Poprzedni temat «» Następny temat
Czytam skrypt postaci/obszaru i nie rozumiem...
Autor Wiadomość
Thishen
Zasłużony


Wiek: 32
Posty: 424
Podziękowania: 1/5
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 2008-09-05, 22:13   Czytam skrypt postaci/obszaru i nie rozumiem...

Chyba takiego tematu nie ma - tworze go, by bylo miejsce adekwatne do zadawania pytan o srypty, ktore mozna obejrzec np. w IE.

Na dobry poczatek poprosilbym upadla dusze ;) o wyjasnienie - co oznaczaja te warunki (dialog z demonem samolubnosci w piekle):
Kod:
NumInPartyGT(1)
InPartyAllowDead(Player2)
InParty(Player2)

Pierwsze rozumiem - sprawdza czy gramy solo. A pozostale dwa? Player2 to kto, postac przylaczona jako druga (nie liczac <CHARNAME>)?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 28
Posty: 233
Podziękowania: 165/20
Wysłany: 2008-09-06, 09:50   

InParty(Player2) sprawdza, czy w drużynie znajduje się obiekt Player2, a InPartyAllowDead(Player2) ponadto uwzględnia, że postać ta może być żywa lub martwa.

Dokładnie nie wiem, na jakiej zasadzie porządkuje naszych NPC'owych kompanów. Najprostszym sposobem na ustalenie tożsamości Player'a drugiego w przypadku liczniejszego składu jest spojrzenie na kolejność tych małych portrecików w zapisie gry. Ewentualnie przy pomocy Cepa edytować dany plik .gam.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
morgan 
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 455/316
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-09-06, 21:17   

Powiem, ciekawa sprawa - Kirara rację ma w tym, że <Player2> podstawia zawsze NPCa nr 2 w save'ie (P1 to <CHARNAME>)... W samej grze bardzo rzadko możemy także w dialogu uchwycić kolejność NPCów dlatego odgrzebałem save'a z Tortured Souls - tam na wyspie stajemy do pojedynków z synami starego Nakanishi i odpala się dialog w stylu:
Kod:
~Ja, osobiście, podejmę wyzwanie.~
~<PLAYER2> będzie nas reprezentować.~
~<PLAYER3> zmierzy się z nim.~
~<PLAYER4> czeka na wyzwanie.~
~<PLAYER5> będzie naszym mistrzem.~
~<PLAYER6>, ruszaj.~

to explicite wyjaśniło mi kolejność, i na tym możemy w tym przypadku poprzestać...
Gorzej wytłumaczyć jak dana postać znajduje się na tym drugim miejscu - najpierw sądziłem, że ustalane jest to wg kolejności przyłączania, jednak znalazłem wyjatek od tej reguły - we wspomnianej modyfikacji wszystko było ok, dopóki nie przyłączyłem Corana (po 'odejsciu' zdrajcy) - ni mniej ni więcej 'wskoczył' on na drugie miejsce - no i teraz nie wiem, jednakże z uwagi na fakt, iż zdarzyło mi sie to tylko w tym jednym przypadku pozwalam sobie mniemać, że nastepuje niejako zastosowane 'zastepstwo' - nr. 2 był właśnie zdrajca - po prostu muszą być jakieś kryteria doboru - jesli ktoś ma inne wytłumaczenie - zapraszam do prezentacji...
Teraz kilka słów oczywistego:
Thishen napisał/a:
InPartyAllowDead(Player2)

jesli wybierzemy ścieżkę zła w tej próbie kolejne obrazenia zbiera ten własnie NPC, widocznie uznano, że ten jest 'najbliższy' graczowi (co w przypadku gry w TS ma swoje plusy - zginie i tak zbędny Coran, a już w Sarad. spotkamy wiadomo kogo;)

Wybaczcie mój laicyzm;)
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Thishen
Torn 
Zasłużony


Wiek: 38
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2008-09-07, 00:25   

morgan napisał/a:

Gorzej wytłumaczyć jak dana postać znajduje się na tym drugim miejscu - najpierw sądziłem, że ustalane jest to wg kolejności przyłączania, jednak znalazłem wyjatek od tej reguły - we wspomnianej modyfikacji wszystko było ok, dopóki nie przyłączyłem Corana

Hym...
Black Isle/Bioware w pliku Scripting Quick Reference.doc znalezionym w katalogu Script compiler napisał/a:
Player1 or Protagonist
This is the Main Character or Protagonist.

Player2 – Player6
Character 2, 3, 4, 5 or 6 in the order they have joined.

A co do opisanej sytuacji z Coranem, to nie znając TS, nie bardzo mogę coś powiedzieć, ale... może wcześniej było BGT z Coranem w drużynie, a Coran z BG1 i ten z TS się tak samo nazywają? To by wyjaśniało sytuację...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Thishen
morgan 
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 455/316
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-09-07, 00:39   

Torn napisał/a:
może wcześniej było BGT z Coranem

Nie grywam z BGT
Po drugie nie grywam z Coranem (Imo mi wystarcza;), jeśli nie gram solo, co preferuję...
Miałem zainstalowane jedynie TS + konkurencyjne romanse z EoU (by pogodzić Sime, którą testowałem z Viką, z którą zawsze mi się to zdarza;) - jesli nie gram solo, ofc;)
Torn napisał/a:
Coran z BG1 i ten z TS się tak samo nazywają?

Nie nie nazywają się tak samo (coran, coran5 <-> c6coran)
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 28
Posty: 233
Podziękowania: 165/20
Wysłany: 2008-09-07, 09:51   

Torn napisał, że Black Isle/Bioware w pliku Scripting Quick Reference.doc znalezionym w katalogu Script compiler napisał/a:
Character 2, 3, 4, 5 or 6 in the order they have joined.

Tak się dzieje w przypadku, gdy w drużynie pozostało jeszcze wolne miejsce oraz/lub nikogo z niej nie wyrzucamy. Kiedy zaś dokonujemy roszad z równoczesnym (znaczy 'nieprzerywanym' zapisaniem stanu gry) usuwaniem i przyłączeniem NPC'ów, wówczas obserwujemy interesujące zjawisko wskakiwania nowego nabytku w miejsce wypędzonego poprzednika, a więc Black Isle'owo/Bioware'owy 'order they have joined' nie zostaje zachowany. Drużyna z ilością kompanów (nie licząc protagonisty) równą x dla 1<x<6, gdzie x należy do C, po wyproszeniu z jej szeregów kogoś z przedziału domkniętego [Player2, Player przedostatni] (ewentualnie samego Player2, gdy x=2) pozostaje ze swego rodzaju luką międzypostaciową, która to istnieje do czasu jej uzupełnienia kontrolowanego (przyłączenie kogoś nowego) bądź jej samowypełnienia poprzez uporządkowanie (przy zapisie gry). Tako rozumując, uważam, że nieznajomość TS'ów, niegrywanie w BGT, swoiste preferencje Coranowo-Imoenowe oraz mroczne konflikty na tle sercowym niewiele mają wspólnego z kolejnością Player'ową naszego aktualnego drużynowego towarzystwa, o ile nie namówią nas one do partyjki szachów.

C.n.u. albo i nie. ;)
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Thishen
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group