Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o mody
Autor Wiadomość
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2015-08-10, 21:07   

Hmm, jakieś pewnie istnieją do wersji "E-e" (skoro EE jest kompatybilne z tabletami to i coś do niego być powinno na logikę.. acz żeby być na 100% pewna musisz spytać Cahira) niemniej osobiście doradzam raczej grać na PC niż na małym tableciku :smile:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Balulish

Posty: 4
Wysłany: 2015-12-20, 23:01   

Na wstępie witam :)

forum odwiedzam od 16 lat, mimo to nigdy się nie zarejestrowałem. Po wieeeelu latach, mam jednak do Państwa pytanie - czy istnieje mod, wedle którego mógłbym zwiększyć liczebność drużyny?

Najlepiej gdyby działał wraz z WoBG (tzn. - czy ktoś to sprawdził :)?).

Pozdrawiam!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/182
Wysłany: 2015-12-20, 23:22   

:D nie, ale podobno TobEx na wiele pozwala, może kiedyś ...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2015-12-21, 00:02   

Witaj Balulish, mam nadzieję, że na inne pytania damy radę odpowiedziec pozytywnie - bo na Twoje pierwsze niestety będzie ciężko - Nie wiem czy nad TobExem ktoś jeszcze pracuje, zresztą podobna zmiana mogłaby spowodować całą masę niekompatybilności (nawet gdyby silnik na to pozwalał) dlatego osobiście sądzę że porządny mod dajacy coś takiego nigdy nie powstanie.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1714
Podziękowania: 799/111
Wysłany: 2015-12-21, 05:47   

Nad ToBEx-em aktualnie nikt nie pracuje. Mod jest do tego stopnia skomplikowany, że jeśli nie wróci Ascension64, to są małe szanse, aby ktoś po nim przejął pracę nad tym modem.
W WoBG nie da się zwiększyć liczby członków drużyny. Jest jednak GemRB. Jest to (open source) reimplementacja silnika IE, w którym taką funkcjonalność dodano. Niestety do GemRB trzeba mieć w dalszym ciągu sporo cierpliwości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
YNWA 

Posty: 10
Podziękował 4 razy
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-11-27, 12:14   

Cześć,

Wiem, że późno, ale postanowiłem wreszcie zapoznać się ze światem Baldura i jego społecznością, niewielką już chyba, ale jednak.
Będzie to moje drugie podejście. Pierwsze było niestety nieudane. Zainstalowałem WoBG dochodząc do Pomocnej Dłoni. Udało mi się stoczyć "epicką walkę" na lokacji, gdzie Gorion ginie i ... zacząłem czytać forum.
Wystartowałem od nowa na czystej wersji BG1 ("nowicjusz powinien przejść najpierw czystą wersję";), ale to chyba nie do końca było to, a i brak czasu wpłynął na to, że dotarłem tylko do Nashkel.
Brakowało mi takich walk jak w WoBG, gdzie moja drużyna już na drugiej lokacji o mało nie potraciła członków. Do dziś mi w głowie siedzi ta "dramatyczna" potyczka, gdzie Imoen i Xzara tylko jakimś cudem uzdrawiałem i ratowałem, bo jakieś patafiany zaszły nas od tyłu.

Teraz chciałbym jeszcze raz zacząć na BG1, ale jednak z modami.

W tej chwili zestaw modów wygląda następująco:

1. Baldurdash Fixpack 1.1
2. BG1varFiX - to chyba niekonieczne, bo duzych modów nie przewiduję
3. BGQE v.14
4. TGC v.1.9 uproszczona
5. Stone of Askvar v.1.8
6. BG1UB v.14
7. Replacement lightmaps for Baldur's Gate city
8. Widescreen Mod
9. TWM v3.5 (z wersją fabularną)
10. BG1 Tweaks v.5

