Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Keldorn vs Sarevok
Autor Wiadomość
doman18 


Wiek: 33
Posty: 31
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2011-04-29, 23:17   [BG II] Keldorn vs Sarevok

Od razu zaznaczę że chodzi mi tutaj o porównanie z uwzględnieniem moda Upgrade Item który dodaje taką recepturę

Cytat:
Pożeracz Dusz +6
Statystyki: 1k12 +6, +1k6 obrażeń magicznych, 50% odporności na magię, przy trafieniu rzuca Rozproszenie magii, cel otrzymuje karę -2 Trak0 na 120 sekund
Może używać: postać o złym charakterze
Komponenty:
Pożeracz Dusz (Zachodnie tunele Kuo-Toan w Podmroku, ma go jeden z Upiornych rycerzy, ten sam, który ma Zbroję Jelenia)
Serce Przeklętego (Odamaron, lisz z Kryjówki Sendai)
Karsomir +5 (dyżurny Czerwony Smok alias Lord Jiredian Firkraag, który przebywa w ciemnej i wilgotnej jaskini na Wzgórzach Wichrowych Włóczni)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Na widok tego cacka nawet sam Kain zacząłby się ślinić w niekontrolowany sposób. Lepsza wersja Karsomira przeznaczona dla złych postaci, z Sarevokiem na czele lub tych, które mają użycie dowolnego przedmiotu. Nareszcie doceniono złą stronę mocy, a Keldorn może wrócić do domu bawić swoje dzieciątka i zabawiać się z żonką…


Więc w tym przypadku całkowicie pomijamy kwestię Karsomira o której mówi większość topików porównawczych dla tych postaci. Pozostaje jednak kwestia bardzo dobrej ulepszonej zbroi Keldorna
Cytat:
Pełna Zbroja Płytowa Firecama)
Statystyki: KP -2, +2 rzutów obronnych, „Swoboda ruchów Firecama”, niewrażliwość na strach, mała waga
Komponenty:
Pełna Zbroja Płytowa Firecama (Keldorn)
Zbroja Jelenia (Zachodnie tunele Kuo-Toan w Podmroku, ma ją jeden z Upiornych rycerzy pojawiających się po złożeniu ofiary Demogorgonie)
Cena: 20 000 sztuk złota
Uwagi: Obowiązkowo powinieneś ją złożyć, jeśli towarzyszy ci Keldorn lub sam grasz inkwizytorem (zdwuklasowany na złodzieja Sarevok z wiadomą zdolnością też ją będzie mógł nosić, lecz trzeba podnieść charyzmę…). Swoboda ruchów Firecama działa „standardowo”, choć nie chroni przed wszystkimi efektami (np. Ogłuszeniem), a przed Unieruchomieniem, Śliskością, Pajęczyną, Oplątaniem i Spowolnieniem. Zapewnia dodatkowe premie: +4 przeciwko broniom siecznym i kłutym, +3 przeciwko pociskom. Świetny pancerz.

i jego zdolności Prawdziwe Widzenie które działa natychmiast. W przypadku czaru maga niestety jest jakiś okres rzucania no i zabiera on slot na czar. Natomiast w przypadku złodziejskiego wykrycia iluzji zdolność nie zawsze "załapuje" od razu.

Natomiast Sarevok ma świetne staty no i Zwiastuna Śmierci ale chyba nie mógłbym mu zmieniać charakteru jeżeli chciałbym używać tego mieczyka.

Jak myślicie który lepszy?

Mimo że autor tematu proponuje porównanie z rozważeniem zawartości z modów, kolejnych odpowiadających - ze względu na umiejscowienie tematu - proszę o opinie uwzględniające wyłącznie zawartość niezmodowanego BG II. - L`f
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 19:01, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 30
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2011-04-30, 00:09   

Primo rozumiem, że pomijamy maksymalnie jak się da różnicującą rolę reszty drużyny.
Drugie primo - dawno nie grałem w Baldura, więc mogę napisać rzecz kontrowersyjną, ale zdaje mi się, że Sarevok z tym mieczem będzie na pewno efektywniejszym kompanem, głównie ze względu na 5* specjalizacji. Jak pisał Kiniu na wyższych poziomach trudności nie liczy się KP, natomiast DPS tak. I dlatego Sarevok będzie chyba lepszy. Zależy też oczywiście od rodzaju przeciwnika, ale...
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-04-30, 09:06   

