Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - opinie, zgłoszenia błędów
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-03-26, 16:58   

TWM do BGEE niby to samo, ale szczegóły działania silnika inne + znacznie większy zestaw interakcji z innymi modami. W efekcie funkcjonowanie elementów moda jest zupełnie nieprzewidywalne, póki nie sprawdzi się w praktyce. Na razie testowałem TWM tylko na czystym BGEE i w dość ograniczonym zakresie + pomoc/wskazówki memory'iego.

Damianus_NT napisał/a:
Postać Kinskiego miała charakter neutralny.
A ile miała charyzmy?

Damianus_NT napisał/a:
dlaczego "macie takie ciemne monitory że nie widzicie przejść"
To już wiadomo, będzie poprawione. Ja nigdy jakoś nie miałem problemów, ale może dlatego, że z góry wiem gdzie ich szukać?

Damianus_NT napisał/a:
Misie są fajne, ale mogły by dawać więcej XP, skoro są mocniejsze (ale to drobiazg).
Tak było od początku (od lat) i nikt dotąd nie zgłaszał takiego pomysłu. Nie wiem, czy nagle teraz zmieniać (technicznie bez problemu). A niedźwiedzie wymagają respektu, dla naszych pogańskich przodków były jednym z największych koszmarów.

Damianus_NT napisał/a:
Viconia po przyłączeniu odpalała rozmowę na temat Serca Mroku ("ależ ten kapłan to głupiec"), pomimo iż nie brała w przygodzie udziału
Proste niedopatrzenie warunku, mea culpa. Trudno wpaść na to, póki nie wyjdzie w testach. Coś podobnego poprawiłem u tego drowa z Serca Mroku przed publikacją pierwszej wersji beta.

Damianus_NT napisał/a:
Na początku kampanii, Paulinka (żeński charname) miała 0/1hp. Możliwe, że to wina komponentu "różnice płci w Faerunie", albo niekompatybilności z poziomem trudności "Legacy of Bhaal" dodanym w wersji 2.0.
Patrz słowo wstępne. "Różnice płci" zmieniają atrybuty -2 SIŁ +1 KON +1 CHA postaciom żeńskim na starcie nowej rozgrywki + wynikające zmiany atrybutów pochodnych, więc raczej nie to. A "Legacy of Bhaal" nigdy nie próbowałem.

Damianus_NT napisał/a:
Tsuki oraz An'amorth mieli ponad 10 poziom i 100+ punktów życia, po przyłączeniu. Na szczęście problem znikł po odinstalowaniu kilku rzeczy z WeiDU, i parka genasi + rakshasa miała już prawidłowe poziomy.
Które mody tak pakują NPCów? Da się jakoś przed tym zabezpieczyć?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2017-03-26, 17:46   

Za daleko posunięte wnioski.

Cytat:
Patrz słowo wstępne. "Różnice płci" zmieniają atrybuty -2 SIŁ +1 KON +1 CHA postaciom żeńskim na starcie nowej rozgrywki + wynikające zmiany atrybutów pochodnych, więc raczej nie to. A "Legacy of Bhaal" nigdy nie próbowałem.

Pisałem wtedy podczas streamu, że miałem taki problem na BG2 i był związany za zainstalowaniem tweaków/fixów dotyczących klas, tabel, levelowania. Te tabele nie uwzględniają szamana (a Kinski grał szamanem, to ważniejsze, niż płeć), także pewnie klasa oszalała.

Cytat:
To już wiadomo, będzie poprawione. Ja nigdy jakoś nie miałem problemów, ale może dlatego, że z góry wiem gdzie ich szukać?

ja nie pamiętałem jak ciąłem lokacje, bo od czasu ich wykonania robiłem z 30 innych lokacji, a byłbym w stanie narysować dokładne kontury wejścia do jaskiń, podczas gdy Kinski ewidentnie tego nie widział. Zakładam, że to różnica w kontraście monitora, ale skoro tak to odrobina rozjaśnienia może być. Kinski dawał propozycje oznaczenia miejsc znacznikami na mapie, ale to rozwiązanie tylko dla EE.

