Poprzedni temat «» Następny temat
Item Upgrade
Autor Wiadomość
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1352
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2005-06-23, 22:35   Item Upgrade

Teks Sola z poprawkami (moimi, czy to dziwne?).

Item Upgrade

1. Ogólna charakterystyka
2. Autorzy i strona www
3. Instalacja
4. Lista przedmiotów
5. Znane błędy

1. Ogólna charakterystyka
Dzięki tej modyfikacji Cromwell i Cespenar będą w stanie ulepszyć więcej przedmiotów. W istocie autorzy dodali wiele nowych kombinacji łączenia rzeczy, których wykorzystanie prowadzi do powstania naprawdę potężnych zabawek. Ta zasada odnosi się zarówno do oryginalnego Baldurs Gate 2, jak i dodatku do niego, czyli Tronu Bhaala. Równocześnie zadbano o wyrównanie właściwości poszczególnych rodzajów broni. W związku z tym – potraktowane po macoszemu przez panów z Black Isle – maczugi po kilku operacjach zyskują w Item Upgrade zupełnie nowy wizerunek i stają się bronią, z którą należy się liczyć. Kolejną zmianą są poprawki dotyczące paladyńskich mieczy oburęcznych, czyli Karsomira +5 i Karsomira +6. Otóż po zainstalowaniu Item Upgrade ich specjalna właściwość, czyli Rozproszenie magii przy każdym trafieniu działa jak analogiczna właściwość Kostura magów. Teraz przy zadaniu obrażeń wrogowi magia go ochraniająca jest istotnie rozpraszana (chyba że chroni go Ochrona przed magicznymi broniami…). W oryginalnym BG 2 i TB wbrew pozorom wcale się tak nie działo, usunięcie efektów nie zawsze działało. Poza tym Item Upgrade dokonuje drobnej, ale jakże istotnej zmiany w statystykach obu Karsomirów. Polega ona tym, że 50% magicznej odporności jest dodawane do już posiadanej odporności. W oryginalnym BG 2 i TB przy używaniu Karsomirów magiczna odporność była po prostu ustalana na poziomie 50%, bez możliwość jej zwiększenia (właściwie można ją było zwiększyć poprzez nałożenie w odpowiedniej kolejności przedmiotów podnoszących odporność na magię). Ostatnia zmiana uwzględniona w Item Upgrade jest iście drobiazgowa, a dotyczy ona faktu, że Wekiera zniszczeń +2 ma ikonę tego samego przedmiotu, ale o współczynniku +1.

2. Autorzy i strona www.
Osobą najbardziej zasłużoną przy tworzeniu Item Upgrade jest Westley Weimer. On właśnie wpadł na pomysł rozszerzenia usług Cromwella i Cespenara oraz sam stworzył potężną bazę możliwych do stworzenia nowych przedmiotów. Poza tym jego dziełem są także kwestie wygłaszane przez Cromwella oraz techniczna strona wszelkich poprawek do modyfikacji. Jeśli chodzi o dialogi z Cespenarem to należy tutaj wspomnieć o Jasonie Comptonie, czyli specjaliście od baldursowego humoru. To on ułożył kwestie zabawnego chochlika, a także potem rozszerzył je w kolejnych wersjach. Skoro już o wersjach mowa, obecna ma numer 32. Mod ten ukazał się po raz pierwszy w wersji 3. Innymi słowy zanim osiągnął obecny poziom, wprowadzono w nim wiele poprawek – był usprawniany przez Westleya Weimera, ale błędy sygnalizowało wielu ludzi. Nie będę wymieniał ich wszystkich. Wspomnę tylko o Jasonie Whittakerze, Mike’u Barnesie i Jeanne Burch, którzy wspierali prace nad Item Upgrade z największym zaangażowaniem. Warto także wspomnieć, że Item Uprgade ukazał się też w niemieckiej (Maus i Norbert Frishcauf), francuskiej (Artemidore i Cocobard), hiszpańskiej (Clan DLAN, Bhasbuto, Immortality i Neil Sharp), rosyjskiej (Iogan i AERIE.RU) oraz polskiej (Damian Staniszewski) wersji językowej.
Strona internetowa i adres:
Westley Weimer weimer@cs.berkeley.edu
http://www.weidu.org/item.html

3. Instalacja
Do zainstalowania Item Upgrade niezbędny jest BG 2. Jeśli chodzi o TB, to jest on opcjonalny, ale zalecany. Powinnien on współpracować poprawnie z każdą modyfikacją opartą o WeiDU. Jeśli chodzi o samą instalację, to należy po kolei:
1. Rozpakować główny plik ZIP/EXE Item Upgrade do głównego katalogu BG 2 (domyślnie jest to C:\Program Files\Black Isle\Baldur’s Gate 2)
2. Uruchomić (kliknąć dwa razy) plik "Setup-ItemUpgrade.exe"
3. W DOS-owym oknie trzeba najpierw, naciskając klawisz z odpowiednią cyfrą oraz potwierdzając „enter”, wybrać język instalacji: 0 – amerykański, 1 – niemiecki, 2 – francuski, 3 – hiszpański, 4 - polski, 5 – rosyjski.
4. Następnie wybrać komponenty do zainstalowania. Najpierw pojawi się pytanie o instalację – naciśnięcie klawisza [y] i potwierdzenie „enter” równa się odpowiedzi „tak”, zaś naciśnięcie klawisza [n] i potwierdzenie „enter” równa się odpowiedzi „nie”. Następnie pojawi się pytanie o instalację Item Upgrade dla TB. Wybór taki sam, jak w przypadku komponentu dla BG 2.
5. Po zakończeniu instalacji pojawi się okno Notatnika z wyświetlonym plikiem ReadMe. Jego zamknięcie kończy ostatecznie cały proces.
Zainstalowane komponenty można bez problemu usunąć lub reinstalować uruchamiając jeszcze raz plik "Setup-ItemUpgrade.exe". Wówczas po tradycyjnym wyborze języka zostaniesz zapytany o to czy chcesz usunąć Item Upgrade dla BG 2 (zakładam, że wcześniej zainstalowane zostały komponenty i dla BG 2 i dla TB). W tej sytuacji możesz wybrane pliki usunąć (klawisz [u] i „enter”), reinstalować (klawisz [r] i „enter”), pozostawić (klawisz [n] i „enter” – równa się to przejściu do pytania o komponenty ToB) lub w ogóle opuścić DOS-owe okno ([q] i „enter”). Jeśli chodzi o Item Upgrade do ToB, to postępowanie jest analogiczne.
Wszelkie komponenty powinny zostać poprawnie zainstalowane dla międzynarodowych wersji BG2 i TB, zawierających pliki Dialog.tlk i DialogF.tlk. Nie musisz zaczynać nowej gry, aby odczuć zmiany wprowadzone przez Item Upgrade. Wystarczy, że zbierzesz wymagane przedmioty (ich lista w punkcie poniżej) i odwiedzisz Cromwella lub Cespenara. Oni już będą wiedzieli, co z nimi zrobić…

4. Lista przedmiotów
Oto spis wszystkich możliwych do stworzenia w Item Upgrade przedmiotów. Przy każdym z nich podana jest nazwa, statystyki, wymagane do stworzenia komponenty miejsce, gdzie je można znaleźć, cenę oraz opinię na jego temat. Mam nadzieję, że to wystarczy.

Amulet Ilmatera
Statystki: +1 KP, +3 rzutów obronnych, niewrażliwość na trucizny (100%), Uzdrowienie raz dziennie
Komponenty:
2 Amulet ochrony +1 (np. Arledian u Gaelana Bayle’a, Ribald na Targu Przygód, jeziorko w Podziemiach Firkraaga, zadania z Harfiarzami (Jaheiry); Chan Zahraa (namiot dżinów Dao), Terminsel-Elminster)
Amulet ochrony przed trucizną (Adratha-Ihtafeer w Gaju druidów)
Naszyjnik stabilności kształtu (siedziba Mekratha, skrzynia zabezpieczona pułapką)
Amulet blokowania czarów (Południowe tunele w Podmroku, przy zwłokach Obserwatora tuż przy wejściu lub Matki ula, jeśli zainstalowałeś Tacticsa)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobry przedmiot, brakuje odporności na wysysanie… Odporność na trucizny zapewnia 100%, więc całkowicie przed nimi chroni – połączyć to z zabójczymi chmurami z różdżki. Premia do KP jest niewielka, ale wzmocnienie rzutów obronnych robi już o wiele większe wrażenie. Możliwość rzucania Uzdrowienia również okazuje się przydatne. Bardzo dobry pomysł na połączenie kilku amuletów w jeden porządny.

