czy jest zbalansowany, zabugowany, etc.)
Ostatnio zmieniony przez morgan 2009-08-02, 15:34, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2008-12-05, 16:42   

Fabuła taka sama jak w IWD, o ile grałeś. Zaczynasz korzystając z teleportu koło klatki Jaheiry w Lochach Irenicusa. Przenosisz się do Easthaven, a fabuła jest taka sama, jak w IceWind Dale, tyle że na silniku BG2 - czyli zadanka w mieście, Jaskinia Orków, Kuldahar, Dolina Cieni. Nie wiem, co autorzy zdążyli zrobić, ale grałem w wersję, która kończyła się przed wizytą w Smoczym Oku (po zdobyciu Klejnotu Serca można było wrócić do Athatakli). Smocze Oko podobne już jest gotowe, kwestia sprawdzenia.

Suma sumarum warto - przede wszystkim z Tacticsem, wtedy jest dość trudno, bo nieumarli są podrasowani. Biorąc pod uwagę, że walczymy głównie z nimi - jest ciężko, sprawę utrudnia fakt, że nie mamy kapłana (chyba że sami gramy). Jest też kilka nader ciekawych przedmiotów (Młot lub Półtoraręczny miecz odporności...).
Ze względu na to, że teleportujemy się z Lochów, to ekipa jest niemocna, nie ma za dużo magicznych przedmiotów.
NPC (Hrothgar) - olewamy, bo są koszmarnie słabi (półork, który ma tak dziadowskie rzuty obronne, że nawet Szkielet go rozkłada na łopatki...).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-12-05, 18:42   

Hmm, NeJ, jak twierdzi Vlad, jego główny twórca ,bedzie składał się z trzech części (w ramach jednej modyfikacji) - obecnie grywalne są dwie - pierwsza to faktyczznie część questów z IwD, w drugiej jest Dłoń, Przełęcz Kuldahar, wspomniane smocze oko i Dolina cieni, ale i całkiem nowe, niewystępujące w IwD wątki...
Co do samej megainstalki z Nejem nie jest tak banalnie i trzeba się trochę postarać, żeby to zadziałało, zalezy też co masz także do tego instalować - odradzam inne megamody - bo również (tym razem wyłącznie w postaci przedmiotów i z rzadka czarów) czerpią z IwD garściami... Sama modyfikacja jest na tyle rozbudowana, że śmiało mozna przejść ją bez innych modów...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 35
Posty: 184
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-11, 11:37   

NeJ 1 działało mi raczej dobrze, NeJ 2 tnie się chyba z połową modów. Nie można użyć przyśpieszonych scenek bo Imoen nie wyjdzie itd. Też nie wiem z czym się pocięło czy nie, ale po wyjściu z lochów Irenikusa były dwie Imoen - jedna w drużynie, druga "niebieska" gadająca i odlatująca z irkiem :) Teraz trochę łat wyszło więc może to działa lepiej. Ale klasa Charming Rogue jest fajna i można ją dwuklasować wtedy kiedy się chce :)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 35
Posty: 184
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2009-05-31, 14:16   

Krótkie podsumowanie NeJ2, część IWD 1.

Zalety:
- Przeróbka fabularna IWD 1 tak by integrowało się to z BG 2
- odpowiednio dopasowani przeciwnicy i sprzęt


Wady:
- własny ekran startowy blokujący dostęp do ToB (trzeba przywrócić parę plików żeby odzyskać)
- czcionka nie obsługująca polskich znaków
- ograniczona kompatybilność z modami (item upgrade, ease of use i inne... właśnie po zabiciu Yxunomei po przejściu portalu wszystko się rozwaliło.)
- grimuary walają się wszędzie ;)
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-09-02, 20:50   

Cytat:
Taffic - male gnome, berserker-illusionist, available in Trademeet

To możliwy taki dual dwóch kitów, w dodatku u gnoma?

