Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - plany, pomysły, propozycje, sugestie
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-07-20, 15:36   TWM - plany, pomysły, propozycje, sugestie

Plany, czym ma być TWM, prezentowane "wieki temu" na stronie Zapomnianej Wyspy, stały się nieaktualne, wraz z odejściem ich pomysłodawców od sceny moderskiej. Wyglądały bardzo ambitnie i obiecująco, ale w przeważającej większości nie da się już ich wkrzesić. W tym temacie zamierzam zaprezentować plany rozwoju TWM, jak sam je widzę, a także będę przedstawiać aktualne postępy prac. Zachęcam również do dyskusji, nie tylko do prezentowania nowych pomysłów, ale także oceny tu zamieszczonych, które byłyby szczególnie oczekiwane i powinno się je zrealizować w pierwszej kolejności?

1/ Rzeczy już zrobione do kolejnej, aktualnie tworzonej wersji TWM (w stosunku do v.26.2d):

a/ w module @90 = ~Oddzielne zestawy portretów dla gracza i BN-ów v1,5~ istnieją teraz przy instalacji dwa warianty do wyboru: NPCE występujące zarówno w BG1 lub BG2 mogą mieć portrety z BG2 jak dotychczas w TWM lub oryginalne portrety z BG1. Na forach wypowiadali się zagorzali zwolennicy obu rozwiązań.


2/ Co do większości istniejących komponentów "jądra" TWM posiadam własne plany rozbudowy, jak i wymagające przemyślenia propozycje graczy:

@08 = ~Dodatkowy poziom podziemi Lodowej Wyspy AR1010~
- dodatkowe wtrącenia NPC-ów w rozmowie z Tergielem
- dorobienie wątku Dezkiela i Daerrhaga pomysłu Joneletha
- propozycja: trudność walki z Dezkielem skalowalna z poziomem postaci gracza

@09 = ~Podarunek Winthropa~
- rozwinięcie finału rozwoju sztyletu, z pomyślnym wariantem zakończenia
- propozycja, aby sztylet miał od początku dodatkowy atak (hm?)

@10 = ~Pieśni barda~
- być może w przyszlości rozbudowana gildia złodziejska we Wrotach ucząca wysokopoziomowych zdolności złodziejskich ala BG2 za aktywność w gildii i realizowanie jej zleceń.
- pomysł z Festiwalem organizowanym na terenach przy Wrotach Baldura z okazji zabicia
Sarevoka, zakończenia kryzysu żelaza i zagrożenia wojny z Amn jest świetny, ale kto by się podjął rozpisania szczegółów

@11 = ~Urozmaicenie przedmiotów~
- to w zasadzie komponent zrobiony w 30%, w planach szereg dalszych niemagicznych przedmiotów oraz słabo umagicznionych, dwa specjalistyczne sklepy we Wrotach Baldura

@13 = ~Special Random Encounters~ zaczątek 2008-05-30
- komponent w zarodku, w planach wstawienie znacznie więcej unikalnych spotkań niż jedno jak dotąd, niektóre powiązane z innymi komponentami

@14 = ~Ann'amorth - nowy NPC do przyłączenia v5b2b (wersja robocza bez plików TRA)~
- dodanie dodatkowych rozmów (banters), wtrąceń w dialogach (interjections) i dodatkowego questu


3/ INNE DUŻE PLANY DOTYCZĄCE TWM (raczej w takiej kolejności realizacji):

*/ Dostosowanie następnego TWM demo do nowej wersji NTotSC 3,0; jeżeli w ogóle będzie sens to robić, to znaczy postulowane przez Aurelinusa w wersji 3 zmiany w mechanice broni i innych zasad D&D nie zajdą za daleko

*/ przetłumaczenie TWM na angielski, na razie dzięki trudowi Lavy powstaje okrojona angielskojęzyczna wersja TWM, z czasem może także pełna wersja TWM będzie miała angielską wersję

*/ zrobienie wersji TWM do BGT (część modułów jest tak specyficznie związana z enginem BG1, że nie ma sensu, lub wymaga radykalnej przeróbki do BGT)

*/ nowy NPC bard de Votil, postać tyleż barwna i pełna inicjatywy co irytująca, na pewno nie taki sterowany manekin jak oryginalni NPCe z BG1 (postać reanimowana przeze mnie spośród wielu pierwotnych pomysłów nowych NPC-ów do TWM)

*/ rozbudowanie Nashkel i fabuły 2. rozdziału
a/ etap 1. - stworzenie dodatkowej pełnowymiarowej lokacji "dzielnica górnicza Nashkel i zapełnienie jej domami, gospodami, sklepami, BNami i questami pobocznymi
b/ etap 2. - w oparciu o nową lokację rozbudowanie głównego wątku rozdziału 2. z ujawnieniem pewnych zakulisowych powiązań między władzami Nashkel a Żelaznym Tronem z opcją alternatywnej drogi, umożliwiającej zakończenie rozdziału 2. bez przechodzenia przez kopalnię Nashkel.