Pierścień zachowywania +1
Statystyki: +1 KP, +1 rzutów obronnych, regeneracja 1 PŻ na rundę
Komponenty:
Pierścień ochrony +1 (np. Arledian u Gaelana Bayle’a, Ribald na Targu Przygód, Gorch w Gildii Mae’Vara, bardzo dużo pierścieni i amuletów ochrony +1 lub czasem +2 można zdobyć, jeśli wykonuje się zadania związane z Jaheirą i Harfiarzami, np. już w Posiadłości Galvareya Pierścień ochrony ma Rylock, Berinvar i Meronia; Kapitan więzienia i Niewolnica w Więzieniu sfer, moduł Tactics: Rytuał).
Pierścień regeneracji (Ribald, Przytułek i Statua Zagadek, Terminsel-Elmister; moduł Tactics: Gnom iluzjonista w Domu Valygara, Strażnicy Gaxxa)
Diament (np. Stół w Gildii Złodziei Cienia, niedaleko Renala Krwawego Skalpa; Lehtinian Pod Miedzianym Diademem)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Praktyczna rzecz, łączy dwa interesujące efekty, tym samym pozwala zachować paluszek drugiej rączki na inny pierścionek. Tym niemniej niewątpliwie są w kategorii pierścieni lepsze przedmioty, choćby Pierścień Gaxxa.

Pierścień zachowywania +2
Statystki: +2 KP, +2 rzutów obronnych, regeneracja 1 PŻ na rundę
Komponenty:
Pierścień ochrony +2 (Aran Linvail, Terminsel-Elminster, Tactics: Gnom iluzjonista w Domu Valygara, Strażnicy Gaxxa)
Pierścień regeneracji (Ribald, Przytułek i Statua Zagadek, smok w Piekle; Terminsel-Elminster, Tactics: jak wyżej)
Diament (np. 5 sztuk w Kuli sfer, Samuel Grzmotobek – jeśli masz Haer’dalisa, Jaskinia Umar i skrzynia Mimika, Ruiny Świątyni – w oku Posągu Amaunatora, Lochy Czarowięzów, 4 sztuki ma Hindra Jae'llat w Ust Natha, Przełożona gildii Busya – nagroda za rozwiązania zadania z dżinami, Głowny Mózg we Wschodnich tunelach w Podmroku, Czarny smok – Nizidramanii'yt)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Lepsza wersja poprzedniego przedmiotu. A lepsza znaczy: jeszcze bardziej godna uwagi.

Pierścień władzy nad żywiołami
Statystyki: +1 do KP i rzutów obronnych, +50% odporności na ogień i elektryczność, Zauroczenie żywiołaka 3 razy dziennie (bez rzutu obronnego), Przyzwanie żywiołaków raz dziennie (po jednym z żywiołu, zawsze przyjazne), Ulepszona niewidzialność raz dziennie
Komponenty:
Pierścień kontroli nad powietrzem (do kupienia u Ribalda na Targu Przygód, Tactics: Liszyca w Dokach)
Pierścień kontroli nad ziemią (Twierdza d’Arnise – skrzynia w pomieszczeniu na północ od kuźni)
Pierścień kontroli nad ogniem (Wschodnie tunele łupieżców w Podmroku, ma go Oszalały krasnoludzki wojownik)
Zwój ochrony przed petryfikacją – zielony (większość świątyń w Athatli, Ribald, Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen, Bolumir od Tempusa)
Zwój Ochrony przed ogniem – zielony (jak wyżej, dodatkowo np. Lady Yuth na Targu Przygód)
Zwój Ochrony przed elektrycznością (jak wyżej, jeden można znaleźć już w Lochach Irenicusa)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Świetny przedmiot! Odporności na ogień i elektryczność mają niemałe znaczenie, ale szczególną uwagę zwracają specjalne właściwości przedmiotu. W końcu żywiołaki to całkiem potężni sprzymierzeńcy (np. są odporni na broń +2 i o niższym umagicznieniu), a tutaj dodatkowo nie trzeba martwić się ani o to czy uda się je zauroczyć, ani o mentalne pojedynki z nimi. Pełny luz, dodatkowo zauroczenie działa nie tylko na żywiołaki, ale i na inne istoty (bez rzutu i bez względu na odporność na magię…).

Kostur Władzy nad Żywiołami +5
Statystyki: każdy uderzony żywiołak jest natychmiast niszczony, Przyzwanie żywiołaków raz dziennie (po jednym z żywiołu, zawsze przyjazne), Ognista Tarcza (czerwona) 2 razy dziennie, Śmierdząca chmura 2 razy dziennie
Komponenty:
Kostur Powietrza +2 (Demon – Pan Niewolników w Więzieniu sfer)
Kostur Ziemii +2 (Ust Natha w Podmroku – do kupienia u jednego z drowich handlarzy)
Kostur Ognia +2 (Kula sfer – w pomieszczeniu żywiołu ognia przed wejściem do rdzenia mocy)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Żywiołaki to nieźli sojusznicy. Tym niemniej dla doświadczonej drużyny nie stanowią one najmniejszego problemu, toteż możliwość zabicia ich jednym ciosem nie jest aż tak atrakcyjna – Kostur można złożyć dopiero po powrocie z Podmroku, kiedy zdecydowana większość żywiołaków już leży martwa. Drobną niedogodnością żywiołaków jest to, że po ich przywołaniu blokują się i nie mogą się swobodnie ruszać. Warta uwagi jest możliwość rzucenia Ognistej Tarczy – bardzo przydatnej dla wojowników i postaci nieczarujących, walczących w zwarciu.

Futerał/Kołczan/Torba obfitości +3
Statystyki: nieograniczona ilość bełtów/strzał/kulek +3
Komponenty:
Futerał/Kołczan/Torba Obfitości +2 (Cespenar – po ulepszeniu wersji +1)
40 bełtów/strzał/kulek +3 (jeśli zainstalowałeś Tacticsa, Bełty +3 znajdziesz u zabójczyni magów z drużyny Ilyicha – Karamazov; amunicja +3 dostępna jest dopiero w Twierdzy Strażnika lub Tronie Bhaala)
Cena: 40 000 sztuk złota
Uwagi: Przydatne, szczególnie jeśli nie masz Easy of Use lub dobrego złodzieja. Dostarczenie Cespenarowi Futerału obfitości +2 (bełty), 40 bełtów +3 i 40000 sztuk złota pozwoli na stworzenie jedynie Futerału Obfitości +3 z bełtami, a nie wszystkich trzech przedmiotów jakby mogła sugerować nazwa.

Buty przyspieszonego ukrycia
Statystyki: przyspieszenie bez modyfikatorów ataku, +20% do Cichego chodzenia, +15% do Krycia się w cieniu
Komponenty:
Buty szybkości (Więzienie sfer – ma je niziołek, który sztyletuje tuż po wejściu, Renal Krwawy Skalp, Lochy Czarowięzów i Maszyna na mitrylowe żetony (15 sztuk), Illasera, Księgarz Łazarz w Saradush, Tactics: Pontifex)
Buty ukrycia (Gildia Mae’Vara – skrzynia na piętrze, Samuel Grzmotobek – jeśli masz Mazzy Fentan w drużynie)
Kamień Łotrzyków (Gidlia Mae’Vara, pierwsze piętro w skrytce w ścianie, Gorch w tejże Gildii; 4 w Czarowięzach, z czego jeden można dostać od Naljera Skalla; 2 w Podziemiach Firkraaga – niedaleko celi dziecka Garrena, Wzgórza Umar – Merella po śmierci Pana Cieni, Brynllaw – Dom Cayi, Przełożona gildii Busya – nagroda za rozwiązania zadania z dżinami, Matka Przełożona Ardulace w Ust Natha, Jeziorko w Wieży Deirexa w Ust Natha)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: W Cieniach Amn przydatne dla złodziei, łowców i mnichów, gdyż kryjąc się w cieniu lub będąc pod wpływem niewidzialności otrzymują premię +4 do TraK0, w Tronie Bhaala tracą nieco na znaczeniu (dużo punktów umiejętności, a silniejsi przeciwnicy i tak wykrywa niewidzialnych). Jednak biorąc pod uwagę konkurencję – są lepsze buty.

