Poprzedni temat «» Następny temat
Enhanced SoA
Autor Wiadomość
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-08-29, 06:45   Enhanced SoA

Niewiele osób zna ten mod, a szkoda. Jest obszerny, dość dobrze wykonany i przede wszystkim polski. Jako autor chciałbym go krótko opisać.

- Nowa przyłączalna postać!
- Dodatkowe potężne przedmioty!
- Nowe podklasy z własnymi zdolnościami!
- Różnorodne urozmaicenia!

No może to trochę za krótko. Oryginalnie miał być to skromny dodatek do większego moda, który jednak nigdy nie został ukończony. Postanowiłem więc, że zrobię mod, który uatrakcyjni rozgrywkę we Wrotach Baldura 2. O tym w jakim stopniu udało mi się osiągnąć zamierzony cel, możecie się sami przekonać.


Dodatkowy kupiec z nowymi przedmiotami
Na Promenadzie Waukeen można znaleźć teraz nowego kupca o imieniu Alyoud, który niedawno przybył do Athkatkli. Alyoud jest wędrownym kupcem, który podróżuje po całym Faerunie, kupując i sprzedając potężne magiczne przedmioty. Jak na razie ma on tylko siedem nowych przedmiotów. Każdy przedmiot został przeze mnie dokładnie dopracowany i posiada swój własny, unikalny plik graficzny.

Nowe podklasy
Składnik ten zawiera 18 całkowicie nowych podklas. Zostały one stworzone by dać graczowi kilka nowych alternatyw dotyczących wyboru podklasy. Niektóre z podklas znajdujących się w tym składniku zostały zaczerpnięte z klas prestiżowych z trzeciej edycji Dungeons and Dragons (na przykład Gladiator i Szermierz), ale zdecydowana większość jest oparta na moich własnych pomysłach.

Grimuary i woluminy
W drugiej części Wrót Baldura umieszczono kilka pojemników oznaczonych jako "hidden" lub "secret". O ile te pierwsze niektórzy mogli przez przypadek odkryć samodzielnie, o tyle te drugie są niezwykle trudne do odnalezienia, ponieważ sprowadzają się one najczęściej do kilku punktów. Nie muszę wspominać o swojej satysfakcji, kiedy udało mi się jeden z takich sekretów odkryć. Muszę jednak zaznaczyć jak bardzo się zawiodłem. Znalazłem w nim tylko trochę złota i bezwartościowe kamienie. Uważam, że skoro pojemniki te są swoistym sekretem w grze, powinny zawierać jakieś potężne lub przynajmniej przydatne przedmioty. Postanowiłem więc, że umieszczę w nich znane z pierwszej części gry grimuary i woluminy, zwiększające poszczególne cechy. Życzę wam dużo szczęścia w poszukiwaniach, bo z pewnością będzie wam ono potrzebne.

Nowi wrogowie rasowi
Na pomysł stworzenia tego komponentu wpadłem po przeczytaniu tutoriala dotyczącego tworzenia nowych wrogów rasowych, który napisał Daxziz. Autor tego tutoriala nigdy nie sprawdzał tej możliwości w praktyce, postanowiłem więc sprawdzić ją za niego. Składnik dodaje kilku wrogów rasowych i został stworzony głównie z myślą o BG1 Tutu, gdyż z nowych dostępnych wrogów rasowych sporą liczbę przedstawicieli w Cieniach Amn ma jedynie Yuan-Ti.

Nowa przyłączalna postać
Składnik ten dodaje do gry nową przyłączalną postać o imieniu Amara. Jest ona neutralnym dobrym skaldem przemierzającym świat w poszukiwaniu przygód. Można ją znaleźć w oberży Mithrest. Została uaktrakcyjniona w komentarze i interakcje z innymi członkami drużyny. Posiada swój własny unikalny zestaw dźwięków, który został importowany z gry Neverwinter Nights.

