Poprzedni temat «» Następny temat
BG3 mod
Autor Wiadomość
Gigantus
Zasłużony

Posty: 205
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-07-19, 10:26   

myślę że zamiast czekać na bg3 o wiele lepszym rozwiązaniem by było:
Albo
1. przekonać weimera i innych znanych moderów by utworzyć nową opartą na starym silniku bg2 kolejną trzecią część sagi.
2. Spośród swojego grona (ewentualnie Bibliotekarzy) wyłonić zespół modów który podjąłby się tworzenia trzeciej części bg - ja np. mogę pisać teksty (dialogi, opisy, etc)
trzeba by tylko znaleźć sponsora coby zmotywował ludzi do pracy. (cdprojekt?)
mamy potencjał!
_________________
Bunt jest miarą wielkości człowieka
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Orish


Wiek: 31
Posty: 214
Skąd: Cytadela Adbar
Wysłany: 2005-07-19, 11:02   

Tylko, że musiałoby być to całkowicie nieoficjalne, bo przecież nie mamy praw do Baldura. Czyli coś jak olbrzymi mod. Przekonać Weimera czy innych zagranicznych ludzi znających się na rzeczy nie będzie prosto - przede wszystkim musielibyśmy znać ich opinię na temat projektu Atari. Co do własnych prób, to przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z ogromu pracy jakiej wymaga stworzenie czegoś takiego. Przy naszych umiejętnościach, jak dobrze pójdzie, stworzymy to za... 5 lat? :roll: Nie jest to zły pomysł, bardzo dobry nawet, z tego względu, że Polacy wreszcie mogliby zaistnieć, a tworząc tak doskonałą (miejmy nadzieję :wink: ) grę w dodatku dostępną za darmo, to ho ho! Ale przede wszystkim to kupa roboty.
_________________
Insimilion - Twierdza cRPG
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
chisette 
Legenda
tyhmä tyttö


Wiek: 34
Posty: 667
Podziękowania: 27/2
Skąd: pimeästä
Wysłany: 2005-07-19, 12:43   

Przede wszystkim trzeba mieć pomysł i radziłabym pomyśleć właśnie nad tym, zanim będziemy poruszać niebo i ziemię i brać się do roboty;) dobrze byloby tez podzielic ewentualną prace na etapy, tj. w zalozeniu robimy calkiem nową grę, ale jesli nam się znudzi or whatever po drugim etapie przypuscmy to nie zostaniemy z niedokonczoną kaszaną ni przypiął ni przyłatał tylko ze skonczonym średniej wielkości modem:> Ale motyw międzynarodowego projektu jest ZABÓJCZY **
Asc, widzisz, jesli chodzi o FIFĘ, to zalozenie programowe pozostaje ciagle to samo a ulepszenia kolejnych czesci ida w stronę grafiki, realizmu etc. W Finalach znowu, z tego co mi wiadomo stanowia zupelnie oddzielne (coraz bardziej odjechane** <-widzialam trailer XII *_*) gry...
BG jak narazie jest fabularnie spójną jednością. Gra przygotowywana ponoć musiałaby albo zgodnie z założeniem być fabularną kontynuacją (a iMO cięzko będzie ciągnąć akcję po ToBie tak żeby jej nie NAciągnąć, tym bardziej, że twórcy zapewne zechcą zrobić grę taką, żeby potencjalny klient, który BG wczesniej nie widzial na oczy rowniez mogl sie cieszyc rozgrywka.. czyli pewnie wyszloby cos w stylu tego, co mowi Orish, czyli KASZANA) albo byc zupelnie odrebna gra, ktorą z BG wiazalaby tylko nazwa (i tu się nasuwa podejrzenie o chęć zarobienia sobie na tytule--''). Nie zarzekam się, że twórcy nie będą mnie w stanie mile zaskoczyć, ale póki co widzę to tylko jako czystą komercję :>
Co innego my, bo jeśli robilibyśmy kontynuację, to z zupełnie innych pobudek :>
_________________
can't believe how strange it is to be anything - at all
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Orish


Wiek: 31
Posty: 214
Skąd: Cytadela Adbar
Wysłany: 2005-07-19, 13:15   

Cytat:
Przede wszystkim trzeba mieć pomysł i radziłabym pomyśleć właśnie nad tym, zanim będziemy poruszać niebo i ziemię i brać się do roboty;)