Buty zamieci
Statystki: przyspieszenie bez modyfikatorów ataku, +50% odporności na zimno
Komponenty:
Buty szybkości (jak wyżej)
Buty północy (Lochy Czarowięzów – Maszyna na mitrylowe żetony, 5 sztuk)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobre buty, nawet lepsze od poprzednich, Stożek zimna jest dość częstym czarem wrogich magów, jest m.in. ulubionym zaklęciem Irenicusa. Przydatne też w Twierdzy Strażnika.

Pięty Pana Burzy
Statystki: przyspieszenie bez modyfikatorów ataku, +50% odporności na elektryczność
Komponenty:
Buty szybkości (jak wyżej)
Buty uziemienia (Świątynia Lathandera, Lochy Czarowięzów – Maszyna na mitrylowe żetony, 10 sztuk; Bolumir od Tempusa w Twierdzy d’Arnise)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Jedne z najlepszych butów. Zaklęcia oparte na elektryczności należą do jednych z najczęstszych (razem z ogniem) używanych przed wrogich magów. Razem z Hełmem ochrony, niektórymi pancerzami czy odpornościami z Piekła odporność na elektryczność może osiągnąć ok. 100%.

Buty Szerszenia
Statystyki: przyspieszenie, +5 KP przeciwko pociskom
Komponenty:
Buty szybkości (jak wyżej)
Buty uników (Reti w Dzielnicy mostów – jeden z porywaczy Tirdira pogrzebanego żywcem na cmentarzu, Tactics: Kuroisan, Gnom iluzjonista w Domu Valygara Corthali, Strażnicy Gaxxa)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Jedne z najlepszych butów, użytkowników broni dystansowej jest bardzo, bardzo przydatne, szczególnie w Cieniach Amn, tracą nieco swoje znaczenie po zdobyciu Płaszcza tarczy i Amuletu tarczy. Dobre dla postaci ze słabą KP (kensai, morituri)

Niewierna Żona +5
Statystyki: +5 obrażeń od kwasu, +25% odporności na kwas, +3 obrażeń kłutych na rundę przez 4 rundy
Komponenty:
Maczuga Czarna Krew +3 (Targowo, jeden z kupców, wygląda jak szlachcic)
Maczuga Zgniatacz +2 (Dalok w Gaju druidów)
Cena: 15000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobra broń, szczególnie na magów – obrażenia do kwasu przechodzą przez Kamienną skórę, dodatkowe obrażenia są typu kłutego i działają przez 4 rundy, mają tendencję do przykrego przerywania rzucanych zaklęć. Odporności na kwas nigdy za mało, warto to połączyć z Ulepszoną pełną zbroją z ankhega i jakimś hełmem co da ok. 100% odporności na kwas, który jest w miarę często używany (magowie, rakshasy, radżowie). Umagicznienie +5 w Cieniach Amn jest dość rzadkie.

Punkt podparcia +4
Statystyki: +4 obrażeń dla dobrych/złych/praworządnych/chaotycznych postaci, Wielki mistrz we władaniu maczugami (5 punktów biegłości), +2 obrażeń kłutych na rundę przez 4 rundy
Komponenty:
Kościana Maczuga +3 (Lochy Czarowięzów, pojawia się po włożeniu głowy trolla na ołtarz w komnacie z trollami)
Maczuga Zgniatacz +2 (jak wyżej)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Coś niespotykanego w sadze BG. Szkoda trochę, że trzeba wybierać między tą maczugą a poprzednią. Świetna broń. Wielkie mistrzostwo dodaje +2 do TraK0, +4 do obrażeń, -3 do opóźnienia i dodatkowy atak na rundę. Podobnie jak wcześniejsza maczuga, dodatkowe obrażenia mają tendencję do przerywania czarów, są typu kłutego, ale przechodzą przez Kamienną skórę. Umagicznienie +4 też jest godne uwagi.

Rozłupywacz Czaszek +5
Statystyki: +6 dodatkowych obrażeń dla humanoidów, redukuje maksymalne PŻ celu o 2 na 10 rund
Komponenty:
Rozłupywacz Czaszek +3 (nagroda od Złocisza Czarnoskalca za pokonanie Balora)
Zwój z czarem Palec śmierci (Lochy Przytułku – biblioteka Daka Sontana, Usta Natha – jeden z kupców przy wejściu)
Przeklęta Mikstura leczenia (wygląda jak Eliksir zdrowia, ma inny kolor i opis, Świątynia Oghmy w Dokach, Roger Paser w Kanałach, Świątynia Helma, Świątynia Lathandera, Świątynia Talosa, Usta Natha – jeden z kupców przy wejściu, Siostra Garlena przed wejściem do Twierdzy Strażnika, Świątynia Waukeen w Targowie, Światynia Umberlee w Brynllaw, )
Cena: 15000 sztuk złota
Uwagi: Ta wekiera jest prawdziwym pogromcą humanoidów, zadaje im aż 11 dodatkowych obrażeń. Jest o tyle ciekawa, że efekt obniżenia punktów życia kumuluje się, więc świetnie spisuje się na potężniejszych przeciwników z dość dużą liczbą PŻ. Nareszcie warto być biegłym w wekierach…

Teleomortis +4
Statystyki: nie potrzebuje amunicji, 5% szans na zmącenie celu na 30 sekund
Komponenty:
Poszukiwacz Serc +3 (podziemia Firkraaga – skrytka w jaskini z golemami, Ribald w Rozdziale 6)
Cięciwa Gesena lub Gonda (Cięciwa Gesena – Lochy Czarowiezów, pomieszczenie z golemami i skrzynią; Cięciwa Gonda – Kapitan Egeissag w Kryjówce Sendai)
4 Naszyjniki Łza Laeral (czasem wypadają jako losowe przedmioty, Podziemia Firkraaga – w szafce niedaleko celi dziecka Garrena, Dzielnica mostów – skrzynia w domu z wrogą drużyną, Kanały – siedziba Mekratha, w ołtarzyku razem ze sferowym kamieniem i harfą; Czarny smok – Nizidramanii'yt, Carras w Jaskini przemytników w Amkhetran)
Mikstura mocy (Pani Cragmoon, Rzezimieszek i Świątynia Helma w Dzielnicy mostów, Kupiec w namiocie na południu w Targowie – po rozwiązaniu zadania z dżinami i druidami)
Cena: 0
Uwagi: Bardzo dobry długi łuk, jednak Łuk Gesena jest lepszy, gdyż zadaje o wiele większe obrażenia (od elektryczności i typu kłutego) i może go używać więcej postaci (np. złodzieje). Mocniejsi przeciwnicy i tak są odporni na Zamęt, jednak 5% na zmącenie to niemało. Plusem jest, że nie trzeba płacić, ale Naszyjniki Łza Laeral są dość cenne (1800 sztuk złota za sztukę).

Zbroja Rodowa Corthalów (ulepszona)
Statystyki: KP 0, +50% odporności na ogień, kwas i obrażenia od magii; odporność na uroki, Niewykrywalność
Komponenty:
Zbroja rodowa Corthalów (to chyba oczywiste?)
Zwój Ochrony przed magią (Ribald na Targu Przygód)
Łuska Smoka Cieni (zbroja z łusek ze smoka wykonana wcześniej przez Cromwella)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Jedna z najlepszych zbroi skórzanych, do tego bardzo ładnie barwi na zielono. Połączyć ją z Hełmem ochrony lub jego ulepszoną wersją, Pierścieniem władzy nad żywiołami i ulepszonymi Butami uziemiania – prawie całkowita niewrażliwość na żywioły, jeśli doda się Pas bezwładnej bariery – całkowita odporność na obrażenia od magii (Plugawe uwiądy, Eksplodujące czaszki, Magiczne pociski bye bye..). Ta zbroja jest świetna nie tylko dla Valygara, lecz także dla złodzieja z Użyciem dowolnego przedmiotu… Do tego niewykrywalność – ukrycie się w cieniu nie zostanie wykryte przez czary poznania (Prawdziwe widzenie). Odporność na uroki – świetna przeciwko magom, wampirom i łupieżcom. Posiada premię +2 przeciwko broniom siecznym, lecz dodaje drobną karę -2 przeciwko obuchowym.