Cytat:
Które mody tak pakują NPCów? Da się jakoś przed tym zabezpieczyć?

Mi się wydaje, że to nie kwestia komponentów. Jak dołączali Astokatae oraz Rha'She, Kinski już nie miał Legacy of Bhaal, które to potężnie pakuje istoty w grze. Jeśli dzieje się to przez jakąś funkcję, to możliwe że gra nie widziała ich jako oryginalnych NPC i także zostali dopakowani. Ale głowy nie dam. Tak bym jednak strzelał.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 27
Posty: 286
Podziękowania: 73/19
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-03-26, 18:23   

Zrobiłem szybki test i potwierdziło się, że na poziomie trudności 'Dziedzictwo Bhaala', Tsuki dostał: Mag 13 lvl (1500/1500000xp) i Złodziej 14 lvl (1500/1100000xp) i ma dokładnie 110 punktów życia. Wcześniej, grając na zwykłych poziomach trudności, problem nie występował.

Zrobiłem również szamankę, jednak jej startowa pula punktów życia była prawidłowa. Komponentu "różnice płci" nie mam, ale tak jak piszecie, to niekoniecznie jego wina.

EDIT.
Kinski chyba wspominał na streamie, że miał już tego typu problem (postać z 1hp), jak grał kiedyś na TWM. Mogłem jednak coś źle zapamiętać... najlepiej jakby on sam to potwierdził.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez Damianus_NT 2017-03-26, 18:36, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2017-03-26, 18:30   

Ja nie miałem nigdy problemów z szamanem na niemodowanym. Miałem identyczny błąd jak zainstalowałem komponent lekko modyfikujący klasy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2017-03-26, 19:22   

Moja postać to gnom, praworządny neutralny, cechy 18/99, 16, 16, 12, 12, 7. Reputacja ok. 15 pkt.

Postać żeńska z 0/1 HP dotyczy szamana, kobiety człowieka i zmienionych tabel doświadczenia, ale początkowo z jednego z opcjonalnych komponentów TWM. Potem odinstalowałem i zainstalowałem Tweak Packa z komponentem nowych tabel doświadczenia. Stworzyłem testowo postać, wybrałem Dziedzictwo Bhaala i postać jest w porządku. Możliwe, że jest to związane z różnicami płci w Faerunie.

Cytat:
Dlaczego zabicie trudnego przeciwnika ma być wyzwaniem, a przyłączenie ulubionego NPCa nie może być wyzwaniem?

Ludzie lubią grać "po swojemu", np. ze swoimi towarzyszami. Mamy rekonesans, więc wiemy czego oczekiwać i czego się spodziewać. Przyłączenie NPC, którzy mogą nie chcieć się przyłączyć, jest do obejścia, ale nie zawsze na niższych poziomach. O ile o podniesienie charyzmy nie jest trudno, to o zmianę charakteru już tak.

Cytat:
Ideą TWM jest między innymi urealnienie elementów fabularnych a marginalizacja hack&slash.

Hmmm, wiesz Zed, akurat te dodatkowe walki ze Snu Centeol czy Serca Mroku do łatwych nie należą. Oczywiście, że "wystarczy mieć antidotum i mikstury szybkości", ale najpierw je trzeba mieć. Ile olejów szybkości jest przed dotarciem do Wrót Baldura? 5-6?
Idea zacna, ale hakenslaszowanie potworów jest najzwyczajniej opłacalne i to nawet bardzo. Nawet jak mamy komponent obniżenia PD za nich do np. 10%. Właśnie farmiłem ankhegi w Jaskini ankhegów. 500 szt. zł za 1 skorupę ;-). Można też wędrować do kopalni w Kniei Otulisko, bo za głowę wiwerny Thalantyr płaci 500 szt. zł (potem cena spada, jak robimy dostawę towaru). Nie marginalizowałbym "hack&slash", bo to jeden z ciekawszych elementów gry. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to wykorzystać fabularnie. Cóż, postać może ponosić konsekwencje swoich uczynków, a nie robić sobie z wyrzynania napotkanych np. drużyn spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Coś podobnego wprowadza np. Secret of Bone Hill (i jest to jedna z niewielu rzeczy godnych uwagi w tym modzie).

