Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - opinie, zgłoszenia błędów
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-08, 15:33   

Użyję lustrzanej tarczy gdzie indziej, jeśli w BG1 da się coś takiego w ogóle zrobić. Nie ma opcodu odbijającego ataki, więc co najwyżej spróbuję wymyślić coś zbliżonego. Zwykła odporność na petryfikację to chyba nie to. Niszczenie elementów zbroi pod wpływem doznawanych obrażeń też wymaga karkołomnych sztuczek w BG1. Właśnie próbujemy z grogersonem znaleźć rozwiązanie techniczne nad implementacją "niszczenia się zwykłych zbroi i tarcz" do BG1 Tweaks.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 27
Posty: 346
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2011-01-09, 13:28   

Zapewne sprawdzaliście, ale nie działają nawet te opcode'y?
Item: Create Magical Weapon [111]
Item: Remove Item [112]

Teoretycznie z ich pomocą możnaby zastępować zbroje/tarcze crapem.

Co do lustrzanej tarczy, sądzę, że od biedy można by jej dać po prostu ochronę przed petryfikacją. Opcjonalnie, skoro liczba modów do BG1 jest niewielka można by wylistować wszystkie ataki uznawane jako atak wzrokowy no i dać na nie ręcznie odporność. Taki przedmiot nie miałby dużej wartości, praktycznie przydałby się tylko do czyszczenia tego obszaru pełnego Bazyliszków. Podobnie jak ten czar 1 poziomu. Sądzę, że byłaby to miła odmiana. :)
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-09, 14:52   

Działają, na pewno, bo używałem w TWM, ale w tym zadaniu "Create Magical Weapon" nie przyda się (tworzy broń wyłącznie w specjalnym slocie), trzeba użyć "Item: Create Item in Slot [143]". Już wiem mniej więcej jak zrobić ten komponent.

Wracając do TWM nie można przewidzieć kiedy w grze odpali SRE, a więc czy gracz zdobędzie przedmiot na czas i będzie on przydatny. Lepiej wpasować przedmiot w quest powiązany z bazyliszkami. Mam ogólnikowy pomysł, ale nie chcę więcej spoilerować tutaj na temat planów TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 27
Posty: 346
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2011-01-11, 00:08   

Cytat:
Wracając do TWM nie można przewidzieć kiedy w grze odpali SRE, a więc czy gracz zdobędzie przedmiot na czas i będzie on przydatny. Lepiej wpasować przedmiot w quest powiązany z bazyliszkami. Mam ogólnikowy pomysł, ale nie chcę więcej spoilerować tutaj na temat planów TWM.

Właśnie o to mi chodziło względem losowej szansy dania graczowi takiego przedmiotu. Wrzucenie go 'na pewno' do gry, sprawi, że gracz oleje bazyliszki do czasu pozyskania takiej tarczy. Jako przedmiot losowy, hm, wpadnie - fajnie, idę na bazyliszki. Nie wpadnie - trzeba się głowić jak skurczybyków ubić albo kupić zwój z czarem. :)
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-16, 02:32   