*/ "Gadający sztylet Tiaxa" - ciekawy sztylet w posiadaniu Tiaxa, według pomysłów i dialogów Ellesisa, koncepcja wzorowana na Lilarkorze, ale ten przedmiot klimatem dostosowany jest do szaleństwa Tiaxa, muszę się w końcu zdobyc na zaimplementowanie tego w grze

*/ Dodatkowy bonus dla magów specjalistów, bo według reguł w BG1 specjaliści różnią się tylko cechą negatywną, czyli szkołą, której nie mogą się nauczyć, a na czym więc polega ich specjalizacja? Rozważam dwa warianty: albo specjaliści mają dostęp do silniejszych wersji czarów w ramach swojej szkoły, albo dostają dodatkowe czary do rzucenia ze swojej szkoły jako innate. To drugie rozwiązanie jest może mniej ortodoksyjne, ale nie będzie się kłóciło z modami zmieniającymi własności czarów jak np. mod do BG2 skalujący siłę czarów do 50 poziomu

*/ Realniejsze zachowanie NPC-ów, nie chodzi bynajmniej o dodanie więcej banterów, ale m.in.:
- wybredne przyłączanie NPC-ów do drużyny zależnie od charakteru głównej postaci i drużyny podobnie jak w ToEE,
- rozbudowane odłączanie NPC-ów z możliwością odsyłania w konkretne miejsca (Annamorth już tak ma),
- sterowanie zachowaniem NPC-ów, czyli modyfikowanie działania skryptu AI przez rozmowę podobnie jak to było w serii Fallout,
- realne zachowanie druidów i łowców (opowiadają się za równowagą i utrzymaniem status quo, stają po stronie zwierząt i przyrody, niezbyt dobrze czują się w miastach (Jaheira, Faldorn, Kivan, Minsc, Cuchoinneach z DSotSC),
- realne zachowanie paladynów (jako rozmówca nie przyjmuje nagród i jest zmuszony wybierać dobre rozwiązanie, gdy jest w drużynie (Ajantis, Cuchoinenan z DSotSC)
- uzupełnienie w BG1 niedokończonych wątków według listy niekonsekwencji sporządzonej przez Valencisa

To tyle po krótce, i tak zamierzeń na najbliższe 3 lata. Mglistych pomysłów mam dużo więcej, ale nie ma sensu ich na razie wymieniać, skoro ukończenie listy powyżej będzie wymagało mnóstwo czasu i zaangażowania.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aurelinus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-02, 10:36   

Mam wolną chwilę, więc powiem kilka sńów:
Zed Nocear napisał/a:
pomysł z Festiwalem organizowanym na terenach przy Wrotach Baldura z okazji zabicia
Zed Nocear napisał/a:
stworzenie dodatkowej pełnowymiarowej lokacji

Mogę dorobić mapki, ale osobne są chyba niepotrzebne, wystarczy uzupełnić te istniejące, szczególnie kopalnię Nashkel; problem w tym, ze w odniesieniu do Sarevoka, to raczej nikt nie chciał i nie chce o tym pamiętać, co sugeruje zarówno zakończenie BG1 jak i cała fabuła BG2, dla mnie to będzie zbyt kontrastowe, albo niestosowne,
Zed Nocear napisał/a:
mod do BG2 skalujący siłę czarów do 50 poziomu

Tym się akurat chyba nie powinieneś przejmować - nikt tego nie używa

Zed Nocear napisał/a:
uzupełnienie w BG1 niedokończonych wątków według listy niekonsekwencji sporządzonej przez Valencisa
Też niekonsekwentnej jak sam pomysł. pewne niedopowiedzenia i niekonsekwencje dodaja uroku grze, jeśli wzorem UB zaczniesz czyścic wszystko, to możesz wylać dziecko z kąpielą...
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-23, 17:02   

Cytat:
Dodatkowy poziom podziemi Lodowej Wyspy AR1010 (2006.01.27)

Czy tego nie ma może w Unfinished Business?

Mam parę propozycji. Do bg1 brakuje moda taktycznego/utrudniacza, poza ulepszeniem niedźwiedzi fajnie by było, gdyby poprawki obejmowały inne często napotykane stwory tj. hobgobliny, koboldy, wilki, pająki, tasloi'e. Mały ich upgrade by powodował zauważalną różnicę.