Cytat:
ja nie pamiętałem jak ciąłem lokacje, bo od czasu ich wykonania robiłem z 30 innych lokacji, a byłbym w stanie narysować dokładne kontury wejścia do jaskiń, podczas gdy Kinski ewidentnie tego nie widział. Zakładam, że to różnica w kontraście monitora, ale skoro tak to odrobina rozjaśnienia może być. Kinski dawał propozycje oznaczenia miejsc znacznikami na mapie, ale to rozwiązanie tylko dla EE.

Yhym, to Podmrok - jest mroczny, więc musi być ciemno. Fakty są takie, że mapy są za ciemne i brakuje markerów. Duża mapa z Serca Mroku to przerobiona Głębia Dorna, więc powinienem znać. Znać a dostrzegać, to różne kwestie.

Cytat:
Misie są fajne, ale mogły by dawać więcej XP, skoro są mocniejsze (ale to drobiazg).

Cytat:
Tak było od początku (od lat) i nikt dotąd nie zgłaszał takiego pomysłu.

Lepiej się od nich trzymać z dala, ale one poruszają się dość chaotycznie. Czasem po prostu zbyt szybko podchodzą do nas. Ogólnie to systemy utrudniające (np. Dziedzictwo Bhaala) są dobre, ale jak dają coś w zamian (coś bardziej namacalnego niż iluzoryczną satysfakcję).

Cytat:
Kinski chyba wspominał na streamie, że miał już tego typu problem (postać z 1hp), jak grał kiedyś na TWM. Mogłem jednak coś źle zapamiętać... najlepiej jakby on sam to potwierdził.

Csś było i dotyczyło różnic płci w Faerunie. Jakieś dziwne akcje z PŻ albo statystykami. Wysyłałem screen shota Zedowi.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-03-26, 20:58   

Damianus_NT napisał/a:
Ekhm... nie chcę wałkować tego samego tematu, ale podczas wczorajszego streamu z BG:EE, po śmierci Jaheiry, była próba przyłączenia najpierw Faldorn (nie udało się), później Brawern (również nie udało się), i trzeba ostatecznie lecieć było po Viconię i użyć czaru przyjaciele (czyli de facto znać mechanikę gry). Sam Kinski kilka razy rzucił "no kurczę... co jest" jak nie mógł wspomnianych kleryków dołączyć, i wyraził opinię, że faktycznie, te restrykcje mogą być wkurzające. BTW. Postać Kinskiego miała charakter neutralny.


Postać Kinskiego miała charyzmę 7, czyli nieco poniżej średniej. Do takiej chętnie przyłączą się tylko postacie o podobnym charakterze, czyli dla postaci prawdziwie neutralnej praktycznie każdy inny charakter (komponent bierze pod uwagę tylko znaczące różnice o 2 stopnie: zły-dobry, praworządny-chaotyczny), ale raczej również o niskiej własnej charyzmie.

Branwen przyłącza się do wszystkich, bez względu na charakter od charyzmy 8 (!). Ale jeśli odmówi, można ją zmusić do przyłączenia (odpowiedz "Uratowaliśmy ci życie i nie ma większego zobowiązania nad te! Nalegam, abyś odsłużyła swój dług wdzięczności w naszej drużynie.") kosztem spadku reputacji o 1. Przeoczyliście?

Faldorn również nie zwraca uwagi na charakter, ale ma wyższe wymagania i przyłącza się do charname z co najmniej charyzmą 10. To chyba nie są jakieś wyśrubowane wartości.