Moim zdaniem TWM jest bardzo udanym projektem. Kieruję podziękowania w stronę Zeda i pozostałych, mam również szczerą nadzieję, że mod będzie się dalej rozwijał. To jak dotąd najlepsza według mnie modyfikacja do mojej ulubionej gry, a trzeba wam wiedzieć, że do niedawna w ogóle nie uznawałem żadnych modów (zasługa w tym głównie NTotSC). Znakomity powiew świeżości. Godna pochwały jest idea przyświecająca, jak się wydaje, Twórcom - tworzenie przyprawy, mającej wtapiać się w całość i wyciągać z niej nowy smak. Docenić należy także zbalansowanie np. nowych przedmiotów, co dobrze widać w zestawieniu ze "wspaniałym" NTotSC, czy też nieźle pomyślanym, a zupełnie skopanym właśnie przez przedmioty ComForge...Wybrzeże Mieczy zawsze mi się jawiło jako taka trochę zapadła prowincja, nieodgrywająca raczej większej roli. Zaletą BG1 jest ten unikalny klimat, którego - w moim odczuciu - próżno szukać w kontynuacji (miejscami kongenialnej, miejscami w oczywisty sposób słabszej).
Póki co nie przeszedłem jeszcze BG z TWM, mianowicie doszedłem do końca V rozdziału i gra mi się zacina podczas raportu składanego Księciu Eltanowi. Może to być jednak skutkiem tego, że doinstalowałem trochę rzeczy po TWM, przeinstalowywałem, podmieniałem pliki etc. Teraz zacznę chyba od nowa. Sporo rzeczy udało mi się już odkryć. II poziom lodowej wyspy - bdb. Pre-romans z Viconią b. fajny, doprowadziłem chyba do końca. Pieśni barda ciekawe. Nowi NPC i ich questy: Tsuki akurat tak sobie mi przypadł do gustu - wybacz, rubinie - ale Ann'amorth będzie chyba stałym członkiem mojej drużyny, zastępując pewnego brodatego zrzędę. Sztylet od Wintropa podniósł mi się na +1, ale dalej go nie rozwijałem (nie walczyłem nim). Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie sakiewek, tub, toreb etc. Humorystyczne spotkania a'la Fallout (jedna z moich ulubionych gier koło BG1 i P:T) także udane, choć wszystkich nie odkryłem (chyba 5, a więc połowę?). Co do problemów, to nader często wywalało mnie do Windowsa przy włażeniu do budynków i zmienianiu lokacji. Trzeba dużo sejwować. Łata do Widescreena nie chciała mi się zainstalować przy instalacji TWM - trzeba było ją dograć osobno. Można by usprawnić działanie pojemników, jeśli to jest w ogóle możliwe (chodzi o to korzystanie z przegródki podręcznego przedmiotu, w BG2 wchodziło się prawym przyciskiem myszy), a już na pewno trzeba usprawnić pas na amunicję (wyładowywał mi nie po 1 kołczanie, ale po 1 pocisku...mordęga :roll: ). Sztylet od W. mi się rozdwoił w pewnym momencie.

Czytałem, że w planach jest paru nowych NPC; dobrze by było wprowadzić jakiegoś porządnego barda, żeby było komu korzystać z tych pieśni. Dziecię Baala jako bard średnio mi bowiem pasuje, a ci, którzy są do przyłączenia, irytują mnie.

Ocena TWM: 10/10
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-16, 12:56   

Bardzo dziękuję za ocenę, szczególnie za wszelkie uwagi krytyczne, bo to one pozwalają na tropienie i eliminację błędów w TWM. Cieszy mnie też Twoja ocena koncepcji TWM. Ta idea "po pierwsze nie szkodzić klimatowi BG1 a dopiero po drugie urozmaicać" jest forsowana głównie przeze mnie. Nie wszyscy pracujący nad TWM się z nią zgadzają, ale na razie udaje mi się nie ugiąć przed próbą wprowadzenia super-hiper-wypaśnych przedmiotów lub przygód z tyłka wziętych.

Rob napisał/a:
Co do problemów, to nader często wywalało mnie do Windowsa przy włażeniu do budynków i zmienianiu lokacji. Trzeba dużo sejwować.

1/ Zauważyłem, że BG1 z WSM i TWM staje się niestabilny (losowe CTD przy używaniu "toreb przechowywania" i zmian lokacji zwłaszcza w obrębie BG, czasami nie zaskakują niektóre skrypty, zwłaszcza często polecenie EscapeArea()). Muszę przeprowadzić testy, który element jest za to odpowiedzialny (sam WideScreenMod, TWM_GUI czy forsowne oskryptowanie BG1 przez TWM). Błędy są losowe, więc testy też chwilę potrwają.

Rob napisał/a:
doszedłem do końca V rozdziału i gra mi się zacina podczas raportu składanego Księciu Eltanowi.

2/ Na zeszłych wakacjach (!) zacząłem przechodzić BG1+WSM+TWM(jeszcze wersja 3.1)+BGQE+TGCe1 i aktualnie zbliżam się do końca rozdziału V, więc mam sposobność sprawdzić, jak jest z końcową rozmową z Eltanem. W każdym razie rozszerzałem dialog Eltana o kwestie związane z uwięzieniem Tsuki i akurat tej końcowej rozmowy nie testowałem.