Wzmocniona Szata Arcymaga
Statystyki: KP 3, +10% odporności na magię, +2 rzutów obronnych, zapamiętanie jednego dodatkowego czaru z poziomów 1-4
Komponenty:
Szata Dobrego/Neutralnego/Złego Arcymaga (Szata dobrego arcymaga – kowal w Kowadle prawości w Targowie, Księgarz Łazarz, Diabelstwo z ekipy Aesgaretha w Twierdzy Strażnika na 3 poziomie, mag Errard z Saradush; Szata neutralnego arcymaga – Terminsel-Elminster, Księgarz Łazarz, Zjawa w Czarowięzach nadzorująca test trzeźwości umysłu, Szata złego arcymaga: Ust Natha, jeden z kupców, Ksiegarz Łazarz, smok w Piekle, Tactics; Shangalar i Layene w Spaczonym Runie)
Płaszcz ochrony +1 (Kilka podczas zadania z Jaheiry z Harfiarzami oraz z baronem Ployerem – ma go jeden z magów; Gaelan Bayle; Baron sahuaginów w Kuli sfer; Renal Krwawy Skalp; Terminsel-Elminster, Tactics: Rutuał i Ilyich)
Zwój z czarem Eteralny pancerz (np. Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen, Kula sfer – komnata ognia przed wejściem do rdzenia mocy, Dzielnica mostów, dom z wrogą drużyną; Lochy Przytułku; Księgarz Łazarz)
Zwój z czarem Warunkowania (Kanały – siedziba Mekratha, Kowal w Brynllaw; jeden ze Złodziei Cienia podczas nocnych walk z wampirami, Księgarz Łazarz)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Świetna szata, do pełni szczęścia brakuje jeszcze efektu z Szaty Vekny – przyspieszenia rzucania zaklęć. Ale i tak nie jest źle. Jeśli chodzi o właściwości ochronne jest rewelacyjna, szczególnie najwięcej na niej skorzystają drużyny z 2-3 magami w drużynie, godna uwagi dla samotnego wojownika/złodzieja/maga lub barda z użyciem dowolnego przedmiotu (i Rękawicami barda oraz Pierścieniem czarów). Zauważ, że dzięki niej nie trzeba już nosić Bransolet ochrony KP 3.

Hełm Cytadeli
Statystyki: +1 rzutów obronnych, odporność na uroki, +20% odporności na ogień, zimno i elektryczność, odporność na uroki
Komponenty:
Hełm ochrony (Maferan z drużyny od Furii Niebios, Kula sfer – komnata lodu przed wejściem do rdzenia mocy, Tactics: Rytuał)
Hełm Ochrony przed urokami (Draug Fea z drużyny Kanałach, Posiadłość Galvareyów w Dokach – skrytka z okiem, Świątynia Lathandera, Olaf Rassmusen z drużyny od Furii Niebios)
4 Perły (3 sztuki w Gildii Złodziei Cienia w Dokach – w skrzyni niedaleko Renala, 3 sztuki w Kryjówce Piratów w gospodzie Morska Zdobycz, Jedną ma Xzar, 45 sztuk w Domu Jae'llat w Ust Natha, 3 sztuki w jeziorku w Wieży Deirexa, 3 sztuki ma Książę Kuo-Toan)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobry hełm – łączy dwa w jeden. Chroni przed urokami i zapewnia odporność na żywioły oraz premię do rzutów obronnych, dobrze jest go połączyć z innymi przedmiotami zapewniającymi odporność na żywioły. Przydaje się podczas walk z wampirami i magami, częściowo z łupieżcami.

Wieża Żelaznej Woli
Statystyki: odporność na uroki i ataki psioniczne
Komponenty:
Hełm Ochrony przed urokami (jak wyżej)
2 Solne mikstury (Wschodnie tunele łupieżców w Podmroku, mikstury tworzy się w kadziach)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Przydany, ale nieszczególny – dostępny dopiero po Podmroku, można go złożyć już po bitwach, w których ów przedmiot byłby najbardziej przydatny. Nie chroni przed wysysaniem inteligencji, tylko przed wszystkimi atakami łupieżców – Psioniczną dominację, Psionicznym Uderzeniem, Zdetonuj, Atakiem balistyczny, Biczem ego, Dominacją, Labiryntem, Dezintegracją, Zadaniem bólu, Wyssaniem psychiczne, Wyssaniem życia, Siłą projekcji, nie zabezpiecza przed podobnymi czarami maga, tylko przed zdolnościami łupieżców. Dodatkowo zapewnia odporność na uroki, Zamęt i Bezmyślność (w tym czary maga i kapłana), więc jak widzisz, że leci w twoim kierunku zamęt, dominacja czy chaos – szybkie nałożenie na głowę ochroni cię przed efektem. Hełm się przyda, jeśli ktoś z drużyny potrzebuje ochrony przed wymienionymi atakami.

Skóra Aegera +5
Statystyki: KP 1, niewrażliwość na Zamęt, +25% odporności na ogień, zimno i kwas
Komponenty:
Skóra Aegera +3 (do kupienia u Ribalda na Targu Przygód)
Zwój z czarem Ochrona przed żywiołami (występuje czasem jako losowy przedmiot, Skarbiec Sahuaginów w Mieście Grot)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Kolejna zbroja, która zabarwia na zielono – jest naprawdę bardzo dobra. KP 1 to całkiem sporo jak na zbroję skórzaną ćwiekowaną. Do tego dochodzą jeszcze całkiem interesujące odporności i fakt, że bardzo łatwo zdobyć potrzebne do stworzenia tego pancerza komponenty. Niewielkimi wadami jest kara -2 przeciwko broniom kłutym i obuchowym oraz znaczna waga – 35 funtów. Chroni też przed Chaosem i Bezmyślnością. W połączeniu z Hełmem Cytadeli zapewnia prawie 50% odporności na żywioły!

Ludzka Skóra (ulepszona)
Statystyki: KP 0, Ochrona przed dobrem, +1 do Zręczności i Kondycji, niewrażliwość na trucizny (100%), +4 do rzutów obronnych, +20% do odporności na magię
Komponenty:
Ludzka Skóra +5 (wykonana przez Faela z Ludzkiej skóry i krwi srebrnego smoka)
Kamień z duszą Malli (dostępny w Amkhetran, ma go lisz Vongoethe)
Zwój Ochrony przed magią (do kupienia u Ribalda na Targu Przygód)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Ochrona przed dobrem zapewnia identyczne premie jak czar Ochrona przed złem, z tym, że, jak sama nazwa mówi, skierowana jest przeciwko istotom dobrym (otrzymują karę -2 do rzutów obronnych i ataków, a postać odwrotną premię +2). Nie jest to akurat jakimś zbytnim plusem, bo zdecydowana większość charakterów, jakie napotkać można w Cieniach Amn i Tronie Bhaala są złe. Jednak ogólnie rzecz biorąc jest to bardzo dobry pancerz także dla złych postaci, które nie mają użycia dowolnego przedmiotu np. złych kapłanów, barbarzyńcy czy nawet wojowników. Już Ludzka skóra +5 jest świetnym pancerzem z bardzo potężnymi właściwościami zapewniającymi świetne odporności przeciwko wrogiej magii (+4 do rzutów obronny, to jakby mieć 2 Pierścienie ochrony…). Klasa Pancerza jest niewiele mniejsza od pełnych zbroi płytowych, do tego zapewnia naprawdę potężne właściwości. Drobna kara -2 przeciwko broniom kłutym i pociskom jest mało istotna na tym etapie gry, kiedy zbroję można złożyć. Dodatkowo pancerz zapewnia +205 do Cichego chodzenia (Ludzka skóra +5 tak samo).

