Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Najlepsza/ulubiona twierdza

Jaka twierdza jest tą najlepszą?
Kula Sfer dla Czarodzieja
28%
 28%  [ 25 ]
Teatr Barda w Gospodzie Pięć Dzbanów
29%
 29%  [ 26 ]
Gaj Druida nieopodal Targowa
0%
 0%  [ 0 ]
Ochrona Wzgórz Umar dla Łowcy
3%
 3%  [ 3 ]
Kościół Lathandera dla dobrego Kleryka
2%
 2%  [ 2 ]
Przybytek Helma dla Kapłana Neutralnego
1%
 1%  [ 1 ]
Talosańska twierdza Złego Kapłana
0%
 0%  [ 0 ]
Twierdza D'arnise dla Wojownika i Mnicha
17%
 17%  [ 15 ]
Kącik w Zakonie Promiennego Serca dla Paladyna
7%
 7%  [ 7 ]
Domek dla łotrzyka otrzymywany w spadku po Mae'Varze
10%
 10%  [ 9 ]
Głosowań: 53
Wszystkich Głosów: 88

Autor Wiadomość
teneery 

Wiek: 27
Posty: 91
Podziękowania: 2/4
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2009-03-01, 15:48   

Postanowiłam zagłosować na Teatr. Może i aktorzy mieli dziwne, naciągane problemy, ale jaest to najzabawniejsza ze wszystkich twierdz. Grać albo nie grać, oto jest pytanie... :razz:
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Luinel 
Tańcząca w Snach


Wiek: 25
Posty: 185
Podziękowania: 10/8
Wysłany: 2009-10-13, 17:02   

Miałam okazję przejść wszystkie twierdze, i jak dla mnie najlepszy jest Teatr. Bardzo klimatyczne miejsce, ciekawe zadania, które można rozwiązać na kilka sposobów (wreszcie odpoczynek od bitew, nie licząc tych bandytów), możliwość uzyskania dużej liczby PD, no i na koniec zabłyśnięcie głównego bohatera na scenie... To ostatnie szczególnie fajne. Nie ma to jak debiut mojej bardki w męskiej roli xD.
_________________
When the cold of winter comes
Starless night will cover day
In the veiling of the sun
We will walk in bitter rain

But in dreams
I can hear your name
And in dreams
We will meet again
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2009-10-13, 18:03   

Ja raz zainstalowałem cziterski komponent BG2 Tweak Packa 'multitwierdze' ale jakiegoś buga miałem, bo w twierdzy barda wszystko zatrzymało mi się tuż przed próbą. Z Tronu Bhaala co jakiś czas się teleportowałem do Dzielnicy Mostów, ale na próżno. Z twierdzami to jest tak, że fajnie, że są, ale głupio, że są kiepsko zrobione, jak komuś nie pasują zawsze może nie przyjąć :razz:

Najgorsza imho twierdza maga, nie dość, że w Kuli trzeba się sporo nałazić, to z jakiej niby racji sami nie możemy tworzyć przedmiotów tylko zlecamy to jakimś kmiotkom. Twierdza złodzieja fajna, ale dwa zadanka to jakiś żart, jest modyfikacja Expanded thief stronghold, acz jeszcze z nią nie grałem.

Znośna jest twierdza paladyna, szczególnie fajne zadanie z Jutrzenkami, na początku się na to nadziałem ;p, no i można odzyskać utraconą profesję, co do ostatniego zadania, to go nigdy nie uświadczyłem, bo firka od razu załatwiam. Nie podobało mi się, że dwie misje pod rząd w to samo miejsce trzeba łazić (hehe, przypomniał mi się właśnie tytuł jednego questa z SoSu - "chłopiec na posyłki" ;).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vel`Dan 


Wiek: 25
Posty: 127
Podziękował 12 razy
Wysłany: 2009-10-25, 17:37   

Witam.
Jak dla mnie najciekawsza jest Twierdza D'arnise, zadania dość ciekawe, no i lokacja ładna :D do tego zawsze marzyłem, żeby mieć własny zamek :))
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
purgum 
widzący...

Wiek: 35
Posty: 26
Podziękowania: 1/3
Wysłany: 2009-10-25, 21:14   

Pierwszą moją twierdzą był Twierdza D'arnise… Wtedy mi się spodobała i podoba do dziś. Dla mnie najbardziej klimatyczna i jedna z (obok teatru) najlepiej dopracowana z twierdz. Ciekawe zadania, ciekawe miejsce i sposób jej zdobywania.
Natomiast bardzo zawiodłem się na twierdzach kapłanów… 3 rozmowy, 3 opcje do wyboru i dopasowanie odpowiedzi do naszego charakteru. Imho nuuuuda.
Natomiast imho największy (zmarnowany) potencjał jest w twierdzy złodzieja. Owszem jest tam jakieś zadanko, a później mamy namiastkę zarządzania złodziejami, ale brakuje mi tam zadań dla naszego złodziej w stylu: ukradnij/okradnij, szpieguj wyeliminuj.
W miarę znośna jest twierdza łowcy, aczkolwiek 1 – 2 zadania więcej i jakaś dodatkowa kasa/mikstury „co tydzień: jak najbardziej były by na miejscu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Asnathan 
Ojciec Bhaala


Wiek: 31
Posty: 22
Podziękował 3 razy
Skąd: Varsovia
Wysłany: 2009-10-27, 15:13   

Moim zdaniem najlepszą twierdzą jest zdecydowanie bardowska. Teatr ma wyjątkowy klimat, świetne questy, i przyzwoite wpływy. Jestem zdecydowanie za Twierdzą barda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Simi 


