Poprzedni temat «» Następny temat
Edytory (DLTCEP, NI, Shadow Keeper itd)
Autor Wiadomość
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-06-09, 08:08   Edytory (DLTCEP, NI, Shadow Keeper itd)

Ave. Szukałem tematu ale nie znalazłem, jak coś to przenieś morgan plz..

Mam pytanko. Jak sprawdzić, i w jakim edytorze (najlepiej w NI, bo DLTCEP mnie przeraża :lol: ) jaka jest szybkość regeneracji potworów, jakiej broni trzeba, by je trafić, na jakie poziomy czarów są odporne itp? Bardzo by mi się taka informacja przydała.. ;)
Ostatnio zmieniony przez morgan 2008-06-09, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2008-06-09, 13:40   

DLTCP ma więcej opcji.
Wybierasz pliczek stworka (CRE) i go przeglądasz. Na ogół odporności (na efekty) i efekty generowane są przez różnego rodzaju nieupuszczalne przedmioty (pierścienie, pasy, bronie).
Ja używam IE, DLTCP i IEEP, bo mam jakąś pojebaną wersję Windowsa i nie mogę zainstalować Javy...
Przykład. Sprawdzamy zwykłego lisza. LICH01.CRE, jak pamiętam. Efekty i odporności będą generowane przez 2 zakładki ITEMS (IE) i ewentualnie EFFECTS (rzadko). W ITEMS zobaczysz RING95. Teraz pozostaje przejrzeć, co daje RING95 (albo 99, nie pamiętam dokładnie). IE nie pokazuje wszystkich efektów, dlatego zostaje NI lub eksport itema do IEEP (jako *.ITM).
Sprawdzasz efekty w danym *.ITM. Akurat w tym przypadku będą to jakieś odporności - na elektryczność i zimno (100%), ogłuszenie (STUN), utratę przytomności (SLEEP), petryfikację (PETRYFICATION), zamęt (CONFUSION), itd.
W przypadku sprawdzania odporności na poszczególne typy broni i niektóre efekty, np. regeneracja) trzeba trochę kojarzyć, na co wpływa dany parametr. Na ogół w programie jest to opisane (oczywiście po angielsku, więc trzeba się wczytywać). W przypadku regeneracji będą 2 parametry - jeden określa ilość regenerowanych punktów życia drugi czas (mniej więcej, Większy wilkołak np. regeneruje 6 PŻ na sekundę). Błędne ich określenie skutkuje różnymi dziwactwami. Czasem trzeba maskować niektóre parametry (np. w efekcie dodawanych dodatkowych czarów, np. jeśli chcemy je zdublować).

Ja ze względu na brak NI, używam IE i jeśli trzeba eksportuję dany przedmiot, potem go oglądam w IEEP (a i czasem to nie pomaga, jeśli w grę wchodzą jakieś dziwaczne efekty).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2008-06-09, 13:51   

Ja napiszę o DLTCEP, bo tylko tam wiem, jak się to sprawdza. ;)

W DLTCEP nie jest tak trudno, tylko musisz mieć zainstalowaną bibliotekę VB6pkg i skonfigurować edytor, żeby czytał Ci BG2. Po prostu wybierasz z paska zadań Edit/Creature (CRE), wybierasz odpowiedni plik i w zakładce Effects szukasz np. Regeneration. Po prawej stornie masz opis tego efektu, ale opiszę to po swojemu:

Jeśli parametr Regen Type jest na:
* 1 - regeneracja procentowa (nie wiem, na czym dokładnie polega)
* 2 - liczba w parametrze Regen Modifier określa liczbę PŻ regenerowanych na sekundę
* 3 - liczba w parametrze Regen Modifier określa liczbę sekund potrzebną na zregenerowanie 1 PŻ.

O minimalnym umagicznieniu broni mówi efekt Immunity to Weapons - wiadomo, liczby w parametrze Magical Plus to Affect oznaczają umagicznienie, na jakie stwór jest odporny. Reszta informacji po prawej.

Chroniona przed bronią postać może nosić jeszcze niezdejmowalne pierścionki o takiej właściwości ("IMMUNE1", "IMMUNE2" itp.)

A poziomy czarów - efekt Protection from Spells. Liczba w parametrze oznacza poziom, przed którym postać jest chroniona.

Co do reszty potencjalnych zabezpieczeń, najlepiej włączyć edycję jakiegoś nieznanego i zobaczyć, co oznaczają dane liczby. Hah.

EDIT: Kinski mnie po części uprzedził. :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-06-09, 14:12   

Dzięki chłopaki! Wiele rozjaśniliście. Na razie oswajam troszkę NI, na DLTCEP też przyjdzie pora ;-)

Hmm, a jak w zakładce Effects mam same "unknown" i jakieś śmieszne cyferki to znaczy, że nie mam tej biblioteki (właśnie, mógłbyś trochę rozwinąć, poratować jakimś linkiem? :D) czy autor moda (sprawdzanej kreatury i efektu) coś zrobił swojego i program tego nie rozumie?
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2008-06-09, 14:38   

A proszę. ;)

Nie sądzę, żeby autor bawił się w dodawanie nowych efektów. :)

VB6pkg.zip
Pobierz Plik ściągnięto 1032 raz(y) 1,85 MB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-08-27, 14:37   

Małe pytanko - próbuję edytować plik *.cre w dltcep i gdy daję save as wyskakuje mi okienko:

You opened it read only.