Rob napisał/a:
Humorystyczne spotkania a'la Fallout (jedna z moich ulubionych gier koło BG1 i P:T) także udane, choć wszystkich nie odkryłem (chyba 5, a więc połowę?).

3/ Tak, jest ich 10, w 5 z nich można zdobyć ciekawe, dość mocne przedmioty. Mam nadzieję, że stopień ich ukrycia i trudność zdobycia równoważy ich siłę, dlatego jestem ciekaw, które 5 SRE miałeś okazję zobaczyć.

Rob napisał/a:
Ann'amorth będzie chyba stałym członkiem mojej drużyny, zastępując pewnego brodatego zrzędę.

4/ Przeszedłeś quest z ulepszeniem szaty Ann'amortha i jak go widzisz? Bo to nowość w wersji 3.2.

Rob napisał/a:
Łata do Widescreena nie chciała mi się zainstalować przy instalacji TWM - trzeba było ją dograć osobno.

5/TWM_GUI się wgrywa automatycznie gdy rozpozna zainstalowany WSM we właściwej rozdzielczości. Jeśli instalowałeś WSM po TWM to normalne.

Rob napisał/a:
Można by usprawnić działanie pojemników, jeśli to jest w ogóle możliwe (chodzi o to korzystanie z przegródki podręcznego przedmiotu, w BG2 wchodziło się prawym przyciskiem myszy), a już na pewno trzeba usprawnić pas na amunicję (wyładowywał mi nie po 1 kołczanie, ale po 1 pocisku...mordęga :roll: ).

Niestety na silniku BG1 nie da się już lepiej zrobić substytutu toreb przechowywania.

Rob napisał/a:
Sztylet od W. mi się rozdwoił w pewnym momencie.

Możesz napisać szczegóły, w jakiej sytuacji? Przy "spontanicznej" przemianie czy z pomocą Ann'amortha?

Rob napisał/a:
Czytałem, że w planach jest paru nowych NPC; dobrze by było wprowadzić jakiegoś porządnego barda, żeby było komu korzystać z tych pieśni.

Jest w moich planach bard "z jajem", ale dość odległym terminie. Najpierw do wersji 4.0 gwóźdź programu, czyli rozszerzenie Nashkel.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-16, 14:14   


Cytat:
Tak, jest ich 10, w 5 z nich można zdobyć ciekawe, dość mocne przedmioty. Mam nadzieję, że stopień ich ukrycia i trudność zdobycia równoważy ich siłę, dlatego jestem ciekaw, które 5 SRE miałeś okazję zobaczyć.

1) ogry szukają błyskotki
2) podróżniczka z Sigil
3) wypadek drogowy
4) z powodu pirackiej kopii (akurat!) dysk zostanie sformatowany za 10 sekund
5) wilki

przedmioty są jak najbardziej zbalansowane, np. błyskotka jest przeklęta, a łezki może użyć wyłącznie praworządna dobra postać. To coś jak np. z pałaszem Drizzta czy Szponem Kazgarotha.
Cytat:
4/ Przeszedłeś quest z ulepszeniem szaty Ann'amortha i jak go widzisz? Bo to nowość w wersji 3.2.

ha, naprawdę zaskakujący! Nie wiem, czy A. ginie od obrażeń zadawanych przez szatę, bo od razu rzuciłem nań zdjęcie klątwy. Rozbudowane relacje między bohaterami to coś, co cenię w ogóle, a tu rozgrywka starego wygi Thalantyra z młodym gniewnym była poprowadzona po mistrzowsku. A szata warta zachodu, wolałem używać jej, niż szaty neutralnego arcymaga. Przypomniał mi się jeszcze jeden drobny błąd - mimo zakończenia questu, A. dostał jeszcze trochę obrażeń po założeniu szaty; ale zapisanie i wczytanie stanu gry pomogło.
Cytat:
5/TWM_GUI się wgrywa automatycznie gdy rozpozna zainstalowany WSM we właściwej rozdzielczości. Jeśli instalowałeś WSM po TWM to normalne.