Jeśli będzie zapotrzebowanie, to mogę stworzyć spoiler z dokładnymi warunkami przyłączenia NPCów. Na razie chciałbym jeszcze przytoczyć fragment opisu komponentu z 2012 roku z naszego zamkniętego forum roboczego o TWM:

Cytat:
Gdyby od razu przy pierwszym spotkaniu wszyscy NPCe odmawiali niewygodnemu CHARNAME, to gracz traciłby dużą część zdarzeń i questów związanych z danym NPCem. Poza tym, poza Ajantisem skąd oni tak od razu wiedzą, że nie pasują do CHARNAME?. Dlatego wielu NPCów przyłącza się na czas określonej fabuły niezależnie od cech CHARNAME i odchodzi po ich zakończeniu. Przykładowo:
- Alora daje nogę po udzieleniu pomocy w jej kradzieży.
- Coran odchodzi po uzyskaniu nagrody w Świątyni Poranka
- Dynaheir odchodzi po 14 dniach wspólnej wędrówki
- Edwin odchodzi po zabiciu Dynaheir
- Eldoth odchodzi razem ze Skie
- Kagain "zwalnia nas" po znalezieniu syna Entara (BG1UB) lub rezygnacji z dalszego szukania
- Montaron i Xzar odchodzą po przejściu kopalni Nashkel i zdaniu raportu burmistrzowi
- Safana tylko [lawful,chr<7] zbywa przy pierwszym spotkaniu, do reszty się przyłącza, w przypadku [lawful,6<chr<20] i [!lawful,chr<12] odchodzi po znalezieniu skarbu piratów lub upłynięciu terminu szukania (w oryginalnych zamierzeniach miała zawsze odchodzić, jeśli na czas nie wypełniło się jej zadania)

Dla odmiany Imoen, Jaheira z Khalidem i Shar-Teel po przegranym pojedynku przyłączają się zawsze, Branwen można zmusić do przyłączenia.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2017-03-26, 21:54   

Nie chciało mi się rzucać Przyjaciół. W przypadku Branwen zbyt szybko kliknąłem w pierwszą opcję. NPC w BG1 jest tylu, że zawsze się kogoś znajdzie. Problem czasem pojawia się, kiedy NPC zginie rozerwany na strzępy, jak to było w przypadku Jaheiry. Summa summarum akurat chyba na to czekałem podświadomie, he he. Hmm, ale to nie zgadza się z fabułą w BG2 ;-]

Zed, twardy bądź, nie daj się podpuszczać. Nie ulegaj.

Edit:
A, i można by wprowadzić jakiegoś handlarza, który skupowałby Skalpy bandytów. Oficer Vai znika przed Wrotami, a bandyterka się spawnuje ciągle.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-03-28, 09:46   

Próbowałem znaleźć listę NPCów pomijanych w modyfikacji przez "Dziedzictwo Bhaala", ale nie znalazłem ani w 2DA, ani w LUA, ani w IDS. Czyżby hardcoded? Jeśli ktoś natknie się na NPCa z moda, który prawidłowo działa z "Dziedzictwem Bhaala", to baardzo proszę dać znać. Może tak być, że domyślna lista jest hardcoded, ale może być nadpisana odpowiednim plikiem 2DA lub LUA. Problem, że trzeba znać jego nazwę. Pewnie łatwiej będzie znaleźć NPCa do BG2EE, jeśli ten tryb tam działa. Bo chyba Beamdog nie zawalił tego w tej szczycącej się przyjaznością dla modów i moderów serii? :curious:
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-18, 15:43   

Cześć,

Tłumaczę obecnie komponent Heart of Darkness, mam już wersję alfa tłumaczenia. Będę sprawdzał jak wygląda w grze.
Gram jako Neutral Good Dragon Disciple, udało mi się przyłączyć Viconię. musiałem użyć czaru :) Jestem już w Beregoście i znalazłem następujący błąd:
Ann'Amorth po przyłączeniu jest na pierwszym poziomie, dodatkowo nie posiada punktów doświadczenia. W drużynie mam: Dragon Disciple/L3, Viconia/L4, Imoen/L4. Viconia po przyłączeniu miała L1, ale posiadała ilość punktów doświadczenia pozwalającą na awans na poziom 4. Nie wiem jak wygląda sprawa z Tsukim, gdyż go nie przyłączyłem. Astokatae jeszcze nie spotkałem - dam znać jak to u niej wygląda.
Mod jest zainstalowany na "czyste" BGEE (2.3.67.3), nie mam zainstalowanych innych modów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Lava Del'Vortel
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2017-11-18, 16:41   