Posty: 633
Podziękowania: 20/9
Wysłany: 2010-02-19, 22:27   

Dla mnie najlepsze są takie twierdze z którymi nie ma za wiele kłopotu np. kwatera paladyna, albo chatka łowcy.
Parę zadań i dostajemy przydatne fanty.
Nie lubię za to Twierdzy D'arnise - za dużo zawracania głowy, na ogół nie chce mi się tego kończyć.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Mhaar 
Last of a dyin' breed


Wiek: 35
Posty: 53
Podziękowania: 1/6
Skąd: Abbys of your eyes
Wysłany: 2010-02-20, 15:11   

Zgadza się, Twierdza Nalii była nudna. A ta walka z Roenallem śmiesznie łatwa. To ma być armia nacierająca na moją fortecę? Przygłupi szlachcic który macha mieczem gorzej od mojej babci, śmierdzący mag który poparzyłby się nawet własnym magicznym pociskiem, i kilku oszołomów na jeden strzał? No ludzie, bez przesady.

Twierdza barda, łowcy i paladyna przypadły mi do gustu. Gildię złodziejską zawsze porzucałem bo nie będę się płaszczył jak pies przed jakimś oprychem. Krwawy Skalp? Chyba krwawy chomik. Jakby nie ten jego kochanek Arkanis, to Renal zginąłby już znacznie wcześniej, a nie dopiero po czarowięzach ;>
_________________
Nie zapomnij o buziaku na dobranoc
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Estiro 

Wiek: 23
Posty: 38
Wysłany: 2010-03-24, 19:11   

Jak dla mnie pod względem klimatu każda twierdza jest bardzo dobra. A jeśli mam wybrać jedną, to wybieram Teatr Barda. Pod względem zadań w twierdzy najbardziej podobają mi się te u Łowcy, Maga i Wojownika. Ale klimat jest dla mnie ważniejszy, więc mój głos leci do Teatru :mrgreen: .
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 26
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2010-04-26, 16:13   

Domek złodziejski miał taki cudowny klimat , no i można się było poczuć jak mafiozo (to jest mafiozo taki bardziej teraz niż ten z czasów prohibicji.).

Nieziemsko wneriwał mnie Gaj druida.Dużo zwracania dupy za nic.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wandorn

Posty: 54
Podziękowania: 3/5
Wysłany: 2010-10-29, 00:11   

Tak naprawdę to prawie wszystkie twierdze są słabe, a przynajmniej monotonne - no bo popatrzmy - o twierdzy druida, jako totalnej kompromitacji nawet wspominać się nie godzi, także twierdza łowcy to nuda i mało roboty, a figurki niespecjalnie to rekompensują. Twierdze kapłana (z jednym wyjątkiem, o czym poniżej) również można zaliczyć do niezbyt udanych, podobnie jak paladyńską. Twierdza maga to tak naprawdę wielka ściema - niby ciekawe przedmioty, co z tego skoro trzeba się powstrzymywać, by w ogóle ktos to kształcenie ukończył. zadanie z rycerzami mimo wszystko drogie, zadanie z Argrimem jakoś tak oklepane, a mikstury (jeśli są) przeciętne. warownia d'Arnise jako twierdza też nigdy mnie nie przekonywała - ot bezmózgowe zadania dla myślących mieczem, jest też mocno schematyczna i sztampowa.
Czas na lepszą część - niezłe (ale dla jednego motywu nie warto męczyć się ze złym kapłanem (to jednak nie jest najszczęśliwszy charakter dla tej klasy)) potencjalne rozwinięcie zadania z Ranią i jego implikacje.
Najlepsze twierdze mają łotrzykowie - zarówno bard, jak i złodziej i myślę, że wszystko już zostało powyżej napisane
_________________
http://img153.imageshack....bg1cy.jpg[/img][img]http://img254.images...4/6809/bg2s.jpg
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-04-08, 11:54   

Wg mnie wszystkie twierdze poza Teatrem Barda są niedopracowane i ich potencjał nie został w pełni wykorzystany. Mimo to jednak są twierdze które darzę jakąś szczególną sympatią:

- Teatr Barda: ciekawy sposób zdobycia, najciekawsze zadania, najpierw trzeba włożyć w niego nielichą sumkę ale potem to procentuje, odpoczynek od machania mieczem (prawie) a poza tym zawsze chciałem być aktorem xD

- Kula Sfer: ciekawy sposób zdobycia, w miarę ciekawe zadania,

- Twierdza De'Arnise: fajne zadania na których więcej się traci niż zyskuje, generalnie fajnie być Panem na włościach,

- Gildia Złodziei Cienia: ciekawy schemat działania w podziemiu jednak bardzo niewykorzystany potencjał, aczkolwiek czuję sympatię do tej twierdzy...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Miya 
Koszmar jawny


Wiek: 36
Posty: 5
Skąd: z międzysfery
Wysłany: 2011-06-17, 20:17   

Teatr, oj teatr! Jest tak fajnie niestandardowy, klimatyczny (ileż tu razy to słowo padło odnośnie niniejszej siedziby? :D) i artystyczny, a zadanie finałowe stanowi o niebo lepsze wyzwanie niż jakieś tam walki z zachłannymi szlachcicami ;)

Nigdy nie wypróbowałam siedziby złodzieja i jakoś nie chce mi się tego robić, bo złodziejami nie grywam, raczej przyłączam. Jako miłośniczka magów wiązałam wielkie nadzieje z Kulą Sfer, ale okazała się rozczarowaniem stulecia. Paladyn, wojownik, łowca i druid mają nie najgorzej, za to u kapłanów jest nudnawo.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group