Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na mod różności
Autor Wiadomość
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2006-11-25, 14:24   Pomysł na mod różności

Moje różne koncepcje:

- magiczne bronie z niedocenionych kategorii ale nie takie silne jak w underrepresented

- ulepszanie niedocenianych przedmiotów - np. wekiera maulera +2 na +5, ognisty miecz +1 na +X (samo umagicznienie i ew. drobne zmiany właściwości) - tak by były interesujące w użyciu lecz wcale nie potężna.

- zmiany niektórych przedmiotów (np. szata vecny zmieni się w np. hełm o nieco innych właściwościach)

- poprawki podklas - usprawnienia mnicha (trochę do KP za mądrość, dodatkowe ataki na rundę również dla broni nie tylko dla pięści, lepsze pieści)
- dodatkowe ataki na rundę dla kapłanów, druidów i złodzieji, dodanie może jakiś podklas...

- remiksy potworów

- dodanie kilku deficytowych NPC (złodziej czy też złodziej/wojownik, mnich, czarownik itp.)

- zmiany niektórych przeciwników

- miecz sarevoka na coś normalnego używalnego niezależnie od klasy i ulepszalnego z czasem :)

- kapłani mogą robić zielone zwoje (zdolność wysokopoziomowa? :))
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kallen 


Wiek: 38
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2006-11-26, 00:45   

Co do deficytowych NPców w czystym BG 2 jest tego sporo.
1. Brak Dobrego Wojownika(mazzy to nie to)
2. Mnicha
3. Czarownika(dobry lub neutralny)
4. Złego złodzieja
5. Barbarzyńcy
6. Wieloklasowcow typu: Mag/Wojownik, Złodziej/Kapłan, Łowca/Kapłan.

Dlatego między innymi w moim modzie, będą owe braki zapełnione: Runiczny Wojownik(moja podklasa), Czarownica, Mnich, Barbarzyńca, Łowca/Kapłan, Zabójczyni, Mistrz Uroków...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Melo

Posty: 26
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2006-11-26, 18:56   

Brak Dobrego Jednoklasowego Maga.

I to mi najbardziej doskwieralo w dwojce.

W pierwszej czesci byla dobra alternatywa dla Edwina, Dynaheir(i tak byla w zasadzie troszke gorsza :/) Poza tym jeszcze Xan i Xzar...

Jeden jednoklasowy mag to jest skandal.

Brak dobrego jednoklasowego kapłana. Viconia jest zajebista, jeden z najlepszych npc, da sie nawet charakter zmienic, ale brak alternatyw boli.

Wreszcie: Jednoklasowy złodziej! Jest Yoshimo.. ktory odchodzi. W jedynce mielismy chociazby Imoen, Safane i Alore...

Brakuje elfa wymiatajacego z luku(Kivan ....) i dobrego Krasnoluda(Yeslick...ehh)

Ze o dobrym i zlym bardzie nie wspomne(garrick i ten drugi - nie pamietam)

Do czego zmierzam. Wiem ze sporo czesc przykladow dodaje chociazby TDD
Ale to i tak nie beda w pelni profesjonalne npc porownywalne z oryginalami.
Nie beda uglosowione, nie sa tak rozmowni.. o ile wogole.

Co do samej propozycji

Lepiej z istniejacych modyfikacji powybierac te najciekawsze i co najwazniejsze ZBALANSOWANE(moim zdaniem np mod Chloe odpada, chyba ze sie ja oslabi - baba z mieczykami bez zbroi wymiatajaca bardziej niz keldorn i minsc razem wzieci to ostre przegiecie)polaczyc to wszystko w jednego wielkiego packa i gra zabawa.

edit

propozycje moje:

Barbarzynca IMO powinien Minsc. Idealnie pasuje do tej klasy i nie rozumiem dlaczego dali mu lowce(imo to sa subtelniejsi nieco wojownicy lasu).