Właśnie, że na pewno zainstalowałem WSM przed TWM i chciałem wybrać łatę jako komponent. Rozpoznał nową rozdzielczość (800x600) i zapytał, jakie chcę tło, ale wówczas wyskakiwał ERROR (bez znaczenia, które tło wybrałem) i gra wyglądała, jak z samym WSM (pasek tekstu urwany po prawej stronie i w tym miejscu czarny kwadrat). Zainstalowałem jeszcze raz w kolejności: WSM, łata TWM_GUI i dopiero potem TWM (stosowny komponent pominąłem) i...działa bez zarzutu.
Cytat:
Niestety na silniku BG1 nie da się już lepiej zrobić substytutu toreb przechowywania.

Ach, to wielka szkoda. W takim razie ten pas na amunicję jest niejako zbędny, bo komu by się chciało wyładowywać np 120 strzał po jednej?
Cytat:
Możesz napisać szczegóły, w jakiej sytuacji? Przy "spontanicznej" przemianie czy z pomocą Ann'amortha?

Z pomocą maga. Po zakończeniu badań i ulepszeniu sztyletu do postaci +1 (potem czarodziej zamilkł w temacie) nagle się okazało, że mam....dwa sztylety! Jeden zwykły, a drugi +1. Tak jakby gra nie zastąpiła ulepszonym przedmiotem poprzedniego.
Cytat:
Jest w moich planach bard "z jajem", ale dość odległym terminie. Najpierw do wersji 4.0 gwóźdź programu, czyli rozszerzenie Nashkel.

A tak, widziałem na stronie TWM zapowiedź niejakiego Vincenta. Czekam więc :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-16, 20:35   

Rob > Zagrałem na szybko po kilka razy z rzędu z save'a i nie miałem żadnego problemu z wysłaniem drużyny przez Eltana do Candlekeep i startem rozdziału 6. Podobnie za każdym razem zaskakiwał rozdział 7. po wyjściu z podziemi Candlekeep, ale trzeba się ruszyć z miejsca pojawienia drużyny za murami Candlekeep, by pojawił się ekran rozdziału 7. Tak więc zgłaszane dość często problemy z aktywacją kolejnego rozdziału gry nie są bezpośrednio związane z samym TWM.

EDIT: Faktycznie jest drobny, złośliwy błąd uniemożliwiający instalację GUI w TWMdemo3.2 tylko dla rozdzielczości 800x600. Dzięki.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-17, 01:52   

Teraz gram od nowa (BG + OzWM + UB + TGC + SoA + BSQE + TWM), póki co nie ma problemów, poza okazyjnym wywalaniem do windowsa i denerwującymi respawnami w niektórych miejscach jest jeden większy problem - Tsuki nie daje głosu (ale pojawiają się napisy z jego wypowiedziami). Podejrzewam, że ma to związek z doinstalowaniem przeze mnie któregoś z ww. modów (TWM instalowałem zgodnie z zaleceniem na końcu). Poprzednio głos nowego NPC działał bez zarzutu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-02-17, 06:55   

Raczej nie mody. Może za wcześnie zamknąłeś okienko instalacji TWM lub nie uruchomił się plik BAT. Konwersja OGG do WAV głosów Tsuki odbywa się na końcu, już po wyświetleniu komunikatu WeiDU o zakończeniu instalacji z sukcesem, bo konwersji dokonuje zewnętrzny program, właśnie uruchamiany przez WeiDU na zakończenie. Przeinstalowanie TWM w trakcie gry grozi pomieszaniem tekstów, więc może lepiej ręcznie przekonwertuj wszystkie pliki OGG do WAV z folderu TWM_Pack\16TsukiNPC\AUDIO\ i wrzuć do folderu Override gry.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Rob
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-17, 12:12   

Staram się nigdy nie zamykać konsoli, póki nie pojawi się info, że instalacja przebiegła pomyślnie i można już ją wyłączyć.