Co do różnych tweaków, może by tak wielkie mistrzostwo dla wieloklasowców-wojowników. (dla wieloklasowców jak w BG2 Tweak Packu to ewidentny cheat, ale to chyba w porządku)?
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5567
Podziękowania: 430/314
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2009-05-23, 17:10   

Alvarez napisał/a:
Cytat:

Dodatkowy poziom podziemi Lodowej Wyspy AR1010 (2006.01.27)

Czy tego nie ma może w Unfinished Business?

Hehe, gdybyś zadał sobie trud przeczytania ReadMe wiedziałbyś, że UB jedynie przywraca II poziom podziemi, TWM go znacznie wzbogaca (właściwie zmienia całkowicie)...
Alvarez napisał/a:
wilki

NTotSC (w wersji do BG1 - v2.01B obecnie) je dość znacznie utrudnia...
Alvarez napisał/a:
dla wieloklasowców-wojowników

a niby z jakiej racji i czemu to niby miałby nie być cheat? że dla wojowników? karą za dual jest koniecznosć czasowego grania jedną i to słabą klasą do czasu odblokowania starej, karą dla multi jest właśnie brak 5* w biegłość...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-23, 17:25   

Cytat:
a niby z jakiej racji i czemu to niby miałby nie być cheat? że dla wojowników? karą za dual jest koniecznosć czasowego grania jedną i to słabą klasą do czasu odblokowania starej, karą dla multi jest właśnie brak 5* w biegłość...

A właśnie dlaczego łowca nie ma kary do punktów biegłości przy multi? Miał 2*, zdualowany powinien mieć mniej (1*?), to jest przecież kara za multi. Wojownik dostaje po łbie a Łowca nie, dyskryminacja. Weźmy multi z kapłanem (jedyne z czym łowca może), przez to taki w/k ma tylko 2* traci swą jedyną przewagę nad łowcą, który w kombinacji ł/k nie dość, że nie traci maksymalnej liczby punktów biegłości możliwej do przydzielenia to nie wiadomo skąd ma wszystkie czary druida, to jest dopiero cheat.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2495
Podziękowania: 241/53
Wysłany: 2009-05-23, 17:33   

Ale wymyślasz :roll: Twój apel o wielkie mistrzostwo dla wieloklasowców wojowników jest po prostu śmieszny i granie z takim tweakiem, to cheat. Wybieranie czystego wojownika traci sens. Łowca/kapłan traci, bo zostają mu bronie obuchowe. Poza tym ma ograniczenie charakteru i nie może korzystać z kilku itemów. No i jak sam wspomniałeś, może dwuklasować tylko z kapłanem. Dlaczego miałby tracić coś jeszcze? Równie dobrze mógłbyś się czepiać, że czysty łowca jest słabszy od czystego woja, patrz jaka dyskryminacja, bez jaj.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-05-23, 17:44   

Cytat:
Twój apel o wielkie mistrzostwo dla wieloklasowców wojowników jest po prostu śmieszny

Ale, rzeczywiście wielki apel, padam i błagam na kolanach, żeby był taki komponent :razz: Tylko zaproponowałem, a już musieliście to wielce rozdmuchać (o co on prosi, o taki czit, śmieszne to jest)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
fsn


Posty: 15
Wysłany: 2009-07-04, 21:40   Re: TWM - plany, pomysły, propozycje, sugestie

Zed Nocear napisał/a:

Oddzielne zestawy portretów dla gracza i BN-ów v1,5~ istnieją teraz przy instalacji dwa warianty do wyboru: NPCE występujące zarówno w BG1 lub BG2 mogą mieć portrety z BG2 jak dotychczas w TWM lub oryginalne portrety z BG1. Na forach wypowiadali się zagorzali zwolennicy obu rozwiązań.


Pozwoliłbym sobie śmiało stwierdzić, że portrety z BG2 to kompletny bezsens. Przecież postacie pierwszej cześci są bodajże 20 lat młodsze. Nie róbmy z BG1 BG2...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2009-07-04, 22:02   

Zed Nocear napisał/a:
- propozycja, aby sztylet miał od początku dodatkowy atak (hm?)
No to go musi używać wojownik, a jeśli jednak sztylet bardziej leżałby w dloni magowi, to może jakaś inna premia?
Co prawda nie wiem, jak wygląda finalna postać tejże broni, bo jakoś jej nie używałem :oops: , ale lekki bonusik dla maga mógłby być.

