Poprzedni temat «» Następny temat
Baldur's Gate Trilogy - pytania i porady
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2015-01-29, 20:17   

Było to pewnie wiele razy ruszane, ale nie mogę znaleźć.

O co chodzi z tym zadaniem z ankhegami? Dlaczego ono się nie chce zaliczyć? Natłukłem już tych potworków całe kupy, i przed rozmową i po rozmowie. A ona dalej twierdzi, że się boję czy coś takiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2015-01-29, 20:57   

Ankhegi które zabijasz przy odpoczynku nie liczą się, więc połaź po mapie całej, znajdź wszystkie i zniszcz
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-01-29, 21:38   

Problem leży w tym, że Ankhegi występują w dwóch rodzajach a tylko jeden z nich jest zliczany do wypełnienia tego zadania. Opisane jest to też na stronie tutaj:
http://baldur.cob-bg.pl/b...rybacka-bg1#3.0
Cytat:
Polecenie Gerdy (Pamiętajcie: tylko dziesięć ankhegów na grupę) może być lekko mylące. Na lokacji występują dwa rodzaje Ankhegów: stacjonarne (ankhegg) oraz pochodzące z re-spawnów (ankheg); w zadaniu chodzi o te pierwsze a do jego zaliczenia wystarczy już śmierć jednego, nawiasem mówiąc dziesięciu sztuk nawet się tu nie znajdzie a jedynie sześć. Za wykonanie zadania otrzymasz, istne szaleństwo, całe 75 sztuk złota.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2015-01-29, 21:44   

Dziękuję, ale dalej nie działa. Wytłukłem wszystko co żyje w okolicy. Na polach, w jamie... i nic. Kiedyś już tak w BGT miałem. WoBG to jakoś naprawił. Moim zdaniem chodzi o to (okiem laika), że w BGT w zasadzie nie ma tu stacjonarnych ankhegów- są tylko spawnowane.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-01-29, 21:50   

są, patrzę na mapę przez NearInfinity właśnie w tej chwili ;D

Wszystkie 6 jest na północno-wschodnim skraju mapy (jakieś 15cm od skraju mapy, na północ od łaty szarego piachu przy drodze)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2015-01-29, 21:56   

Nie działa. Tzn. nic tam nie ma. Na samej łacie są tylko spawnujące się. Widać jakiś innym mod musiał to zmienić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-01-29, 22:02   

W takim razie pozostaje Ci tylko konsola. Komenda:
Cytat:
SetGlobal("HelpGerde","GLOBAL",1)

powinna pomóc - oryginalnie pojawia sie kiedy zabijemy pierwszego z Ankhegów, potem będzie ok.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cecylio 


Wiek: 27
Posty: 199
Podziękowania: 7/35
Wysłany: 2016-06-12, 07:06   

Jako, że zdecydowałem się na skład fabularny, mam pytanie. Komponent "stałe statystyki" (czy jakoś tak) sprawia, że Minsc, Jaheira oraz Imoen używają statów z pierwszej lub drugiej części. I tu moje pytanie. Czy jeśli np. użyję grimuaru siły na Minscu, to gdy przyłączę go w Lochach Irenicusa, będzie miał tą siłę podniesioną? Bo tylko ta trójka przechodzi do następnej części, ale czy mod importuje ich takimi jacy byli na końcu pierwszej części?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-06-15, 08:13   

Jeżeli miałeś daną postać pod koniec BG1 w drużynie to do BG2 przejdzie z nabitym poziomem, podniesionymi statystykami, czarami w księdze, dualami, punktami biegłości etc.- dokładnie tacy będą, jak w BG1. Dotyczy to Jaheiry, Minsca, Edwina, Viconi i Imoen. Jeżeli odłączysz ich przed przejściem do BG2 to będą tacy, jak w zwykle w BG2. Przejście postaci ma swoje negatywne konsekwencje (np. Minsc będzie miał wroga rasowego: gnoll zamiast wampira). Ale to drobiazgi.

Za to jeżeli w BG1 nie dualowałeś Imoen to warto ją wywalić przed samym przejściem, żeby w lochach pojawiła się ta zdualowana (no chyba że wpompowałeś w nią jakieś grimuary- zmarnują się wtedy).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cecylio
Cecylio 


Wiek: 27
Posty: 199
Podziękowania: 7/35
Wysłany: 2016-06-15, 11:16   

Nie da się zdualować Imoen ot tak? Łącząc to z tym co napisałeś w temacie o BG1 NPC Project - może zwyczajnie wywalę wszystkich z drużyny po walce z Sarevokiem i sam pójdę do pałacu? Bo póki co Jaheira używa procy, w dwójce planowałem jej dać kostur, podobnie Minsc póki co z wielkim mieczem - w dwójce dual wielding. Ewentualnie zostawić jak jest i wspomóc się Shadow Keeperem.