Natomiast co do wokaliz Tsukiego to zrobiłem, jak zaleciłeś - oczywiście działa :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Andy 
poszukiwacz przygód

Wiek: 43
Posty: 71
Podziękowania: 5/15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-28, 12:28   

Witam
mam pytanie odnośnie Czaszki-przyjaciela Xzara.
Na stronach TWM w galerii prezentuje się w całej okazałości, ale w grze Xzar przyłącza się bez owego gadżetu. Nie wiem czy powinien mieć ją od samego początku, czy może zdobywa ją później. Inna sprawa, że jak ją przywołuję kodem to mi grę wyłącza i wywala do windowsa. Może to jeszcze jakaś niedoróbka?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3082
Podziękowania: 206/68
Wysłany: 2011-02-28, 12:46   

To z komponentu, który jest w trakcie tworzenia. Proponuję by o nim na chwilę obecną zapomnieć. Obrazy na stronie prezentują zaówno komponenty w trakcie tworzenia, jak i te już zrobione.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
siwy
Bibliotekarz


Wiek: 30
Posty: 43
Podziękował 1 razy
Skąd: dal Sharorr d'lil Bhaal
Wysłany: 2011-03-05, 22:12   

Odświeżyłem sobie ostatnio BG1 z modami: Vault, Stone of Askavar, BG mini encounters i oczywiście TWM.
TWM już teraz prezentuje się bardzo dobrze, ciekawe usprawnienia i utrudnienia (niedźwiedzie wymiatają z początku), SRE też mega wypas. Do tego mod nie jest przepakowany(w sensie przedmioty), jest taki w sam raz. . Będe czekać na wersję ostateczną z niecierpliwością. Jednak przy grze pare rzeczy mi się rzuciło w oczy:
- sporadyczne CTD - całkiem możliwe że przez Vault - mega kicha mod
- po pewnym czasie ani Ann morth ani Tsuki się nie odzywali, bardzo fajnie by było jakby doszło jeszcze pare dialogów
- żeby zdobyc ulepszenie szaty An'mortha musiałem się bawić w SCK, bo nie zaskoczył mi się dialog
- w wieży Durlaga rozwalił mi się sztylet(był już +3 + bajery), nie wiem czy to bug czy tak ma być
- romans z Vicki mi nie zaskoczył, miałem Sympathy na 16, Insult na 0 i praktycznie ostatni dialog to ten co mówiła że obóz bandytów jest niedaleko miejsca jej uratowania, nawet w Baldur's Gate nie miałem żadnych dialogów

Ogólnie jest pare rzeczy, uspawnień na które wpadłem po graniu:
- jeśli mam 5 skór to i tak kupiec z nashkel da mi 500zł, nie rozpoznaje sztuk, to samo się tyczy skór Ankhega u Theroma, da radę jakos to rozgraniczyć na silniku BG1?
- kolejne ułatwienie(o ile silnik pozwoli) to 100% szansa na nauczenie czaru
_________________
Bestiae sumus, ut non bestiae simus
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-03-05, 23:38   

Problem ze stabilnością gry dotyczył wersji TWM 3.0 - 3.2. W wersji 3.2a problem z CTD, tak średnio raz na godzinę, został zażegnany. Ten sam błąd powodował też niepojawianie się postaci z modów doinstalowywanych po TWM i generalnie niestabilne działanie skryptów - często losowo się nie wykonywały, także te z oryginalnej gry. Dlatego trudno powiedzieć, które z "niezaskoczeń" są odrębnymi błędami, a które przypadkowo wynikają z powyższego.

Liczba banterów Tsuki i Ann'amortha zależy od składu drużyny i czasu przechodzenia gry. Nie jest ich bardzo dużo, ale w BG1 generalnie NPCe nie są gadatliwi. Trzeba zachować równowagę. Zagadywałeś Tsukiego, czy tylko czekałeś, aż sam się odezwie?

Jeśli zniszczeniu sztyletu towarzyszyło pojawienie się pewnych symptomów, to nie jest błąd. głos ze sztyletu, demon

Dialogi z Viconią nie mają ustalonej kolejności. Po spełnieniu warunków dalsza część romansu z Viconią zaczyna się w jednej z karczm/gospód. Być może problem j/w.

100% nauczenia czaru można zrobić bez problemu w BG1. To, że gra traktuje stos przedmiotów jak jeden, nie da się zmienić inaczej jak przez wyłączenie grupowania. Dlatego w queście z Prismem można oddać bez konsekwencji tylko jeden szmaragd, choć fabuła sugeruje dwa.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group