Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - plany, pomysły, propozycje, sugestie
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1954
Podziękowania: 226/39
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2009-10-14, 20:29   

Prosisz i masz, he, he.

Nie wiem, czy warto wstawiać zylion wariantów do TWM, by gracze przedzierali się przez gąszcz komponentów, wybierając te kilka, które im się spodobają. Zrobiłem więc pomysł na razie w formie odrębnego modka. Jeśli zyska uznanie większej grupy osób, może dodam też jako komponent TWM.

Najwięcej problemów sprawiło mi nieoczekiwanie ujarzmienie własności efektu "XP Bonus (104)", dlatego zajęło mi to jedno popołudnie, a nie 10 minut, jak pierwotnie przypuszczałem. Jedyne zmartwienie, że mod dodaje 36 bloków do skryptu dplayer3.bcs, może więc trochę spowalniać Baldurka na słabszych komputerach.

Limity EXPa dla rozdziałów - mod do BG1.rar
Pobierz Plik ściągnięto 540 raz(y) 469,94 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Alvarez
Dosiek 


Wiek: 37
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-13, 14:25   

Mam takiego malutkiego pomysla. Osobiscie podobaja mi sie scrypty przeciwnikow jakie wprowadza SCS. Sa owiele trudniejsi. Nie idzie "przejsc" sobie po Silke Mulaheju itp. Przy Silke loadowalem chyba z 10 razy :grin: Osobiscie uwazam ze takie cos znacznie odswieza gre. Do tego wymusza aby postacie kaplana czy druida nie zlyzly tylko do leczenia, a czarodzieja do magicznych pocieskow czy fireballi.
Mam jeszcze takie malutkie pytanko co trzeba stworzyc, jakie warunki spelnic aby dany twor miasz szanse dostac sie do TWM? Wiem, wiem mierz sily na zamiary ale... nikomu jeszcze nie zabroniono marzyc :grin:
Najpierw chcialem to przeslac na PW ale pozniej stwierdzilem ze moze ktos sie pojawi, kogo nurtuje to samo. Choc z drugiej strony zauwazylem ze w zwyczaju jest aby postow nie przegladac, tylko od razu ze swoimi wyskakiwac. No ale coz... napisalem w ten sposob.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1954
Podziękowania: 226/39
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-13, 15:15   

Formuła TWM nie narzuca żadnej konkretnej tematyki, ale:

1/ nie może rujnować klimatu i realiów gry - musi się niejako "WTAPIAĆ" w oryginalną fabułę i koncepcję gry
2/ musi być porządnie zrobiony technicznie a także literacko, jeśli wprowadza nowe teksty, generalnie pomysł nie może odstawać wykonaniem na niekorzyść od poziomu realizacji samej gry.
3/ no cóż... musi mi się podobać i nie rozsadzać mojej koncepcji TWM, choć jeśli spełnia 2 pierwsze punkty, to i trzeci zazwyczaj też.
4/ może to oczywiste, ale nie może stanowić plagiatu innego moda.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Dosiek 


Wiek: 37
Posty: 112
Podziękowania: 7/33
Skąd: Miasto Sypialnia
Wysłany: 2010-03-13, 15:22   

A rodzaj, typ czy jakby to kreslic jest dowolny? Choc od razu mowie ze nie chodzi mi o moda typu NPC
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3017
Podziękowania: 183/60
Wysłany: 2010-03-13, 15:29   

O! To dobrze, bo to ja jestem od męczenia Zeda NPCami! :D TWM jest otwarte na wszelkie zmiany, o ile są dobre. Jak się mylę to Zed poprawi mnie :P
Proponuję by takie rozmowy jednak może gdzieś bardziej skryte zrobić by nie robić przypadkowych zapowiedzi. Zed, dać dostęp do Sunitów gdzie możecie omówić co i jak w temacie TWM?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1954
Podziękowania: 226/39
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-03-16, 15:00   

Możesz zapodać linka, jak przyjdzie czas. Myślę, że konkretne deklaracje prac i ich omówienie powinny znaleźć się w niepublicznym temacie, ale takie deklaracje na razie nie padły.

TWM jest otwarte na wszystkie dobre pomysły, ale problemem jest też nadmiar samodzielnych dobrych pomysłów, nie do "wyrealizowania" w rozsądnym czasie. Dlatego zastrzegałbym sobie prawo do adaptowania takich pomysłów celem wcielenia ich do bieżąco realizowanych projektów.

Jak ktoś chce zaproponować coś do TWM, to niech najpierw da mi znać na PW, żeby nie spoilerować.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3017
Podziękowania: 183/60
Wysłany: 2010-03-16, 16:28   

Także, Dosiek, jak jak coś to pisz do Zeda. Jak się okaże, że trzeba będzie coś omówić w komnatach Sunitów, Zed mi powie, chyba, że od razu sam gdzieś Ci zorganizuje miejsce.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Dosiek
Rabarbarian 