Na razie proponuję znaleźć więcej ludzi, którzy by się na tym trochę znali, zanim w ogóle będziemy myśleć o tym co chcemy stworzyć. Bo na razie to w tej dyskusji bierze udział kilka osób i w ogóle nie wiemy co na ten pomysł powiedzą takie osoby, jak Rik czy Ai :twisted: Więc radzę się najpierw zastanowić nad tym, żeby zdać sobie sprawę z ciężaru, jakie niesie stworzenie czegoś tak dużego.
Swoją drogą, to mimo wszystko przydałoby się najpierw rozejrzeć po różnych forach, zarówno polskich, jak i zagranicznych, bo ja ostatnio aktywnie śledziłem dyskusje tak z dobrych 11 miechów temu, kiedy trza było spopularyzować petycję i ludzie byli raczej przychylni Atari, szczególnie na zagranicznych. Chociaż wczoraj byłem na forum BioWare i w dyskusji o BG3 wyczułem coraz większe powątpiewanie co do tego projektu...
_________________
Insimilion - Twierdza cRPG
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gigantus
Zasłużony

Posty: 205
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2005-07-19, 14:14   

ja ze swojej strony mogę popisać listy do firm komputerowych w celu znalezienia sponsora naszego projektu (jestem urzędnikiem unijnym więc znam się na tym :P .
Wpierw jednak musiałbym wiedzieć:
1. jakie jest poparcie dla projektu (ile osób - jak co proszę o poważne opinie)
2. Kim mamy grać w BG 3 mod (jacy modzi wchodzą w projekt - Coin? no i kto jeszcze? :P )
3. Co kto bierze na siebie (np. kto robi mapy etc., ja mogę napisać scenariusz - pracowałem już w czaspiśmie literackiem i jestem dziennikarzem wojewódzkiego czasopisma branżowego)

Jak będzie wstępne zainteresowaine samych twórców, proponuję stworzyć internetową listę gdzie będziemy zbierać poparcie internautów dla moda BG3. Będzie to solidny argument na drodze poszukiwania sponsora projektu.
_________________
Bunt jest miarą wielkości człowieka
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
chisette 
Legenda
tyhmä tyttö


Wiek: 34
Posty: 667
Podziękowania: 27/2
Skąd: pimeästä
Wysłany: 2005-07-19, 16:38   

Proponowalabym zacząć szukać sponsorów, kiedy już *coś* będziemy mieli, bo wiele już pięknych pomysłów umierało, zanim zdążyło się na dobre narodzić. Lista poparcia to pomysl bdb.
Uważam, że jeśli już mamy zacząć, to chociażby od szkicu i zarysu fabuły, coby się trzymała kupy i była logicznie powiązana z całością;)
Hm, a może zrobimy grę o *wnuku* Bhaala? :P W koncu main chara ma szanse dorobić się dziecka, możemy wykorzystać ten fakt :P
Co do pytań- popieram projekt. Mogę pomóc przy scenariuszu, dialogach i ew. tłumaczeniach. Z czasem, jeśli projekt pożyje tak długo i będzie zapotrzebowanie, również przy grafice.
_________________
can't believe how strange it is to be anything - at all
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1432
Podziękowania: 39/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2005-07-19, 16:44   

Co do kontynuacji to na bgif było sporo pomysłów na fabułę. Moim zdaniem konieczne jest ograniczenie poziomu. Proponowałbym takie scenariusz.
Jesteśmy bogiem i doszło do pojedynku między nami a cyrikiem. Przegrany miał być wyrzucony na plan materialny oraz pozbawiony pamięci i umiejętności. Oczywiście pojedynyk przegrywamy my ;) Zaczyanmy z nowu od pierwszego poziomu a po drodze spotykamy ludzi którzy nas pamiętają, mamy nawroty pamięci itp. Oczywiście trzeba by tez wymyślić alternatywę dla osób które nie zdecydowały się na boskość.
Pomysł z bg3 jest bardzo ciekawy i wydaje mi się ze możliwy do zrealizowania. Ale jak wspomnieliście potrzeba tu pomocy z "zewnątrz".
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Joneleth
Zasłużony
Warchoł


Wiek: 31
Posty: 383
Podziękowania: 6/2
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2005-07-19, 16:48   

Hohoho, widzę, że się tu kroi coś naprawdę dużego :D. W 1906 % popieram ten projekt, ale mam pewne wątpliwości co do jego powstania...ale to może dlatego, że z natury jestem pesymistą. Z drugiej strony, mod musiałby być O-G-R-O-M-N-Y, co byłoby niesamowicie trudne do zrobienia, bo wiele kłopotów jest z średniej wielkości modami, a co dopiero z następcą legendy... Mod musiałaby być wielkości porównywalnej do BG II. A co do pomocy - umiem robić NPC, mógłbym pare zrobić 8). Aha i pytanie wyda się trywialne, ale po co sponsor...? Żeby na kawe dał? :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
chisette 
Legenda
tyhmä tyttö