Reszta propozycji z 2 pkt. wydaje się trafiona.
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3082
Podziękowania: 205/68
Wysłany: 2009-07-04, 22:11   

Jakie 20 lat młodsze?! Z tego co pamiętam to część dialogów sugeruje, że charname w BG2 ma 21 lat... coś mi się zdaje, że w BG1 nie graliśmy rocznym dzieckiem... a nawet jeżeli to pomyłka to jeszcze kwesia np Quayla, który dawno by nie żył, Garricka który też by był dużo starszy, Tiaxa... Osobiście nie lubię portretów w BG2, ale rozdzielenie portretów na te tylko dla NPC i na te dla NPC mi odpowiada... aczkolwiek wybrałbym inne niż z IWD bo nie pasują mi stylistycznie. Zawsze je mogę upiększyć! Nie, no taki joke.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
fsn


Posty: 15
Wysłany: 2009-07-04, 22:23   

No dobra chyba coś mi się uwidziało XD ale tak to już ze mną bywa. Jednak i tak będę się trzymał przy tym, że postacie w okresie BG1 były jednak nieco mniej dojżałe niż w BG2 i raczej lepiej zostawić ten klimat "pierwszych przygód" ;)
Portrety dla gracza mozna załatwić jakieś nowe, a nie mieszać w biednych NPC-ach :P Nie sądzę żeby ktoś chciał grać z portretem Jaheiry, nawet tym starym.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-07-05, 22:59   

Wydarzenia z BG2 zaczynają się dokładnie w rok od początku BG1. Wystarczy spojrzeć na daty w dzienniku, lub datę startową w pliku YEARS.2DA zasobów gry.

A przymusu nie ma, każdy wybierze wariant, jaki chce, albo w ogóle ominie komponent. A jeśli chodzi o zupełnie nowe portrety, to proszę bardzo. Chętnie powitam zestaw całkowicie nowych portretów współpracujący z tym komponentem, bo sam nie mam talentu i czasu, by je zrobić. Tylko muszą spełniać dwa warunki: 1/ nie łamać praw autorskich (łatwo sobie ściągnąć jakieś portrety z sieci na własny użytek, ale dodanie ich do własnego moda to inna para kaloszy), 2/ powinny zawierać duży portret, taki jaki jest wyświetlany przy kreowaniu swojego bohatera na początku gry, większość dostępnych w sieci portretów ma tylko rozmiar średni i mały, bez dużego.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-10-11, 13:15   

taką mam propozycję, komponent wprowadzający limity doświadczenia dla poszczególnych części gry, niby jest redukcja expa jak w DEFJAMie, ale:
W BG1 z OzWM dość szybko osiąga się limit doświadczenia, szczególnie przy grze małą drużynę, przez co od pewnego momentu questy robione są niejako za darmo, zniesienie granicy expa jest wg mnie średnim w tym wypadku pomysłem bo po prostu postacie robią się zbyt silne.

W poprzedniej grze mój <CHARENAME> zdobył >800 000 PD z samych wrogów, nie licząc zadań, ograniczenie ekspa na niewiele by się zdało, ot trochę później osiągnąłby limit. Jeśli weźmie się pod uwagę takie przegięte mody jak DrizztSaga, to w ogóle lipa, aby był jakiś sens w nie grać, trzeba zaczynać po osiągnięciu limitu, aby już nie awansować.

Ustawienie limitów np. dla poszczególnych rozdziałów dałoby większy komfort rozgrywki i zachowałoby normalność bez względu na to z czym się gra.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-10-12, 07:06   

Ciekawy pomysł, chyba nigdzie indziej nie zrealizowany w modach IE. Wprawdzie w 2DA można ustawić tylko jeden limit EXPa, ale limity dla poszczególnych rozdziałów można zasymulować skryptem postaci.

Kością niezgody mogą okazać się wartości poszczególnych limitów. Mój styl grania w BG1 polega na spenetrowaniu wszystkich plansz pobocznych po dojściu do Nashkel, a przed całą resztą fabuły głównej, więc ja osobiście na zainstalowanie takiego komponentu bym się nie zdecydował. Skoro innym może się spodobać, mogę zamieścić takie rozwiązanie jako subkomponent, tylko właśnie... nie czuję tych limitów.

Alv > Może zaproponujesz swoje liczby?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-10-12, 18:37   

Cytat:
Kością niezgody mogą okazać się wartości poszczególnych limitów. Mój styl grania w BG1 polega na spenetrowaniu wszystkich plansz pobocznych po dojściu do Nashkel

Ja mam tak w BG2, w BG1 różnie, zazwyczaj wszystko robię przed Wrotami Baldura, potem nie chciałoby mi się wracać, we Wrotach jest najfajniej ;).
Cytat:
Alv > Może zaproponujesz swoje liczby?

Mogę zaproponować, wg mnie powinny generalnie nie ograniczać, ale zachowywać normalność rozgrywki.
Rozdział - limit
Prolog - 2 000
Pierwszy - 15 000
Drugi - 35 000
Trzeci - 60 000
Czwarty - 89 000
Piaty - 125 000
Szósty, siódmy - limit standardowy
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group