Tak piszę teraz, bo sobie chciałbym mniej więcej drużynę rozplanować, ale nie wiem jak tam w NeJu ze stopniem rozbudowania NPCów, czy mógłby ktoś cuś o nich skrobnąć, którzy warci uwagi (nie chodzi o użyteczność w boju), jak tam z banterami z oryginalnymi NPCami, czy są questy itp. Wszystko to mam w solucji, ale nie chcę jej czytać, bo za dużo się dowiem.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-09-02, 21:06   

Alvarez napisał/a:
Cytat:
Taffic - male gnome, berserker-illusionist, available in Trademeet

To możliwy taki dual dwóch kitów, w dodatku u gnoma?


ten gnom to w ogóle jakis trefny jest - zakrawa na bersa - dzikiego (w SK F/M), 3x Berserk, 2x Tarcza chaosu, 2x Lekkomyslne zaklęcie (wszystko w innate)... 1,5 M PD, poziom 11/12 - jest dośc przegięty, za to mam dosć mało dialogów... Rozbudowani są Hrothgar i Leina (nawet bardzo), ale niestety - tą częścią będziesz musiał się delektować w oryginale...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2010-01-12, 12:52   

Cytat:
Jednym z najbardziej zbalansowanych modów jest Neverending Journey, ale tylko z Tacticsem, ha ha.

Nie no, to wtedy chyba jest przegięcie, ale w drugą stronę.

W NeJu jest o tyle problem, że do czasu powrotu do Athkatli jedynym magiem możemy być my sami albo zdualowana z Charming Rogue Imoen, w Przełęczy Kuldahar byle większe stado przypakowanych goblinów dało mi w kość, a rzucenie byle obszarówki załatwiłoby sprawę, jedyne, czego (już nie) mogłem rzucić to kula ognia w wykonaniu Shar-Teel (Firewalkera).

Z miksturami jest cholernie ciężko, w Easthaven wykupiłem wszystko z Emporium Pomaba, spoko, na Easthaven wystarczyło, ale w przełęczy już trzeba było wiać, bo nie miałem się czym leczyć, a to, że gram kapłanem/łowcą nie miało znaczenia, bo nie można tam w ogóle odpocząć - ciągle sen jest przerywany. Wśród NPCów kapłani są - już w Easthaven można zrekrutować Accalię (Priest of Tempus) i Dara (w/k, półork, pfff...), ale nazbyt interesujący nie są, więc sobie ich odpuściłem.

Przegięć nie doświadczyłem, no może poza tym, że już mym łupem padły 2 Grimuary, a jeden ukradłem (heh, to prawie jak DarkRitual), do tego jest takie małe niedopatrzenie, z którego można zrobić użytek
Sprzęt Dara, który tylko on może używać można opchnąć w sklepie za kilkanaście tysięcy, przydało się, acz wszystko to już roztrwoniłem
Te krypty w dolinie cieni to w ogóle masakra, bez zwoju ochrony przed nieumarłymi nie ma tam nawet po co wchodzić, a z Tacticsem, to już w ogóle sobie nie wyobrażam. Do tego z powodu (już) braku pieniędzy mój CHARNAME macha niemagiczną bronią, więc walczy w zasadzie tylko Hrothgar i Shar-Teel, Imoen dopiero co jest po dualu, niemiłosiernie denerwuje mnie to, że po nauce czarów exp idzie na całą drużynę a nie tylko lub w większości na maga, tak jak to jest w TWM, jak nigdy nie robiłem duali to jakoś mi to nie przeszkadzało :wink: EDIT: A wg Was na którym poziomie najlepiej zdualować złodzieja na maga, ja to zrobiłem po 11. (220 000 PD) ?

W NeJu bardzo mi się podobają podklasy - są przypisane tylko do NPCów, nie można nimi grać, ale są naprawdę wartościowe, a nie takie ochłapy jak w TDD. Są trochę mocniejsze od tych oryginalnych, ale nie przegięte. Charming Rogue i Moon Knight, to jest dopiero coś, o!
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 35
Posty: 184
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2010-01-12, 23:19   

NeJ ma fajne podklasy dla przykładowo Imoen. Jak w to grałem to głównie Jaheira coś przyzywała, CHARNAME był jakąś odmianą magowojowniczą i chyba była taki etap że produkowałem sobie broń czarem co robi do wyboru parę broni +3

EDIT: Zaklęta broń
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-01-12, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2010-01-12, 23:57   

A skąd miałeś czar? "Zaklęta broń" jest raczej niedostępna na tym etapie, hy hy.
Poza tym pamiętam, że na braki nie ma co narzekać. Po powrocie do Athkatli mój barbarzyńca (grałem też chyba Ł/K i magusem...) miał coś z 40% odporności na obrażenia fizyczne - bez Obrońcy Easthaven (ha ha, ale nazwa!) - jakiś półtorak + młotek (Obrońca +3 ?) i jazda.