Wiek: 34
Posty: 667
Podziękowania: 27/2
Skąd: pimeästä
Wysłany: 2005-07-19, 17:08   

Hm, Jon, iMO najsensowniej się pracuje wspólnie, tzn. można na bieżąco dawać rady, wymieniac pomysły etc. albo chociaż ocenić i skoordynowac postępy prac. Czyli sponsor mógłyby zasponsorować megazlot :D A na późniejszych etapach hm, ew. reklamę i dystrybucję?
Jvg napisał/a:
Zaczyanmy z nowu od pierwszego poziomu a po drodze spotykamy ludzi którzy nas pamiętają, mamy nawroty pamięci itp.

Spotykanie ludzi, którzy nas pamiętają to pomysł bdb, wogl ja w grze postawiłabym nie na potęgę, odjechanych w kosmos wrogów etc ale właśnie na fabułę, maksymalną interakcyjność (alternatywne zakończenia) i hm, 'prezenty' dla wytrwałych graczy w rodzaju osławionych pantalonów <-mała rzecz, a cholernie cieszy;) Co do pierwszego poziomu- hm, może faktycznie tak będzie sensowniej, zamiast brnięcie w powiększanie i tak już oszałamiająco wielkiej potęgi Dziecka....
Jon napisał/a:
Mod musiałaby być wielkości porównywalnej do BG II.

Hm, docelowo pewnie tak, ale ja nadal utrzymuję, że najsensowniej będzie zacząć od moda mniejszego, który będzie rozbudowywany. Tyle, że nie na chybił-trafił, bo wyjdzie kaszana, więc najważniejsza rzecz to jest mieć od początku CAŁY SCENARIUSZ.
_________________
can't believe how strange it is to be anything - at all
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Jvegi 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1432
Podziękowania: 39/38
Skąd: Z chomikowa
Wysłany: 2005-07-19, 17:23   

Inna sprawa że utworzenie atmosfery tajemnicy jest niemożliwe z racji tego że nawet jeśli nasza postać nic nie pamięta to my pamiętamy w którym miejscu znalazła swoją 16 mikstórę uzdrowienia ;) Ale mimo wszystko moim zdaniem powinniśmy iść właśnie w tę stronę.
PS:Chise--> Jvg?? :D
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Coincidence 
Bibliotekarz


Wiek: 33
Posty: 352
Wysłany: 2005-07-19, 18:01   

( jeśli OT, to z góry przepraszam )

@Gig

Zjednoczenie sceny moderskiej ( na technikalia ) pod jednym ( BG3 ) sztandarem? Jakbym Yarpena słyszał :P Sporo osób ma przecież swoje projekty, których przecież nie rzuci ( najprawdopodobniej ).

Po BG3 spodziewam się raczej czegośna podobieństwo BG: Dark Alliance, czyli ładna sieczka. Jak dla mnie era prawdziwych cRPGów skończyła się wraz z wydaniem Tormenta :(
Ostatnio zmieniony przez Coincidence 2005-07-19, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Orish


Wiek: 31
Posty: 214
Skąd: Cytadela Adbar
Wysłany: 2005-07-19, 18:01   

Wg mnie plan projektu powinien wyglądać tak:
1. Krok pierwszy:
- zebranie opinii ludzi, co o tym sądzą itd. - dyplomaci z CoB powinni znać się na tych sprawach :P , więc wg mnie robota dla nich i kilku chętnych (gdyby brakowało, to mogę pomóc)
- zrobienie strony - oczywiście strona być musi. Webmasterów nam raczej nie brakuje, ja tam mogę namówić Ahelora, no i sam przy tym mogę pomóc
2. Krok drugi:
- poszukanie ludzi znających się na technikaliach - tu widzę największy problem
- zastanowienie się nad głównymi założeniami gry... - IMO powinno się odstąpić od zasad AD&D, bo te są już przestarzałe, tylko odpowiednio dostosować D&D 3.5ed, a poza tym Infinity of course.
- ... i zarys fabuły - trzeba się zdecydować jak wybrnąć z problemu zakończenia ToBu - tutaj myślę że najlepiej jest zrobić w zmodyfikowanych epilogach. Jeśli decyzja była taka to epilog taki, jeśli inna to inny epilog, ale każdy z nich prowadziłby do tego samego. Ale co ja już teraz będę o tym pisał :D
3. Krok trzeci:
- początek prac nad technikaliami
- początek prac nad fabułą
- znalezienie sponsora
4. Krok czwarty:
- dalszy ciąg prac
- zrobienie jakiegoś trailera, może nawet demka

