Poprzedni temat «» Następny temat
TWM - opinie, zgłoszenia błędów
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-12-21, 23:27   

Trudne pytania :oops:

Obecnie planujemy koniec marca 2009 i 3-4 nowe komponenty. Nie powiem, co konkretnie, aby nie zapeszyć.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3032
Podziękowania: 195/65
Wysłany: 2008-12-21, 23:34   

Chyba, że doznamy nagłego olśnienia i przypływu weny :P
Co nowego będzie zawierała? Ha! Nie psujcie zabawy :P Mamy nadzieję jednak, że nowe komponenty się spodobają... No ale to chyba logiczne :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Albatros
Przyjaciel Klanu


Posty: 63
Podziękowania: 4/10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-22, 23:04   

Jutro 10-lecie BG. Będzie jakaś niespodzianka? 8-)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
The Exiled Bard


Posty: 5427
Podziękowania: 415/290
Skąd: The Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-12-22, 23:32   

Niestety, była planowana, ale nie będzie;/
Dużą część winy za ten fakt ponosi jeden z pomocników Zeda, mający przygotować parę Random Encounters...
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2008-12-23, 22:46   

Dokładniej niespodzianka miała być na jutro, ale będzie na 10lecie polskiego wydania BG. Wszyscy żeśmy zawalili nieco sprawę. Ale to niekoniecznie brak dobrej woli, tylko brak wystarczającego wolnego czasu, lub angażowanie się w zbyt wiele pomysłów na raz. Przynajmniej dla mnie semestr zimowy to najcięższy okres w całym roku.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kermit 
Bibliotekarz


Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-10-13, 16:33   

Zainstalowałem właśnie TWM i mam mały problem. Po instalacji najświeższej wersji gra zaczyna lagować - widać to po postaciach i słychać w muzyce. Muzyka w menu działa płynnie. Ogólnie przycina się wszystko podczas normalnego widoku gry. Jest jakiś sposób na dokładne określenie winnego modułu? Jest komuś znany ten problem?

Kermit.
_________________
"Bo prawdziwa wiara to Kozia wiara"
- Kermit
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-10-13, 23:15   

Nic takiego mi się nie przydarzyło. A instaluję i testuję TWM z każdym dodanym nowym elementem, czyli często. Zresztą wiele osób gra z TWM i nikt czegoś podobnego nie zgłaszał.

Jakieś szczegóły? Który konkretnie numer wersji? Jaki masz komputer? Instalowałeś inne mody jeszcze? Może wrzucisz WeiDU.log? Jak wygląda to przycinanie?

Może problem sterowników grafiki? Przy ustawionych opcjach programowych grafiki i wysokich rozdzielczościach uzyskanych z WideScreenMod BG1 może spowolnić framerate na tyle, że staje się to odczuwalne. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kermit 
Bibliotekarz


Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-10-14, 05:07   

Zapomniałem zedytować posta ... Przepraszam.

Według wczorajszej dyskusji na SB to winne jest Wine pod Linuksem, które gubi się przy dużej ilości plików w folderze Override :/ Sprawdzę instalację na systemie Windows i poinformuję o wynikach.

Kermit.
_________________
"Bo prawdziwa wiara to Kozia wiara"
- Kermit
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 292
Podziękowania: 19/151
Wysłany: 2010-10-14, 06:25   

Przechodzilem przez to niestety nie udalo mi sie pod Wine uplynnic baldura wiec nadal jestem skazany na Winde :/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
boro 


Wiek: 32
Posty: 541
Podziękowania: 27/24
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-14, 06:33   

Spróbuj może zbiffować gre? Tylko ze wtedy nie da sie odinstalować modyfikacji.

Edit.
widze, że Torn tez o tym na SB napisał...
_________________
Behold the flesh and the power It holds

( °Д°) <You've got to be kidding me...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2487
Podziękowania: 239/51

Wysłany: 2010-10-14, 06:46   

Zawsze też możesz postawić gierkę na virtualboxie, ja tak robię ze starszymi tytułami jak już uparcie chcę grać na Linuksie ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2010-10-14, 19:27   

Cytat:
Kermit: Bo gra laguje nawet jak nic nie robisz - co kilka sekund przycinka na 1 sek. Wygląda jakby przez dźwięk. Chociaż w menu wszystko gra.