I teraz pytania:
1. Dodać jakiegoś moda, czy coś wyrzucić? (Preferowane wersje PL, angielskiego praktycznie od 20 lat nie używam i zauważyłem, że muszę się na maxa skupiać, żeby czytać ze zrozumieniem)
2. Czy do dobrych wersji dotarłem, bo nie zawsze się z Waszą listą pokrywają.
3. Co zainstalować z:
a) Baldurdash - wszystko?
b) BGQE v.14 - wszystko oprócz 2 ostatnich niespolszczonych przy instalacji zadań?
c) Największy mój problem (skłonił mnie, żeby się zarejestrować), bo czytam i czytam i wszystko mi się miesza, a tym razem chciałbym skończyć grę
Co instalować z tych 3 modów: BG1UB, TWM i BG1Tweaks v.5 bo co chwila widzę, że jedno wyklucza drugie, a jeszcze trzecie jest polecane.
Drugi poziom Lodowej Wyspy to wiem, że z TWM, ale reszta?
Chodzi mi przede wszystkim, o niedokończone zadania, max poziom pkt życia na lvl, wieczne zwłoki, poprawione właściwości ras i klas i grupowanie przedmiotów (co bardziej optymalne, pojemniki stworzone przez Zed'a, czy wybrać grupowanie w najmniejsze ilości?)
Co jeszcze z instalować i z którego moda?
Nie chcę jakiś oczywistych oszustw za bardzo ułatwiających rozgrywkę. Skoro tyle osób przeszło BG1 to i ja dam radę :)

Będę wdzięczny jak komuś sie będzie chciało przeczytać posta i mi poradzić. Jak widać naprawdę poczytałem forum i próbowałem dojść sam, ale ilość informacji na jeden raz trochę przytłacza.

pzdr

Jacek
_________________
You'll Never Walk Alone
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1067
Podziękowania: 26/48
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-27, 12:28   

NPC project doinstaluj koniecznie:D Uważaj na TGC bo to ciężkie walki są:) Co do WoBGa to zawiera on multum modów więc tak przejdź sobie najpierw bg1 z tym co masz, potem dwójkę też z ub, banter packami itd, a potem bierz się za WoBGa. Może i łatwiej się gra w własne zestawy modów, ale jednak WoBG przynajmniej ma wsparcie na forum, jest rozwijany i ciągle ulepszany oraz odbugowywanny^^. Grając na niemal czystym BG zapoznasz się elegancko z zasadami i mechaniką i nabierzesz smaka na większe wyzwania:)

P.s: Witamy nowego *polał mocnego krrrasnoludzkiego trrrunku*
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Ostatnio zmieniony przez Pavlus 2016-11-27, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
YNWA
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 616
Podziękowania: 136/154
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-11-27, 12:28   

Według mnie najważniejszą częścią Twojej instalacji jest TWM. Rzuć okiem na readme, i do tego dostosuj komponenty z UB i Tweaks. Nie sądzę abyś mógł narobić sobie jakiegoś strasznego bałaganu jednym nierozsądnym wyborem. Zwróć uwagę dla jakich rozdzielczości TWM ma przygotowane swoje plansze, bo Widescreena będziesz stawiał pierwszego.
Powodzenia!
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
YNWA
YNWA 

Posty: 10
Podziękował 4 razy
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-11-27, 12:43   

Pavlus napisał/a:
NPC project doinstaluj koniecznie:D

A to jest w wersji dla BG1?

Pavlus napisał/a:
Uważaj na TGC bo to ciężkie walki są:)

Dzięki za ostrzeżenie, ale to właśnie ta jedna, moja stoczona walka w WoBG skłoniła mnie to instalacji tego moda. Będzie za trudno to najwyżej nie przejdę, albo będę kombinował tak długo, aż doczekam emerytury;)

Pavlus napisał/a:
Grając na niemal czystym BG zapoznasz się elegancko z zasadami i mechaniką i nabierzesz smaka na większe wyzwania:)

I o to własnie mi chodzi.

Pavlus napisał/a:
P.s: Witamy nowego *polał mocnego krrrasnoludzkiego trrrunku*

Skull :beer:

memory napisał/a:
Według mnie najważniejszą częścią Twojej instalacji jest TWM. Rzuć okiem na readme, i do tego dostosuj komponenty z UB i Tweaks. Nie sądzę abyś mógł narobić sobie jakiegoś strasznego bałaganu jednym nierozsądnym wyborem. Zwróć uwagę dla jakich rozdzielczości TWM ma przygotowane swoje plansze, bo Widescreena będziesz stawiał pierwszego.
Powodzenia!