Te woje w NEJ - Hrothgar i ten ork to słabe miśki. Dziadowskie rzuty i byle czar/uderzenie ghula czy innego trupa paraliżowało od razu. Szczególnie ten pierwszy mnie irytował.
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-01-13, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2010-01-13, 08:13   

Akurat Hrothgar w najnowszej wersji już nie jest orkiem a człowiekiem, rzutów nie ma wcale najgorszych (w przeciwieństwie do Dara). Jego dużą zaletą jest to, iż będąc paladynem (Moon Knight) może uzyskać wielkie mistrzostwo w toporach, oczywiście z prawdziwym wielkim mistrzostwem z (w tym wypadku) Baldurdasha, tylko te biegłości trochę bez sensu rozdzielone (jak u Minsca) - topory, miecze półtoraręczne i 2-ręczne, takie to ni w jedną ni w drugą stronę.

A wie ktoś może kiedy w NeJu zaczyna się zgarniać nowe czary?

A w ogóle to już czas na przenosiny ;)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 35
Posty: 184
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2010-01-13, 13:57   

Kinski napisał/a:
A skąd miałeś czar? "Zaklęta broń" jest raczej niedostępna na tym etapie, hy hy.

Czarownik spellcasting power ;) Ale jak przy starcie importujesz "wysokopoziomową" postać z BG1 to chyba pozwala na większy wybór czarów i start z nieco większym poziomem niż postać stworzona w BG2. Ja grałem wtedy albo Woj/Ilu gnomem, albo spellswordem ("wojownik") postacią przeniesioną z BG1.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2010-01-14, 01:37   

A fakt, wtedy mogą wejść w grę czary 5 poziomu.

Cytat:
topory, miecze półtoraręczne i 2-ręczne, takie to ni w jedną ni w drugą stronę.

W przypadku NEJ to są właśnie najlepsze specjalności. I młoty. Nawet warto pomyśleć o tych specjalnościach dla głównej postaci. Kilka broni jest nawet niezłych.

A nowe czary to zwoje i sklepy (Easthaven?). Ogólnie to chyba jak w IWD, czyli niektóre całkiem przydatne (głównie te poziomów 1-3).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2010-02-19, 14:11   

Ktoś wie skąd mogę ściągnąć Never Ending Journey v2v42b ?
Wersja NeJ2 v6.9.1 jest osiągalna, ale ponoć niekompatybilna z innymi megamodami Big Picture.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2010-02-19, 14:32   

Linki masz na linkliście Big World Project. Pozycje:

03.01. Never Ending Journey 2 (NeJ2) v4.2b
03.01.01. NEJ2 Biffer v3
03.03. NEJ2 Patch v6.02
+
05.04. BGT NeJ2 Compatibility Modification v1.1 (jeśli grasz w BGT)

Tyle, że ta wersja i tak jest zaznaczona na szaro, więc mimo, że Big Picture ją obejmuje, to kompatybilności nikt Ci nie zagwarantuje. A jeszcze inną sprawą jest to, że wersja ta jest dalece uboższa od 6.9.1 więc umieszczanie jest na tej liście trochę mija się z celem. NeJ2 v6.9.1, poprzedzony Baldurdashem, jest kompatybilny z Tortures Souls v.7.04, oraz jak pisze autor, powinien być kompatybilny z innymi modami nie ingerującymi w jego zawartość. Ascension powinien działać, Imoen Romance również, lecz tylko jeśli nie zainstaluje się komponentu Continuous and Custom Imoen Kit czy jakoś tak. Ja zainstalowałem jeszcze TotDG, ale nie powiem jak to działa, bo dopiero jestem po Świątyni Zapomnianego.

A jakiejś wielkiej megainstalki nie ma potrzeby robić, w końcu to największy z megamodów, jak się dorzuci TSa to już w ogóle jest luzik. Z tym, że trzeba pamiętać, że do fabuły TSa niezbędne jest ciąganie Yoshimo i Kachiko, a do NeJa Hrothgara, nie każdemu to pasuje, przy czym nie jest to taki milczek jak, z tego co czytałem, Drizzt z RoTu, więc nie jest to znowu tak bardzo krzywdzące.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dead
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group