Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - opinie, zgłoszenia błędów
Autor Wiadomość
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-19, 00:07   

Bardzo możliwe. No to owocnego dalszego testowania. Mam nadzieję, że nie będzie większych problemów :) W razie czego wiesz gdzie pytać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-19, 12:29   

W sumie to jeśli np. Oxva i/lub Cahir pomogliby przy Nymie to i ja mogę trochę do tego tłumaczenia dorzucić swojej energii, ale chciałbym by Zed jakoś się określił co do aktualizacji w tym wypadku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-19, 22:59   

Najpierw dopieszczę jeden, potem pomyślimy.

PS Przyłączyłem A i R, byli na L4.

Znalazłem kolejny błędy: Kropla krwi, którą otrzymujesz od zagubionej kobiety z PT - nie da się jej zidentyfikować u sprzedawców.
Zadanie o wykopaliskach, zlecone przez pijaczka w gospodzie PPD, nie dodaje się do dziennika. Pojawia się tekst i informacja o aktualizacji dziennika, ale zadanie nie pojawia się w nim.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-19, 23:08   

Oxva napisał/a:
Najpierw dopieszczę jeden, potem pomyślimy.

To było tylko tak do informacji. Jakbyś miał zamiar się zabierać za Nyma, to napisz mi PW, proszę.

Co do dziennika - jest szansa, że informacje są tam gdzie zapiski gracza w dzienniku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-19, 23:40   

Niestety, nie ma tego wpisu. Zadanie A&R dodało się, z tym że bez daty - taka drobnostka.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-11-20, 07:35   

Bardzo się cieszę, że Oxva podjął się przetłumaczenia na angielski "Serca Mroku". Widzę, że radzi sobie też z kodem TP2. Poza Sercem Mroku do przetłumaczenia na angielski pozostaje Nym, dodatkowe bantery NPCów i największe R&A z wydanych elementów.

Pracuję aktualnie nad "Bazyliszkami" ale ambitny plan rozbudowy i brak bieżącego czasu powoduje, że pewnie je ukończę dopiero mając dłuższy czas wolny (święta/ferie). Jeśli miałbym nie rozbudowywać BSS a tylko przetestować i wrzucić, to może poszłoby szybciej.

Co do braku skalowania NPCów z TWM w BGEE miałem podejrzenia, teraz już pewność. Na razie nie wiem, dlaczego nie działa (w czystym BG1 działa). Co do braku identyfikacji, muszę przetestować. Być może w BGEE sklepy identyfikują przedmioty tylko do pewnego poziomu wiedzy i w związku z tym nie jest to de facto błąd. Czy zwojem identyfikacji też nie da się zidentyfikować?

Edit: Problemy z wpisami do dziennika są mi też znane. Są zrobione zgodnie z regułami BGEE. Problem, że na BGEE wersji 1.x wszystko działało prawidłowo, a w wersji 2.x część wpisów się nie pojawia i nie mam pojęcia o co chodzi.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-20, 11:31   

Cytat:
Pracuję aktualnie nad "Bazyliszkami" ale ambitny plan rozbudowy i brak bieżącego czasu powoduje, że pewnie je ukończę dopiero mając dłuższy czas wolny (święta/ferie). Jeśli miałbym nie rozbudowywać BSS a tylko przetestować i wrzucić, to może poszłoby szybciej.

W ramach wyjaśnienia, bo chyba ludzie jednak nie mają skąd wiedzieć o czym mowa. "Bazyliszki" to zadanie z nowymi lochami, które wysłałem w 2011 roku.
Jeśli chodzi o BSS to wskrzeszony projekt Hathor (jakoś z 2007 roku - lokacje były zrobione, ale brak innych elementów jak postacie itd), przerobiony w taki sposób, by jego wykorzystanie i zakodowanie nie zajęło nie wiadomo ile czasu. Jako, że napotkałem problem, poprosiłem o pomoc. Wysłałem to z odpowiednim zapytaniem i objaśnieniem jakieś... pół roku temu z hakiem? Także niestety pewnie trzeba będzie poczekać parę lat na wydanie tegoż komponentu. Chociaż chciałbym by wyglądało to trochę inaczej.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-23, 19:22   

Zed Nocear napisał/a:


Co do braku identyfikacji, muszę przetestować. Być może w BGEE sklepy identyfikują przedmioty tylko do pewnego poziomu wiedzy i w związku z tym nie jest to de facto błąd. Czy zwojem identyfikacji też nie da się zidentyfikować?


