Poprzedni temat «» Następny temat
Testowanie wersji bardzo wstępnej tłumaczenia TDD
Autor Wiadomość
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-17, 19:35   Testowanie wersji bardzo wstępnej tłumaczenia TDD

Z uwagi na ponaglające prośby userów nie mogących się doczekać polonizacji, załączamy wersję bardzo wstępną tłumaczenia. Prosze sie nie dziwic że może być sporo drobnych błędów interpunkcyjnych, korekta tłumaczenia nie jest owiem jeszcze skończona.

Dla wszytskich którzy chcą zgłosić jakieś usterki w tekście i wnieść propozycje zmian, proponuję następujący porządek działań:

1. wskazanie miejsca stwierdzenia błędu w grze ( np. bramy miasta, dialog, rozmowa z kagainem)
2. stwierdzony błąd (np. masz ładna zbroja)
3. propozycja zmiany - masz ładną zbroję)

Zapraszamy do współpracy nad doskonaleniem jakości tłumaczenia.
Ostatnio zmieniony przez ThugPoet 2006-08-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
morgan
Sokół

Wiek: 27
Posty: 2
Wysłany: 2006-08-17, 20:32   

a mozna zglaszac bledy np. przez podanie stringa (czy jak to sie tam nazywa)? Nie mam jeszcze TDD, ale sciagnalem latke polonizujaca i edytorem textowym przegladam, i np. widze w 74108 (opis klasy Ninja):

Ninja jest ciekawym połączeniem złodzieja i wojownika. Wiele innych klas postaci, co warto podkreślić, nie żyje na tyle długo[tu powinien byc przecinek] aby nauczyć się czegoś więcej o tym skrytym zabójcy.

I jeszcze jest mnostwo bledow int., polegajacych na niestawianiu przecinka przed "któr*".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-17, 20:38   

myślę że błedy interpunkcyjne możemy póki co chyba sobie darowac (zważcie że to wersja bardzo wczesna tłumaczenia, stąd może być ich sporo), raczej nacisk korekty spoczywa na błędach gramatycznych, stylistycznych i merytorycznych, jeśli takie gdzię tam występują...

Jednak problem można łatwo rozwiązać w nastepujący sposób:
- robisz ctrl +F
- zamień wszystko który na , który (z przecinkiem)
- zamień wszstko aby na , aby
- zamien wszystko żeby na , żeby (choć, ale...itepe )
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sokół

Wiek: 27
Posty: 2
Wysłany: 2006-08-17, 22:00   

Na poczatek:
l
74126 (W ZADNYM WYPADKU NIE KLASYFIKUJE TEGO JAKO BLAD - chce tylko zwrocic na to uwage):

Nie wykazują także zbyt wielkiej pojętności w nabywaniu nowych umiejętności - mimo iż biegli są we władaniu pewnymi brońmi, kiepsko sobie radzą z orężem z którym nie obcowali od najmłodszych lat.


Troche za potoczne (SJP PWN klasyfikuje je jako potoczne: kiepsko - pot. licho, źle, marnie, nędznie). Mozna zastapic ktoryms z podanych synonimow.

74118 (tyczy sie tez dalszych)
Chodzi o nazewnictwo ras. Mozna spotkac w tlumaczeniu rozne warianty, np. Pół-rok, Półrok, pół-ork. Otoz poprawna forma to półork. Na potwierdzenie slow cytat ze slownika firmy PWN:

pół- początkowa część złożeń rzeczownikowych i przymiotnikowych, ograniczająca znaczenie drugiego składnika, wprowadzająca element niezupełności, połowiczności, częściowości, np. półanalfabeta, półgłupek, półokrąg, półprosta, półprawda, półsłodki. Jeżeli drugi człon złożenia piszemy wielką literą, po części pół- stosujemy łącznik: pół-Irlandka, pół-Hindus, pół-Polak.


a nazwy ras piszemy mala litera. Czyli nalezaloby poprawic takze Drowy na drowy itd.

74120 (czepialstwo)
ŁOWCA WAMPIRÓW:
(...) W drodze ewolucji uodpornił się na ich wysysające poziomy doświadczenia ataki.

Ewolucja to proces wolny, dzialajacy na przestrzeni tysiecy lat. A ze Lowcy Wampirow to klasa, a nie rasa, mysle, ze lepiej by bylo zmienic lekko ten fragment (moze zaczerpnac pomysl z 'Wiedzmina' - jakies eliksiry mutagenne?).