Hej! Super wiedzieć, że coś takiego się dzieję. Mówię to także jako autor Serca Mroku. Trzeba będzie Zedowi przypominać o aktualizacji, jednakże mam nadzieję, że będzie się pojawiać coraz więcej przetłumaczonych elementów TWM. Czy masz jakieś dalsze plany na tłumaczenie? Czy to raczej inicjatywa jednorazowa?
Pozdrawiam!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-18, 17:10   

Nie chcę wybiegać aż tak daleko w przyszłość, najpierw chcę dopracować tłumaczenie tego zadania. Zastanawiałem się nad Astokatae, ale najpierw chcę przejść jej wątek i zobaczyć czy mi "podejdzie".

Natknąłem się na kolejny problem:
    Kowal w Beregoście nie jest w stanie zidentyfikować następujących przedmiotów: Scroll with Music, Magic Bookcase, Travelers's Bag of Holding.
    Kapłan w świątyni Lathandera nie jest w stanie zidentyfikować: Magic Bookcase, Traveler's Bag of Holding. Ale może zidentyfikować Scroll with Music.
Ostatnio zmieniony przez Oxva 2017-11-18, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2017-11-18, 18:24   

Rozumiem. Astokatae i Rha'She trochę wspólnie ważną i nie wiem czy to nie za dużo jak dla jednej osoby (jakoś ponad 140 kb + fragmenty z Setup; Serce Mroku to dla porównania 23 kb + fragmenty z Setup), ale jest trochę mniejszych elementów. Z tych, które sam tworzyłem (więc łatwiej mi o nich mówić) jest np. Nym, który waży 36 kb + fragmenty z Setup, a sam komponent wcale mało nie oferuje. Plantowałem też zupełnie nowe zadanie, wysłałem wczesną alfę Zedowi, ale... nie wiem co z tym projektem. Sam musiałby się określić.
Ale faktycznie to dość duże wybieganie do przodu :) Tak sobie głośno myślę tylko i w ogóle dziękuję, że zajmujesz się tłumaczeniem TWM. Bardzo się cieszę, że coś takiego ma miejsce! Pozdrawiam i życzę ciepłej reszty weekendu!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-18, 20:33   

Dwa pytania:

Czy Astokatae oraz Serce Mroku zainstalują się poprawnie jeśli wybiorę wersję English podczas instalacji moda?

Pokonałem Bassilusa i odebrałem za niego nagrodę. Kelddath powinien mi teraz zlecić zadanie, prawda?
Podróżuję między lokacjami i nie mogę spotkać Asto.
Czy są dodatkowe wymagania dotyczące wyżej wymienionych spraw?
Edit: Wygląda na to, że dialogi na pewno się zainstalowały (ENG dla HoD, PL dla Asto) - sprawdzone za pomocą NI.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2017-11-18, 21:34   

Z tego co pamiętam, to Serce daje kapłan obok obelisku po środku Beregostu. Kapłan pojawia się dopiero po zabiciu Bassilusa.

Co do Astokatae i Rha, to są warunki dodatkowe:

NumInPartyLT(5) // dwa miejsca wolne w drużynie
GlobalGT("Chapter","GLOBAL",2) // gracz przeszedł kopalnie Nashkel
GlobalLT("Chapter","GLOBAL",5) // Wrota Baldura zamknięte

Dodatkowo chyba raczej pojawiają jako random encounter trochę bliżej dolnej części mapy (ale głowy nie dam)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Oxva
Oxva

Posty: 18
Podziękowania: 2/1
Wysłany: 2017-11-18, 23:38   

Znalazłem i rozwiązałem źródło problemu. Zed ustawił w kodzie, by te komponenty nie instalowały się po wybraniu English. Mała zmiana w pliku i kapłan stoi na swoim miejscu, a ja mogę działać dalej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Lava Del'Vortel
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group