Thalantyr był w stanie zidentyfikować łzę, za pomocą czaru również byłem w stanie to zrobić.

Kolejny błąd: Potent Faded Cloak ma w opisie, że dodaje 75% do HiS. Po założeniu wzrasta MS. Taka drobnostka, ponieważ obydwie umiejętności odpowiadają dokładnie za to samo.

Edit: Zauważyłem, że Rha'She po kilku krokach przestaje iść we wskazane miejsce.
Edit 2: Bandaży nie można używać ani wyekwipować do paska podręcznego.
Edit 3: Zemsta Edwina - uaktywnia się bez uwolnienia Dynaheir. Nie rozmawiałem z Minsciem, tylko odmówiłem Edwinowi. Tak powinno być?
Edit 4: Tracę kontrolę nad postacią, nawet po zdjęciu Potent Faded Cloak. Zauważyłem również, że w miarę postępów w grze postać coraz częściej traci kontrolę - obecnie przy 95% wrogów od razu tracę kontrolę.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-11-25, 21:39   

Dzięki za wszelkie zgłoszenia błędów. Wersja TWM pod BG1 powstawała ponad 10 lat chyba, więc poza najnowszymi komponentami jest dosyć wyczyszczona z błędów. Wersja pod BGEE jest świeża i może kryć wiele nieoczekiwanych błędów wynikających z różnic w działaniu enginów gry. Spisuję skrzętnie wszystkie zgłoszenia potencjalnych błędów i będę się nimi po kolei zajmował. Odpowiem od końca:

Do Edit4: Efekt berserku jest nakładany na postać z prawdopodobieństwem 5% przy każdym założeniu (wczytanie gry z założonym płaszczem też się liczy) i nałożony berserk pozostaje permanentny (nie wygasa). Jedyną szansą dla postaci jest wypicie odpowiedniej mikstury leczącej, których jest ukryte w grze kilka egzemplarzy. Więc, zachowanie, które opisujesz, nie jest błędem.

Do Edit3: Jeśli odmówimy Edwinowi pomocy w zabiciu Dynaheir to i tak potem nas zaatakuje z wynajętymi bandytami, niezależnie, czy rozmawialiśmy z Minscem i/lub pomogliśmy Dynaheir, czy nie. Tylko tekst różni się zależnie, czy mamy Dynaheir w drużynie:
Cytat:
~Głupcy! Przepowiadałem, że powrócę! Teraz zabiorę wasze życia na chwałę Thay i tym samym zniszczę plany, które powzięliście wraz z tą wiedźmą!~

,czy też nie:
Cytat:
~Ostrzegłem was, że mogę wrócić, a teraz nadszedł czas, byście stawili czoło memu gniewowi! Widzę, że wiedźmy nie ma wśród was, ale to nie ma znaczenia! Zginiecie za to, że się z nią sprzymierzyliście!~

Nie chciałem dokładać dodatkowych warunków SRE i tym samym zmniejszyć prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Można przyjąć, że Edwin ma obsesję na punkcie Dynaheir i samo odmówienie jej zabicia uznał za "sprzymierzenie się" z nią.


Do Edit2: Można, ale tylko do pierwszej przegródki, do pozostałych nie. Wynika to z błędu, który pojawił się dopiero w wersji BGEE 2.x, gdzie ilość stackowalnych przedmiotów typu misc(0) na dolnym pasku przycisków głównego ekranu gry jest wyświetlana podwójnie (w ekwipunku jest OK). Przywołaj sobie z konsoli "dobre jagody" i zobacz, to jedyny tego typu przedmiot w BG1. Stworzyłem więc nowy, unikatowy typ przedmiotu, ale chyba przekombinowałem. Nie ma błędu wyświetlania, ale za to pojawiają się inne problemy. Ustawienie bandaży jako mikstur, zwojów czy różdżek też ma swoje wady. Chyba powrócę do oryginalnej wersji misc(0) z błędem wyświetlania, jest mimo wszystko najmniej irytujący.