- Uzyskuje wrodzoną zdolność do Tworzenia Cieni na poziomach 1, 10, 14, i 18 (Zdolność ta sprawia że Łowca Wampirów [i]stapia się z otoczeniem i znika, jest ona podobna do zaklęcia Niewidzialność)[/i]

sugerowana forma to: wtapiać się w otoczenie

> 74122
STRZELEC WYBOROWY:
...
- Może uzyskać gwiazdki tylko w stylu walki Jedną Bronią

sugeruje, zeby nazwy typu: Jedna Bronia, Dwuklasowiec itd. pisac malo litera

> 74159
SAMURAJ:
...
I nie może on nosić zbroi większej niż skórzana ćwiekowana bowiem zmniejszyło by


Zmniejszyłoby.

> 74167
STRAŻNIK:
...
Strażnicy sa



74172 i pozniejsze:
Problem tyczy się przymiotnika od rasy gnomów. Słownik PWN podaje forme:

gnomiczny przym. od gnoma
Styl, utwór gnomiczny.

Moze i 'gnomi' tez jest poprawna formy - warto by skonsultowac sie z ktoras poradnia jezykowa.

> 74188
DROWI WOJOWNIK GNIEWU:
Ci dzicy, nie znający

nieznający

> 74192
ZABÓJCA OLBRZYMÓW:
Zabójcy Olbrzymów przysięgają, że oczyszczą Faerun ze swych śmiertelnych wrogów, Olbrzymów właśnie.


Sugeruje, zeby wywalic czesc zaznaczona czerwonym. Skoro nazywaja sie "Zabojcy Olbrzymow" to wiadomo o jakich wrogow chodzi i nie ma potrzeby dodawac. Albo tez zamienic "Zabojcy Olbrzymow" na "Ci wojownicy", a dalej "ze swych śmiertelnych wrogów - olbrzymow".

Ich wszechogarniająca nienawiść do olbrzymów i bezgraniczne ! [tutaj jest enter]
oddanie kaście pozwala nie znającym strachu wojownikom osiągać stan ducha, podobny berserkerowi, w którym sieją strach i zniszczenie wokół.


Jesli fakt bezgranicznosci trzeba jakos zaznaczyc, to proponuje:
i bezgraniczne (!) oddanie kaście .
Nieznającym.



74204
ZŁODZIEJ MIĘDZYSFEROWY:
...
Tanari


przez dwa 'n' sie bodajze nazwe demona pisalo.

> 74220
OSZUST:
...
- Na poziomach 1, 8 ,10 i 13 zyskuje zdolność rzucania 1-poziomowych czarów maga

ten blad ciezko by bylo wylapac poprzez znajdz&zamien, wiec o nim wspominam.

74258
KAPŁAN TYRA-KLERYK SPRAWIEDLIWOŚCI:
...
Wyznawcy tyra SA konserwatywni na punkcie swej wiary, wszystko jest dla nich czarno-białe.


Ach ten Word :p

> 74284
Części ciała rozpływają się w rzadkim powietrzu. Zamiast nich pojawia się żażąca się figurka.
żarząca.


To by bylo na dzisiaj :P
Przez te wylapywanie bledow nie poczytam dzis za duzo :cry:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-17, 23:44   

PARAMETRY



TraK0: +3

Obrażenia: 1k10+3

Typ obrażeń: cięte

Specalne

+1k4 dodatkowych obrażeń
obuchowych na uderzenie

Gwarantuje +1 do siły

...

Przerwy co cechę są niezbyt wygodne , za dużo przewijania :)

PARAMETRY
TraK0: +3
Obrażenia: 1k10+3
Typ obrażeń: cięte
Specalne
+1k4 dodatkowych obrażeń
obuchowych na uderzenie
Gwarantuje +1 do siły

P.s Dotyczy wszystkich broni wprowadzonych przez mod
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-18, 06:47   

dzieki za już wyłapane i czekamy na więcej sugestii i wskazań usterek. Cóż jak sami widzicie tekstu było co niemiara (prawie 900 stron) stąd i te usterki ale mysle ze z Wasza pomoca dojdziemy do modelowego tlumaczenia...

@Sokół
przymiotnik Gnomi jest to slowotwór występujący w literaturze fantasy
@Scol
co do przerw między wierszami opisu broni--hmm dziwne bo w tekscie alfa opisu broni, jak zauważysz, nie ma przerw, a w grze są, zatem chyba niekiedy tekst jest ukryty w grze w jakiś sposób -możę jakiś moder wyjaśni to "zjawisko".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2006-08-18, 11:41   

Scol napisał/a:
Typ obrażeń: cięte


Dawno już nie grałem, lecz pamiętam, iż obrażenia takiego rodzaju oznaczone są w grze jako sieczne.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Riklaunim
Bibliotekarz

Wiek: 35
Posty: 184
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2006-08-18, 16:47   