Zaginione opisy przedmiotów
Składnik ten przywraca brakujące opisy przedmiotów importowanych z pierwszej części gry. Przedmioty te to zbroja płytowa "Praktyczny Obrońca" oraz proca "Zguba Smoków".

Różnorodne urozmaicenia
Jak na razie składnik ten wprowadza niewielkie zmiany do pierwszego poziomu lochów Irenicusa, między innymi umieszczając tam kolejnego kambiona. Zamiast jednego kambiona są teraz dwa. Zmieniono też nieco dialog Yoshimo umożliwiając w ten sposób usłyszenie także komentarza Jaheiry odnośnie walki z uciekającym klonem. Ponadto składnik ten poprawia także jeden z dialogów Valygara.

Mod cały czas się rozwija - prace nad nim nieustannie. Jest to jeden z nielicznych polskich modów, który jest tłumaczony także na język angielski. Linki do moda oraz oficjalne forum znajdziecie tutaj:


http://baldur.cob-bg.pl/d...ed_BG2_v1.1.rar

Będę wdzięczny za wszalkie pomysły i propozycje związane z rozwojem tego moda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Jolan
Revan
Zasłużony


Wiek: 27
Posty: 306
Podziękowania: 1/2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-29, 16:17   

Damianie, kilka uwag.


Twojego kupca strasznie trudno znaleść, wg mnie jest to odrobinkę przesadzone. :| Na zwrócenie uwagi na to odpowiadasz: "Gdybym teraz zmienił miejsce, gdzie znajduje sie kupiec, ci ktorzy juz sie przyzwyczaili byli by zli." ekhm...trochę mnie zdzielilo...:|

Dalej, Amara NPC, czemu ten NPC nie ma zadnej wlasnej broni/zdolnosci? Baaa....Ona zadnej broni w ogole nie ma...Czy nie lepiej wypuszczac dany komponent gdy mod jest juz skonczony?


Nowe podklasy- pisałem o tym juz po raz ktorys-Powinno zostać to podzielone na osobne komponenty, tych podklas jest 18, a ktos moze nie chciec instalowac wszystkich (bo np. ma juz inne zainstalowane).

Podsumowując Damianie, twoj mod jest jak jajko wielkanocne w środku sierpnia. Mysle ze bylby lepiej postrzegany, gdybyś wypuscil tylko w 100% skonczone komponenty, albo i w ogole, calego moda, gdy bedzie skonczony.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-08-29, 16:32   

1. Lokalizacja kupca - dodam odpowiednią informację w FAQ.

2. Amara - przecież jest ukończona... ma komentarze, bantery, dialog na Drzewie Życia i w Piekle. Duch w Tronie Bhaala może ją przywołać - ma własny portret, zestaw dźwiękowy z NWN. Jest wiele więcej NPC, które tego nie mają. Ale jakby co to czekam na pomysły - właśnie broń jakaś by się jej przydała.

3. Podklasy - rozbiję to na poszczególne składniki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Coincidence 
Bibliotekarz


Wiek: 30
Posty: 353
Wysłany: 2005-08-29, 16:45   

@Revan

Cieżko ESoA przrównywać do innych modów, poniewaz jest to raczej luxna zbieranina niezależnych komponentów bez żadnej warstwy fabularnej - ot, co się Damianowi uwidziało akurat zrobić, to dodał do ESoA. Nic na siłę?

Damian napisał/a:
est wiele więcej NPC, które tego nie mają.


Przez trudy do gwiazd - parafrazując twoje słowa: "jest wiele NPC, które mają dużo więcej".

Sugestie? Proponowałbym ci zmianę nazwy - ta jest IMHO zbyt... nadęta.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-08-29, 16:53   

Coincidence napisał/a:
Cieżko ESoA przrównywać do innych modów, poniewaz jest to raczej luxna zbieranina niezależnych komponentów bez żadnej warstwy fabularnej - ot, co się Damianowi uwidziało akurat zrobić, to dodał do ESoA. Nic na siłę?