Pełna Zbroja Płytowa Firecama)
Statystyki: KP -2, +2 rzutów obronnych, „Swoboda ruchów Firecama”, niewrażliwość na strach, mała waga
Komponenty:
Pełna Zbroja Płytowa Firecama (Keldorn)
Zbroja Jelenia (Zachodnie tunele Kuo-Toan w Podmroku, ma ją jeden z Upiornych rycerzy pojawiających się po złożeniu ofiary Demogorgonie)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Obowiązkowo powinieneś ją złożyć, jeśli towarzyszy ci Keldorn lub sam grasz inkwizytorem (zdwuklasowany na złodzieja Sarevok z wiadomą zdolnością też ją będzie mógł nosić, lecz trzeba podnieść charyzmę…). Swoboda ruchów Firecama działa „standardowo”, choć nie chroni przed wszystkimi efektami (np. Ogłuszeniem), a przed Unieruchomieniem, Śliskością, Pajęczyną, Oplątaniem i Spowolnieniem. Zapewnia dodatkowe premie: +4 przeciwko broniom siecznym i kłutym, +3 przeciwko pociskom. Świetny pancerz.

Zbroja płytowa z ankhega (ulepszona)
Statystyki: KP -1, +50% odporności na kwas, Kwasowa strzała Melfa trzy razy dziennie
Komponenty:
Zbroja płytowa z ankhega (może ją zrobić Cromwell ze skorupy ankhega)
Zwój Ochrony przed kwasem – zielony (Większość świątyń, np. Świątynia Ilmatera, Helma, Lathandera, Talosa, Umberlee; Ribald i Lady Yuth na Targu Przygód, Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen)
Zwój z czarem Ochrony przed kwasem – niebieski (Jayes na Promenadzie Waukeen – pojawia się w nocy na wschodzie, Czeluść Niewiernych – jaskinia Niewidzącego Oka, Księgarz Łazarz)
Cena: 5000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo przyzwoita zbroja, nawet lepsza niż wspomniana Zbroja Jelenia, odporność na kwas jest bardzo przydatna, dodatkowo można 3 razy dziennie puścić Kwasową strzałę Melfa. Jej dużą zaletą jest dostępność niemal już na początku Cieni Amn. Może ją nosić Druid i Mściciel (podklasa druida, niby w opisie ma, że nie może nosić zbroi ciężej od skórzanej ćwiekowanej, lecz ta płytówka jest wyjątkiem). Najlepiej połączyć jej używanie z wcześniejszą maczugą Niewierną żoną (dziwna nazwa…). Bardzo ładnie barwi postać na zielono, cholera czyżby Weimer była jakimś ekologiem?

Tarcza harmonii +3
Statystyki: wszystkie odporności oryginalnej Tarczy harmonii +2 oraz niewrażliwość na ataki psioniczne
Komponenty:
Tarcza Harmonii +2 (Przełożona gildii Busya – nagroda za rozwiązania zadania z dżinami, jeśli grasz złym charakterem będziesz mógł zdobyć dwie takie tarcze, Lord Khellon Menold podaruje ci drugą, jeśli zatrujesz Świętą Chrzcielnicę w gaju druidów)
2 Solne mikstury (jak wyżej)
Obręcz kontrolna łupieżców umysłu (można je zdobyć we Wschodnich tunelach łupieżców umysłu w Podmroku, tworzy się je w machinie, w której przebywali Niewolnicy)
Beljuryl (Wzgórza Umar – kurczaki Erlina Hendricksa, Podziemia Firkraaga – w skrytce w jaskini z golemami)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Poza starymi odpornościami zapewnia ochronę przed psioniką łupieżców, jednak niewiele jest lepsza od nieulepszonej wersji, gdyż większość łupieżców już dawno gryzie glebę – dostępna dopiero po Podmroku, wtedy jesteś na tyle silny, że nie potrzebujesz ochrony przed psioniką, a zwykła Tarcza harmonii już przed nią chroni w przeważającej mierze. Dodatkowo nie chroni przed wysysaniem inteligencji. Ogólnie rzecz biorąc ulepszenie jest słabe.

Święty puklerz Amaunatora +2
Statystyki: +3 do KP, Ochrona przed negatywną energią, Fałszywy świt 2 razy dziennie
Komponenty:
Puklerz +1 (Gildia Mae’Vara, jedna ze skrytek w ścianie na piętrze, Tactics: wrogie drużyny spotykane w mieście)
Symbol Amaunatora (powstaje po połączeniu trzech jego części w Ruinach świątyni)
5 Słonecznych kamieni (można znaleźć jako losowy przedmiot, ponadto 3 sztuki można dostać jako nagrodę od Awatara Amaunatora podczas wykonywania zadania z Niewidzącym Okiem – tylko po instalacji moda; 1 sztuka jest w Gildii Mae’Vara, 2 sztuki można znaleźć w Świątyni Lathandera)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobra tarcza, mogą jej używać także złodzieje, bardowie i druidzi, zapewnia bardzo przydatną w wielu sytuacjach odporność na wysysanie poziomów, więc rewelacyjnie sprawdza się podczas walk z wampirami, których przecież jest niemało. Jej zaletą jest także dość szybka dostępność, dwa Fałszywe świty też są bardzo dobre, do tego zaklęcie rzuca się natychmiastowo. Dodaje karę -3 przeciwko broniom kłutym i pociskom.

Rzucana Włócznia +3
Statystyki: dodatkowy atak na rundę, zasięg długiego łuku.
Komponenty:
Włócznia +3 (2 sztuki można znaleźć w Strzeżonym budynku w Dzielnicy Świątyń – mile widziane rozprawienie się z panami od Furii Niebios; Lochy Czarowięzów – komnata z golemami, tam gdzie Cięciwa łuku Gesena; jeziorko w Wieży Deirexa; Berena Elkan, wojowniczka od Gromnira Il-Khana)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Zadaje większe obrażenia niż długi łuk, lecz nie ma do niej amunicji (hehe). Przydatny przedmiot z dobrym umagicznieniem, może posłużyć do alternatywnego rozwoju Jaheiry lub Cernda. Ma przyjemny, zielony kolor…

Rzucana Włócznia Jednorożca +3
Statystyki: 1k6+3, +2 obrażeń od ognia, +3 rzuty obronne przeciwko śmierci, niewrażliwość na unieruchomienie i zauroczenie
Komponenty:
Włócznia Jednorożca (Kopiec trolla w Gaju druidów)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 10000 sztuk złota
Uwagi: Jeszcze lepsza włócznie do rzucania. Też ma dodatkowy atak na rundę, do tego zapewnia bardzo przydatną odporność na uroki oraz znaczną premię do rzutów przeciwko śmierci, dodatkowe obrażenia od ognia przechodzą oczywiście przez Kamienną skórę. Jeśli chodzi o odporność na unieruchomienie, to właściwie nie działa na wszystkie rodzaje, np. nie chroni przed czarem maga lub kapłana Unieruchomienie osoby, Pajęczyną, Śliskością, Spowolnieniem.

Przebijacz +4
Statystyki: 1k6+4, dodatkowe 10 pkt. kłutych, zasięg i premia do ataku jak w przypadku długiego łuku
Komponenty:
Przebijacz +3 (Miasto Grot – Król Ixilthetocal albo Książę Villynaty)
Kamień łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 15000 sztuk złota
Uwagi: Świetna włócznia ze względu na znaczne obrażenia – ponad 20 pkt. Bardzo dobre umagicznienie, żeby można ją było połączyć z poprzedniczką…

Kostur lasów +5
Statystyki: wszystkie właściwości Kostura lasów +4, 5% szans na rzucenie Pełzającej zagłady na cel, broń odzyskuje ładunki przez noc
Komponenty:
Kostur lasów +4 (nagroda od Awatara Rillifane'a.w Suldanesselar, żeby ulepszyć ten kijek najlepiej wrócić do Cromwella)
Pierścień ochrony +1 (jak wyżej)
Pierścień druida (Świątynia Oghmy w Dokach, Świątynia Waukeen w Dzielnicy rządowej, Saradush i Amkethran; Nyalee w Lesie Mir)
Cena: 20000 sztuk złota
Uwagi: Już sam Kostur lasów +4 jest znakomitą bronią, którą uzupełniają teraz świetne właściwości. Dodatkowo dochodzi kilka poprawek i nowych właściwości – w zwykłym Kosturze lasów +4 premia do Klasy Pancerza wynosiła +3, zaś w jego ulepszonej wersji +5, KP bazowo przyjmuje wartość 3 pkt. Przywoływane Pokraczne kopce do łatwych przeciwników nie należą, są odporne na zwykłą broń i +1, 1 może nie zdziała wiele, ale już 3-4 będą o wiele groźniejsze, szczególnie jeśli się je przyspieszy. 5% szans na Pełzającą zagładę to bardzo dużo, wystarczy kilka ataków i już ofiara traci na atakach i nie może rzucać czarów. Bardzo dobra broń dla Jaheiry i postaci z Użyciem dowolnego przedmiotu…

