Poprzedni temat «» Następny temat
World of Baldur's Gate - Propozycje dodatków i zmian
Autor Wiadomość
Almateria 

Wiek: 98
Posty: 265
Podziękowania: 36/2
Wysłany: 2013-02-05, 18:32   

Czy mody nie są same w sobie absolutnie bezprawne?
ToBEx na pewno jest, ale dalej nie pamiętam. ^^
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Jaquan 
Świr na pół etatu

Wiek: 29
Posty: 98
Podziękowania: 4/9
Wysłany: 2013-02-05, 19:02   

ToBEx zdecydowanie jest niezgodny z prawem bo działa na zasadzie Cracka czyli modyfikuje plik wykonalne Exe. Tym samym więc mody na ToBEx obecnie bazujące również stanowią pewne naruszenie prawa. Cała reszta powinna być legalna. Co do posta bigga zachęcał on zwyczajnie do instalacji BWP bo jak stwierdził WoBG jest stworzony tylko dlatego, że ktoś był za głupi by zwyczajnie zainstalować mody. Oczywiście się z tym nie zgadzam bo istnienie WoBG odbiera mocny argument przeciwko istnieniu BG:EE (czyli prostota instalacji). Nie przejmuj się ortodoksami Dradiel.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2013-02-05, 19:22   

Cytat:
Jaquan
Ten post tego bigga mógłbyś podać miejsce gdzie go szukać, tudzież linka? Byłbym ci bardzo wdzięczny.
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-05, 19:25   

On jest tu: http://www.shsforums.net/...-tmpkitlist2da/
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2013-02-05, 19:33   

Dzięki za linka, ale z niego, no nie będę tego tam komentował, podejrzewam że po rejestracji wyleciał bym po pierwszym swoim komentarzu do jego wypowiedzi, ale cóż ideą przewodnią powstania WoBG była ładnie wyłuszczona przez dradiela, może by mu podsunąć? Z tych co są z tego forum? :mrgreen: Ale czy to coś da?
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-05, 19:40   

Jaquan napisał/a:
ToBEx zdecydowanie jest niezgodny z prawem bo działa na zasadzie Cracka czyli modyfikuje plik wykonalne Exe. Tym samym więc mody na ToBEx obecnie bazujące również stanowią pewne naruszenie prawa. Cała reszta powinna być legalna. Co do posta bigga zachęcał on zwyczajnie do instalacji BWP bo jak stwierdził WoBG jest stworzony tylko dlatego, że ktoś był za głupi by zwyczajnie zainstalować mody. Oczywiście się z tym nie zgadzam bo istnienie WoBG odbiera mocny argument przeciwko istnieniu BG:EE (czyli prostota instalacji). Nie przejmuj się ortodoksami Dradiel.


Jest zgodny z prawem bo modyfikuje obszary pamięci a nie bezpośrednio plik exe. Sztuczka zastosowana własnie po to aby nikt nie mógł się doczepić do autora. Z moich doświadczeń z przeszłości wynika tlyko jeden wniosek: absolutnie nie można się przejmować tzw. "copyright-violation-nazi" czy też "open-source-gpl-nazi" - to są fanatycy nie potrafiący spojrzeć trzeźwo na sprawę a już napewno nie interesuje ich całokształt.

Tak więc nie przejmuj się dradiel'u tylko dalej rób swoje 8-)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-05, 19:51   

Cytat:
zachęcał on zwyczajnie do instalacji BWP bo jak stwierdził WoBG jest stworzony tylko dlatego, że ktoś był za głupi by zwyczajnie zainstalować mody

Tere fere.

AL|EN napisał/a:


Wiele razy zastanawiałem się czy grać WoBG czy samodzielnie przygotować zestaw modów oraz zasad i prze-katować się przez instalację z użyciem BiG World Setup . Jestem własnie po jakimś tygodniowym instalowaniu swojej Mega-Instalacji która w 95% jest taka jakbym chciał. Naliczyłem chyba z 12 instalacji, poprawkę ponad 20 błędów, które wyskakiwały a końcowa instalacja trwałą ponad 12h i zajmuje 32 GB po zbfowaniu ...


"Katorga" to standard BWP. Tthe_bigg argumentuje, że

Cytat:
"The BWP originally had some of these problems, but it has had a lot of dedicated support and has developed a healthy English community and a relatively effective way of identifying, tracking down, reporting, and (sometimes) fixing bugs, which makes it much easier for modders to get on board with it."

Jestem głupi, bo zamiast 12 h, instaluję coś większego niż BWP w mniej niż pół godziny? [a nie noszę sandałów, więc skarpetek w sandałach też nie]. I nie potrzebuję do poprawek (których jest niewiele porównując proporcje) "dedykowanego supportu" i "rozbudowanej społeczności".