Tak samo zachowuje się BG jeśli przesadzi się z rozbudowaniem skryptów. Wczesna wersja "EXP za czary" pakowała ponad setkę bloków do Dplayer3.bcs i Dplayer2.bcs. W efekcie jedna postać czarująca w drużynie jeszcze nie spowalniała gry, ale przy pełnej szóstce był dokładnie taki sam efekt, jaki opisał Kermit. Nauczyło mnie to dodawać do stale działających skryptów tak mało bloków, jak to tylko możliwe. Z tym, że teraz, to chyba nie przyczyna w skryptach, bo czy możliwe, aby BG1 z TWM radził sobie pod Windą bezproblemowo, a pod Linuksem ten sam program wielokrotnie wolniej obsługiwał skrypty?

Obawiam się, że niewiele potrafię zdziałać w tej sprawie, bo nigdy nie bawiłem się Linuksem.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kermit 
Bibliotekarz


Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-10-15, 06:23   

Wydaje mi się, że nie wcale nie musisz się przejmować tym problemem bo nie jest to Twój problem ;) Torn na SB dał linka do opisu tego błędu, który w sumie wszystko wyjaśnia. Zrobienie partycji VFAT i tam zainstalowanie BG u mnie rozwiązało problem (choć BG2 i tak jeszcze się cięło).

Kermit.
_________________
"Bo prawdziwa wiara to Kozia wiara"
- Kermit
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1964
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-01-08, 08:41   

Yarpen napisał/a:
Przyznam, że TWM rozrasta się do imponujących rozmiarów - chociaż nadal muszę krzywo spojrzeć na nieco... dziwne przedmioty. Większość wykonana jest raczek w stylu NTOTSC niż BG1 - chociaż TWM to teoretycznie suplement. Ale z każdą kolejną wersją widać coraz bardziej to *teoretycznie*.

Zdradzisz, które konkretnie przedmioty? Podobieństwo z NtotSC jest czysto przypadkowe ;). A. TWM wprowadza sporo dodatkowych wariantów zwykłych przedmiotów, a tylko kilka nowych unikalnych artefaktów. B. Unikalne sytuacje (SRE) aż się proszą się o unikalne przedmioty, tak jak znalezienie alien blaster w Fallout'ie. C. Przedmioty pasują do uniwersum FR, najczęściej zaczerpnięte/inspirowane PST/IWD, a nie z d*** wzięte, jak młot Thora z "Throwing Hammers" do kupienia w sklepie.

Mam stale na uwadze, by nie przypakować za bardzo BG1. Fakt, że sam miałem wątpliwości, czy już się to nie stało, ale to tylko kilka przedmiotów i ich moc równoważą trudność natknięcia się/zdobycia, ograniczenia stosowania lub ukryte wady. Myślenie "dodam unikalny przedmiot, który przebije to co już jest w BG1, to będzie fun dla gracza" jest niestety bardzo naturalne i trzeba bardzo uważać by nie przesadzić. Nie martw się, TWM nie pójdzie drogą NTotSC, choćby dlatego, że NTotSC już jest i kto chce zagrać w BG1 z uberprzedmiotami, ma już taką możliwość. TWM ma stawiać w dużej mierze na inne atrakcje.

Nie podoba Ci się, Yarpenie, pajęcza bransoleta z ukrytym bonusem zamiast tarczy +1 w SRE "błyskotka"? Tak wydawało mi się oryginalniej niż dawać przedmiot już znany.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 27
Posty: 346
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2011-01-08, 15:19   

Cytat:
Nie podoba Ci się, Yarpenie, pajęcza bransoleta z ukrytym bonusem zamiast tarczy +1 w SRE "błyskotka"? Tak wydawało mi się oryginalniej niż dawać przedmiot już znany.

Osobiście proponowałbym Lustrzaną Tarczę. Tarcza nie posiadająca rzeczywistego umagicznienia, ale odbijająca ataki wzrokowe bazyliszków. Przy każdym trafieniu fizycznym atakiem istnieje 15% szans na zniszczenie tarczy.

Te pajęcze branzolety nie są złe... chociaż są dziwne. ;-)
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group