Lazurowe Ostrze +4
Statystyki: wszystkie właściwości Lazurowego ostrza +3, niewrażliwość na wyssanie poziomów
Komponenty:
Lazurowe Ostrze +3 (Bernard Pod Miedzianym Diademem po rozwiązaniu sprawy z Hendakiem)
Ilit (Zadanie dla Świątyni – rudę ma Neb)

Cena: 20000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo skuteczna broń, oczywiście na nieumarłych, przede wszystkim wampiry, różni się nieco od Wekiery zniszczeń +3, jest bronią dystansową i nie można walczyć dwoma broniami przy używaniu tego toporka. Odporność na wysysanie poziomów jest godna uwagi, szczególnie jeśli jej brakuje. Dla Korgana – obowiązkowo.

Dzienna Gwiazda +4
Statystyki: 1k8+4, +8 przeciwko złym istotom, podwójne obrażenia dla nieumarłych, zapewnia Ochronę przed złem, Promień Słońca 2 razy dziennie
Komponenty:
Dzienna Gwiazda +2 (strzeżona skrzynia przez złego lisza w ukrytym grobowcu Pod Krzywym Żurawiem w Bramach miasta)
4 zwoje Ochrony przed nieumarłymi (większość świątyń, Ribald i Lady Yuth na Targu Przygód, Księgowy Galump na Promenadzie Waukenn)
2 fiolki Wody święconej elfów (Elhan w Rozdziale 6, Świątynia Waukeen w Saradush)
2 Gwiezdne szafiry (Strażnik w Więzieniu sfer, 1 jest w sejfie w Posiadłości Saerka Farrahda, 1 jest w skrytce w skale na północ od domu Garrena, 1 jest w czymś co przypomina kibelek w Twierdzy d’Arnise, 2 są na stole w Podziemiach Firkraaga obok celi dziecka Garrena, Lochy Czarowięzów – komnata z golemami idt.)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Potężna broń – pogromca złych i nieumarłych. Tym pierwszym zadaje do 20 pkt obrażeń, tym drugim nawet dwa razy tyle! Dodatkowo jeszcze Ochrona przed złem i możliwość rzucania 2 razy w ciągu dnia bardzo mocnego zaklęcia Promienia słońca, dodatkowo wprowadzono drobną poprawkę – zaklęcie rzucane jest natychmiastowo, a nie jak to było wcześniej jak zaklęcie ze zwoju przez całą niemal rundę. Złych istot w Baldurs Gate jest od groma i jeszcze aż nadto, nieumarłych – podobnie. Czegóż chcieć więcej? Ochrony przed sferą negatywną…

Furia Niebios +5
Statystyki: wszystkie właściwości oryginalnej Furii Niebios +3
Komponenty:
Furia Niebios +3 (Strzeżony budynek w Dzielnicy świątyń – ma ją Koshi)
Serce Demona (Kula sfer – można zdobyć aż 3, Twierdza Strażnika – serce Ka'rashura lub Tahazzara też będzie dobre, Demon przed wejściem do Imoen podczas snu w Czarowięzach – można mu je ukraść, hehe)
Różdżka błyskawic (Lochy Irenicusa, Więzienie sfer, Lisz w ukrytej krypcie Pod Krzywym Żurawiem w Bramach miasta, Czarnoksięski Amon w Norze Siedmiu Dolin, Wiedźma Umar, Niewolnik w Więzieniu sfer – magiczka na wschodzie)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Dlaczego Furia Niebios jest jedną z najlepszych katan w grze? W Cieniach Amn nie ma konkurencji, dopiero w tronie Bhaala można zdobyć Zagładę Hindo +4, jeśli masz w drużynie postać biegłą w katanach np. Valygara lub sam walczysz katanami – zdobądź ją jak najszybciej i ulepsz. Umagicznienie tej katany do +5 jest warte każdej ceny (prawie).

Miecz Arvoreen +5
Statystyki: Swoboda działania, cel musi wykonać udany rzut obronny przeciwko różdżkom albo zostanie spowolniony, +1 do siły, +0/75 do siły
Komponenty:
Miecz Arvoreen +2 (Mazzy Fentan, czyli jedna z najładniejszych kobiet w Faerunie, małe jest piękne…)
Reputacja 20 (Reputację w świątyniach można podnieść maksymalnie do 18 pkt., resztę trzeba zdobyć za zadania lub sztuczka poniżej)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Broń o współczynniku +2 zostaje ulepszona aż do +5, co równa się pokaźnemu wzrostowi mocy oręża. Dostępny jest już niemal na początku gry! Dodatkowo – Swoboda działania (odporność na różnego rodzaju unieruchomienia, Pajęczynę, Śliskość, Spowolnienie, Ogłuszenie, lecz także na Przyspieszenie), premie do siły i sporą szansę na zwolnienie wroga. Naprawdę świetny miecz, nie tylko dla Mazzy – inne postacie z użyciem dowolnego przedmiotu też na nim skorzystają. Jedyną przeszkodą może być tutaj fakt, że, aby go stworzyć potrzeba 20 pkt. reputacji – przyłączyć Viconię (-2 do reputacji), podwyższyć reputację w świątyni do 18 pkt., odłączyć Viconię (+2 do reputacji), efekt – 20 pkt. reputacji.

Szpon Wody +4
Statystyki: 1k8+4, zwiększa maksymalne PŻ użytkownika o 2 na 3 minuty, zwiększony zasięg, trucizna zadaje 2 PŻ na sekundę prze 3 minuty, niewrażliwość na uroki i Plugawy uwiąd Abi-Dalzima
Komponenty:
Sejmitar +3 „Ostrze Wody” (Ust Natha – w szafce w Domu Jae'llat)
Adjatha Wysysacz +2 (Kambion – Strażnik w Więzieniu sfer)
Szpon Rashada +2 (Dżinowie Dao w Targowie)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Weimer pomylił się chyba o jedno zero przy tworzeniu tej broni – podnosi maksymalną liczbę PŻ o 2 na 180 sekund, zadaje 2 pkt. obrażeń od trucizny przez 180 sekund. Tylko 100% odporności na trucizny chroni przed efektem oraz Ochrona przed magicznymi broniami czy Całkowita niewrażliwość. Cholernie przegięta (zatrucie przeciwnika i można iść na herbatkę u Jansenów…) i skuteczna broń. Równie istotne są odporności na uroki i przede wszystkim Plugawy uwiąd Abi-Dalzima, szczególnie staje się przydatna po zainstalowaniu Tacticsa, gdzie niemal wszyscy magowie rzucają uwiądy na prawo i lewo... Sejmitar ma bardzo ładny fioletowy kolor, drugi chyba ulubiony Weimera…

Uświęcony Odkupiciel +5
Statystyki: wszystkie właściwości oryginalnego Uświęconego odkupiciela, przy trafieniu rzuca Rozproszenie magii, uciszenie celu na dwie rundy
Komponenty:
Uświęcony odkupiciel (Keldorn Firecam, zdradzony mąż, paladyn Zakonu Pierdzącego Serca, rywal Anemika…)
Reputacja 20 (jak wyżej)
Serce demona (jak wyżej)
5 zwojów z czarem Rozproszenie magii (Lady Yuth na Targu Przygód, Księgowy Galump na Promenadzie, Czarnorynkowy kupiec w Gildii Złodziei Cienia, Lochy Irenicusa, Księgarz Łazarz, Sanasha w Domu Prebeka w Dokach, Namiot Cyrkowy Kalaha na Promenadzie – w jednej z doniczek)
Cena: 15 000 sztuk złota
Uwagi: Kolejny świetny oręż do walki ze złem i zepsuciem (a fuj!). Dodatkowo otrzymał on możliwość rozproszenia magii i uciszenia celu, co jest niezwykle pomocne w walce z magami. Podobnie jak przy mieczu Mazzy, umagicznienie wzrosło aż do +5, Bardzo dobra broń nie tylko dla Keldorna, lecz i dla postaci z wiadomą zdolnością (wymagane są tylko odpowiednio wysokie cechy minimalne: charyzma 18 pkt., inteligencja 12 pkt., kondycja 17 pkt.). Plusem jest dość szybka dostępność.