Przecież WoBG totalnie rozwala ideę BWP. Ba, rozwala i tworzy zamiast niej coś całkowicie lepszego. A SHS rewolucji nie chce...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
swsd

Posty: 17
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2013-02-05, 19:53   

Jaquan napisał/a:
ToBEx zdecydowanie jest niezgodny z prawem bo działa na zasadzie Cracka czyli modyfikuje plik wykonalne Exe. Tym samym więc mody na ToBEx obecnie bazujące również stanowią pewne naruszenie prawa. Cała reszta powinna być legalna. Co do posta bigga zachęcał on zwyczajnie do instalacji BWP bo jak stwierdził WoBG jest stworzony tylko dlatego, że ktoś był za głupi by zwyczajnie zainstalować mody. Oczywiście się z tym nie zgadzam bo istnienie WoBG odbiera mocny argument przeciwko istnieniu BG:EE (czyli prostota instalacji). Nie przejmuj się ortodoksami Dradiel.


W posiadaniu czasu na pisanie, wobec tego kampanię czas rozpocząć (cokolwiek to znaczy).
Hahahaha hahaha, czyli WoBG też stanowi naruszenie prawa, bowiem zawiera w sobie ToBEx, który narusza prawo. ]:->
Za głupi, by zwyczajnie zainstalować mody. Hm, przyznam się, że nie rozumiem tego zdania... Nie chce mi się instalować modów, wobec tego jestem za głupi na ich instalację? :hmm:
Propozycja zmiany: wydzielenie części Icewindowej z WoBG. Naukę programowania dopiero zaczynam, więc...
Również pytanie: czemu jestem zobowiązany do posiadania pliku exe z Icewinda, jeśli chcę zagrać w WoBG? Przecież jest taki NEJ, który zawiera pokaźną część Icewinda, a nie czyni mojemu komputerowi takich wymagań...
Również, drogi Dradielu, czy możesz zdradzić nad jakim projektem (o tym, o którym tak tajemniczo wspomniałeś) (oprócz WoBG) pracujesz?
_________________
Zastrzegam sobie prawo do zmiany własnych poglądów w dowolnym czasie. Z tego względu przysługuje mi prawo do ignorowania opinii budowanych na podstawie prezentowanych przeze mnie w przeszłości poglądów. Ponadto, od tych błędnych wyobrażeń podawanych do publicznej wiadomości mogę się odwoływać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1629
Podziękowania: 764/108
Wysłany: 2013-02-05, 20:42   

Może sformułowanie "ciepłe przyjęcie" użyte przeze mnie jest trochę niefortunne. Tak mi się po prostu napisało.
Co do spodziewania się czegokolwiek, to nie spodziewałem się niczego poza obojętnością, tym bardziej, że instalacja jest prawie cała w języku polskim, więc w jakim sensie miałaby wzbudzić zainteresowanie ludzi nie znających języka polskiego.
Ot kolejny pomysł na grę w Baldu'r Gate.
Post the bigga to akurat mnie rozbawił. Raczej kiepsko znam angielski, żeby tam z nimi dyskutować, ale WoBG raczej może przysporzyć zainteresowania możliwościami jakie daje BWP, bo ktoś kto zainteresuje się grą z modami, to jeśli mu gra się spodoba, zacznie szukać własnych zestawów.
A BWP to najkrótsza droga do stworzenia własnej instalacji. Poza tym tak naprawdę ile z tych osób, które grają w WoBG, podjęłoby się zainstalowania BWP. Przypuszczam jednak, że nie wiele. To że w miaro łatwo mogą zainstalować WoBG, dopiero pozwala im zapoznać się ze zmodowanym światem gry, który w zasadzie to BWP + IWD-in-BG2.
Tak więc ja nie widzę, jakie podziały miałyby zostać wprowadzone, ale może źle myślę.

I proszę nie robić na shs zamieszania, jeśli kogoś już naprawdę korci coś pisać, to z głową. Nie robiłem WoBG po to, żeby doprowadzić do awantury na shs, a nieprzemyślane teksty tylko do tego doprowadzą.

Owszem przyjmując argument, że TobeX nie modyfikuje bezpośrednio pliku nie wiele wnosi, ponieważ wiele modów jednak to robi, również możliwych do zainstalowania za pomocą BWP i obecnych w WoBG, z widescreenem na czele.
A wymóg zainstalowanych gier BGI i IWD jest tylko dlatego, że nie byłem pewny czy mogę ot tak sobie dorzucić pliki dwóch innych gier, skoro potencjalnie osoby instalujące WoBG nie miałyby ich.
Zauważcie, że BGT konwertując BGI wymaga pierwszej części gry. Podobnie robi to IWD-in-BG2 (IcewindTUTU). Więc na wszelki wypadek instalator WoBG wymaga obu gier.