Jeszcze jedno - jak z doświadczeniem? Drużyna, która przechodzi z jedynki ma go chyba trochę więcej, niż defaultowi towarzysze dołączani w Lochach, tak? Wiem, że ma to jakiś związek z poziomem głównej postaci.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-06-15, 11:26   

Z doświadczeniem jest tak, że nasza postać zachowuje po przejściu to, co miała pod koniec BG1. Postacie, które mieliśmy w drużynie pod koniec BG1 też zachowują swój poziom. Pozostałe dostosowują się do postaci gracza zgodnie ze standardowymi tabelami BG2, czyli dość dziwnie. Np. ja jak skończyłem BG1 mając 220 tys. to taki Anomen miał przeszło 300 tys., bo tak wynika z jego tabelki.

Dlatego przy BGT tak ważne jest dobre dostosowanie poziomu zdobywanego doświadczenia. Jak grałem na 75%/75% za zadania/potwory, 10% za zamki/pułapki w w ogóle za naukę czarów to było za dużo (przy paru modach zadaniowych). Ostatnio próbuję 75%/50%, 10%, brak i zobaczymy jak wyjdzie- zgodnie z moimi obliczeniami powinno się przy pełnej drużynie kończyć BG1 około 130-150 tys.

Problem z doświadczeniem jest taki, że w BG1 nie ma go tak wiele ponad standardowy limit 160%. Ale BG2 jest znacznie gorzej zbalansowane i osiągnięcie zdolności epickich zdarza się mniej więcej w Podmroku, czyli dużo za wcześnie. Teraz myślę, że czyste BGT (ew. z mniejszymi modami) warto by przechodzić na 50/50, 10, brak. BG1 kończyłoby się z trochę niższym poziomem ale w BG2 nie tak szybko łamało by się limit. No nie wiem, wymaga to jeszcze testowania. Zależy też od utrudniaczy jakie się ma zainstalowane.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 27
Posty: 199
Podziękowania: 7/35
Wysłany: 2016-06-15, 12:37   

Dobra, po prostu zostawię jak jest, doładuję co niektórych grimuarami, a profki na bronie mogę pozmieniać w SK. Używam też komponentów z modu któregoś, co ograniczają poziom do 30 i opóźniają zdolności epickie od bodaj 21 poziomu. Nie wiem, nigdy się w nie nie zagłębiałem, jak przyjdą to przyjdą.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
soq

Posty: 21
Wysłany: 2016-07-16, 19:10   

wstyd sie przyznac, ale to bedzie moj pierwszy raz z pierwsza czescia baldura :D
Mam pytanie odnośnie przedmiotów. Jak wiadomo bg2 wprowadza calkiem nowy podział przemiotów w porównianiu z bg1. Czy przedmioty z klas poczatkowo nie dostepnych w bg1, jak np katany, beda teraz do znaleznienia/zdobycia?
ogólnie, mógłby ktoś napisać jak wygląda kwesta przedmiotow w porownianiu z orginalnym bg1.
dzieki za odpowiedz
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-07-16, 22:22   

Na samym BGT przedmioty po prostu zostają przepisane do odpowiednich kategorii (np. bronie Drizzta z dużych mieczy wędrują do sejmitarów) ale żadne nowe itemy się nie pojawiają.

Jest parę modów, które dodają bronie z niewystępujących w BG1 kategorii. Z pamięci mogę sobie przypomnieć tylko, że jeden z komponentów BGT Tweak Pack'a dodaje do oferty kowala w Berekości katany, ninja-to i wakhizashi (wyłącznie niemagiczne). Szczerze odradzam granie w BGT bez Tweak Packa.

Inne mody też coś dodają, ale nie ogarnę które co dokładnie. Na mojej instalacji można znaleźć katany/ninja-to/wakhizashi o umagicznieniu +1 ale nic więcej (no, są jeszcze dwie przeklęte katany +2- bezużyteczne). Ale zabijcie, nie przypomnę sobie teraz co z jakiego moda pochodzi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 27
Posty: 199
Podziękowania: 7/35
Wysłany: 2016-07-17, 15:44   

Rzeczywiście, tylko niemagiczne bronie "egzotyczne". W BGT bronie ogólnie zmieniają swoje kategorie, ale to tak jakbyś grał w jedną grę. Nie musisz się martwić archaizmami BG1. Wiadomo, że ten miecz to sejmitar, a ten do długi miecz.

@Kliwer, właśnie kończę pierwszego BG, zobaczymy czy nie zmarnowałem paru grimuarów na NPC. Dodałem Imoen jeden punkt inteligencji, swojemu Paladynowi siłę, mądrość i charyzmę, zaś Jaheirze - olaboga! - zręczność, kondycję i dwa razy mądrość.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group