Tarcza Rodowa Delrynów +4
Statystyki: KP: +5, wszystkie właściwości Tarczy Rodowej Delrynów
Komponenty:
Tarcza Rodowa Delrynów (Anemik Delryn, czyli rywal Keldorna i być może paladyn Zakonu Pierdzącego Serca…)
Łaska Ocalenia (nagroda za odniesienie Różdżki szczelinowej Awatarowi Amaunatora w zadaniu z Niewidzącym Okiem)
Cena: 15000 sztuk złota
Uwagi: Ulepszona wersja zwiększa premię do KP do +5, dzięki temu jest jedną z najlepszych tarcz, szczególnie w połączeniu z innymi przedmiotami zwiększającymi odporność na żywioły, co sprawi, że anemiczny do tej pory Anemik, znaczy się Anomen, będzie lepiej chroniony, choć lepiej dać tę zabawkę komuś innemu z wiadomą zdolnością (Jansen?). Jest bardzo szybko dostępna.

Lilarcor +5
Statystyki: wszystkie właściwości oryginalnego Lilarcora +5, niewrażliwość na wyssanie inteligencji
Komponenty:
Lilarcor +3 (Nagroda Lśniącego stawu za rozwiązanie zagadki w Kanałach)
Obręcz kontrolna łupieżców umysłu (Wschodnie tunele łupieżców w Podmroku)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Do diaska, czy większość przedmiotów musi być stworzona po powrocie z Podmroku? Właśnie wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne? To jest chore. Największą zaletą ulepszonego gadającego miecza (a wymówcie jego nazwę 3-4 razy jak najszybciej…) jest jego umagicznienie, wyssanie inteligencji też jest czasem przydatne, choć po powrocie z Podmroku nieco rzadziej. Największą chyba wadą jest jego uciszenie! Skandal! Weimer powinien za to potraktowany pejczem… Całe szczęście, „że ostał się ino…”, może nie sznur, ale cały czas będzie się on z tobą drażnić (np. „Nuuuda!” albo „Wrzuć monetę do fontanny!”), jak będziesz stał w miejscu.


Pożeracz Dusz +6
Statystyki: 1k12 +6, +1k6 obrażeń magicznych, 50% odporności na magię, przy trafieniu rzuca Rozproszenie magii, cel otrzymuje karę -2 Trak0 na 120 sekund
Może używać: postać o złym charakterze
Komponenty:
Pożeracz Dusz (Zachodnie tunele Kuo-Toan w Podmroku, ma go jeden z Upiornych rycerzy, ten sam, który ma Zbroję Jelenia)
Serce Przeklętego (Odamaron, lisz z Kryjówki Sendai)
Karsomir +5 (dyżurny Czerwony Smok alias Lord Jiredian Firkraag, który przebywa w ciemnej i wilgotnej jaskini na Wzgórzach Wichrowych Włóczni)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Na widok tego cacka nawet sam Kain zacząłby się ślinić w niekontrolowany sposób. Lepsza wersja Karsomira przeznaczona dla złych postaci, z Sarevokiem na czele lub tych, które mają użycie dowolnego przedmiotu. Nareszcie doceniono złą stronę mocy, a Keldorn może wrócić do domu bawić swoje dzieciątka i zabawiać się z żonką…

Quietus +4
Statystyki: mnożnik ciosu w plecy zwiększony o 1, cel musi wykonać udany rzut obronny przeciwko śmierci/truciznom z modyfikatorem -2 lub oślepnie albo zaśnie na 12 sekund
Komponenty:
Kościana klinga (Ust Natha, Dom Qilue)
Kolec Chochlika +3 (Więzienie sfer, ma go złodziejaszek sztyletujący tuż pry wejściu)
4 Mikstury złodziejskiego mistrzostwa (jest ich bardzo dużo, Ribald, Gorch, Arledian, Pani Cragmoon, Rzezimieszek, Roger Paser itd.)
Cena: 15000 sztuk złota
Uwagi: Sztylety nie zadają zbyt dużych obrażeń, jednak oczywistym jest, że przedmiot warto złożyć – najlepiej używać go na lewą rękę, a sztyletować ulepszoną Furią Niebios…

Rękawice Mistrza Złodziei)
Statystyki: +25% Wykrywania pułapek i Otwierania zamków, +20% do Kradzieży kieszonkowej, KP 4, +1 do KP i rzutów obronnych.
Komponenty:
Rękawice kieszonkowca (Zaplecze Miedzianego Diademu, są na stole w pokoju, gdzie przebywa Yarin)
Bransolety ochrony KP 4 (Ribald na Targu Przygód, Podmrok – nagroda jednego ze svirnebli Therndle Daglefodda za uratowanie jego syna, do zdobycia podczas wykonywania zadań Jaheiry z harfiarzami)
Pierścień wczucia zagrożenia (Kula sfer – pomieszczenie z rdzeniem mocy)
Pierścień wytrychów (Dostępny dopiero w Rozdziale 3, w zależności dla kogo zdecydujesz się pracować – dla Złodziei Cienia czy Bodhi, pierścień można znaleźć u różnych postaci; jeśli pracujesz dla Bodhi – ma go Dedral podczas trzeciego i ostatniego zadania dla Bodhi – zabicia Arana Linvaila; jeśli pracujesz dla Złodziei – ma go jeden ze Złodziei Cienai w piwnicach Złodziei Cienia, w północnej części, jeśli z nim porozmawiasz, okaże się, że jest zdrajcą i zostanie zaraz zabity, pierścień znajdziesz przy zwłokach)
2 Pierścienie ochrony +1 (jak wyżej)
Cena: 5000 sztuk złota
Uwagi: Stosunkowo dużą ilość komponentów potrzebnych do stworzenia tych rękawic rekompensuje ich niska cena i wspaniałe właściwości. Obok tego przedmiotu nie może przejść obojętnie żaden łotrzyk, gdyż rękawice zwiększają jego szanse na powodzenie zarówno w walce jak i przy korzystaniu ze złodziejskich umiejętności. Żeby połączyć je jeszcze z Rękawicami mistrzostwa czy chociaż biegłości…

Pierścień Czarownika
Statystyki: +1 KP, +1 rzuty obronne, możliwość zapamiętania jednego dodatkowego zaklęcia z poziomów 1-7
Nie można go nosić razem z Pierścieniem czarów
Komponenty:
Pierścień czarów (Kula sfer – Lavok i Lavok, Nadinal – mag spotkany podczas zadania Jaheiry z Harfiarzami)
Pierścień ostrości (Kula sfer – mogą go wykonać uczniowie w trzecim zadaniu)
Amulet metaczarów (Lochy Irenicusa)
Pierścień ochrony +1 (jak wyżej)

Cena: 20000 sztuk złota
Uwagi: Bardzo dobry pierścień, łączy trzy przedmioty w jeden i oszczędza miejsce na inne, godny uwagi bez dwóch zdań.

Pas Chwały
Statystyki: +3 KP
Komponenty:
Złoty pas (Kula sfer – nagroda od Solamnijskich rycerzy za odesłanie ich do rodzimej sfery, zadanie dostępne tylko, jeśli masz Kulę sfer jako twierdzę lub odpowiedni komponent Easy of Use; Tactics: Rytuał; aPack: Drużyna Cyrika w Rozdziale 6; Planar Sphere Mod)
Pas tłumienia (lochy Irenicusa, Świątynia Talosa, Świątynia Umberlee, aPack: Drużyna Cyrika w Rozdziale 6, Planar Sphere Mod, Tactics: Kuroisan, Strażnicy Gaxxa, Gnom iluzjonista w Domu Valygara)
Pas przebić (Kalah na Promenadzie Waukeen w Cyrku, aPack: Drużyna Cyrika w Rozdziale 6, Planar Sphere Mod)
3 Krwawniki (występują dość często jako losowy przedmiot, 5 sztuk jest w Twierdzy d’Arnise, w pomniku w pomieszczeniu z TorGalem, 1 w Świątyni Talosa, 1 w zagrodzie Łowców niewolników w Slumsach, 1 w Czeluści Niewiernych – tunelach obserwatorów i Niewidzącego oka – takie pulsujące sutki, beczka w Brynllaw)
Cena: 10 000 sztuk złota
Uwagi: Świetny pomysł z łączeniem pasów, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że pasów jest mało. Świetny dla wszystkich postaci. Pas może być zrobiony z trzech krwawników, pierścieni z krwawnikiem lub amuletów z krwawnikiem.