Pomijając aspekty "lubię nie lubię" wydaje mi się że dużo efektywniejszym kompanem będzie Sarevok. Miecz a w sumie tylko on jest wart uwagi można dać również bratu (nie jest jak Karsomir ograniczony dla paladynów), zbroja jest fajna ale myślę że po odpowiednim doborze ekwipunku troszkę słabsza zbroja też nie będzie problemem. Anchev ma w dodatku 5* w oburęczniakach na wejściu i do tego atak zwiastuna śmierci który naprawdę potrafi przeciwnikom życie uprzykrzyć. No i nie zapominajmy o możliwości dualu chociaż sądzę że nie będziesz z niej korzystał ale jednak jest (w przypadku dualu na złodzieja nawet problem zbroi zostaje rozwiązany). I chyba ostatni plus Sarevok ma dużo lepiej rozłożone cechy i w jego przypadku nie marnujemy slotu na rękawice zręczności. Tak więc IMHO bezapelacyjnie wygrywa Sarevok.

PS: dodam tylko że jako postać klimatyczna również bym go wybrał ale to już opcja gustu xD
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 29
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 09:29   

Skoro już piszemy jedynie o efektywności, to w ogóle można pominąć kwestię Karsomira, z IU czy bez. Keldorna (właściwie każdego) najlepiej zrobić na dwie bronie, np. dwa półtoraki. Nie wspominam już o tym, że owego wypasionego Pożeracza Dusz składamy kilka godzin przed końcem gry, a Zbroję Keldorna można ulepszyć już po Podmroku... też późno, ale wciąż nieporównywalnie wcześniej.

Ale to wszystko w sumie bez większego znaczenia. Sarevok będzie skuteczniejszy z mieczem/mieczami (lub halabardą, np. Pustoszycielem), ale to Inkwizytor jest ogólnie potężniejszą postacią ze swoim natychmiastowym Prawdziwym Widzeniem (nie do przecenienia) i niemal przegiętym Rozproszeniem Magii.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doman18 


Wiek: 33
Posty: 31
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2011-04-30, 13:29   

Cytat:
Primo rozumiem, że pomijamy maksymalnie jak się da różnicującą rolę reszty drużyny.

Hmm właściwie to wolałem ten aspekt pominąć żeby topik był w miarę uniwersalny dla wszystkich graczy ale wciąż nie widzę wyższości jednego nad drugim więc może jednak podam moich NPC.

Anemik - Crom Feyr i 2 tarcze (Harmonii i Amaunatora) używane naprzemian. Główny tank drużyny i pomocnik kapłana (aerie)
Valygar - Furia niebios i Wyrównywacz/Dzienna Gwiazda - główny damage dealer, chodzący młynek.
Xan (czarownik) - główna postać czarująca z szatą Vekny i amuletem mocy. W łapkach strzałka +3/ognisty kieł i kostur Maga
Aerie - etatowy kapłan i pomocnik Xana. W rękach Proca Everarda/Punkt podparcia +4 i tarcza odbijania pocisków
PC - zabójca z 4 punktami w sejmitarach i 3 w stylu walki obiema brońmi (modyfikacja Weaprof.2da dla klasy zabójca :P). W łapach Widmowy Rodzaj i Qietus +4 (szylet dający +1 do mnożnika ciosu w plecy, czyli na tym etapie mnożnik x8 :D) a czasem gdy nie da się sztyletować to kusza ognistych zębów.

Valygar i PC to główna siła uderzeniowa przeciw magom i kapłanom. Dzięki nim wiele potyczek z czarującymi obyła się bez użycia jakichś skomplikowanych i długich bitew ze zdejmowaniem osłon itp. Dlatego w tych przypadkach Karsomir nie był aż tak potrzebny, jednak przy potężniejszych istotach (smoki, lisze, demony) i magów których nie dało się zaskoczyć był wręcz nieodzowny. Więc pomysł żeby...
Cytat:
Keldorna (właściwie każdego) najlepiej zrobić na dwie bronie, np. dwa półtoraki.

Jest kuszący ale Karsomir po prostu MUSI być bo znacznie ułatwia (i skraca) z trudniejszymi przeciwnikami.

Cytat:
Nie wspominam już o tym, że owego wypasionego Pożeracza Dusz składamy kilka godzin przed końcem gry, a Zbroję Keldorna można ulepszyć już po Podmroku... też późno, ale wciąż nieporównywalnie wcześniej.