Nalii mozna wziac te beznadziejne 4 poziomy zlodzieja i bedziemy mieli jednoklasowego dobrego czarodzieja(no niestety nalia jest srednio ciekawa, ale coz...) posunalbym sie nawet do zmiany jej klasy na czarownice(uzasadnie: czarownicy maja moc sama w sobie, nie nabywaja uczac sie jak magowie. Nalia na kogos kto lata w bibliotekach spedzil nie wyglada, raczej na kogos kto ma wrodzona moc i to wykorzystuje)

Dac mozliwosc zatrzymania Yoshimo (bez wykorzystywania bugow) + dodanie jakichs interakcji z nim zwiazanych po czarowiezach(inaczej jest jakby go nie bylo - tylko portret)

Wiecej pomyslow z oryginalnymi npc nie mam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2006-11-26, 19:12   

Melo napisał/a:

moim zdaniem np mod Chloe odpada, chyba ze sie ja oslabi - baba z mieczykami bez zbroi wymiatajaca bardziej niz keldorn i minsc razem wzieci to ostre przegiecie)

Kensai a do tego walka dwiema broniami zawsze będzie lepsza od walki jedną bronią z małą biegłością **

Melo napisał/a:
Nalii mozna wziac te beznadziejne 4 poziomy zlodzieja i bedziemy mieli jednoklasowego dobrego czarodzieja

Któryśtam mod poprawia zdolności złodziejskie imoen i nalii tak że stają się użyteczne jako złodzieje.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2006-11-26, 19:36   

Nie podoba mi się ten powergaming. A cymu?
* No jeżeli chodzi o te niedocenione kategorie broni to racja. Przydałaby się jakaś dobra włócznia, morgensztern, maczuga czy ninja-to... Bo tak to jest nędza.
* Ulepszanie niedocenionych przedmiotów. Właśnie tymu mi sie to nie podoba. Najlepiej jest wrąbać do gry sto przedmiotów +5 i już jest fajnie ;) Sam kilka tematów wcześniej mówiłeś o tym porytym zestawie z TDD.
* Tacy prości NPC'owie najemnicy to nienajgorsza myśl. Oczywiście na początek złodziej, najlepiej niziołek zabójca... Być może też jakiś Łucznik?
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kallen 


Wiek: 38
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2006-11-26, 21:33   

Co do istniejących NPC i ich modyfikacji to jak najbardziej, nawet są mody które zmieniają podklasy niektórych boheterów, można by jednak wszystkich naraz zebrać:
Valygar - Zabójca Magów, Minsc - Lodowy Berserker, Mazzy - Łuczniczka, Nalia - Mistrz Uroków lub Poznania, Crend - Totemiczny Druid lub przebudowany Zmiennokształtny, Wzmocniona Imoen jako Złodziej.

Co do przedmiotów, to nawet niech sobie będą +5, byle były zdobywane w odpowiednim momencie i miały też spore wady. Dam swój przykład zbroji, którą tworze:
Zbroja płytowa "Odchłań +4"
- KP -3
- Odporność na wyssanie poziomów
- Odporność na zwykłą broń +1
- +25% odporności na Ogień i Elektryczność
Wady:
- Cisza(nie może recytować czarów)
- -3 do rzutów przeciw polimorfii i śmierci
- -10 do pkt Życia.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2006-11-27, 20:14   

yarpen_AVE napisał/a:

* Ulepszanie niedocenionych przedmiotów. Właśnie tymu mi sie to nie podoba. Najlepiej jest wrąbać do gry sto przedmiotów +5 i już jest fajnie ;) Sam kilka tematów wcześniej mówiłeś o tym porytym zestawie z TDD.

W grze jest sporo "słabych" broni o umagicznieniu +1 czy +2 i ich się nie używa bo są "słabe". Gdyby można byłoby je ulepszać do umagicznienia +4/+5 (wystarczy że są traktowane jako +4 i +5) to stałyby się ciekawsze i można by poszerzyć strategię o te przedmioty... Upadek Adulli jest fajny bo może spowolnić, słaby bo +1 i szybko wypada z gry, ale można to zmienić.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2006-11-28, 18:59   

No Upadek Ardulli faktycznie fajniuchna i ze słabym umagicznieniem. Ale +4/5 to ja bym zostawił dla tych ekstra-cool, w AD&D tego typu bronie to były głównie w łapkach demonów/archonów/githzerai (Odbłysk...) a poza tym chyba jeszcze tylko Święte Mściciele.