Jest dokładnie tak jak mówisz. Uważam, że takie składanki są o wiele ciekawsze niż np. mod dodający tylko Valen. W Enhanced SoA także mamy NPC, a ponadto przedmioty, podklasy itd.

Wogóle uzyskałem zgodę niektórych twórców modów (np. SimDing0, Adahn) by dodać ich mody jako składniki do mojego. W ten sposób możnaby zrobić naprawdę fajną składankę. Ale czy warto?

Coincidence napisał/a:
Przez trudy do gwiazd - parafrazując twoje słowa: "jest wiele NPC, które mają dużo więcej".


Ależ ja cały czas coś jej dodaję. Nowe komentarze i bantery. Myślę nad przygodą (co zasugerował Siwy)... być może też się pojawi. Aha - dzięki.

Coincidence napisał/a:
Sugestie? Proponowałbym ci zmianę nazwy - ta jest IMHO zbyt... nadęta.


Stało by się tak jak BASF zmienił nazwę na... no właśnie. Hmm? :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
PIOTROSLAV


Wiek: 32
Posty: 112
Wysłany: 2005-08-29, 17:52   

nie wiem jak innym, ale mi nie działa żaden mirror do downloadu, jakiejkolwiek wersji..
_________________
Elitarna Stara Gwardia COB

"(...)ma swoje zdanie, którego raczej z tego co pamiętam nie zmienia. Kieruje się swoimi zasadami (i kwasami) . Oczywiście człek ze starej gwardii Cobu :P"
sovellis
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-08-29, 17:53   

PIOTROSLAV napisał/a:
nie wiem jak innym, ale mi nie działa żaden mirror do downloadu, jakiejkolwiek wersji..


Małe niedopatrzenie - teraz wszystko powinno działać. :D

Dzięki. ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Coincidence 
Bibliotekarz


Wiek: 30
Posty: 353
Wysłany: 2005-08-30, 12:53   

Damian napisał/a:
Uważam, że takie składanki są o wiele ciekawsze niż np. mod dodający tylko Valen.


Teoretycznie, nawet w twojego punktu widzenia. Może porówenam to do stron internetowych ;) Tworzysz stronkę o programowaniu, misiach pysiach, tanich winach, Bogusiu Lindzie oraz gwiezdnych wojnach. Tematycznie strona wymiata, ale ktoś szukający dpobrego sajtu o np. programowaniu co ybirze, gdy w wyszukiwarce wywali stronę tylko o Statrwarsach i taką multi mieszankę? Jeśli ktoś chce mieć małe spotkanie z quasiseksowną wampirką, to ok. Jednoczenie setek małych cosiów w jedną całość - wtedy człowiek ma poczucie, że czegoś siępozbawia ionstalując jeden tyko składnik. A IMHO lepiej zamiast dodawać coraz to nowe cosiki ulepszać te już istniejące - podklasy, NPCa jeśli się nie ma z góry ustalonego planu: co robic. Dryf był dobry na Alcybiadesa, jako oś ( zaznaczam ) pracy nad modem jest to ryzykowne i może doprowadzić do bezsmakowej brei :|

Damian napisał/a:
Ależ ja cały czas coś jej dodaję. Nowe komentarze i bantery. Myślę nad przygodą (co zasugerował Siwy)... być może też się pojawi.


I o to chopdziło Revanowi - Amara "jest ukończona", ale wciaz dodawane, malutkimi etapami, są nowe do niej rzeczy - to może wnerwić, bo po cholerę przechopdzić SoA po raz kolejny z Amarką dla jednego dodanego drobnego zadanka? Ty tracisz na wypuszczaniu drobnymi partiami składowych cześci poszczególnych komponentów. Nie lepiej posiedzieć dłużej bez ogłaszania wszem o wobec, czego to się nie robi i dopieroi wypuścić cos, to bez cienia przesady czy arogancji mozna nazwać produktem finalnym? Ładnie brzmi: ESoA ver. 7 - ale trylko ładnie, bo owa siódma wersja zawira sporo mniej niż inne ukończone polskie mody. Obłuda? Hipokryzja? Kompleksy?