To tak ogólnie rzecz biorąc. Na początek początku proponuję jednak zadanie sobie zasadniczego pytania:
Bierzemy się za to czy nie?
_________________
Insimilion - Twierdza cRPG
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
chisette 
Legenda
tyhmä tyttö


Wiek: 34
Posty: 667
Podziękowania: 27/2
Skąd: pimeästä
Wysłany: 2005-07-19, 18:26   

Con napisał/a:
Po BG3 spodziewam sięraczje czegośna podobieństwo BG: Dark Alliance, czyli ładna sieczka. ak dla mnie era prawdziwych cRPGów skończyła się wraz z wydaniem Tormenta ;(

Dlatego własnie ja proponuję zrobienie czegoś, gdzie nie będzie sieczki, tylko maksymalna interakcja :D Np. w kwestii dialogow rozmawianie z ludzmi o pogodzie. Wplyw questow pobocznych na inne questy poboczne. Alternatywne zakonczenia. Ja bym szla wlasnie w ta stronę, przeciez wiadomo, że w kwestii technicznej i tak nie mamy co rywalizowac z profesjonalistami.
Jvg napisał/a:
Inna sprawa że utworzenie atmosfery tajemnicy jest niemożliwe z racji tego że nawet jeśli nasza postać nic nie pamięta to my pamiętamy w którym miejscu znalazła swoją 16 mikstórę uzdrowienia:P

Hm, chyba zawsze w rpg-u gracz wie więcej niż jego postać;) ale skoro takie rozwiązanie może być śliskie, bo nie każdy będzie się w stanie wczuć w klimat, to może, hm.
Gracz zaczyna w nowym miejscu, spotyka na drodze znane mu z poprzedniczch części rzeczy, ale zmienione, inne, bez najmniejszego wytłumaczenia dlaczego tak się stało. Zróbmy psychodelic :>
A czemu Jvg? 3-literowe skróty rulz:D
_________________
can't believe how strange it is to be anything - at all
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-07-19, 18:34   

Jvegi napisał/a:

Jesteśmy bogiem i doszło do pojedynku między nami a cyrikiem. Przegrany miał być wyrzucony na plan materialny


Taki sam pomysł miałem i opisałem go na BGiF - poza tym był motyw wcześniejszego podbierania wyznawców przez Cyrica, no i wykopani zostaliby obaj walczący, za karę za wywołanie chaosu. Czyżbyś zaczerpnął? :wink:

Jvagi napisał/a:
po drodze spotykamy ludzi którzy nas pamiętają, mamy nawroty pamięci itp.


Wszystko fajnie, tylko że to jest pomysł z Tormenta, a więc czysty plagiat (może nieświadomy, ale jednak). Ale wykorzystać można :twisted: (choć nie przepadam za amnezją w grach - oprócz Tormaenta :P )

Chise napisał/a:
ja w grze postawiłabym nie na potęgę, odjechanych w kosmos wrogów etc ale właśnie na fabułę, maksymalną interakcyjność (alternatywne zakończenia) i hm, 'prezenty' dla wytrwałych graczy w rodzaju osławionych pantalonów


Zgadzam się w pełni.[/quote]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Marko
Zasłużony

Wiek: 30
Posty: 271
Skąd: stąd
Wysłany: 2005-07-19, 18:35   

Moim zdaniem powinno się przed każdą pracą zorganizować miejsce :] Czyli w tym wypadku postawić forum na którym będziemy rozmawiać tylko o tym, lub poprosić o jakąś komnatę. Forum oczywiście tylko dla zainteresowanych projektem, nic innego. Tam by się kierowało całą ekipę i tam by się rozpoczynały prace nad projektem. Jak już by była PEŁNY scenariusz ze WSZYSTKIMI opisami, dialogami, ogólnie w wordzie "rozpisać" calutką grę (samo to może zając pare ładnych miesięcy) to wtedy można już coś zacząć robić, podzielić ludzi na grupy, wybrac kierowników, postawić stronę, itp.
Ja deklaruje swoją pomoc właśnie w tej pierwszej części - pomysły i opisy i przelanie wszystkiego na papier, mogę równierz postawić stronkę i forum (żeby nie było - phpnuke z phpbb nie zadna tandeta ;)).
Zaś jeśli chodzi o weimera i innych guru modowania - może być problem z wersją językową. Jeśli weźmiemy do tego weimera z ekipą to prace się wydłużą bo trzeba będzie na bieżąco tłumaczyć teksty (powiedzmy że cała polska ekipa nie będzie znała angielskiego, bo ekipe weimera o znajomość polskiego wogole nie posądzam ;))
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group