Tak podniesienie do +2 lub +3 z pewnością będzie odpowiednie.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Melo

Posty: 26
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2006-11-28, 20:11   

yarpen_AVE napisał/a:
* Tacy prości NPC'owie najemnicy to nienajgorsza myśl. Oczywiście na początek złodziej, najlepiej niziołek zabójca... Być może też jakiś Łucznik?


To nie jst zaden problem stworzyc jakiegos bezmozgiego npc, do tego nawet modu nie trzeba, bo wystarczy na multi sobie zrobic.

Problem jest z tchnieciem w niego zycia - interakcje miedzy innymi npc, pg, sensowne uglosowienie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2006-11-29, 16:35   

Ale wydaje mi się, że Rikowi raczej o takiego prostego npca biega... Wiesz, Keto robili przez 3 lata Melo - DOPRACOWANY NPC to nie jest robota na 5 minut.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Melo

Posty: 26
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2006-11-29, 23:54   

Zdaje sobie z tego sprawe. Tylko takiego prostego npc mozna sobie stworzyc samemu, nie potrzeba do tego zadnego moda, wiec nie widze sensu. Sam raz calutka sage przeszedlem druzyna zrobiona calkowicie przez siebie.

Pozatym nawet mody z dopracowanymi npc sa takie ze ni w 5 ni w 9 nie wiadomo co z nimi zrobic. Kazdy jest przeoryginalnie przeunikalny(chloe - 25 dexa n/c, valen uber wymiatacz n/c) Mnie (i zapewne wielu fanom BG) brak takich normalnych.. To co wspominales yarpen, niziolek lotrzyk, czy elfi lucznik.

Bardzo ograniczony wybor druzyny, nawal dwu/wieloklasowcow to najwieksza wada BG2.

PS. Jesli juz jestesmy na temacie npc, za tdd sie wzialem teraz na powaznie. Czy npc z tego modu choc troche dorownuja dopracowaniem i otoczka oryginalom? Jesli nie to nie chce tracic czasu na ich testowanie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 36
Posty: 183
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2006-11-30, 13:39   

Tworząc dołączalnych NPC można nadać im unikalne cechy czy zdolności. Nie potrzeba 25 zręczności, można zrobić np. złodzieja kobolda, maga galaretę itp. itd. ;) Pogaduszki to kwestia względna. Fajne są gdy widzi się je 1, 2 raz, potem nudzą. Jak się zrobi już NPC to można dorzucić wtedy co nieco pogaduszkoromansów.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2006-11-30, 19:04   

Nie. mają tylko zadanka, poza tym nic.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kallen 


Wiek: 38
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2006-11-30, 20:50   

Można by bez pogaduszek, ale przydałoby się by mieli zdanie w kilku questach;P I udźwiękowienie i będzie git:P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
pyrruss

Posty: 14
Wysłany: 2008-03-04, 10:38   

Dodam swoje 3 grosze :D

Każdy już powiedział że przede wszystkim brakuje dobrego jednoklasowego złodzieja i tak jak ktoś pisał wyżej, maga i kapłana o dobrych charakterach, również przydałoby się także parę wieloklasowców.

A dobry czysty wojownik? Korgan zły, a Mazzy jest dobra tylko w łukach, a do tego niziołek :hmm:

Więc tak sobie pomyślałem żeby wskrzesić Khalida :D
udźwiękowienie z BG1, dialogi, jakiś quest i jest :D ( wtedy Jaheira może wybierać między głównym bohaterem a Khalidem, możliwości jest wiele )

Nawet myślałem, żeby się tym zająć ale to odległa przyszłość :D

( generalnie jestem za tym, żeby więcej postaci z BG1 znalazło się w BG2, ale nie tak jak w TDD, zero dźwięków ani wtrąceń - połowa drużyny gada a połowa siedzi cicho ;/ )

Ps: wiem że zrobienie NPC to nie jest 5 minut, ja tylko podsuwam mój pomyślunek :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group