A to już jest ciężki argument. W sumie w Readme.txt do moda jest to "Serce potępionego" więc myślałem że to jest serce demona. Hmm mimo że więcej głosów jest na Sarevoka to jednak teraz szala przechyla się ku Keldornowi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-04-30, 13:52   

Z drugiej jednak strony patrząc na Twój team bardziej pasowałby Keldorn. Głownie przez wzgląd na charakter (wiem że Sarevoka też można przekabacić ale po pierwsze robi się to dość późno a po drugie wtedy straci możliwość używania Pożeracza Dusz tak więc jakby nie patrzeć d**a z tyłu). Keldorna możemy mieć od początku praktycznie 2 rozdziału a grając jak widzę z modami Sarevok będzie odstawał od reszty teamu.
Karanith napisał/a:
Keldorna (właściwie każdego) najlepiej zrobić na dwie bronie, np. dwa półtoraki.

Amen...brać go od początku i sukcesywnie rozwijać na dwie bronie. Dual RULES xD
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
doman18 


Wiek: 33
Posty: 31
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2011-04-30, 14:36   

Cytat:
Z drugiej jednak strony patrząc na Twój team bardziej pasowałby Keldorn

Heh jeżeli chodzi o sam aspekt "socjalny" to paradoksalnie jestem za drużynami mieszanymi. Przynajmniej się coś dzieje, jakieś kłótnie, fajne teksty lecą. Mając dobrą drużynę na początku były banterki a po podmroku jest cisza jak makiem zasiał. Pierwszy raz gram całkowicie dobrą drużynką i ewidentnie jest to mój ostatni raz.

Jeżeli chodzi o aspekt praktyczny to ja często gęsto rzucam Święte uderzenie które jest wprost wyśmienite gdy masz same dobre/neutralne NPC walczące z hordą wrogów. Więc w przypadku Sarevoka musiałbym uważać. Szkoda że nie ma czaru na tymczasową zmianę charakteru postaci :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Katorg 
Wolny scriptor, ponury bard


Wiek: 25
Posty: 442
Podziękowania: 8/23
Skąd: Piasek
Wysłany: 2011-05-03, 11:21   

Osobiście polecam Sarevoka który wojownikiem jest o kilka lat świetlnych lepszy, i dodatkowo można go zdualować na maga, co wystarczy by była postacią która jest niemalże nie do rozwalenia.

Keldorn jest tylko dobry, ma pare dobrych zdolności ale to jest za mało. Co do pmysłu by go rozwijać na dwa miecze to jest w miarę sensowny choć i tak nie wystarczający.

doman18 napisał/a:
Cytat:
Keldorna (właściwie każdego) najlepiej zrobić na dwie bronie, np. dwa półtoraki.

Jest kuszący ale Karsomir po prostu MUSI być bo znacznie ułatwia (i skraca) z trudniejszymi przeciwnikami.


Może miałem lipną grę ale podczas walki z demiliszem Karsomir zadawał góra 5 pkt obrażeń.
_________________
Jedną z najbardziej bolesnych form zdrady jest skazanie człowieka pracy na pracę bez sensu. - Ks. Józef Tischner

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
doman18 


Wiek: 33
Posty: 31
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2011-05-03, 13:02   

No i powinien tak zadawać. Tu nie chodzi obrażenia i umagicznienie (choć to też bardzo istotne) ale o zdejmowanie osłon magom i istotom czarującym. Z tego co wiem to w podstawowej wersji jest jakiś bug że nie działa to tak jak powinno.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 15:48   

Katorg napisał/a:
Może miałem lipną grę ale podczas walki z demiliszem Karsomir zadawał góra 5 pkt obrażeń.


Wszystko w porządku...tak się właśnie dzieje kiedy atakujesz lisza chronionego wszelkimi możliwymi osłonami. Rzuć na niego z zielonego zwoju ochronę przed magią i zostanie goły jak święty turecki...i wtedy obrażenia zadawane przez Karsomira będą normalne.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-03, 15:51   

Ale on przecież nie ma żadnych osłon tylko 90% odporności na broń ^^"
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 16:00   

Almateria napisał/a:
Ale on przecież nie ma żadnych osłon tylko 90% odporności na broń ^^"

Hmm...to może sprawka tych wszystkich modów które mam bo rzuciłem z ciekawości na siebie i na lisza odporność na magię i obrażenia od broni znacznie się podniosły. Dziwne... A co do czarów to przecież uruchamia z wyzwalacza stos najróżniejszych osłonek.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-03, 16:46   

Lisza czy demilisza? ._.
 
 
Archerito 

Wiek: 34
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-05-03, 16:49   

Almateria napisał/a:
Lisza czy demilisza? ._.

Demilisza tylko nie chciało mi się pisać całości. Oszczędzę 4 literki tu, 4 tam i na łożu śmierci będę miał 2 i pół odcisku mniej na palcach od stukania w klawiaturę xD
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-06-07, 23:33   

Sarevok jest znacznie lepszy. Dodatkowo można go dwuklasować. Szkoda, że jest tak późno.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group