Dzięki za odpowiedzi, jadę do domu i biorę się za czytanie readme TWM i instalację. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
You'll Never Walk Alone
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1067
Podziękowania: 26/48
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-27, 12:48   

Skul? Czyżbyś znał duńśki?:D Haha, tak npc project jest własnie TYLKO dla bg1:D Romanse, przyjaźnie, wtrącenia etc:). Tak więc jeśli lubisz tonu dialogów to instaluj:)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-11-27, 12:51   

YNWA napisał/a:
Pavlus napisał/a:
NPC project doinstaluj koniecznie:D

A to jest w wersji dla BG1?

Pavlus napisał/a:
npc project jest własnie TYLKO dla bg1

Ekhm... Pavlus, coś Ci się pomyliło, bo NPC Project jest dla BG1 tylko w konwersji BGT, pod czyste BG1 nie. Zatem w tej instalce odpada.

Jeśli chodzi o BGQE - tu może być problem z polskim tłumaczeniem, które jest nie aktualizowane od iluś tam wersji. Jak z pół roku temu instalowałem v13, okazało się, że polskiego języka nie mogę w ogóle wybrać w ogóle przy instalacji. Nie mam pewności, czy w wersji 14 coś się zmieniło, jeśli chodzi o polskie tłumaczenie, ale wydaje mi się, że nie.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
YNWA 

Posty: 10
Podziękował 4 razy
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-11-27, 12:57   

Pavlus napisał/a:
Skul? Czyżbyś znał duńśki?:D Haha, tak npc project jest własnie TYLKO dla bg1:D Romanse, przyjaźnie, wtrącenia etc:). Tak więc jeśli lubisz tonu dialogów to instaluj:)


Studiowałem pół roku za małolata w Danii i tam nauczyłem się pić piwa na metry ;) Ale to było strasznie dawno.

porfirion napisał/a:


Jeśli chodzi o BGQE - tu może być problem z polskim tłumaczeniem, które jest nie aktualizowane od iluś tam wersji. Jak z pół roku temu instalowałem v13, okazało się, że polskiego języka nie mogę w ogóle wybrać w ogóle przy instalacji. Nie mam pewności, czy w wersji 14 coś się zmieniło, jeśli chodzi o polskie tłumaczenie, ale wydaje mi się, że nie.


Przedwczoraj instalowałem wszystko tak próbnie, żeby nie pytać bez potrzeby i był wybór polskiego języka. Tylko nie wiem, czy sama instalka przetłumaczona, czy też questy (ostatnie 2 były w języku angielskim, reszta w PL)

Wyżej, głupotę napisałem. Jak teraz widzę pomyliłem z BG1UB. Znalazłem tylko jakąś wersję 9.2 i podmieniłem pliki do BGQE
_________________
You'll Never Walk Alone
Ostatnio zmieniony przez YNWA 2016-11-27, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 1067
Podziękowania: 26/48
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-27, 14:00   

Aj mój błąd, tak dawno w podstawkę nie grałem, że zapomniałem o tym, to cóż bez npc rozgadanych pograsz:D
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2016-12-06, 08:54   

Zaktualizowałem mix pl+eng/pl+ger do wersji 14 BGQE:

https://www.dropbox.com/s...mix_v2.zip?dl=0

Przetestowałem instalację tylko na klasycznym BG1+TotSC i BGEE v.2.3. Jakby coś nie działało na BGT/TUTU (np. krzaki zamiast polskich znaków) to dajcie znać. Ze względu na pokrywanie się numerów znaków w BG1 jeden z niemieckich znaków, nie pamiętam już który, jest zastępowany przez znak polski, tak się dzieje tylko w BG1.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-03-19, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 916
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2016-12-06, 13:10   

Zed dzięki za paczkę, masz w planach (w bliższej lub dalszej przyszłości) przetłumaczenie tych brakujących zadań?
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group