A co tam w zasadzie miałem jeszcze długo nie pisać czego dotyczy kolejny projekt, chociaż jak ktoś by dobrze poszukał w WoBG to by się już domyślił.
Jestem już nawet na dość zaawansowanym etapie przenoszenia do WoBG Icewind Dale II. Aktualnie mam już w pełni działające wszystkie obszary z gry.
Można po nich już chodzić, przemieszczać się pomiędzy nimi, są aktorzy z animacjami jak w oryginalnym IDII (dzięki IA), jest oryginalna muzyka. Postacie wymagają jeszcze dopracowania, ale np. czary mają przypisane na bazie tych zawartych w WoBG.
Zostało mi dorzucić przedmioty, dlatego chwilowo przerwałem pracę i wziąłem się za poprawki przedmiotów w WoBG, żeby po dodaniu IDII, miało to wszystko w miarę ręce i nogi jako całość.
Losowe generowanie przedmiotów w części IDII mam w zasadzie gotowe. Co prawda nie przetestowałem tego jeszcze, ale powinno zadziałać.
To co nie zostało zrobione to dialogi i skrypty, ale to akurat nie jest szczególnie trudne, ale niestety będzie bardzo mozolne.
I tak jak napisałem w którymś poście, jeśli nie wymięknę, to prędzej czy później wyjdzie IDII, jednak raczej nie będzie to w tym roku.
Jak będę miał natchnienie to wrzucę parę co ciekawszych screenów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
Almateria 

Wiek: 98
Posty: 265
Podziękowania: 36/2
Wysłany: 2013-02-05, 21:55   

swsd napisał/a:

Za głupi, by zwyczajnie zainstalować mody. Hm, przyznam się, że nie rozumiem tego zdania... Nie chce mi się instalować modów, wobec tego jestem za głupi na ich instalację? :hmm:


Przez to, że Bigg nigdy nie zdjął różowych okularów nostalgii, skojarzył sobie cierpienie i ostracyzację społeczną jaka spotyka go za granie w Baldura z przyjemnością doświadczaną w latach młodzieńczych. ^^ Jako, że PST jest na tym samym silniku co baldur, a jak powszechnie wiadomo, PST posiada Jedyną Dojrzałą Fabułę w historii gier wideo, każdy, kto nie docenia tormenta jest głupi. Zgodnie z poprzednim, omijając cierpienie, nie można doznawać tormenta, więc automatycznie omijanie cierpienia oznacza bycie głupim. :D
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-05, 22:21   

Cytat:
na shs i pomysł WoBG nie został ciepło przyjęty.

Hi, hi, hi.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2013-02-09, 12:26   

Cytat:
dradiel
Cytat:
I tak jak napisałem w którymś poście, jeśli nie wymięknę, to prędzej czy później wyjdzie IDII, jednak raczej nie będzie to w tym roku.

Dla mnie coś pięknego przeczytać taką zapowiedź :lol:
----------
Jaka pomoc mogłaby zaowocować, że skończyłbyś to w tym roku? Na przykład za 2 miesiące? Pytam bardzo poważnie...
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1629
Podziękowania: 764/108
Wysłany: 2013-02-09, 22:27   

Nobanion napisał/a:
Cytat:
dradiel
Cytat:
I tak jak napisałem w którymś poście, jeśli nie wymięknę, to prędzej czy później wyjdzie IDII, jednak raczej nie będzie to w tym roku.

Dla mnie coś pięknego przeczytać taką zapowiedź :lol:
----------
Jaka pomoc mogłaby zaowocować, że skończyłbyś to w tym roku? Na przykład za 2 miesiące? Pytam bardzo poważnie...


Nie przyspieszę tego, z prostego powodu. To, że coś tam grzebię przy grze, to tylko takie hobby. Mam czas to robię, nie mam czasu to wtedy nic nie robię. Czasem mi się może nie chcieć nic robić, bywa że nawet przez dłuższy czas. Żadnego terminu zakładał nie będę, bo pewnie bym go nie dotrzymał. Jeśli to kiedyś ukończę, to dobrze, ale jeśli nie to trudno, chociaż szkoda by było czasu, który już w to włożyłem. Krótko mówiąc, jeśli w WoBG interesuje Cię IDII, to musisz baaaardzo cierpliwie czekać. ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-11, 10:22   

Nobanion, nawet jakby była możliwość pomocy to jeszcze trzeba się zapytać: Czy ludzie którzy chcą pomagać mają potrzebne do tego umiejętności ? Ja silnika BG2 nie znam (i niestety czasu na poznanie go w wystarczającym stopniu nie mam ) ale są inne obszary, gdzie nie trzeba aż takiej znajomości silnika BG2. Na razie i tak nie jest możliwa żadna pomoc bo niby jak ? TeamViewer'em do komputera dradiel'a ? Trzeba cierpliwie czekać i mieć nadzieję, że po drodze nie zdarzy się jakiś kataklizm, który uniemożliwi dalszy rozwój projektu.
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gondur 

Wiek: 35
Posty: 3
Wysłany: 2013-03-01, 21:08   

Ja ze swojej skromnej strony, jako nowy użytkownik WoBG, powiem że miło by było mieć jednak możliwość pogrania innymi podklasami niż te dostarczone w BG2. Lubię grać rożnymi postaciami walczącymi, a dostępne są ... nudne.
TDD dostarcza sporo ciekawych, szkoda że domyślnie się nie wgrywają, a dogranie ich po WoBG nie powiodło się.
Jeśli nie dodawać ich do gry na stałe, to może chociaż możliwość wybory podczas instalacji?
Oczywiście to tylko sugestia/prośba :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group