Wiek: 46
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2010-04-17, 10:20   

Drogi Panie Twórco Moda,
Jestem dzielnym wojwnikiem z kawałem żelaztwa w ręku i największym łukiem jaki istnieje i chciałbym powiedzieć, że to bardzo niesprawiedliwe jest że siostra moja Imoen dostaje o tyle więcej punktów expa za te pułapki i zamki które otwiera skądinąd z łatwością. Ja sie z nią muszę dzielić najmniejszym punkcikiem za każdego ubitego wroga, oczywiście ja je ubijam, gdyż ona tym swoim krótkim łukiem ledwo trafia w drzwi od stodoły. Expa ma za to już zdecydowane więcej niż ja. Jeśli ma tak być dalej to wywalę ją z drużyny i sam sie zdualuję na złodzieja...
Pozdrawiam, R.
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1954
Podziękowania: 226/39
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-04-17, 13:49   

Drogi Panie Woju,

Proszę nie być tak zazdrosny o swoją siostrę:
1/Złodziej zawsze leveluje szybciej niż woj, bo ma niższe progi punktowe kolejnych poziomów
2/Im szybciej Imoen awansuje, tym szybciej obniży się jej TraK0 i stanie się użyteczna ze swoim krótkim łukiem
3/Tych punktów nie jest znowu tak wiele, łatwo na początku pootwierać zamki i uciułać awans o 1 poziom, ale potem udział expa za te czynności będzie marginalny wobec całej puli zdobywanego doświadczenia
4/Imoen zgarnia połowę punktów a druga zostaje rozdzielona na członków drużyny, jeśli grasz dwoma postaciami, to twój woj zgarnia jakąś 1/4 całego expa
5/Postać na czele drużyny zgarnia najwięcej expa, jeśli jego liczba nie dzieli się równo na członków drużyny. Twój woj na pewno jest przywódcą grupy, więc ten efekt w niewielkim stopniu też niweluje bonus z umiejętności złodziejskich Imoen
6/Exp jest za otwarcie zamków i drzwi, nieważne w jaki sposób. Na pewno podpakowałeś siłę swego woja na maksa, spróbuj więc nim wyważać zamki i drzwi a zgarniesz dla niego część profitów przypadających dotąd Imoen.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-04-17, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 249/73
Wysłany: 2010-04-17, 13:51   

(wybaczcie, że się wtrącę ;)

Rabarbarian, przecież doświadczenie za pułapki nie jest elementem TWM Core tylko opcjonalnym Tweakiem o którym wszystko jest napisane w ReadMe. Skoro sam się na niego zdecydowałeś przy instalacji moda, to nie rozumiem skąd ten bulwers...
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rabarbarian 

Wiek: 46
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2010-04-17, 22:52   

Przepraszam Alvarez zupełnie o tym zapomniałem :smile: zwykle próbując moda wrzucam wszystko z niego jak leci bez wybierania. Nie mam bulwersa tylko sugestię że sprawiedliwie tez było by expa za wrogów też dawać proporcjonalnie do wkładu w ich zabijanie :wink: ...
Wlasciwie to planowalem postac szykować do exportu do SOA i dualować na maga więc siły i wszystkiego mam najwyżej po 17 w oczekiwaniu na grimuary i woluminy.
Nie wiedziałem że za stanie na czele mam bonus, zauważyłem tylko że po Candlekeep miałem o kilkaset więcej niż Imoen a teraz ona mnie przerosła:)
p.s. Genialne klimatyczne są te pojemniki. W ogóle mod jest na piątkę i granie z nim to prawdziwa przyjemność.
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Hathor 
Sirielle Ontalómë


Posty: 421
Podziękowania: 1/8
Skąd: Himring, Arda
Wysłany: 2010-05-10, 22:48   

W ekipie TWM trwa dyskusja nt. kolejnych NPC - czy tworzyć ich więcej, a jeśli tak to jakich. Stąd mam pytanie do Was, zainteresowanych modem - oczekujecie nowych NPC? Jeśli tak, to czy kogoś Wam brakuje? A może nie warto mnożyć bytów ponad potrzebę, w końcu jest ich sporo w oryginalnej grze i opcjonalnych modach?

EDIT: Sorry, że się wcinam, ale ja bym problem sprecyzował inaczej. Nie czy robić kolejnych NPC-ów do TWM, tylko czy teraz w pierwszej kolejności tworzyć następnego NPCa, czy dodać nową lokację z rozbudowanymi questami jak projekt rozszerzenia Nashkel. Moce przerobowe są ograniczone. Albo, albo. /Zed Nocear/
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2010-05-11, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
picollo 

Posty: 575
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2010-05-11, 10:43   

Jak dla mnie NPC-ów starczy. Jest ich sporo w BG. W spisie planów pojawiły się dwie opcje, które dla mnie wydają się znacznie ciekawsze: festiwal po śmierci Sarevoka (ale pojawia się pytanie, czy takie coś pasuje do fabuły- jak ktoś napisał, trzeba się zastanowić, czy śmierć Sarevoka chciano by uczcić>) i rozbudowane Nashkel. Nowych lokacji i nowych questów nigdy dość, a jak pokazał sukces Alternatives, większa swoboda wyboru jest bardzo pożądana.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mumin 

Posty: 117
Podziękowała 4 razy
Wysłany: 2010-05-11, 11:59   

Ja tam uwielbiam nowych NPC, ale tylko w tedy jak są dopracowani i ponad miarę rozgadani. Wiele razy zdarzało mi się przejść grę tylko dlatego żeby jakiegoś poznać i wypróbować.
Jestem na wielkie i solidne …TAK!!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 28
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2010-05-11, 16:32   

Ja jestem za brakiem nowych NPCów. Więcej questów to podstawa.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group