Damian napisał/a:
Stało by się tak jak BASF zmienił nazwę na...


Czyżby? Kto nie ryzykuje, ten jest zwykłym... IMHO wartoby zaryzykowac :]
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-08-30, 16:26   

Coincidence napisał/a:
Ładnie brzmi: ESoA ver. 7 - ale trylko ładnie, bo owa siódma wersja zawira sporo mniej niż inne ukończone polskie mody. Obłuda? Hipokryzja? Kompleksy?


Proszę Cię - wymień mi te mody. :roll:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Coincidence 
Bibliotekarz


Wiek: 30
Posty: 353
Wysłany: 2005-08-30, 17:36   

Tja, konkurencja jest spora :> Ok, reklamujesz ESoA jako jeden z większych, obszerniejszych ukończonych modów w Polsce - póki co tak jest, właśnie z powodów opisanych wyżej ( składanka ). Ciężko to porównywać do kończonych Tajemnic Wybrzeża Mieczy ( które na pewno przebiją NToSC, jeśli chodzi o najlepszy polski - ba, nie tylko polski - mod do BG1 ), Iron Throne, Zewu Wichru, Hero of Heroes - to nie są "telenowele". Masz przewagę, ale chwilową. Ok, ja już nic nie mówię. Patrz wyżej; rozumiem, że to celowy zabieg - marketing mode on, tylko na czym bardziej ci zależy - na dostarczeniu rozrywki ( coś w tym, stylu ) czy sławie jako "autor największego ( tu można wstawiać naj- naj- ) w Polsce"? Nie lepiej skupić się np. na Mrocznych Wizjach ( które mają potencjał ), zamiast dodawać kolejne numerki do ESoA? Nie moja zresztą to działka. Logoff.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Nastian 

Posty: 130
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-09-03, 21:29   

Enhanced SoA v8

Od dziś dostępna jest nowa wersja moda mojego autorstwa, do której dodano dwa całkowicie nowe składniki.

Smoczy zestaw
Pierwszy z nich wprowadza do gry dawno zapowiadany Smoczy zestaw. Składnik ten nawiązuje do kultowej gry Diablo 2, w której można było zebrać przedmioty tworzące zestawy. Postać, która miała jednocześnie na sobie kilka przedmiotów należących do jednego zestawu otrzymywała dodatkowe premie. Składnik ten sprawia, że postać wyposażona w Smoczy Hełm, Tarczę ze Smoczych Łusek oraz Zabójcę Smoków otrzyma pokaźnę premię do odporności na ogień i klasy pancerza.

Dodatkowe portrety
Dzięki kolejnemu składnikowi można uatrakcyjnić swoją postać dzięki nowym, oryginalnym portretom. Wszystkie portrety zostały wykonane przeze mnie i nie można rozpowszechniać ich bez mojej zgody.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kallen 


Wiek: 36
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2006-08-08, 12:02   

Tylko taka mala uwaga do dyskusji;) Damian wydał już swój mod, TWM czy inne to projekty nadal i nie są pewne swego istnienia, bo nie takie teamy moderskie się rozpadały;P Zapominacie że Damian jest sam, więc jak on nie będzie miał czasu na dokończenia moda, to nikt za niego pracy nie przejmie(jak w zespole). Dlatego wole by wydawał co chwile kolejne ulepszone wersje swojego moda niż, jakby mod miał całkiem zniknąć, robiąc zapowiedziami smaka wszystkim graczom.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Bard


Wiek: 30
Posty: 16
Skąd: Blachownia
Wysłany: 2006-08-08, 21:28   

skad mgoe pobrac najnowsza wersje????
_________________
Necessitas in loco, spes in virtute, salus in victoria!!!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 29
Posty: 384
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2006-08-08, 23:18   

Stąd.
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2012-10-25, 21:55, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group