Figurka Kitthixa
Statystyki: przywołuje Ulepszonego Kitthixa raz dziennie
Komponenty:
Figurka Czarnego Pająka (Pai’Na w Jaskini w Niższych grobowcach)
Zwój z czarem Pajęczy Pomiot (Jaskinia Pai’Na w Niższych grobowcach Rzezimieszek w Dzielnicy mostów, Targowo – Kupiec w namiocie na południu po rozwiązaniu zadania z dżinami i druidami, Ust Natha – jeden z kupców)
Zwój z czarem Pajęczyna (Lady Yuth na Targu Przygód, Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen, Bernard Pod Miedzianym Diademem, Namiot Cyrkowy Kalaha na Promenadzie – w jednej z doniczek, Księgarz Łazarz)
5 Zatrutych sztylet do rzucania (Czarnorynkowy kupiec w Gildii Złodziei Cienia, Sklepikarz koło Domu Jansenów w nocy, Arledian)
Cena: 5000 sztuk złota
Uwagi: Jest to bardzo potężny sojusznik i nie ma co się zastanawiać nad stworzeniem figurki, w którą jest zaklęty. Nawet Guenhwyvar się przy nim chowa za nogi Drizzta… Statystyki oryginalnego Kitthixa:
44 PŻ, bazowa KP: 4, ataki: 3/2, rzuty obronne: 12/14/13/14/14, 10% odporności na magię, liczba kostek: 2, siła 14, pozostałe cechy po 9. Atak: broń niemagiczna, obrażenia: 1k8 (kłute), cel musi wykonać udany rzut obronny przeciwko truciźnie z modyfikatorem -1 albo będzie otrzymywał 3 pkt. obrażeń na sekundę przez 14 sekund, niewrażliwość na Pajęczynę.
Statystyki Ulepszonego Kitthixa:
80 PŻ, bazowa KP: -2, ataki: 4, rzuty obronne: wszystkie 6, 25% odporności na magię, liczba kostek: 10, zręczność 18. Atak: broń +3, obrażenia: 2k4 (kłute), cel musi wykonać udany rzut obronny przeciwko truciźnie z modyfikatorem -3 albo będzie otrzymywał 5 pkt. obrażeń na sekundę. przez 12 sekund, cel musi wykonać udany rzut obronny przeciwko czarom z modyfikatorem -2 albo zostanie oplątany Pajęczyną na 7 sekund, niewrażliwość na Pajęczynę, 50% odporności na obrażenia w walce w zwarciu (chronią go Lustrzane odbicia), regeneracja.

Upiorne Ostrze Chaosu i Nieunikniona Entropia
Statystyki: Pełzający Chaos (broń +3, 5% szans na zmącenie celu, wyssanie 2 pkt zręczności), Nieunikniona Entropia (broń +3, 5% szans na rzucenie na cel Wielkiego osłabienia, obrażenia 6 pkt od trucizny przez 6 sekund)
Komponenty:
Ostrze Chaosu +2
Entropia +2
Zwój z czarem Chaos (Księgowy Galump na Promenadzie Waukeen, Siostra Garlena przed twierdzą Strażnika, Kapłanka Sekolaha w Mieście Grot, Księgarz Łazarz)
Zwój z czarem Wielkie osłabienie (Księgowy Galump, Kapłanka Sekolaha w Mieście Grot, Księgarz Łazarz)
Ilbratha +1 (Wzgórza Umar – nagroda od Jermiena za Krew mimika)
Miecz Arbane +2 (Suna Seni – napotkać ją można w jednym z losowych drużyn w mieście)
Kamień Łotrzyków (jak wyżej)
Cena: 25000 sztuk złota
Uwagi: Oczywiście, że jeśli posiadasz Haer’dalisa w drużynie powinieneś zrobić te bronie, tylko do czego potrzebna jest Ilbratha? Już lepiej trzeba było wykorzystać np. Podrzynacza +4.

Niesamowita Zbroja Elfów
Statystyki: KP 0, 25% odporności na ogień, użytkownik może czarować i używać zdolności złodziejskich
Komponenty:
Łuski Czerwonego Smoka
Sylvańska Kolczuga
3 Adradyty (na ogół występują jako losowe przedmioty, 1 jest w skrzyni w siedzibie kultu Niewidzącego Oka w Prastarych tunelach, 1 w Czeluści Niewiernych – tunelach obserwatorów i Niewidzącego oka – taki pulsujący sutek na południu, 1 – na stole w pomieszczeniu z minotaurami przed wejściem do krypty Gaxxa, 1 – w pomieszczeniu przed wejściem do krypty Lisza żywiołów w Dzielnicy mostów, 1 – w Domu Rejieka Skórarza, 1 – w Zagrodzie łowców niewolników w Slumsach, paka obok Kapitana Haegena, 1 – Dom w Dzielnicy mostów, obok domu z Wrogą drużyną, na południe od Posiadłości Balthisów, Tassa – piwnice Złodziei Cienia itd.)
3 Ogniste agaty (Ogniste Agaty czy Agaty ogniste? Z pulsującymi sutkami? 2 są w Gildii Mae’Vara – w jednej ze skrytek w ścianie na piętrze i piętro wyżej w szafce – obok Edwina, 1 – dom w Dzielnicy mostów, gdzie można znaleźć Srebrny róg Walhalli, 1 – Dawny dom Cernda na Promenadzie Waukeen, Niższe grobowce w Dzielnicy cmentarnej – waza; skrzynia w domu Tiris w Targowie)
Cena: 25000 sztuk złota
Uwagi: Jedyną konkurencją dla tego pancerza jest, możliwa do stworzenia w Tronie Bhaala Elfia Kolczuga Asylferunda +5. Jak każda kolczuga osłabia zdolności złodziejskie: dodaje -20 do Kradzieży kieszonkowej, -10% do Krycia się w cieniu, -5% do Otwierania zamków i Wykrywania pułapek. Dodatkowo dodaje premię +2 przeciwko broniom siecznym oraz karę -2 przeciwko obuchowym. Szczególnie najwięcej na niej skorzystają wieloklasowcy wojownicy/magowie (np. Solaufein), wojownicy/złodzieje i magowie/złodzieje. Najbardziej wkurzającą rzeczą jest ganianie z kamieniami szlachetnymi, jakby nie można było dać np. szmaragdów…

Autorzy odradzają używania Shadow Keepera do zdobywania potrzebnych przedmiotów. Powodem podobno jest fakt, iż Shadowkeeper często wyświetla po kilka wpisów dotyczących jednego przedmiotu. Spośród tychże wpisów tylko jeden jest prawdziwy i reprezentuje komponent istotnie pojawiający się w grze. Innymi słowy: istnieje spora szansa, że wybierzecie zły przedmiot, a wówczas Cromwell i Cespenar nie będą chcieli wykorzystać go w celu ulepszenia danej broni lub pancerza. Ogólnie bardzo trudno coś podobnego zrobić, bo przecież można sprawdzić kod przedmiotu, cóż, jeśli nie wiecie jak to zrobić, to faktycznie nie używaj Keepera…

5. Znane błędy
Błąd 1: Aktualnie nie ma przedmiotów liczonych jako „magiczne”, więc możesz nosić je razem z Pierścieniami, Amuletami i Płaszczami Ochrony.
Błąd 2: Cespenar może czasami „upuścić” niektóre składniki. Cały czas dostaniesz swój ulepszony przedmiot, ale możesz otrzymać także z powrotem niektóre kamienie itp.
Ostatnio zmieniony przez Philoos 2007-12-08, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group