To "Tworzenie Cieni" działa chyba jak niewidzialność jeżeli dobrze pamiętam i jeżeli tak jest to lepiej nadać temu sensowną nazwę.
_________________
Biblioteka cRPG - Baldurs Gate
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-19, 12:47   

Opis 7-poziomowego czaru "przemiana" czarodzieja:

<statystyki>

Ten zwoj pozwala na nauke czaru przemiana

<reszta opisu>

Tyle, ze to juz nie jest zwoj tylko zaklecie :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mariuss
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 345
Podziękowania: 2/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-24, 12:49   

Ja mam problem taki, ze jak zainstalowalem TDD, (wszystk poszlo ok), postanowilem wgrac mody na WeiDU. wgrywajac BYLE JAKI komponent , dzialo sie tak ze podczas losowania postaci , nie moge wtedy wybrac ZADNYCH bieglosci.

Kolejny blad. Gdy dogrywalem kolejne podklasy, likiwidowaly mi sie tamte ktore byly w TDD (np. podklasa Krzyzowca, wgrala mi , ale bylo do wyboru kilka Krzyzowcow(zduplikowalo sie) , i wykasowalo podklasy z TDD. Co jest? (a mody wgrywalem po zainstalowaniu TDD)
_________________
(były)Mistrz Próby Bhaala i Wielki Dyplomata, teraz, zaledwie proch na wietrze...
Przeczytałeś już wszystkie artykuły historyczne? Nie możesz znaleźć niczego ciekawego? Wejdź na Kącik Romana!, a spędzisz całą noc na czytaniu!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-25, 07:29   

Na pewno polskie czcionki nie wpływają na te kaszanienie się o ktorym piszesz..Byc moze instalowales mody w niewlasciwej kolejnosci. Jak wiadomo instalowanie modow weidu tez wymaga pewnej kolejnosci, zwlaszcza w przypadku instalacji komponentow podklas...Mysle ze nawet gdybys zrobil to samo tylko doinstalowywal do angielskiego TDD mialbys ten sam problem.
Moze ktos Ci cos wiecej podpowie w tym temacie. Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 28
Posty: 346
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2006-08-25, 08:05   

Podklasy z The Darkest Day zajmują wszystkie możliwe sloty. Dlatego, by zagrać podklasami z innych modów musisz usunąć stare - polecam mod/program Mod Kit Remover z www.gibberlings3.net .

Prawdopdodobnie to wywoływało błędy.

No właśnie Thug, coś jest nie tak z tymi opisami. Prawie wszędzie masz coś takiego, że miejscy linijkami jest przerwa :/

Podklasa powinna wyglądać tak:

NAZWA PODKLASY: Opisopisopisopis.

Nazwa podklasy nie może wybierać chaotycznego charakteru.

Zalety:
- Premia +1 do trafienia na każde 5 poziomów
- Raz dziennie może użyć zdolności 'Mraćnoja Goza'
- Juhu!

Wady:
- Kara -1 do siły
- Łee tam po co więcej
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-25, 08:16   

Yarpen spojrz na opisy niektorych broni- tez sa odstepy miedzy poszczegolnymi wierszami mimo iz w łatce odstepow ni ma...jak znajdziesz chwile to pokombinuj z tą latka
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1432
Podziękowania: 40/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2006-08-25, 09:28   

No i mam problem. Nie zainstalowałem patcha 1.0.3.A i teraz gra kaszani mi się jak tylko może ( nie moge uczyć się czarów, niektórych npc nie ma, questy nie zaskakują, nagle cały ekwipunek robi mi sie"czerwomy" itd.
Mam nadzieję,ze to wina braku patcha a nie zainstalowanych modów ( tactics, IU i EoU które powinny podobno śmigac z TDD).

Kagain nie ma polskich głosów.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ThugPoet 
star-crossed philanthropist

Wiek: 41
Posty: 175
Podziękowano 10 razy
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2006-08-25, 09:37   

Jvegi napisał/a:
Nie zainstalowałem patcha 1.0.3.A i teraz gra kaszani mi się jak tylko może ( nie moge uczyć się czarów, niektórych npc nie ma, questy nie zaskakują, nagle cały ekwipunek robi mi sie"czerwomy" itd.
.

bez patcha tez powinno chodzic nie rozumiem problemu czemu nie dales patcha?

Jvegi napisał/a:
Kagain nie ma polskich głosów.


a kto mial mu niby uzyczyc głosu ja? a moze chise? :wink:

UWAGA- to nie jest testowanie tdd (ktore moze miec ukryte bugi-niech się tym zajmą moderzy a NIE TŁUMACZE :> ) tylko testowanie spolszczenia (ha ha ha no nie moge hahaha z tym glosem to dowaliles do pieca :D )
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group