Do EDIT1: to efekt wskazujący, że jakiś blok skryptu Rha'She pozostaje stale aktywny. Trudno będzie zlokalizować błąd. Na tyle, ile grałem z Rha'She i Astokatae, nigdy go nie spotkałem. Możesz podać jaką dokładnie masz instalację gry (wersja BGEE, wersja TWM i które komponenty, jakieś inne dodatki, jaka kolejność), w którym momencie podróży z tą parką się to stało i podesłać save z gry, możliwie jak najwcześniej po wystąpieniu błędu.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-25, 22:51   

3. Da się go zabić. Czar Hold Person i nie zdąży ucieć. Tak ma być?
4. Postać ma założony płaszcz, nie ma berserka. Wczytam kilkanaście razy zapis - postać dostaje całkowitego berserka, dobrze rozumiem?

2. Zgadza się, da się dodać do pierwszego miejsca, zmylił mnie brak podświetlenia.

1. Wersja 2.3.67.3. Steam, _TWMdemo_v3,52_EE63. Żadnych innych modów nie mam zainstalowanych. Weidu_debug oraz save załączony.

Edit: Siege of Dragonspear też nie mam zainstalowanego. Teraz pytanie: Co jeśli po przejściu BG zainstaluje dodatek?
Mam taki pomysł:
    1. Odinstalowanie TWM.
    2. Instalacja SoD.
    3. Modmerge.
    4. Instalacja TWM.


Save.zip
Pobierz Plik ściągnięto 29 raz(y) 317,29 KB

DEBUG.zip
Pobierz Plik ściągnięto 16 raz(y) 93,91 KB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-11-25, 23:59   

Dzięki za pliki.

Do 3. Uważam, że konwencja gry dopuszcza taką sytuację. Tazoka w obozie też da się zabić, a pojawia się w finałowej walce. Zawsze można założyć, że ktoś go wskrzesił.

Do 4. Dokładnie, to przedmiot-pułapka, pozornie atrakcyjny, ale w sumie wyjątkowo wredny.

Nie mam SoD, więc nie jestem w stanie sprawdzić jego kompatybilności z TWM, ale ludzie tak grali i nie zgłaszali większych problemów. Z tego, co wiem, w SoD kompletujemy drużynę od nowa. Jedyne, co jestem pewien, że takie przeinstalowanie popsuje imiona i teksty odzywek NPCów z TWM przy wczytaniu save'ów sprzed doinstalowania SoD, bo zmieni się kolejność i numery tekstów dodawanych przez TWM.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-26, 09:34   

Zed Nocear napisał/a:
Nie mam SoD, więc nie jestem w stanie sprawdzić jego kompatybilności z TWM, ale ludzie tak grali i nie zgłaszali większych problemów. Z tego, co wiem, w SoD kompletujemy drużynę od nowa. Jedyne, co jestem pewien, że takie przeinstalowanie popsuje imiona i teksty odzywek NPCów z TWM przy wczytaniu save'ów sprzed doinstalowania SoD, bo zmieni się kolejność i numery tekstów dodawanych przez TWM.

W SoD kompletujemy drużynę od nowa, ALE początkowo są wyeksportowani razem z główną postacią, a później każdy z nich opuszcza team, bo tak mówią im skrypty. Postacie w TWM nie mają tego skryptu, a to oznacza, że zostaną. W gruncie rzeczy TWM powinno mieć osobne bloki, które każą im odejść w określonym momencie fabuły i mam nadzieję, że taki skrypt zostanie dołączony.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-26, 12:54   

Rha'She staje się wrogi po wygłoszeniu kwestii, że lubi zabijać Siriny. Nie atakuje gracza, ale nie można go kontrolować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2017-11-26, 12:57   

Pewnie jest ICT zamiast ICT2 w tym miejscu, przez co akcja Sil czy kogoś tam (to chodzi o tę interakcję, tak?) staje się akcją Rha. Zakładam, że sama Sil po prostu stoi. Trzeba będzie to poprawić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-11-26, 13:05   

To znaczy, że czeka mnie dostosowanie TWM do SoD, ale wcześniej muszę kupić SoD, żeby zobaczyć, jak to wygląda w praktyce i dostosować się stylem do istniejących rozwiązań.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group