No i tyle, nie chce się zapisać. Domyślam się że tzreba coś gdzieś w opcjach/configu zaznaczyć, pomoże ktoś?
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 26
Posty: 233
Podziękowania: 167/20
Wysłany: 2008-08-27, 14:45   

W Setup'ie tak po prawej stronie masz Global preferences, a tam Read only.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-08-27, 15:01   

Dzięki, choćw międzyczasie poradziłem sobie już za pomocą NI ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-09-10, 11:25   

Panie i Panowie wyjadacze Near Infinitowi, powiedzcie mi taką rzecz - taki przedmiot ma umagicznienie +4 a ten efekt to 40% odporności na zimno, tak?

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2008-09-10, 11:35   

Gawith napisał/a:
przedmiot ma umagicznienie +4

Tak
Gawith napisał/a:
ten efekt to 40% odporności na zimno, tak?

tak
Swoją drogą, uważam, że NI jest najmniej czytelnym z wszystkich edytorów - nie lepiej używać DLTCEP?
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-09-14, 10:39   

DLTCP jawi mi się jako znacznie mniej przyjazny i czytelny, niż NI. Fakt faktem, że nie siedziałem nad nim długo, a każdy mówi, że oswojony odpłaca wieloma możliwościami - ale chyba jednak wolę pozostać przy NI, niż z tamtym się szarpać.

Ech, jestem chyba niekompatybilny z CEPEM... zainstalowałem bibliotekę VB6 z posta L'fa powyżej (thx) ale gdy otwieram item, to w zakładce extended effects w "dziale" effects (nie wiem, kufa, jak to nazwać - na samym dole, taki szeroki pasek, jak się na niego kliknie to się rozwija :lol: ) dalej mam same unknown. Co robię źle?
PS
Sorki za kolejnego dual posta w tym temacie, ale chciałem, żeby powyższe było widoczne ;)

Ale teraz, po pół roku, skleję. ;P - L.
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Ostatnio zmieniony przez L`f 2009-03-06, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 26
Posty: 233
Podziękowania: 167/20
Wysłany: 2008-09-14, 10:56   

Hm, niby Cep efekty czyta z cośEffects.dat. Może sprawdź, czy plik ten masz w folderze Cepa i czy właściwą do niego ścieżkę wpisaną w chitem.ini.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Gawith
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-09-14, 11:19   

Hmm, dzięki Kiarra - zrobiłem nowy setup, podałem ścieżkę do bg2effects i śmiga :P Ale mam kolejne pytanko...
Wyświetla mi efekty broni. Przykładowo:
Spell effect: level drain [216] (0x1 0x0)

Albo:
Stats: Current HP modifier [17] (0xa 0x0)

No i skąd ja mam wiedzieć jaki to dokładnie efekt? Ile poziomów wysysa, jaka szansa (100%, 50%?)? Ile tych hp dodaje/odejmuje?
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2008-09-14, 12:39   

Żeby to zobaczyć, klikasz przycisk edycji danego efektu - te 0x1 i 0xa (pisane w szesnastkowym, czyli 1 i 10) to wartości danego parametru efektu (w tym przypadku pierwszego). A co oznacza dany parametr, masz w opisie efektu po prawej - po angielsku. ;)

Tak na przykład parametr 1 w efekcie [216] Level Drain określa ilość wysysanych poziomów, a parametr 2 nie ma znaczenia (jest podpisany - Non-meaningful, ale bywa to mylące, bo przy takim Rozproszeniu Magii te 'nic nieznaczące' parametry określają moc efektu... Ale tutaj akurat nie ma znaczenia). A szansa jest podana w zakresie prawdopodobieństwa w okienku edycji (Probability - domyślnie 0% - 100%)

A w [17] Current HP Bonus (chyba mam inną wersję DLTCEP, bo inaczej mi wyświetla te efekty...) parametr 1 (Statistic Modifier) określa wielkość bonusu punktów życia (ilość dodanych), a parametr 2 (Modifier Type) określa, czy to bonus 'luźny' - dodaje do podstawowej wartości (wartość parametru 2 = 0), czy ten bonus ustala PŻ na poziomie określonym w parametrze 1 (wartość parametru 2 = 1), czy ustala bonus procentowy - tyle procent, ile w parametrze 1 (wrtość parametru 2 = 2).

Czyli na przykład [17] Current HP Bonus (0xa 0x0) oznacza 'luźny' bonus dziesięciu punktów życia. ;)

Zamotane, ale logiczne. Opis tych parametrów i wszystkich innych (rzuty obronne i modyfikator do nich, cel efektu, trwałość efektu [efekt trwający określony czas, efekt stały, opóźniony itp.] oraz inne parametry) jest po prawej stronie okienka efektu. ;)

A kompatybilność z Cepem uaktywni się z czasem. ;]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 29/28
Wysłany: 2008-09-14, 18:14   

L'f - u mnie to inaczej wygląda, ale nie mam teraz siły o tym pisać - pomęczę was kiedy indziej ;)
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group